عمومیکسب و کار ایرانی

تفاوت لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی

موضوعی که امروز درباره آن صحبت می شود، موضوع ابدومینوپلاستی، لیپوساکشن و مینی ابدومینوپلاستی است. این جراحی ها هر کدام روشهای مختلف و خاص برای شکل دهی بدن هستند و با یکدیگر نیز متفاوت هستند. بیمارانی که فقط چربی اضافی دارند و افتادگی زیادی ندارند وپوست خوب و جوانی دارند کاندیدای لیپوساکشن هستند و کسانی که افتادگی مختصر و مقداری چروک و ترک های پوستی دارند می توانند از مینوابدومینوپلاستی استفاده کنند ولی شکم های بسار بزرگ و افتاده نیاز به فول ابدومینوپلاستی دارند که باید ترمیم هایی انجام شود که هم چربی ها ساکشن شوند و هم پوست اضافه برداشته شود.

یکی از جراحی های لاغری می باشد که با هدف آن بهبود ظاهر شکم است. این روش برای برداشتن چربی های اضافه ی ناحیه شکم به کار می رود. باید دانست که دربیشتر افرادی که دچار چاقی افراطی هستند، این روش موثر است. در جراحی لیپوساکشن، جراح برش های کوچکی روی ناحیه ی شکم ایجاد می کند.سپس با استفاده از لوله ی ساکشن چربی ها خارج می شود. برخلاف ابدومینوپلاستی، از این روش نمی توان برای سفت کردم عضلات استفاده کرد. این جراحی مناسب افرادی است که مقداری چربی موضعی در ناحیه ی شکمی خود دارند.

به طور کلی لیپوساکشن تحت بیهوشی عمومی انجام خواهد شد. اگر تنها بخشی از شکم نیاز به جراحی داشته باشد، تحت نظر پزشک می توان بی حسی موضعی برای این جراحی انجام داد. زمان انجام این جراحی یک ساعت است. بعد از جراحی با توجه به حجم چربی برداشته شده از بدن، ممکن است بیمار بین 1 شب تا دو هفته در بیمارستان بستری شود. نکته ی بسیار مهم این است که لیپوساکشن تنها برای شکم انجام نمی شود. این جراحی برای باسن، بازو و ران ها نیز می تواند به کار رود.

در این جراحی، جراح به کمک ابزاری به نام کانولا به برداشتن چربی های اضافی اقدام می کند. جراحی ابدومینوپلاستی تحت بیهوشی کامل انجام می گیرد. در این روش پوست شل و افتاده و چربی اضافه هردو به طور همزمان از بدن بیمار حذف می شوند. همچنین در این روش می توان عضلات شکم را سفت تر کرد. در این روش جراحی چندین ساعت زمان برده و فرد بعد از جراحی باید تا مدتی در بیمارستان بستری باشد.

کدام جراحی شکم بهتر است؟

لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی روش هایی برای جراحی لاغری هستند. باید به این نکته توجه داشت که ابدومینوپلاستی روش نوین تری از لیپوساکشن است. این دور روش شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند. با این وجود انتخاب بهترین روش برای بیماران، با توجه به شرایط بدنی آن‌ها و نظر پزشک بستگی دارد.

برای مثال در صورتی که بیماران دارای پوست اضافه ی شکم یا ماهیچههای شل ناحیه شکم ناشی از کاهش وزن باشند، احتمال پیشنهاد ابدومینوپلاستی برای فرد بیشتر است.

همچنین در صورتی که فرد چربی موضعی در ناحیه ی شکم داشته باشد جراحی لیپوساکشن گزینه ی متاسب تری است.

کاهش وزن با جراحی 

یکی از سوال هایی که بیماران از ما می پرسند کاهش وزن به دنبال عمل جراحی ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن است. در کل این دو عمل هایی نیستند که به منظور کاهش وزن انجام شوند. اگرچه که وقتی افراد عمل را انجام می دهند مقدار بافت و پوست و چربی که برداشته می شود و مقداری  کاهش وزن نیز ایجاد می شود که گاهی اوقات ممکن است به چند کیلو گرم هم برسد ولی نکته این است که افراد باید با ورزش، رژیم و تغییر لایف استایل خودشان تغییر وزن را ثابت نگاه دارند و به این که عمل جراحی کرده اند اکتفا نکنند چرا که ممکن مقداری از نتیجه عمل افت کرده و دچار افزایش وزن شوند.

