عمومیکسب و کار ایرانی

خرما چگونه باعث لاغری میشود

خرما حاوی فیبر رژیمی است. فیبر و کربوهیدرات زود گوارش و هضم نمی‌ شود. فیبر می تواند از سه طریق به کاهش وزن کمک کند. اول این که فیبر باعث کاهش سرعت جذب غذا در روده بزرگ می شود؛ بنابراین شما مدت زمان طولانی تری احساس سیری دارید و از افت ناگهانی قند خون جلوگیری می کند. دوم این که چربی را به دام می اندازد و از جذب آن جلوگیری می‌ کند. سوم این که فیبر به تولید زنجیره کوتاه اسید چرب در معده کمک می کند و یک غذا برای باکتری خوب محسوب می شود که این باکتری های خوب گوارش را بهبود می بخشند و باعث افزایش سوخت و ساز خواهند شد.

محتوای اسید چرب غیر اشباع همه چربی ها بد نیستند. اسید های چرب غیر اشباع داخل خرما هم جزء همین چربی‌ های خوب محسوب می‌ شوند که به کاهش التهابات کمک می‌ کنند. التهابات وقتی رخ می‌ دهند که شما به خاطر یک آسیب، جراحت، ورم یا بیماری یا مصرف غذای ناسالم یا سبک زندگی بدون تحرک دچار مشکل شده اید. خبر بد اینجاست که التهابات باعث چاقی، مقاومت انسولین، دیابت و بیماری کبد می‌ شود. خرما مقدار قابل توجهی اسید چرب غیر اشباع دارد که با مصرف آن ها می‌ توانید التهابات را کاهش دهید و خطر اضافه وزن را از بین ببرید.

خرما حاوی پروتئین است. پروتئین دیر هضم می شود؛ بنابراین مدت زمان بیشتری در روده بزرگ باقی می‌ ماند که همین باعث می‌ شود شما مدت زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشید. پروتئین همچنین به بازسازی و ترمیم عضلات هم می پردازد. دارای خواص آنتی اکسیدانی میوه های خشک سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان باعث از بین بردن رادیکال های مضر، اکسیژن و کاهش استرس و التهاب می شود. خرمای تازه هم حاوی آنتی اکسیدان است که به از بین بردن سموم و افزایش سوخت و ساز و گوارش کمک می‌ کند و تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد.

این ماده شیرین طبیعی باعث می شود که سطح قند خون همیشه کنترل شده باشد. متخصصان به این نتیجه رسیده‌ اند که خرما باعث تحریک تولید انسولین می شود و به افراد دیابتی کمک می کند تا وضعیت بهتری داشته باشند. البته اگر دیابت دارید، باید در مصرف آن حواس تان را جمع کنید و نمی توانید هر وقت که خواستید، از خرما استفاده کنید و باید از پزشک خود در این باره سؤال کنید. نیاز به شیرینی جات را تامین می کند خرما یک میوه خوشمزه و شیرین است. اگر شما در دوران رژیم هستید و تمایل زیادی به خوردن شیرینی جات دارید، خرما می تواند جایگزین خوبی باشد و بهتر است که از مواد مضر و شیرین دوری کنید تا اضافه وزن پیدا نکنید. رژیم خرما؛ برای کاهش وزن چند عدد خرما مصرف کنیم؟

خرما به کاهش وزن کمک می کند اما اگر آن را به مقدار محدود استفاده نکنید، ممکن است حتی به اضافه وزن هم دچار شوید. شما در طول روز باید ۴ تا ۶ عدد خرما بخورید تا گرسنگی تان را از بین ببرید و مواد مغذی را به بدن برسانید. رژیم خرما و شیر برای کاهش وزن: هفته اول صبحانه:دو عدد خرما و یک لیوان شیر. ناهار:یک کف دست ماهی گریل شده، سبزیجات برگ دار سبز رنگ همراه با یک تکه نان قهوه‌ ای، یک فنجان ماست و دو عدد خرما. میان وعده عصرگاهی:یک فنجان چای سبز دکتر بیز  به علاوه یک عدد بیسکویت. شام:دو عدد خرما و یک لیوان شیر به علاوه سبزیجات بخارپز یا گریل شده همراه با لوبیا پخته.

کاهش وزن با خرما مصرف خرما برای کاهش وزن و لاغر شدن فواید زیادی دارد. آنها سرشار از مواد مغذی هستند و فواید سلامتی متعددی را ارائه می دهند. علاوه بر این، فیبر و چربی موجود در این میوه ها برای ارتقای سلامت شما ایده آل هستند. خرما ممکن است به کاهش وزن و لاغری کمک کند زیرا به دفع سموم، کنترل سطح قند خون و تسکین التهاب کمک می کند. اگر هوس شیرینی دارید، این میوه عجیب و غریب به شما کمک می کند تا جوانه های چشایی خود را بدون بارگیری کالری برآورده کنید. با این وجود، شما باید اندازه یک وعده سالم را حفظ کنید. این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی فواید خرما برای کاهش وزن، راه های مصرف آن و اهمیت داشتن یک سبک زندگی سالم برای کاهش وزن را توضیح می دهد.

کاهش وزن با خرما اما ابتدا بگذارید کمی در مورد خرما به شما بگویم. خرما یا Phoenix dactylifera میوه شیرین درختان خرما است که بیشتر در خاورمیانه، آفریقا، هند، بنگلادش و پاکستان یافت می شود. بسته به میزان فروکتوز، گلوکز و ساکارز خرما انواع مختلفی دارد.  دمنوش قاشقی دکتر بیز برای ترک اعتیاد راهی ساده برای درمان مشکل شما .

خرما چیست؟

کلمه “خرما” از کلمه یونانی “daktylos” به معنای “انگشت” گرفته شده است. این به این دلیل است که خرما شبیه نوک انگشت است. خرما سرشار از کربوهیدرات (۴۴-۸۸%)، فیبر غذایی (۶٫۴-۱۱٫۵%) است. پروتئین (۲٫۳-۵٫۶%)، چربی ها (۰٫۲-۰٫۵%)، مواد معدنی (آهن، منیزیم، مس، کلسیم، سدیم و غیره)، نمک ها، ویتامین ها (A، B1، B2، C، نیاسین) و روغن ها ). بنابراین، از مشخصات تغذیه مشخص است که خرما دکتر بیز  نه تنها فوق العاده خوشمزه است، بلکه بسیار مغذی است. حالا بیایید بفهمیم خرما چگونه به کاهش وزن و لاغر شدن کمک می کند.

خرما میوه‌ای خوشمزه، شیرین و مقوی است که مصرف روزانه آن برای حفظ سلامتی بدن توصیه می‌شود اما مانند دیگر خوراکی‌های شیرین یک نگرانی مهم در مورد مصرف این ماده هم وجود دارد و آن، چاق کننده بودن خرما به دلیل شیرینی و قند موجود در آن است. بیشتر افراد در برابر تجویز خرما برای مصرف روزانه یک سوال مشترک دارند که آیا خرما چاق کننده است یا نه و قند موجود در آن تا چه میزان باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود؟ این سوالی است که در ادامه این مطلب قصد پاسخ به آن را داریم، بنابراین اگر به این میوه شیرین علاقه دارید و در مورد تاثیر آن در چاقی و اضافه وزن نگران هستید، با ما همراه باشید.

خرما میوه‌ای مفید و مقوی است. این میوه به دلیل طعم شیرینی دارد که بسیار محبوب است و به دلیل خواص فراوان، توصیه زیادی به مصرف آن می‌شود البته شاید برای شما این سوال مطرح شود که آیا خرما چاق کننده است یا خیر که در ادامه مفصل به آن خواهیم پرداخت. خرما به دلیل ارزش غذایی بالا، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده، از بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند و باعث حل بسیاری از مشکلات داخلی بدن می‌شود. این خوراکی شیرین و لذیذ، دارای مواد مغذی فراوانی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا