عمومیکسب و کار ایرانی

دریچه چوبی چیست؟

دریچه چوبی (که به اسم دریچه mdf هم شناخته می‌شود) یکی از انواع جدید و به‌روز دریچه است که در مکان‌هایی مثل آپارتمان‌های مسکونی، اتاق اداری و… کاربرد دارد. این جنس دریچه به دلیل جذابیتی که دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است و پیمانکاران زیاد به سراغ خرید و نصب آن در ساختمان‌ها می‌روند.

دریچه پادری |دریچه چوبی |دریچه چوبی کولر

دریچه چوبی (دریچه ام دی اف) چیست؟

امروزه تنوع خوبی در انتخاب دریچه برای کانال‌های کولر و یا فن کویل وجود دارد. دریچه‌ها در سایز و مدل‌های مختلف و با متریال گوناگونی به تولید می‌رسند. یکی از متریال پرطرفدار برای دیزاین داخلی ساختمان‌ها، دریچه چوبی است.

دریچه چوبی با ضخامت‌ درخواستی شما و با جنس پی‌وی‌سی و… ساخته می‌شود. این دریچه مقاومت خوبی در برابر هوای سرد و گرم داخل خانه دارد. به همین دلیل می‌شود از این دریچه هم به‌عنوان دریچه بازدید چوبی استفاده کرد و هم دریچه تهویه هوای سرد و گرم.

مزایای دریچه چوبی

  • ظاهری زیبا و جذاب
  • قابلیت انتخاب ابعاد و سایز دریچه چوبی
  • تنوع طرح و رنگ
  • قابل تولید در انواع مختلف
  • مناسب برای فضاهای مدرن
  • نصب سریع
  • جنس روکش پی‌وی‌سی ضد آب

انواع دریچه چوبی

دریچه mdf با توجه به نیاز مشتری‌ها، با کاربردهای متنوعی تولید می‌شود که در این بخش به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • دریچه چوبی بازدید فن کویل

این دریچه زیر فن کویل نصب می‌شود و امکان دسترسی آسان برای تعمیر و یا تمیز کردن سیستم تهویه را فراهم می‌کند. دریچه بازدید فن کویل چوبی را می‌شود با هر طرحی که مشتری درخواست دارد، تولید کرد. این طرح‌ را با دستگاه‌های پیشرفته روی دریچه طراحی می‌کنند. دریچه چوبی فن کویل با درب لولایی (با قابلیت نصب قفل) و یا وزنه‌ای نصب می‌شود.

  • دریچه چوبی خطی

دریچه چوبی خطی در واقع قابی چوبی است که روی دریچه خطی معمولی سوار می‌شود. بنابراین لایه اول دریچه می‌تواند از جنس آلومینیوم،‌ پلاستیک و… ساخته شود که مقاومت بیشتری هم داشته باشد. این دریچه برای نمای داخلی خانه‌ها توصیه می‌شود و می‌توان آن را در ابعاد و رنگ‌های متنوعی سفارش داد.

  • دریچه چوبی سقفی

برای سیستم‌های تهویه هوایی که در داخل سقف‌های کاذب تعبیه می‌شوند، از دریچه چوبی سقفی استفاده می‌کنیم. این دریچه هوا را به شکل متعادلی در فضا پخش می‌کند و تهویه را بهبود می‌بخشد. ابعاد دریچه چوبی سقفی محدودیتی در ساخت ندارد و به درخواست مشتری تولید می‌شود.

  • دریچه چوبی روشنایی

نصب دریچه چوبی روشنایی هم روی دیوار امکان‌پذیر است و هم روی سقف. این دریچه وزن سبکی دارد و ظاهر بسیار مدرن و شیکی به فضا می‌دهد. از دریچه روشنایی چوبی در لابی، مراکز خرید و یا هر مکان دیگری که نیاز به دیزاین خاص چوب داشته باشد استفاده می‌کنند.

  • دریچه چوبی گرد

ساختار دریچه چوبی گرد تفاوت زیادی با مدل‌های دیگر آن ندارد. فقط این دریچه را برای کانال‌هایی که دایره‌ای هستند استفاده می‌کنند. در تولید این نوع دریچه هم محدودیتی بابت ابعاد و ضخامت وجود ندارد.

دریچه ام دی اف چطور نصب می‌شود؟

نصب این دریچه به دو صورت انجام می‌گیرد. در بعضی از سطوح مثل دیوار و یا سقف‌های کاذب، ابتدا قابی زیر آن ساخته می‌شود و بعد دریچه را با توجه به نوع آن، به وسیله پیچ مخفی و یا لولا روی قاب نصب می‌کنند.

روش دیگر که بیشتر برای نصب دریچه چوبی خطی به کار می‌رود. به این صورت است که لایه‌ای دریچه چوبی در ضخامت مورد نظر مشتری را روی هر نوع دریچه‌ای از جنس آلومینیوم و… نصب می‌کنند.

قیمت خرید دریچه چوبی

قیمت و خرید دریچه چوبی به عوامل مختلفی بستگی دارد و بر اساس آن‌ها تعیین می‌شود. ابعاد و سایز دریچه چوبی، ضخامت دریچه، رنگ و نوع قاب آن در قیمت نهایی دریچه چوبی تاثیرگذار هستند. تکوک دریچه تهران به شما کمک می‌کند تا با قیمتی مناسب، دریچه چوبی با کیفیتی را خریداری کنید.

ابعاد و سایز دریچه چوبی

سایز ساخت دریچه چوبی بر اساس نیاز مشتری انتخاب می‌شود و محدودیتی در تولید آن وجود ندارد. البته برای بعضی مدل‌ها، ابعاد استانداردی وجود دارد که بهتر است در همان سایزها محصول مورد نظرتان را سفارش بدهید. با این حال، شرکت تکوک دریچه تهران می‌تواند دریچه چوبی مورد نظر شما را در هر سایزی که بخواهید تولید کند.

رنگ دریچه چوبی

دریچه mdf با رنگ پلی اورتان، رنگ پی‌وی‌سی ضد آب و یا پوشش وکیوم ساخته می‌شود. هرکدام از این پوشش‌ها قیمت مختلفی دارند. اما هر جنس رنگی که برای دریچه چوبی انتخاب کنید، تنوع خوبی برای هماهنگی آن با هر محیطی را به شما می‌دهد. همچنین این رنگ باعث می‌شود تا دریچه در برابر تغییرات هوایی و رطوبت مقاومت داشته باشد.

جمع‌بندی

دریچه چوبی یکی از پرفروش‌ترین انواع دریچه‌های بازدید و فن کویل است. این دریچه در ضخامت‌های مختلف به تولید می‌رسد و پوشش آن به وسیله رنگ‌های ضد آب انجام می‌شود. به همین دلیل می‌شود از دریچه بازدید چوبی و یا دریچه فن کویل چوبی در منزل و یا واحدهای اداری استفاده کرد. دریچه mdf قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر دریچه‌ها دارد. بنابراین دریچه چوبی نوعی دریچه لاکچری و لوکس به حساب می‌آید. در ابعاد ساخت دریچه چوبی محدودیتی وجود ندارد و می‌شود آن را با توجه به سلیقه و خواست مشتری تولید کرد.

شرکت تکوک دریچه تهران با سال‌ها سابقه در تولید انواع دریچه هوا و دریچه بازدید، می‌تواند شما را در تمامی مراحل تولید و نصب دریچه چوبی همراهی کند. کافی است با مشاوران ما صحبت کنید تا شما را برای داشتن تجربه‌ای خوب در خرید راهنمایی کنند.

سوالات متداول

دریچه چوبی در کجا استفاده می‌شود؟

از این دریچه برای زیر فن کویل و یا کانال تهویه هوا استفاده می‌شود. بیشترین کاربرد این دریچه در خانه‌ها و فضاهای لوکس است.

دریچه چوبی برای شهرهای شرجی مناسب است؟

در شهرهای شرجی بیشتر توصیه می‌شود که از دریچه آلومینیومی استفاده شود. چرا که این دریچه مقاومت بیشتری در برابر رطوبت هوا دارد.

آیا می‌شود دریچه چوبی را روی سقف کاذب نصب کرد؟

بله، برخی از انواع این نوع دریچه مثل دریچه چوبی سقفی و یا دریچه چوبی روشنایی به دلیل وزن سبکی که دارند، قابل نصب روی دیوار و سقف کاذب است.

دکمه بازگشت به بالا