هزینه جراحی های زیبایی

یکی از سوالات دیگر درباره هزینه جراحی ابدومینوپلاستی است این عمل می تواند از یک ساکشن معمولی تا یک مینی ابدو مینو پلاستی تا فول ابدومنولاستی متفاوت باشد. بنابراین بر اساس مقدار کاری که باید برای بیمار انجام شود هزینه ها هم بسیار متفاوت است در نتیجه هر بیمار باید به صورت خاص معاینه شود و مقدار کاری که لازم است بررسی شود تا ببینیم ترمیم عضله ،ساکشن و جابه جایی ناف نیاز دارد؟ و یا مقدار بافت برداشته است چقدر است و هچنین این موضوع که در  بیمارستان می خواهد انجام شود یا کلینیک نیز بسیار مهم است. تمامی این ها در هزینه بیمار تاثیر گذار است.

پوشش بیمه ای

یکی از سوالات دیگر این است که آیا ابدومینو پلاستی و لیپوساکشن امکان اینکه تحت پوشش بیمه قرار بگیرد را دارد ؟

در ارتباط با لیپوساکشن تقریبا در هیچ کدام از مواردی که نیاز به لیپوساکشن داشته باشند تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند. در ارتباط ابدومینو پلاستی وزارت بهداشت معیارهایی را تعیین کرده که اگر آن معیار ها که شامل افتادگی بسیار شدید مشکلات ستون فقرات و دردهای کمری که مرتبط با حجم زیاد چربی باشد می توانند در این موارد با پزشک معتمد تحت پوشش بیمه بخشی از هزینه ها را تامین کنند ولی باقی عمل به صورت آزاد حساب می شود.

درمان فتق های شکمی

یکی از سوالاتی که بیمارانی که برای ابدومینو پلاستی مراجعه می کنند دارند این است که اگر فتق جدار شکم داشته باشند یا فتقی که ناشی از سزارین و عمل های جراحی باشه امکان اینکه در طی این عمل آنها هم درمان شود وجود دارد یا خیر ؟

باید بگویم بله یکی از روش ها هم همین مورد است که همزمان با این عمل، فتق شکمی عمل می شود و کارهای زیبایی که در حین ابدومینوپلاستی باید انجام شود برای بیمار انجام می شود. بخشی از عمل که مربوط به ترمیم فتق هست ممکن است تحت پوشش بیمه قرار گیرد ولی باقی عمل به صورت آزاد حساب می شود.

عوارض ابدومینوپلاستی

عوارض ابدومینوپلاستی که به صورت خاص برای این عمل مطرح است شامل:

خونریزی، عفونت، تشکیل هماتوم ، سیاه شدن لبه های زخم و گاهی باز شدن زخم است که اینها هر کدام که رخ دهد خطراتی برای بیمار ایجاد نمی کند و با گذر زمان و کارهای ترمیمی و مراقبت های بهداشتی برطرف می شوند. خطرات بزرگتر مثل تشکیل لخته در عروق تن و ایجاد امبولی چربی است که اینها در مواردی است بیمار توسط کسانی عمل می شود که مراقبت های قبل عمل را انجام نمی دهند . تمام  بررسی های وضعیت قلب، ریه، کلیه، وضعیت شاخص توده بدنی و وزن بیمار را دقت نمی کنند، این باعث می شود خطر عمل بالا رود. اگرچه که هیچ زمان خطر عمل به صفر نمی رسد اما با بررسی های قبل از عمل می توانیم خطرات را کاهش دهیم.

انتخاب به همراه یک تیم خبره می تواند از میزان این عفونت ها بکاهد .دکتر علی اکبر عطایی ‎فوق تخصص جراحى پلاستيك و زيبايي با بهره گیری از بروز ترین تکنیک ها به انجام انواع جراحی های پلاستیک می پردازند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره های  02188773358 و 02188889004 تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

انتخاب بهترین جراح پلاستیک در تهران

سوال بعدی درباره عوارض عمل های ابدومینو پلاستی و لیپوساکشن است این دو عمل هم به مانند سایر عمل های جراحی می توانند شما را دچار عوارض و خطراتی کنند. با انتخاب پزشک که فوق تخصص جراحی پلاستیک داشته باشند قطعا خطرات این عمل ها را برای افراد کم می کند و یک عمل جراحی امن تری خواهند داشت بنابراین باید از نظر قلب ، ریه، تنفس ، کلیه و وضعیت عمومی بررسی شوند و ببینند توان و تاب این عمل را که عمل بزرگی است داشته باشند  و بر اساس آن وضعیت، افراد را کاندید عمل کنند بنابراین جایی که به شما قول می دهد شما را عمل می کنند حتما عمل نکنید و بگذارید ابتدا بررسی شوید اگر امکان عمل بود آن را انجام دهید.

برخی از جراحی های پلاستیکی که توسط انجام می شود:

ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن از روش های موثر در حذف چربی به شمار می روند. همانطور که می دانید این روزها، درصد زیادی از مردم جامعه به بیماری چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند. این روزها افراد به دلیل مشغله های کاری، از انجام فعالیت های بدنی و ورزش خودداری می کنند. از طرف دیگر، در سال های اخیر نرخ استفاده از رستوران ها و فست فودها به طرز قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. غذاهای رستورانی و فست فودی معمولا از درصد چربی زیادی برخوردارند. مصرف غذاهای پر چرب و دوری از فعالیت های بدنی باعث شده تا بسیاری از افراد به عارضه چاقی مبتلا شوند. چاقی می تواند عوارض زیادی برای افراد در پی داشته باشد. بیماری های مختلف، ناراحتی های قلبی، ایجاد درد در کمر و پا و… از جمله عوارض چاقی به شمار می روند. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا بیشتر در مورد تفاوت ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن بدانید.

ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن از جمله روش های حذف چربی به شمار می روند. طی این دو روش، چربی اضافی از بدن خارج خواهد شد. در نتیجه فرد از شر چاقی و عوارض آن خلاص می شود. در این مقاله قصد داریم به بیان توضیحاتی در مورد ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن بپردازیم. سپس تفاوت های موجود بین این دو روش را نیز بررسی خواهیم کرد. پس امید است تا پایان کار با ما همراه باشید.

ابدومینوپلاستی چیست و در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟

برای بررسی تفاوت های موجود بین ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن، ابتدا باید با مفهوم هر یک از این روش ها و موارد استفاده از آن ها آشنا شویم. ابتدا به شرح روش ابدومینوپلاستی برای حذف چربی های بدن می پردازیم. روش ابدومینوپلاستی بیشتر برای حذف چربی در ناحیه شکم مورد استفاده قرار می گیرد. مخصوصا در مواردی که شدت چاقی به حدی است که شکم در آن حالت افتادگی پیدا می کند، از این روش برای حذف چربی استفاده می کنند. پس از انجام روش ابدومینوپلاستی برای حذف چربی های شکم، حالت افتادگی شکم نیز به طور کامل رفع می شود.

همچنین بعضی بانوان باردار، پس از وضع حمل، دچار افتادگی پوست در ناحیه شکم می شوند. این مسئله ممکن است زیبایی اندام بانوان را دچار نقص کند. در این موارد نیز استفاده از روش ابدومینوپلاستی بسیار مرسوم است. ابدومینوپلاستی می تواند افتادگی شکم را به طور کامل برطرف کند و جلوه ای صاف به شکم فرد ببخشد. در ادامه به بررسی مراحل این روش می پردازیم.

روش انجام ابدومینوپلاستی

در روش پزشک ابتدا به بیمار مشاوره هایی در مورد نحوه درمان ارائه خواهد کرد. سپس با توجه به سابقه بیماری و مصرف داروی فرد، پزشک یکی از روش های بی حسی و بیهوشی را برای شروع عمل انتخاب می کند. پس از اعمال داروی بیهوشی و یا بی حسی به بیمار، ناحیه شکم توسط پزشک برش داده می شود. پس از برش شکم، چربی های اضافی درون بافت آن به طور کامل خارج می شوند. سپس پزشک یک ناف جدید برای بیمار ایجاد کرده و پوست شکم را می کشد تا حالتی کاملا صاف پیدا کند. در مرحله نهایی نیز ناحیه برش داده شده، بخیه زده می شود.

به طور کلی ممکن است فرد تا دو ماه پس از انجام ابدومینوپلاستی، عوارضی را مشاهده کند. اما نتیجه نهایی قطعا او را شگفت زده خواهد کرد. علاوه بر زیبایی اندام از مهم ترین مزیت های انجام ابدومینوپلاستی می توان به محکم شدن ماهیچه های شکمی اشاره کرد. این استحکام بافت ماهیچه شکم می تواند از بروز بیماری هایی مانند فتق جلوگیری کند.

لیپوساکشن چیست و در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟

پس از بررسی مفهوم ابدومینوپلاستی، قصد داریم به بررسی لیپوساکشن بپردازیم. همانطور که گفته شد، لیپوساکشن نیز همانند ابدومینوپلاستی از روش های حذف چربی به شمار می رود. در لیپوساکشن هدف اصلی، خارج کردن چربی موضعی از نواحی مختلف بدن است. افراد چاق معمولا در نواحی ران، شکم، پهلو، باسن و… از چاقی موضعی رنج می برند. با استفاده از انجام عمل لیپوماتیک، می توان این چاقی های موضعی را تا حدود زیادی رفع کرد. در مورد بیشتر بدانید.

در جراحی از نوع لیپوساکشن، حفره های کوچکی روی محل مورد نظر ایجاد می شود. این حفره ها به عنوان کانالی برای ورود لوله کانولا به بدن به شمار می روند. لوله کانولا به دستگاهی متصل است که عملیات لرزش و ارتعاش را انجام می دهد. بنابراین وقتی لوله از طریق حفره ها وارد بافت چربی دار بدن می شود، تحت ارتعاش قرار می گیرد. این ارتعاش باعث خرد شدن بافت چربی خواهد شد. پس از خرد شدن بافت چربی، تکه های کوچک آن از طریق ساکشن به خارج از بدن انتقال پیدا می کنند. در نتیجه چربی های اضافی از بدن حذف می شوند.

از مهم ترین مزیت های لیپوساکشن می توان به دوره نقاهت کوتاه آن اشاره کرد. دوره نقاهت این روش حدود 6 هفته می باشد. البته پس از انجام این عمل معمولا درد و خونریزی تا مدتی ادامه خواهد داشت. معمولا پزشک پس از انجام این روش، برای بیمار یک گن طبی تجویز می کند. بیمار باید بیش از یک ماه از این گن استفاده کند تا درد وخونریزی ناشی از لیپوساکشن کم شده و امکان بروز عفونت های پوستی نیز کاهش یابد. در مورد بیشتر بدانید.

مقایسه آبدومینوپلاستی و لیپوماتیک

در روش ابدومینوپلاستی شکم تحت برش قرار می گیرد و چربی از طریق جراحی از بدن خارج می شود. اما در روش لیپوساکشن از دستگاه متصل به لوله کانولا استفاده می شود. لوله کانولا با ارتعاش باعث ریز شدن بافت چربی شده و سپس چربی از طریق ساکشن از بدن فرد خارج خواهد شد. دوره نقاهت در روش ابدومینوپلاستی نیز کوتاه تر از روش لیپوماتیک است. این جراحی باید توسط انجام شود.

