علم و تکنولوژی

نمایشگر آیفون۱۷ متحول خواهد شد!

به گزارش خبرگزاری تکنونامه و براساس گزارش دیجیاتو، گزارش‌های جدید ادعا دارند که اپل قصد استفاده از پوشش خارجی جدیدی را برای نمایشگر محصولات خانواده آیفون ۱۷ خواهد داشت. این پوشش جدید نه‌تنها نسبت به گذشته مقاوم‌تر است؛ بلکه عملکرد بی‌نظیری در کاهش بازتاب نور دارد و می‌تواند عملکرد صفحه‌نمایش دستگاه را در محیط‌های خارج از خانه و پرنور به شدت بهبود ببخشد.

صفحه‌نمایش آیفون ۱۷ چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

به‌گزارش مک‌رومرز، یکی از منابع آگاه چینی در شبکه اجتماعی Weibo می‌گوید پوشش ضدبازتاب صفحه‌نمایش آیفون ۱۷ بسیار مقاوم است و فراتر از آنچه فکر می‌کنید در مقابل خط‌وخش می‌تواند از خود مقاومت نشان دهد. به‌نظر می‌رسد که این پوشش خارجی به‌تازگی در اختیار تولیدکنندگان تجهیزات اپل و تغذیه‌کنندگان زنجیره تامین این شرکت در چین قرار گرفته است؛ اما به‌نظر نمی‌رسد که امکان استفاده از آن در سری آیفون ۱۶ به دلیل محدودیت زمانی وجود داشته باشد.

اپل درحال‌حاضر از پوششی موسوم به «سپر سرامیکی» در گوشی‌های خود استفاده می‌کند و مدعی است که این پوشش در مقایسه با تمامی گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، عملکرد بهتری دارد و مقاوم‌تر است. این پوشش که با همکاری شرکت کورنینگ ساخته شده، برای اولین‌بار در سری آیفون ۱۲ معرفی گردید و طی نسل‌های اخیر، بهبود یافته، اما نسخه جدیدی از آن معرفی نشده است.

آیفون ۱۷

البته کورنینگ تنها برای اپل پوشش ضدخش و ضدبازتاب تولید نمی‌کند؛ بلکه همکاری نزدیکی با رقیب مستقیم این شرکت، یعنی سامسونگ نیز دارد. جدیدترین پرچمدار سامسونگ از پوشش خارجی گوریلا آرمور بهره می‌گیرد که طبق گفته این شرکت، موجب کاهش ۷۵ درصدی بازتاب در مقایسه با سطوح عادی می‌شود. همچنین گلکسی S۲۴ اولترا در مقابل ریزخراش‌هایی که به مرور زمان روی نمایشگر اغلب گوشی‌ها پدیدار می‌شوند، مقاوم است و در طول زمان، می‌تواند شفافیت خود را حفظ کند. سازنده پوشش مورد بحث ادعا دارد که مقاومت آن در مقایسه با پوشش‌ آلومینوسیلیکات رقبا، ۴ برابر بیشتر است.

هنوز مشخص نیست که آیا اپل از گوریلا آرمور در محصولات سری آیفون ۱۷ استفاده می‌کند یا نه؛ اما جزئیات افشاشده در گزارش اخیر با مشخصات این محصول همخوانی دارد. همچنین احتمال دارد که کورنینگ اقدام به عرضه پوشش مذکور با نام تجاری متفاوتی برای اپل کند تا این شرکت بتواند در بازاریابی مقابل سامسونگ، قدرت بیشتری داشته باشد.

۲۲۷۲۲۷

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا