عمومیکسب و کار ایرانی

علت وصل نشدن لپ تاپ به پروژکتور

چرا تصویر لپ تاپ روی ویدئو پروژکتور ظاهر نمی شود؟

یکی از کاربری‌های معمول انواع پروژکتور، استفاده از آنها در دانشگاه‌ها و سازمان‌های پژوهشی است. در اینگونه فضاهای آموزشی، دانشجویان و پژوهشگران از پروژکتور استفاده می‌کند تا نتیجه‌ی تمرینات و تحقیقات خود را با اساتید، پژوهشگران و دانشجویان به اشتراک بگذارند. اما اتفاقی که گاه در این میان باعث ایجاد وقفه در ارائه اطلاعات و برگزاری جلسات می‌گردد، عدم برقراری ارتباط میان لپ تاپ و پروژکتور مورد استفاده است.

بارها مشاهده شده که پس از وصل کردن کابل به پروژکتور، تصاویر مدنظر کاربر که بر روی لپ تاپ قرار دارند، بر روی پرده نمایش و یا پروژکتور مشاهده نمی‌شوند و یا تصویری مشابه با آنچه که در شکل زیر نشان داده شده، ظاهر می‌شود. در این مقاله تلاش شده تا اصلی‌ترین علل ظاهر نشدن تصویر لپ تاپ روی ویدئو پروژکتور بررسی شده و روش رفع این اشکالات نیز شرح داده شود.

در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات ویدئو پروژکتور تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

ویدئو پروژکتور Video Porjector که بنام ویدئو فراتاب، پروجکشن، ویدئو پروجکشن هم معرفی می‌شود، در حال حاضر به یک جعبه‌ی کوچک و کم حجم تبدیل شده است که وظیفه‌‌ی آن و یا بهتر است بگوییم دلیل اصلی محبوبیتش، انعکاس باکیفیت سیگنال‌های ویدئویی از دستگاه‌های هوشمند، بر روی پرده نمایش وسیع است. اگر گیمر هستید و یا عشق فیلم، امکان ندارد که خرید ویدیو پروژکتور خانگی جزو برنامه‌هایتان نباشد. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه شگفت انگیز در ادامه با ما همراه باشید.

رفع مشکل ظاهر نشدن تصویر لپ تاپ روی ویدئو پروژکتور

پورت کارت گرافیک لپ تاپ

در صورت مواجهه با مشکل ظاهر نشدن تصویر لپ تاپ روی ویدئو پروژکتور، نیاز است تا بخش‌های مرتبط با کابل و کارت گرافیک لپ تاپ مورد بررسی قرار گیرد. برای شروع کابل پروژکتور مورد استفاده را بررسی نمایید. درصورتی که کابل پروژکتور از نوع RGB است، حتماً بایست برای اتصال آن به لپ تاپ، از طریق پورت VGA روی لپ تاپ اقدام کرد.

در لپ تاپ هایی که از سال 2015 به بعد تولید شده‌اند معمولاً به جای این پورت از پورت HDMI استفاده شده است. در صورتی که لپ تاپ شما نیز فاقد این پورت است می‌توانید از یک تبدیل مناسب استفاده نمایید. (نکته: برای اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور حتمالً لازم است که کارت گرافیک لپ تاپ نصب شده باشد.

آنچه که نصب بودن کارت گرافیک را واجب می‌سازد آن است که ارسال تصاویر از لپ تاپ به ویدئو پروژکتور از طریق کارت گرافیک انجام می‌شود؛ بنابراین باید درایور لپ تاپ می‌بایست نصب شده باشد، در غیر این صورت کاربر با پیغامی مشابه با پیغام مشاهده شده در تصویر قبلی مواجه خواهد شد.

اتصال لپ تاپ به پروژکتور با کابل hdmi |اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور بدون سیم |اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور در ویندوز 10

نکته مهم:

در صورتی که از نصب بودن کارت گرافیک لپ تاپ خود مطمئن هستید اما همچنان با مشکل ظاهر نشدن تصویر لپ تاپ روی ویدئو پروژکتور مواجه می‌گردید، توصیه می‌شود عمل ریستارت لپ تاپ را امتحان کنید. لپ تاپ را خاموش و روشن کنید تا تصویر ظاهر شود. پیشنهاد می‌شود پس از به نمایش درآمدن تصویر، رزولوشن Resolution آن را در حداقل میزان ممکن قرار دهید.

اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور با استفاده از USB

  • اگر پروژکتور شما برای طراحی و ارائه روی صفحه دارای قلم هوشمند است، برای فعال کردن آن باید از کابل USB استفاده کنید.
  • در کامپیوترهای مجهز به Windows، یک کابل USB-A استاندارد را به کامپیوتر خود وصل کرده و انتهای دیگر را به درگاه USB پروژکتور وصل کنید.
  • در مک‌بوک‌ها، احتمالاً برای استفاده از کابل‌های USB-A به مبدل نیاز دارید. البته بیشتر مبدل‌های استاندارد مک بوک باید کار کنند.
  • سپس مراحل اتصال با کابل HDMI را طی کنید.
  • اگر مشکلی با ویدئو پروژکتور دارید، بررسی کنید که آیا پروژکتور شما امکان اتصال با USB را دارد یا نه.
  • بسیاری از پروژکتورها پورت USB را صرفاً برای اتصال دستگاه‌های ذخیره‌سازی مانند هارد و درایوهای خارجی استفاده می‌کنند.

منبع : youtube.com

دکمه بازگشت به بالا