کلام آخر

به طور کلی می توان گفت که هدف از انجام ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن کاملا مشترک است. اما ابدومینوپلاستی بیشتر در مواردی که فرد دچار افتادگی شکم است استفاده می شود. این افتادگی می تواند ناشی از چاقی مفرط و یا عوارض پس از زایمان باشد. در مقابل لیپوساکشن، برای حذف چربی های موضعی مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این روش می توان چربی های موضعی در ناحیه ران، بازو، پهلو و… به طور ککاهش وزن همواره یکی از دغدغه های اصلی افراد بوده است. روش های زیادی اعم از رژیم های غذایی، ورزش و فعالیت های بدنی برای کاهش وزن کاربرد دارند اما در بعضی مواقع با وجود امتحان کردن تمامی روش های رایج، کاهش وزن در بعضی اندام های بدن دیده نمی شود. درچنین مواقعی، پزشکان، انجام روش های پزشکی را توصیه می کنند. این روش ها می توانند به شکل غیرجراحی مثل لیپوساکشن و یا به صورت جراحی مثل ابدومینوپلاستی انجام شوند. این دو روش شباهت های زیادی بایکدیگر دارند. در ادامه این مقاله، ما به توضیح بیشتر درباره لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی و تفاوت آن ها با یکدیگر می پردازیم ولی در ابتدا لازم است تا در مورد هر کدام از این روش ها توضیح کوتاهی دهیم.

به روشی که از دستگاه ساکشن برای برداشتن چربی از نواحی خاصی از بدن مثل شکم، باسن، ران، بازوها یا گردن استفاده می کند، لیپوساکشن می گویند. لیپوساکشن یا لبپوپلاستی قسمت ها نام برده را شکل داده و زیباتر می کند.

در جراحی ابدومینوپلاستی پوست و چربی اضافی شکم از بین رفته و عضلات شکم سفت می شوند.

هرکدام از این روش ها برای چه کسانی کاربرد دارد؟

  • لیپوساکشن برای افرادی که چربی بدنشان در نقاط خاصی بسیار زیاد اما وزن بدن ثابت مانده، می تواند مناسب باشد.
  • ابدومینوپلاستی برای افرادی مانند زنانی که بارداری زیادی داشته و یا افرادی که کاهش  وزن زیادی داشته اند، می تواند مناسب باشد.

آیا عضو قسمت مورد جراحی این روش ها یکسان است؟

ابدومینوپلاستی تنها در ناحیه شکم انجام می شود، برای برداشتن چربی از قسمت‌هایی که به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نداده‌اند، می تواند انجام شود. این قسمت ها عبارتند از:

  • شکم
  • قسمت بالایی بازو
  • باسن
  • ساق پا و مچ پا
  • سینه و پشت
  • باسن و ران
  • چانه و گردن

علاوه بر این، در برخی مواقع می توان از لیپوساکشن برای کوچک کردن سینه یا درمان ژنیکوماستی نیز استفاده کرد.

آیا ابدومینوپلاستی روش جراحی یکسانی با لیپوساکشن دارد؟

در هردو روش، هدف از جراحی کاهش میزان چربی موجود در بعضی نواحی بدن است که با روش های متفاوتی انجام می گیرد. در معمولا با ایجاد برش در خط بیکینی، چربی های اضافی خارج می شوند. پس به طور کلی، این روش تهاجمی است.

درحالی که جراحی لیپوساکشن انواع مختلفی داشته و می تواند با لیزر، اولتراسوند و مواردی مشابه انجام شود. به طور کلی، در طول لیپوساکشن، یک کانول کوچک در زیر پوست و به لایه‌های چربی وارد می‌شود و نوعی انرژی برای مایع شدن چربی اعمال می‌شود. پس از رسیدن به آن، چربی از طریق همان کانول به بیرون ساکشن می شود.

از آنجایی که نتایج در هرکدام از این روش ها متفاوت است، باید انتظار داشت که هرکس تجربیات بسیار متفاوتی نسبت به جراحی دارد.

برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی |پکیج لاغری نی نی سایت |تجربه از لاغری نی نی سایت

تفاوت های اساسی ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن

تا این جا با روش کلی انجام این جراحی ها آشنا شدیم. در ادامه به برخی تفاوت های ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن با یکدیگر می پردازیم.

  • عمل جراحی شکم، بافت، پوست و سلول‌های چربی اضافی را حذف می‌کند، در حالی که لیپوساکشن تنها باعث مایع شدن و سپس، ساکشن سلول‌های چربی می شود و از هم تر در فرم دهی اندام ها نقش بسیار زیادی دارد.
  • اگر بیمار دارای پوست اضافی نیز باشد، به جای جراحی لیپوساکشن، از جراحی ابدومینوپلاستی استفاده می شود. درواقع در جراحی لیپوساکشن، هیچ گونه برداشتن پوستی صورت نمی گیرد.
  • درصورت داشتن پوست صاف و کشیده، می توان از روش لیپوساکشن استفاده کرد.  ولی اگر کمی پوست اضافه داشته توصیه می شود تا همزمان با جراحی لیپوساکشن، یک روش غیرجراحی مثل سفت کردن پوست با لیزر نیز انجام شود.
  • جراحی ابدومینوپلاستی، معمولا، مستلزم سرمایه گذاری زمانی و مالی بسیار بیشتری از جانب بیمار است، اما نتایج بهتری را در بیماران مبتلا به بیماری های شکمی ارائه می دهد. بهبودی کامل از جراحی ابدومینوپلاستی می‌تواند تا هشت هفته طول بکشد، در حالی که بهبودی لیپوساکشن معمولاً سه هفته به طول می انجامد.
  • علاوه بر زمان بهبودی، در لیپوساکشن جای زخم نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، زیرا این روش کمتر تهاجمی می باشد و تنها به برش‌های کوچکی نیاز دارد که به کمک آن، کانول ها وارد بدن شوند. این زخم ها به سرعت بهبود می یابند و به طور کامل از بین می روند.
  • این دو روش نسبت به یکدیگر برتری نداشته و با توجه به شرایط بیمار، روش مناسب انتخاب می شود.

لازم به ذکر است که با انجام هرکدام از روش های ذکر شده، سلول های چربی بدن حذف شده و درواقع، سلول دیگری جایگزین نمی شود.(با افزایش وزن، ابعاد سلول های چربی افزایش می یابد و تعداد آن ها تغییری نمی کند.) در نتیجه هنگام افزایش وزن، دیگر در مناطقی که لیپوساکشن یا ابدومینوپلاستی انجام شده است، شاهد افزایش وزن نخواهید بود. پس بسیار مهم است که هر کدام از این روش هایی را که استفاده می کنید از عدم افزایش وزن خود اطمینان داشته باشید تا بدن شکل مناسب خود را از دست ندهد.

در انتها باید بدانید که انتخاب روش های جراحی و غیرجراحی، با توجه به شرایط بیمار، طبق تشخیص پزشک انجام می شود. در نتیجه، با انتخاب یک جراح پلاستیک خوب، می توان خطرهای احتمالی را در جراحی پایین آورده و نتایج بهتری را شاهد بود.

عضویت در خبرنامه مقالات پزشک

برای دریافت آخرین مقالات پزشکی ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید .

چگونه بهترین جراح لیپوساکشن انتخاب کنم؟ انتخاب جراح لیپوساکشنی که آموزش‌ دیده، ماهر و مجرب بوده و به اخلاقیات پایبند باشد، دقت زیادی لازم دارد. شهرت یک جراح به خاطر نتایج خوب لیپوساکشن، رضایت بیماران و پایبندی به اخلاقیات مهم‌ ترین عامل در انتخاب است. همه‌ جراحان زیبایی تخصص و تجربه‌ لازم برای انجام لیپوساکشن را ندارند. بهترین جراح لیفت صورت یا بهترین جراح سینه هم ممکن است توانایی انجام لیپوساکشن را نداشته باشند. درباره‌ شهرت جراح از دیگران سؤال کنید. از پزشکان، بیماران قبلی و دوستانی که ممکن است اطلاعاتی درباره‌ شهرت جراح داشته باشند کمک بخواهید.

یکی از مهم ترین عواملی که می‌تواند تاثیر مستقیم بر روی نتیجه جراحی بگذارد، انتخاب بهترین مرکز جراحی یا کلینیک زیبایی لیپوساکشن در اصفهان  است. از این رو بایستی زمان کافی برای انتخاب دکتر خوب در این زمینه بگذارید. همچنین می توانید برای استعلام هزینه لیپوساکشن کل بدن در اصفهان با ما تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا