علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

۱۱ ویژگی که باید در آیفون تاشو وجود داشته باشد

اگر اپل واقعاً روی یک آیفون تاشو کار می‌کند، حداقل باید برخی از این ویژگی‌ها را برای رقابت با سری Galaxy Z Fold سامسونگ در نظر بگیرد. سامسونگ برای مدت زمان زیادی با گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ خود در نسل جدید گوشی های هوشمند تاشو پیشگام بوده است. حال سؤالی که پیش می آید این است که چه زمانی اپل گوشی تاشوی جدید خود را وارد رقابت با سامسونگ خواهد کرد؟ شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل در حال کار بر روی یک دستگاه تاشو است، اما اطلاعات دقیقی در مورد شکل و نحوه کارکرد آن وجود ندارد. به همین دلیل است که ما در سیب تیپ فهرستی از ویژگی هایی ارائه کرده ایم که دوست داریم اپل در گوشی تاشوی خود آن ها را مدنظر داشته باشد.

1. چند وظیفه ای مانند iPad

آیپد ویژگی‌های چندوظیفه‌ای بسیاری دارد که بهتر است اپل آن‌ها را در یک آیفون تاشو ادغام کند. در حال حاضر، iPadOS ویژگی‌های چندوظیفه‌ای خاصی را با iOS به اشتراک می‌گذارد؛ اما بهتر است که iPhone Fold از ویژگی Stage Manager iPad برخوردار باشد.

با این حال، دو ویژگی اصلی چندوظیفه‌ای که در این گوشی می خواهیم، Split View و Slide Over آیپد هستند. هر دوی این ویژگی‌ها به شما امکان می‌دهند با چندین برنامه به طور همزمان کار کنید. در حالی که Split View دو پنجره را تقسیم می‌کند، Slide Over به پنجره برنامه دیگری اجازه می‌دهد تا در لبه‌ها شناور باشد تا شما هر طور که می‌خواهید حرکت کنید.

2. صفحه نمایش ثانویه

یکی از جذابیت‌های داشتن یک آیفون به ‌سبک Galaxy Z Fold به‌ جای آیفون به ‌سبک Galaxy Z Flip این است که چگونه می‌توانیم از یک نمایشگر بیرونی ثانویه لذت ببریم که می‌تواند مانند یک تلفن معمولی عمل کند.

اینجاست که اعلان‌ها را می‌بینیم، تماس‌های تلفنی را دریافت می‌کنیم و به سرعت به دوربین دسترسی پیدا می‌کنیم. اپل به احتمال زیاد نمایشگر همیشه روشن را به این صفحه نمایش اضافه خواهد کرد و ممکن است فرصتی عالی برای رفع تمام مواردی و ایراداتی باشد که در مورد نمایشگر همیشه روشن آیفون وجود دارد.

آیفون |آیفون ۱۴ تاشو |آیفون تاشو جدید‬‎

3. حسگرهای Face ID زیر نمایشگر

آیفون فولد با سنسور Face ID بسیار راحت خواهد بود؛ اما یک سنسور در زیر صفحه نمایش که دور و از دید آشکار پنهان باشد، آن را زیباتر هم می کند. برخی از کارشناسان معتقدند مدل‌های آیفون 16 پرو 2024 دارای Face ID زیر صفحه نمایش خواهند بود. با وجود اینکه اپل چنین اطلاعاتی را تائید نکرده است، به نظر می رسد این درخواست منطقی باشد زیرا فناوری آن چندان پیچیده نیست.

با دو نمایشگر (یکی بیرونی و دیگری داخلی بزرگ‌تر)، قرار دادن این سنسور Face ID در صفحه نمایش بزرگتری که تا می شود بسیار منطقی تر خواهد بود؛ بنابراین، حسگر می تواند چهره کاربر را با باز کردن صفحه نمایش بزرگتر به تصویر بکشد.

4. انحنای میانی نمایشگر

خط انحنای میانی گوشی های تاشونده بحث شماره یک علیه تلفن‌های تاشو بوده‌اند. این موضوع ممکن است برای برخی از افراد آزاردهنده باشد و نیاز به عادت کردن دارند.

با این حال، وقتی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فولد 3 را مقایسه می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که خط انحنای میانی در گوشی جدیدتر گلکسی به‌طور محسوسی کمتر آشکار است. اگر یک گوشی در حال حاضر این مشکل را حل کرده باشد، تنها می توانیم فرض کنیم که اپل با یک شروع بسیار خوب به رقابت نمایشگر های صاف و شفاف می پردازد.

به لطف ماده پلیمری خاصی که در این صفحه نمایش ها استفاده شده است، می توانیم آیفون فولد با قابلیت خود ترمیم شوندگی نیز داشته باشیم. به این معنی که ترک ها و خراش های جزئی خود را بهبود می بخشد و نیاز به تعمیر و تعویض را کاهش می دهد.

5. پشتیبانی از Apple Pencil

در واقع، یک آیفون تاشو که ظاهر و عملکردی شبیه به گلکسی زد فولد دارد، در صورت باز شدن حدود 7.5 اینچ خواهد بود. این میزان تقریباً یک اینچ کمتر از iPad mini است که از نسل دوم اپل پنسیل پشتیبانی می کند.

خلاقان، هنرمندان، دانش‌آموزان، متخصصان و طراحان گرافیک می‌توانند این ویژگی را در آیفون‌هایی که از قلم لمسی Apple Pencil پشتیبانی می‌کنند، بیابند و به‌عنوان یک نسخه پشتیبان خوب برای آی‌پدهای بزرگ‌تر و با کاربرد خاص‌ترشان عمل کند.

6. مقاومت در برابر آب و گرد و غبار (IP68)

از رتبه بندی IP برای اندازه گیری میزان مقاومت دستگاه های الکترونیکی در برابر گرد و غبار و آب استفاده می شود. یک گوشی هوشمند با رتبه IP68 به این معنی است که کاملاً در برابر گرد و غبار مقاوم است و می توان آن را در عمق بیش از یک متری حداقل 30 دقیقه بدون هیچ گونه نفوذی در آب غوطه ور کرد.

گوشی هایی مانند این از قبل وجود دارند، مانند Galaxy S22 Ultra و iPhone 14 Pro Max. با این حال، سامسونگ هنوز یک گوشی تاشو با رتبه IP68 عرضه نکرده است، به این معنی که دستیابی به این سطح مقاومت ممکن است در دستگاه های تاشو آسان نباشد؛ اما امیدواریم که اپل هر زمان که آیفون تاشو خودش را عرضه می کند، آن را کنار بگذارد.

آیفون |آیفون ۱۴ تاشو |آیفون تاشو جدید‬‎

7. فیلم‌برداری 8K

تعداد زیادی از گوشی‌ها دارای قابلیت فیلم‌برداری 8K نیستند که می‌توان آن را بهترین وضوح فیلم‌برداری در نظر گرفت؛ و در حال حاضر هیچ آیفونی در لیست گوشی های دارای قابلیت 8K وجود ندارد. با این حال، این می تواند یک ویژگی برتر باشد که اپل برای یک آیفون پرچمدار آینده استفاده می کند. به خصوص که Samsung Galaxy Z Fold 4 قبلاً آن را ارائه کرده است.

8. بهبود عمر باتری

آیفون 13 پرو مکس یکی از بهترین عمر باتری را در بین آیفون‌های عرضه شده به دلیل اندازه‌اش داشت. اندازه بزرگتر به معنای فضای بیشتر برای باتری بزرگتر است؛ و اگر یک ویژگی آیفون تاشو به اندازه کافی داشته باشد، آن فضا است. در حالی که ممکن است در مقایسه با آیفون های استاندارد به دلیل نمایشگر ثانویه خوب نباشد، اما مطمئناً به لطف کارایی تراشه های داخلی اپل و یکپارچگی نرم افزاری فشرده، می تواند رقابت را از بین ببرد.

9. ساخت تیتانیوم

در حالی که آلومینیوم جنس بسیار عالی است و با مهندسی دستگاه به خوبی کار می کند، تیتانیوم دوام بسیار بیشتر، مقاومت در برابر خراش و وزن سبک تری را ارائه می دهد.

ما منتظر بودیم تا اپل آیفونی با بدنه تیتانیومی، شبیه به مدل های تیتانیوم اپل واچ و اپل واچ اولترا عرضه کند. برخی شایعات حاکی از آن بود که آیفون 13 پرو مکس ممکن است از جنس تیتانیوم باشد، اما هیچ آیفونی با بدنه تیتانیومی وجود ندارد.

اپل می‌تواند آیفون تاشو خود را با طراحی ممتاز با تیتانیوم که گران قیمت نیز است، عرضه کند؛ و می‌تواند ماده‌ای عالی برای بدنه‌ای مقاوم باشد، زیرا تلفن‌های تاشو اغلب شکننده هستند.

10. صفحه کلید

یکی دیگر از ویژگی های آیپد که در آیفون تاشو می خواهیم، صفحه کلید است. این ویژگی صفحه کلید شما را به دو نیم تقسیم می کند و به شما امکان می دهد با انگشت شست خود بهتر تایپ کنید.

همچنین می‌توانید دو نیمه صفحه‌کلید را حرکت دهید و آن را به موقعیتی فشار دهید که برای شست‌هایتان راحت‌تر باشد. این ویژگی می‌تواند تایپ کردن روی صفحه بزرگتر را راحت‌تر کند زیرا از آن در حالت افقی استفاده می‌کنید.

همچنین اپل می‌تواند یک ویژگی نرم‌افزاری را اجرا کند که می‌تواند جهت صفحه داخلی را تغییر دهد و می‌توانید از نیمه پایینی آن به عنوان صفحه کلید استفاده کنید. با این حال، لولای گوشی باید بتواند تا نیمه بسته متوقف شود (مانند گلکسی فولد 4).

آیفون |آیفون ۱۴ تاشو |آیفون تاشو جدید‬‎

11. برچسب قیمت زیر 2000 دلار

آیفون تاشو یک گوشی ممتاز است و ما می‌خواهیم که در تیتانیوم موجود باشد، اما در نهایت، ما دوست داریم بتوانیم این آیفون را بخریم.

گلکسی زد فولد 4 سامسونگ در سال 2023 با قیمت 1799 دلار برای مدل پایه عرضه شد و اپل تاکنون سابقه داشتن مدل پایه ارزان‌تر در همان سال را داشته است. به عنوان مثال، وقتی قیمت راه اندازی آیفون 14 پرو مکس و گلکسی اس 23 اولترا را مقایسه می کنید، متوجه می شوید که قیمت آیفون 100 دلار ارزان تر از اس 23 اولترا است.

بر این اساس، می‌توان انتظار داشت که اپل قیمت آیفون تاشو را زیر 2000 دلار تعیین کند، مگر اینکه در سال‌های آینده تورم شدیدی وجود داشته باشد.

جمع بندی

آیفون فولد می‌تواند تعادل کامل بین آی‌پد و آیفون را بدون تعویض هر دو ایجاد کند. این گوشی می‌تواند کاربرانی را که به ویژگی‌های اضافی آی‌پد در آیفون نیاز دارند، اما لزوماً به دردسر اضافی حمل یک دستگاه اضافی نیاز ندارند، فریب دهد.

و برای کسانی که شک دارند این گوشی منتشر شود، شایعاتی وجود دارد که شرکت اپل طرح هایی را در همین راستا به ثبت رسانده است. به علاوه، اپل اجازه نمی دهد اندروید برای مدت طولانی بر بازار تاشوها تسلط یابد. امیدواریم اپل حداقل برخی از ویژگی‌هایی را که در اینجا فهرست کرده‌ایم، در نظر بگیرد.

دکمه بازگشت به بالا