عمومی

بهترین فروشگاه اینترنتی تلویزیون های جدید 2021

آشنایی با جدیدترین تلویزیونهای 2021 سامسونگ

سامسونگ اولین شرکتی بود که قبل از 2021 CES لیست جدید تلویزیون های خود را افشا کرد. آنها اعلام کرده اند که یک مدل 99 و 110 اینچی با فناوری بسیار پیشرفته MicroLED را روانه بازار می کنند، این فناوری مانند فناوری OLED است (البته بدون احتمال سوختگی پیکسل). مدل های LED پرچمدار سامسونگ شامل فناوری جدید Neo QLED خواهد بود که فناوری نقطه کوانتومی آنها را با مینی LED ترکیب می کند و این با گزینه های 8k و 4k QN95A ، QN90A و QN85A در دسترس است.

سامسونگ در سال 2021 به جای T از پسوند A استفاده می کنند و هر محصولی که حرف QN دارند از فناوری QLED با نور پس زمینه Mini LED برخوردار هستند. سامسونگ همچنین مجموعه “سبک زندگی” خود را که مدل هایی با طراحی منحصر به فرد هستند، همچنان منتشر خواهد کرد. این شامل The Frame ، The Serif ، The Terrace ، The Sero است.

اسپیکر |پیش فروش |صنعت

Mini LED چیست ؟

برای درک Mini led ، حداقل در مورد تلویزیون خود باید led استاندارد را بفهمید. در داخل تمام تلویزیون های LCD مدرن (یعنی هر تلویزیونی که OLED نیست) ، بین چند تا چند صد دیود ساطع کننده نور وجود دارد. این لامپ های کوچک وقتی به آنها برق می دهید – در همه جا از چراغ قوه روی تلفن گرفته تا چراغ های عقب اتومبیل استفاده می شود – نور ساطع می کنند.

اندازه آنها محدوده است ” معمولاً حدود 1 میلی متر هستند” ، اما می توانند کوچکتر از 0.2 میلی متر نیز بشوند همانند mini led ها – پس تلویزیون دارای نور پس زمینه Mini led همان تلویزیونهای led می باشند که اندازه لامپ ها کوچکتر شده و دارای تعداد بسیار بیشتری از لامپ های LED نیز می باشند.

اما بیایید با آنچه ویژگی mini-LED است شروع کنیم. با استفاده از LED های کوچکتر، یک تلویزیون می تواند بر روی سایه ها و برجستگی های خود کنترل دقیق تری داشته باشد، به طور کلی برای کنتراست و کیفیت تصویر به ویژه در نمایش ها ، فیلم و بازی HDR فناوری مینی ال ای دی گزینه بهتری است.

مزیت Mini-LED نسبت به OLED (بهترین فناوری تلویزیون در بازار)، این است که می تواند مقرون به صرفه تر باشد. Mini LED فناوری تکاملی است، انقلابی نیست و از فناوری موجود در تلویزیون LCD بهره می برد. باید گفت که این فناوری رقیبی برای OLED نمی باشد منتها کیفیت تلویزیونهای LCD را بیشتر افزایش می دهد.

اسپیکر |پیش فروش |صنعت

پردازنده Neo Quantum

در سال 2021 سامسونگ پردازنده Neo Quantum را معرفی کرده است که در قلب تلویزیون های سامسونگ با فناوری Mini LED تولید شده توسط این شرکت قرار گرفته است. پردازنده مدل های 2020 “پردازنده کوانتوم” نامیده می شد. طبق گفته سامسونگ، پردازنده جدید دارای بسیاری از توابع پیشرفته و قابلیت های پیشرفته مقیاس گذاری است

. Neo Quantum از 16 مدل شبکه با هوش مصنوعی و فن آوری های یادگیری عمیق استفاده می کند، بنابراین پردازنده Neo Quantum می تواند به سادگی محتوای با کیفیت پایین را با قدرت پردازشی فوق العاده با بهترین کیفیت در تلویزیون های 4K و 8K بهینه و ارتقا دهد.

پرفروش ترین مدل های تلویزیون های 2021 سامسونگ

تلویزیون نئوکیولد QN900A 8K

بهترین مدل QLED سامسونگ برای سال 2021 QN900A و به احتمال زیاد بهترین تلویزیون موجود نیز باشد. این البته یک مدل 8K است و از نور پس زمینه و پردازنده جدید بهره می برد. از نظر طراحی بسیار شکیل و ازضخامت کم برخوردار است که می توان BOX جدید One Connect را به آن متصل کرد. ضخامت آن فقط 15 میلی متر است. از مهمترین مشخصات فنی این تلویزیون می توان به موارد زیر اشاره کرد.

    Display type:Neo QLED

    Resolution:8K

    Sizes:65-inch, 75-inch, 85-inch

    One Connect:Yes

    Sound:OTS Pro (6.2.2ch, 80W)

    4K@120Hz:Yes

    Ultra-Wide Viewing Angle:Yes

    Anti-Reflective Panel:Yes

    HDMI 2.1 sockets:4

تلویزیون نئوکیولد QN800A 8K

به نظر می رسد این مدل 8K برادر کوچکتر QN900A در بالا باشد اما با روشنایی اوج کمتر و برخی خصوصیات ضعیفتر و به طبع قیمت پایین تری نیز دارد.

    Display type:Neo QLED

    Resolution:8K

    Sizes:65-inch, 75-inch, 85-inch

    One Connect:Yes

    Sound:OTS+ (4.2.2ch, 70W)

    4K@120Hz:Yes

    Ultra-Wide Viewing Angle:Yes

    Anti-Reflective Panel:Yes

    HDMI 2.1 sockets:4

QN90A Neo QLED بهترین تلویزیون 4K سامسونگ

تلویزیون Samsung QN90A QLED با رزولوشن 4k پرچمدار جدید سامسونگ در سری جدید Neo QLED است که از سری قبلی QLED ارتقا یافته است زیرا از Mini LED به عنوان نور پس زمینه استفاده می کند این نوع نور پس زمینه به تلویزیون اجازه می دهد صفحه نمایش بسیار روشنی داشته باشد تا به راحتی بر نور محیطی مزاحم چیره شود، محتوای HDR را بهتر از سری قبل نیز به نمایش بگذارد و حتی تلویزیون میتواند کنترل بهتری بر نور پس زمینه خود داشته باشد که نتیجه آن، کنتراست بهتر است.

فناوری کارامد Local Dimming در بهبود کیفیت تصویر این تلویزیون نقش مهمی را ایفا میکند. این مدل دارای ویژگی های مخصوص بازی مانند نرخ تازه سازی متغیر FreeSync (VRR) است، اما هیچ سازگاری با G-SYNC وجود ندارد. همچنین از HDMI 2.1 پشتیبانی می کند، اما ممکن است برخی از افراد به دلیل محدود بودن آن به یک پورت ناامید شوند. علی رغم داشتن یک پنل VA، به لطف فناوری “Ultra Views Angle” سامسونگ دارای زاویه دید بسیار مناسبی است.

    Display type:Neo QLED

    Resolution:4K

    Sizes:50-inch, 55-inch, 65-inch

    One Connect:No

    Sound:OTS+ (OTS Lite for 50-inch model)

    4K@120Hz:Yes

    Ultra-Wide Viewing Angle:No

    Anti-Reflective Panel:Yes

    HDMI 2.1 sockets:1

تلویزیون نئوکیولد سامسونگ مدل QN85A

تلویزیون QN85A یکی از تلویزیون های 2021 سامسونگ و سری 8 می باشد.تلویزیون سامسونگ QN85A دارای صفحه نمایش Neo QLED است و نسبت به تلویزیون های QLED کیفیت تصویر بالاتری دارد. تلویزیون های Neo QLED بجای استفاده از تکنولوژی LED از تکنولوژی جدیدتری بنام Mini LED استفاده می کند که در آن از led های حودا 40 برابر کوچکتر استفاده کرده است که علاوه بر اینکه تعداد بیشتری لامپ در پنل جای میگیرد.

فناوری به تلویزیون نیز اجازه می دهد که کنترل بهتری بر نور پس زمینه داشته باشد که در نتیجه دارای میزان روشنایی فوقالعاده و نمایش تصاویر خیره کننده از ویژگیهای این نوع نور پس زمینه می باشد همچنین کنتراست تصویر بسیار بالاتری نسبت به تلویزیون هایی که تا به امروز تولید شده اند (بجز تلویزیون های OLED) ارائه می دهد و صحنه های واقعی تری تولید می کند.

تلویزیون Neo QLED سامسونگ QN85A دارای نور پس زمینه Mini LED است و از پنل ADS برخوردار است (خصوصیات این پنل بیشتر شبیه پنل IPS در تلویزیونهای الجی می باشد). این تلویزیون به کمک تکنولوژی Supreme UHD Dimming و Quantum Matrix Technology نور پس زمینه صفحه نمایش را بسیار بهتر کنترل می کند و کنتراست تصویر لازم را ارائه می دهد.

تلویزیون های Neo QLED سامسونگ دارای تکنولوژی Quantum Dot هستند و توانایی ارائه رنگهای بسیار طبیعی را دارند. صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیتی برخوردار است و توانایی نمایش طیف گسترده ای از رنگ ها را دارد. از سایر قابلیت های دیگر تلویزیون 55QN85A می توان به وجود دستیارهای صوتی آلکسا، G-Assistant و Bixby اشاره کرد. همچنین، وجود وای فای، بلوتوث و اتصال راحت به گوشی های هوشمند، از دیگر قابلیت های تلویزیون QN85A است.

    Display type:Neo QLED

    Resolution:4K

    Sizes:55-inch, 65-inch, 75-inch, 85-inch

    One Connect:No

    Sound:OTS (2.2.2ch, 60W)

    4K@120Hz:Yes

    Ultra-Wide Viewing Angle:No

    Anti-Reflective Panel:Yes

    HDMI 2.1 sockets:1

تلویزیون کیولد سامسونگ مدل Q80A

مشاهده خواهید کرد که این اولین مدل بدون “N” در شماره محصول سامسونگ 2021 است. دلیلش این است که این یک Neo QLED نیست ، بلکه در عوض یک QLED بالارده با نور پس زمینه LED استاندارد است. به طور قابل پیش بینی ، مناطق کم نورتر از خواهران و برادران مینیLED ارائه می کند و با یک پنل ضخیم تر اما این مدل هم همانند نئوکیولد ها هم از فناوری کوانتومی برای ارائه رنگهای پویا و دامنه رنگی گسترده، پشتیبانی میکند.

    Display type:QLED

    Resolution:4K

    Sizes:50-inch, 55-inch, 65-inch, 75-inch, 85-inch

    One Connect:No

    Sound:OTS (2.2.2ch, 60W)

    4K@120Hz:Yes

    Ultra-Wide Viewing Angle:No

    Anti-Reflective Panel:No

    HDMI 2.1 sockets:1

تلویزیون کیولد سامسونگ مدل Q70A

Q70A در انتهای محدوده 2021 QLED سامسونگ ظاهر می شود ، اما همچنان دارای طراحی ضخامت 25 میلی متر و پشتیبانی طبیعی از 4K @ 120Hz است. این تلویزیون مدل جدیدتر تلویزیون Q70T است که در سال 2020 معرفی شده بود. تلویزیون Q70A دارای فناوری QLED و کیفیت تصویر 4K است.

همچنین از فناوری Quantum HDR با فرمت های +HDR10 و HLG نیز پشتیبانی میکند. این مدل جزو تلویزیون های سری 7 و کوانتومی سامسونگ است که کیفیت تصویر خوبی را ارائه میدهد. سامسونگ این تلویزیون را به پردازشگر Quantum Processor 4K مجهز کرده است. این پردازشگر به کمک تکنولوژی های به کار رفته در تلویزیون و پردازش تصاویر در نهایت صحنه های باکیفیتی را پخش میکند. همچنین از فناوری AI Upscale برای ارتقای رزولوشن تصاویر استفاده میکند.

    Display type:QLED

    Resolution:4K

    Sizes:55-inch, 65-inch, 75-inch, 85-inch

    One Connect:No

    Sound:OTS Lite

    4K@120Hz:Yes

    Ultra-Wide Viewing Angle:No

    Anti-Reflective Panel:No

    HDMI 2.1 sockets:1

تلویزیون سامسونگ مدل Q60A

مدل Q60A سطح ابتدایی و پایین رده ترین سری کیولد سامسونگ می باشد، پایین آمدن رتبه اصلی مربوط به HDMI ها است ، زیرا در اینجا سوکت HDMI 2.1 وجود ندارد. این بدان معناست که پشتیبانی از 4K @ 120Hz یا VRR وجود ندارد ، اما ALLM و eARC را پشتیبانی می کنند و فناوری جدید Motion Xcelerator Turbo به گونه ای طراحی شده است که با وجود پنل 60 هرتز ، تجربه ای مشابه 120 هرتز را ارائه می دهد.

    Display type:QLED

    Resolution:4K

    Sizes:43-inch, 50-inch, 55-inch, 60-inch, 65-inch, 70-inch, 75-inch, 85-inch

    One Connect:No

    Sound:OTS Lite (2ch, 20W)

    4K@120Hz:No

    Ultra-Wide Viewing Angle:No

    Anti-Reflective Panel:No

    HDMI 2.1 sockets:0

تلویزیون سامسونگ مدل  AU9000 ساخت 2021

سامسونگ با تولید سری کریستالی سامسونگ در سال 2020 با قدرت بیشتری وارد عرصه تلویزیونهای میانرده شد و باید گفت این سری بسیار خوش درخشیدند – امسال سامسونگ مدل 2021 این سری را دوباره وارد بازار کرده است و باید گفت تلویزیونهای کریستالی سامسونگ در رده محصولات میان رده و خوش قیمت قرار میگیرند پس دیگر از فناوری کوانتومی خبری نیست.

همانطور که در بالا ذکر شد ، فناوری جدید Motion Xcelerator Turbo علی رغم 60 هرتز میزان تازه سازی تلویزیون، برای ارائه تجربه ای مشابه 4K @ 120Hz طراحی کرده است . همچنین دارای OTS Lite است که دو اسپیکر مجازی اضافه می کند که به صدای تولید شده توسط دو اسپیکر فیزیکی در پایین، ارتفاع می بخشد.

همانند سال قبل نیز تلویزیونهای AU7000 به جای TU7000 و تلویزیون AU8000 به جای تلویزیون TU8000 به بازار خواهند آمد که به احتمال زیاد با نسل قبل تفاوت خاصی نداشته باشند.

    Display type:LCD

    Resolution:4K

    Sizes:43-inch, 50-inch, 55-inch, 65-inch, 75-inch, 85-inch

    One Connect:No

    Sound:OTS Lite

    4K@120Hz:Native 60Hz with Motion Xcelerator Turbo support

    Ultra-Wide Viewing Angle:No

    Anti-Reflective Panel:No

این محصولات هنور وارد بازار ایران نشده اند و به محض ورود، در سایت فروشگاه برای فروش قرار خواهند گرفت.

اسپیکر |پیش فروش |صنعت

بهترین تلویزیون های سونی 2021 برای خرید

در این مقاله می خواهیم در مورد مدل ها؛ اندازه ها؛ مشخصات و همه چیزهایی که باید در مورد بهترین تلویزیون های سونی 2021 صحبت کنیم. تقریبا هر ساله سونی از پردازنده های کاملا جدید در دستگاه های خود استفاده می کند؛ بنابراین ما امید زیادی به مجموعه تلویزیون های 2021 سونی داریم. این مجموعه از تلویزیون ها از تراشه Cognitive Processor XR استفاده خواهند کرد که یک لایه دیگر از تجزیه و تحلیل را به پردازش عالی هوش مصنوعی سونی اضافه می کند و بنابراین؛ امیدواریم تصاویر و صدای بهتری را در اختیار داشته باشیم.

در کل سونی امسال تمرکز خود را روی ارتقاء تلویزیون های سال قبل قرار داده و در نهایت از پردازنده، سیستم عامل و کمی امکانات بروز شده در تلویزیون های بالارده خود استفاده کرده است. هر چند شرکت های ال جی و سامسونگ فناوری تصویری جدیدی رونمایی کرده اند اما سونی دست به رونمایی افزایش کیفیت محصولات خود زده است و به همین دلیل است که سونی طرفداران خاص خود را دارد.

سونی از پردازنده جدید XR در تلویزیون های بالارده استفاده کرده است. همچنین طی همکاری با گوگل سیستم عامل Google TV را در تلویزیون های 2021 خود بکار برده است که در ادامه در خصوص آن ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

تمام مجموعه های تلویزیون 2021 سونی از فناوری Ambient Optimization سونی؛ Dolby Vision HDR برخوردار بوده و قابلیت پخش AirPlay2 را دارند. بلوتوث با A2DP در تمام تلویزیون های Sony Bravia XR هم به صورت استاندارد وجود دارد.

مدل های موجود     سال تولید

? تلویزیون سونی Z9J            2021

? تلویزیون سونی A90J         2021

? تلویزیون سونی A80J         2021

? تلویزیون سونی X95J         2021

? تلویزیون سونی X90J         2021

? تلویزیون سونی X85J         2021

? تلویزیون سونی X80J         2021

? تلویزیون سونی X75A        2021

? تلویزیون سونی W800J     2021

مدل های موجود     سال تولید

? تلویزیون سونی X9400J    2021

? تلویزیون سونی X9200J    2021

? تلویزیون سونی X9100J    2021

? تلویزیون سونی X8900J    2021

? تلویزیون سونی X8200J    2021

نکته مهم دیگری که در زمینه بهترین تلویزیون های 2021 سونی وجود دارد، پشتیبانی از Google TV است. سونی با همکاری گوگل؛ اولین مجموعه تلویزیون هایی که سیستم عامل گوگل تی وی را به همراه دارند را ارائه خواهد کرد. در اینجا همچنین می توانید به تمام تنظیمات تصویر، صدا و سایر تنظیمات سونی دسترسی داشته باشید و همچنین صفحه اصلی را با اضافه کردن برنامه هایی که بیشترین استفاده را دارند، سفارشی سازی کنید.

همه تلویزیون ها از تیونر YouView در انگلستان استفاده می کنند و از هر دوی دستیار صوتی گوگل و الکسا پشتیبانی می کنند. سونی در اکثر مدل های خود از مد Netflix Calibrated Mode  پشتیبانی می کند و دارای گواهینامه های پیشرفته IMAX با دامنه های بالاتر است.

در صورت علاقه؛ اکثر مجموعه ها آماده کار با نرم افزار کالیبراسیون Calman هم هستند. سونی همچنین از قابلیت هایAcoustic Multi-Audio (LCD)   و Acoustic Surface Audio+ (OLED) در تمام مدل های XR خود استفاده می کند و بروزرسانی های مختلفی را برای درایورهای خود اضافه کرده است.

این موارد شامل افزایش تعداد اکولاتورها و تویترها و همچنین بهبود اندازه و شکل محفظه است. همچنین به دنبال فناوری کاملا جدید 3D Surround Upscaling هم باشید. گیمرها از این موضوع خوشحال خواهند شد که همه تلویزیون ها به غیر از W800؛ دارای پورت هایی با ویژگی های HDMI 2.1 هستند.

این مورد شامل قابلیت اجرای محتوای با وضوح 4K با فریم ریت حداکثر 120 هرتز و فناوری هایی مانند ALLM و eARC است. این دستگاه ها همچنین با رفرش ریت متغییر (VRR) سازگاری دارند اما برای امکان پذیر کردن آنها به بروزرسانی سیستم عامل نیاز دارند. اجازه دهید؛ در ادامه نگاهی دقیق تر به برخی از قابلیت های جدید داشته باشیم.

اسپیکر |پیش فروش |صنعت

قابلیت های جدید بهترین تلویزیون های 2021 سونی

پردازنده Cognitive Processor XR

قلب تپنده هر تلویزیون هوشمند پردازنده آن است؛ چون قابلیت های تلویزیون مرز بین سیستم و دستگاه مصرف رسانه را از بین می برد. با استفاده از تراشه Cognitive Processor XR ، از پردازش ویدیو (مانند کنترل حرکت و تنظیمات رنگ گرفته) تا ویژگی های هوشمند و پخش استریم تولیدکنندگان بیش از هر زمان دیگری حتی روی سیلیکون پشت تلویزیون هوشمند تمرکز کرده اند.

تمام تلویزیون های سونی 2021 از Cognitive Processor XR به عنوان پردازنده استفاده می کنند که سونی برای مشاهده اشیاء و تصاویر، شنیدن صدا و دیالوگ الهام گرفته از انسان تبلیغ می کند. سونی تلویزیون های جدید بهینه سازی شده را هوش شناختی می نامد اما بیشتر برای بازاریابی انحصاری صوت و تصویر این شرکت است.

در عمل این بدان معناست که علاوه بر تجزیه و تحلیل عناصر تصویر مانند رنگ؛ کنتراست و جزئیات به صورت جداگانه؛ رویکرد جدید صفحه را به مناطق مختلف تقسیم می کند و تشخیص می دهد که نقطه کانونی در تصویر چیست. بعد چندین بهبود را به طور همزمان در بخش های مختلف صفحه اعمال می کند. نتیجه باید یک تصویر واقعی تر و در کل یک تجربه مشاهده بهرتر باشد.

گرچه به نظر می رسد که بسیاری از وعده ها مبهم به نظر می رسد؛ اما پردازش تصویر سونی به طور معمول در صنعت تلویزیون در خطر مقدم است و ما انتظار داریم عملکرد مشابهی را در این تلویزیون های جدید سونی 2021 داشته باشیم.

Sony Bravia Cognitive Processor XR با هوش مصنوعی پردازنده های نسل قبلی X1 ترکیب می شود و سونی آن را cognitive intelligence می نامد. در حالی که هوش مصنوعی سیگنال های تصویری و صوتی را تجزیه و تحلیل می کند و از داده های مبتنی بر یادگیری ماشین استفاده می کند؛ Cognitive با هدف افزودن دیدگاه انسانی تر برای شناسایی و افزایش عملکرد AV و ارائه تجربه ای مطابق با دید و شنیدن انسان ها از جهان افزوده شده است.

طبق گفته سونی؛ این اولین پردازنده تصویر تلویزیونی در جهان است که از یک مرحله تشخیص صحنه برای شناسایی و افزایش نقاط کانونی اصلی استفاده می کند و در نهایت عمق بیشتری را به تصاویر اضافه می کند.

پردازنده XR در بهترین تلویزیون های 2021 سونی چندین منطقه و عناصر دیگر (مانند رنگ؛ کنتراست؛ عمق، جزئیات و غیره) را بررسی می کند و تجزیه و تحلیل متقابل را انجام می دهد تا مهمترین مناطق را بررسی کند. مجموعه های Bravia XR با انبوهی از حالت های پردازش XR همراه هستند، بسیاری از آنها جایگزین سیستم های صدای مشابهی می شوند که در تلویزیون های قبلی مبتنی بر X1 یافت می شدند؛ به عنوان مثال، به عنوان مثال XR Motion Clarity   و  XR Smoothing با XR Contrast Booster.

XR Contrast Booster برای افزایش اوج روشنایی طراحی شده است (در حالی که رنگ های روشن و رنگ های تیره به خوبی در معرض دید قرار می گیرند) و برای تلویزیون های LCD در سطح خهای خوب / بهتر/ بهترین قرار دارد. Master Series Sony Z900J دارای XR Contrast Booster 15 است در حالی که تلویزیون های رده پایین تر از XR Contrast Booster 10 یا XR Contrast Booster 5 استفاده می کنند.

برای OLED های A90J  و A80J این فناوری به ترتیب به صورت XR OLED Contrast Pro و XR OLED Contrast ارائه می شود. باز هم؛ اینها بهبودهایی را برای اوج روشنایی؛ روشنایی کلی و توسعه حجم رنگ ارائه می دهند که باید به دقیق تر و واقعی تر شدن پالت های رنگ طبیعی کمک کنند.

همچنین از لحاظ تصویر, باید اشاره کنیم که XR Upscaler شامل یک پایگاه داده تولید بافت است که نمونه قبلی آن را ندارد. این فناوری در کنار فناوری وضوح مبتنی بر آبجکت تلویزیون های X1 قرار می گیرد و امیدواریم که باعث شود محتوای رزولوشن پایین بهتر از همیشه در تلویزیون های Bravia باشد.

XR Surround with 3D Surround Upscaling

تلویزیون های Bravia XR برای تامین کیفیت صدای خوب از cognitive intelligence استفاده می کنند. همراه با پیشرفت سخت افزاری بلندگوها؛ ویژگی هایی مانند XR Sound Position تجزیه و تحلیل سگنال و قابلیت اطمینان را تضمین می کنند و همراه با تصاویر با کیفیت از فناوری های coustic Surface Audio+ (OLED) و Acoustic Multi-Audio (LCD) به خوبی استفاده می شود.

عالی ترین قابلیت صدای بهترین تلویزیون های 2021 سونی به XR Surround with 3D Surround Upscaling بر می گردد که یک سیگنال صوتی 2ch  یا  5.1ch را دریافت می کند و تجربه مجازی 5.1.2ch را با هدف فراگیر کردن صدا در همه ابعاد بیننده ایجاد می کند

پردازش های سونی به صدا و همچنین تصویر گسترش پیدا می کند با آنچه که XR sound نامیده می شود؛ مجموعه ای از اصلاحات صوتی است که برای ایجاد صدای بهتر در تلویزیون سونی 2021 نسبت به تلویزیون های دیگر طراحی شده است. در این مجموعه بهینه سازی XR Sound Position و 3D Surround Upscaling وجود دارد.

XR Sound Position از فناوری صدای روی صفحه نمایش سونی استفاده می کند تا صدا را با موقعیت اشیاء و افراد روی صفحه مطابقت دهد، بنابراین به نظر می رسد گفتگوی بازیگران نسبت به موقعیت آنها در تصویر انجام می شود. همچنین اشیاء را با صدای مربوط به آنها مانند صدای موتور سیکلت یا صدای هواپیمای جت هنگام حرکت در صفحه نمایش ردیابی می کند.

3D Surround Upscaling پیچیده تر به نظر می رسد (و از نظر پردازنده ، خیلی خوب ممکن است باشد) ، اما درک آن به عنوان یک مرحله بالاتر و فراتر از صدای استریو ساده است. به زبان ساده، جنبه های ارتقاء دهنده صدا، استاندارد 2.0 و 5.1 را در فرمت چند کاناله مجازی مانند Dolby Atmos (5.1.2) ، که تمام مدل های جدید سونی نیز پشتیبانی می کنند، ترکیب می کند. در نتیجه، صدا باید بهتر باشد و تجربه غوطه وری در تلویزیون های سونی 2021 را فراهم می آورد.

ویژگی های آپدیت شده HDMI 2.1 ، ATSC 3.0 ، Netflix و IMAX

سازگاری HDMI 2.1 عملکردهای صدای هندزفری، سازگاری بلندگوهای هوشمند و گزینه های جدیدی که سونی وعده می دهد را بدون توجه به فرمت، به صورت بهتری ارائه می دهد و شما می توانید آن را در مدل های Bravia و Master Series مشاهده کنید.

اتصال HDMI 2.1 آخرین استاندارد HDMI است که در همه تلویزیون های سونی 2021 استفاده می شود. علاوه بر انتقال تصویر و صدا، سیگنال 4K؛ استاندارد 2-1 پهنای باند موجود را از طریق HDMI توسعه می دهد و فریم ریت بالاتر و وضوح بیشتر را امکان پذیر می کند. در تلویزیون های 4K این بدان معناست که اکنون می توانید تصویر 4K را با رفرش ریت 120 هرتز مشاهده کنید و مجموعه های 8K هم حالا می توانند رزولوشن کامل 8K را از طریق HDMI دریافت کنند.

از دیگر ویژگی های HDMI 2.1 می توان به رفرش ریت متغییر (VRR) و حالت تاخیر کم خودکار (ALLM) که دو ویژگی فوق العاده برای گیمرها هستند و همچنین eARC که نسخه پیشرفته تر ARC است که اتصال ساندبارها و سایر سیستم های صوتی را ساده می کند، اشاره کرد.

سونی همچنین با استفاده از حالت Netflix Calibrated و IMAX Enhanced روش های جدیدی برای به دست آوردن بهترین تصویر و صدا ارائه می دهد. سونی یکی از تولیدکنندگانی است که از استفاده حالت فیلم ساز محبوب که در تلویزیون های ال جی و سامسونگ استفاده می شود؛ خودداری می کند ، این قابلیت پردازش فیلم و حذف هموار سازی حرکت را برای ارائه محتوای بهتر ارائه می دهد.

آنچه که سونی به جای حالت فیلمساز استفاده می کند حالت کالیبره شده نتفلیکس است که برای ارائه بهترین ترکیب تنظیمات برای نمایش عناوین پخش استریم از Netflix طراحی شده است و با همکاری مهندسان و تکنسین های نتفلیکس ایجاد شده است. این دستگاه ها همچنین دارای حالت IMAX Enhanced است که بهینه سازی مشابهی را برای فرمت IMAX Enhanced با محبوبت کمتر ارائه می دهد و شما هر دو استاندارد HDR و روشنایی و همچنین برخی استانداردهای صوتی منحصر به فرد است.

در نهایت؛ سونی بیشترین تعداد تلویزیون را با تیونر جدید ATSC 3.0 داخلی ارائه می دهد. از مجموعه برتر 8K تا مدل های 4K OLED و حتی چندین تلویزیون هوشمند 4K LED؛ در بیشتر تلویزیون های سونی 2021 تنظیمات ATSC 3.0 در نظر گرفته شده است. اگر می خواهید در آینده از تنظیم آنتن خود خودداری کنید؛ این دستگاه ها را می توانید استفاده کنید.

سرویس استریم Bravia CORE

سونی گام بزرگی را در راه اندازی سرویس استریمینگ با بیت ریت بالای خود برداشته است که حداقل در کوتاه مدت منحصر به تلویزیون های Sony Bravia XR 2021 خواهد بود. Bravia CORE (Centre of Real Entertainment) سرویس استریم جدیدی است که به طور موثر دارای دو عنصر است.

از یک طرف میزبان صدها؛ تایتل برگشت داده شده از کاتلوگ Sony Picture Entertainment خواهد بود که بسته به نوع تلویزیونی که خریداری کرده اید؛ همه آنها را می توانید به مدت 12 تا 24 ماه به صورت رایگان استریم کنید. از سوی دیگر, این امکان را برای استریم همزمان فیلم های تازه سینمایی فراهم می آورد و به صاحبان تلویزیون های جدید XR اعتبارهای رایگان اعطا می کند.

اکثر محتواها در سطح 4K HDR خواهند بود؛ اما آنچه آن را سایر سرویس ها مانند Apple TV و Rakuten متمایز می کند این است که از تعداد زیادی فیلم پیشرفته IMAX پشتیبانی می شوند و نرخ داده ها بسیار بالاتر خواهد بود؛ در نتیجه کیفیت تصویر بهتر سونی می گوید استریم ها حداکثر 80 مگابیت در ثانیه خواهند بود که ادعا می شود فراتر از نرخ بسیاری از دیسک های Blu-Ray UHD است.

 ما واقعا شوق این را داریم تا متوجه شویم که آیا استریم های Bravia CORE واقعا می توانند از فیلم های مبتنی بر دیسک بهتر استفاده کنند و چه اتفاقی می افتد اگر کاربران از طریق اتصال کندتر به آن متصل شوند. سونی همچنین درباره اینکه Bravia CORE فراتر از بازه زمانی 24 ماهه ادامه خواهد داد یا اینکه در آینده بیشتر رایگان خواهد ماند، اطمینان ندارد.

تلویزیون های 8K سونی

گرچه سونی در گذشته نسبت به عرضه تلویزیون های 8K چندان رغبتی نشان نمی داد اما برای سال 2021 فقط یک مجموعه 8K را ارائه می دهد. تلویزیون های سری Sony Master Z9J یک تلویزیون LED است که در اندازه های 78 و 85 اینچ در دسترس خواهد بود.

تلویزیون 8K سونی Z9J

تلویزیون سونی Z9J هم مانند بقیه تلویزیون های Bravia سال 2021 از پردازنده Cognitive XR سونی استفاده می کند و دارای 3 پورت HDMI 2.1 با 48 گیگابیت در ثانیه است. برای به حداقل رساندن تابش خیره کننده و بازتاب در صفحه بزرگ از یک لایه ضد انعکاسی استفاده شده است.

صدای Dolby Vision HDR و Dolby Atmos هر دو پشتیبانی می شوند و میکروفون ها به شما امکان می دهند از دستیار صوتی گوگل داخلی استفاده کنید بدون اینکه از راه دور صحبت کنید. سونی همچنین تلویزیون را به فناوری Acoustic Multi-Audio مجهز کرده است که از مجموعه ای بلندگو در داخل شاسی تلویزیون و تعبیه شده در قاب برای تولید صدای غنی که به نظر می رسد مستقیم از صفحه نمایش است استفاده می کند. تلویزیون های بزرگتر 75 و 85 اینچی Z900J همچنین دارای یک پایه سه موقعیتی هستند تا انعطاف بیشتری در تنظیمات و استفاده از ساندبار ارائه دهند.

تلویزیون های Sony 4K OLED

سونی همچنین تلویزیون های اولد عالی خود را برای سایل 2021 با تلویزیون های OLED Sony Master Series A90J و Bravia A80J 4K به روز خواهد کرد.

سونی برای نمایش بهترین کیفیت تصویر در پنل ها؛ تنظیم روشنایی و رنگ سیاه عمیق برای عملکرد بهتر HDR و همچنین افزایش رنگ در یک پالت گسترده تر؛ برای تنظیم بهتر تفاوت های ظرفی رنگ، تنظیم مدل کنتراست را به مدل های اولد اضافه کرده است. گرچه تجربه گذشته شاخصی باشد؛ پردازش ویدیو سونی غالبا نسبت به تلویزیون های اولد ال جی تفاوت کمی دارد؛ حتی اگر هر دوی این پنل ها توسط ال جی تولید شده باشند.

هر یک از این مدل ها 4 اتصال HDMI، 2 پورت HDMI 2.1 را ارائه می دهند و پشتیبانی کاملی از رفرش ریت 120 هرتز، ALLM و VRR برای بازی های شما را فراهم می آورند.

هر دو مدل اولد همچنین از فناوری Acoustic Surface Audio + سونی بهره می برند که از صفحه شیشه ای صفحه نمایش اولدبه عنوان سطح ساطع کننده صدا برای تلویزیون استفاده می کند و صدای واقعی را از روی صفحه تولید می کند که می تواند صدا را نسبت به اشیاء و بازیگران روی صفحه ردیابی کند. این فقط در تلویزیون های اولد سونی در دسترس است و به طور مداوم یکی از ویژگی های برجسته ارائه شده توسط تلویزیون های برتر است.

در نهایت هر دو تلویزیون سونی A80J A90J دارای پایه های سه موقعیتی هستند که به شما امکان می دهند متناسب با اندازه ساندبار خود آنها را تنظیم کنید.

تلویزیون سونی A90J

بهترین مدل در مجموعه 4K سونی تلویزیون سونی A90J است. A9000J در اندازه های 55 و 65 اینچ و همچنین 83 اینچ موجود است و بهترین تلویزیون 4K سونی است و طیف گسترده ای از ویژگی های برتر را ارائه می دهد که از این بین می توان به یک میکروفون بی سیم در اطراف پنل اولد؛ مدیریت کابل داخلی و ریموت کنترل با نور پس زمینه است.

مدل          قیمت

تلویزیون سونی 55A90J       2999 دلار

تلویزیون سونی 65A90J       3999 دلار

تلویزیون سونی 83A90J       نامشخص

اندازه 55 و 65 اینچی تلویزیون سونی A90J از طریق Best Buy و Amazon با قیمت 2999 و 3999 دلار به فروش می رسند. مدل 83 اینچی هنوز قیمتی برایش اعلام نشده است؛ اما خرده فروش B&H Photo مدل 83 اینچی A9000J OLED تلویزیون را لیست می کند که از 17 ماه می پیش فروش دارد.

تلویزیون سونی A80J

به مدل پایین تر تلویزیون سونی یعنی تلویزیون سونی A80J هم اشاره ای داشته باشیم؛ اما به نظر نمی رسد که افت قابل ملاحظه ای از ویژگی ها یا عملکرد را به همراه داشته باشد.

تلویزیون سونی A80J تقریباً همه کارهایی که OLED A90J انجام می دهد ، از تراشه Cognitive Processor XR و Acoustic Surface Audio + گرفته تا رابط کاربری جدید Google TV و تعامل هندزفری، را ارائه می دهد.

به نظر می رسد تنها تفاوت قابل توجه عدم وجود نور پس زمینه در ریموت و کاهش قدرت صوتی است. A9000J از چهار بلندگو / درایو با یک جفت بلندگوی اصلی 20 وات استفاده می دکند در حالی که A8000J از سه بلندگو / درایور استفاده می کند که هر سه 10 واتی هستند.

Bravia A80J در اندازه های 55 ، 65 و 77 اینچی در دسترس خواهد بود ، اما اندازه بزرگتر 83 اینچی ارائه شده توسط Master Series A90J را به همراه ندارد.

شماره مدل               قیمت

تلویزیون سونی 55A80J       2229 دلار

تلویزیون سونی 65A80J       2799 دلار

تلویزیون سونی 77A80J       4499 دلار

تلویزیون سونی Bravia A80J هنوز به فروش نمی رسد، اما سونی جزئیات قیمت را تأیید کرده است و ما خوشحالیم که می بینیم مدل های 55 و 65 اینچی با قیمت کمتری نسبت به مدل های A90J ارائه می شوند. هنوز در دسترس بودن خرده فروشی اعلام نشده است ، اما B&H Photo از 19 آوریل شروع به پیش فروش محصولات می کند.

تلویزیون های LED 4K سونی

شاید بتوان گفت که بهترین تلویزیون های سونی 2021 را می توان در خط 4K LED پیدا کرد؛ مدل هایی مقرون به صرفه تا تلویزیون های هوشمند 4K با کیفیت بالا.

همه مدل های 4K دارای پردازنده شناختی XR سونی هستند و از سیستم عامل Google TV استفاده می کنند اما مدل هایی با ویژگی هایی مانند تعامل هندزفری وصدای چند منظوره متفاوت هستند و در هر تلویزیون ال ای دی سونی در دسترس نیستند.

تلویزیون سونی X9500J

برای علاقمندان به تلویزیون های سونی، تلویزیون سونی X9500J وجود دارد که با نور پس زمینه آرایه کامل و ویژگی های صدای دالبی اتموس و صدای آکوستیک و همچنین یک ریموت کنترل با نور پس زمینه؛ این دستگاه بهترین گزینه در میان تلویزیون های 4K با قیمت مناسب تر سونی است.

این تلویزیون که در اندازه های 85، 75 و 65 اینچی ارائه می شود، از طراحی مینیمالیستی با حاشیه های Seamless Edge سونی برخوردار است که حاشیه های اطراف صفحه را تا کسری از اینچ کوچک می کند.

یک پایه سه موقعیتی گزینه های مختلفی را برای تنظیم با ساندبار فراهم می آورد. اما مدل کوچکتر 65 اینچی فقط دارای یک پایه دو موقعیتی است.

مدل

XR-65X9500J

XR-75X9500J

تلویزیون سونی 85X9500J

تلویزیون Sony X95J 4K LED در اندازه های 65، 75 و 85 اینچ در دسترس خواهند بود. جزئیاتی در مورد قیمت و تاریخ در دسترس بودن اعلام نشده است.

تلویزیون سونی X9000J

دستگاه بعدی تلویزیون سونی X9000J است که همچنان از سیستم عامل Google TV و پورت HDMI 2.1 پشتیبانی می کند، اما برخی از طرافت های خوب مدل های X9500J گران تر را از دست می دهد. این دستگاه نور پس زمینه ریموت کنترل را از دست می دهد و از قدرت کنتراست کمتری برخوردار است؛ اما از جهات دیگر (پشتیبانی از Netflix Calibrated و IMAX Enhanced، پورت های HDMI 2.1 وس ازگاری صوتی) بسیار شبیه به سایر مدل های سونی است. با این حال شایان ذکر است که X9000J از قابلیت هندزفری برخوردار نیست. یک مدل مرتبط؛ تلویزیون Sony X9200 4K LED است که دارای همین ویژگی ها و قابلیت ها است اما از اندازه 100 اینچ برخوردار است.

مدل          قیمت

تلویزیون سونی 50X9000J  1299 دلار

تلویزیون سونی 55X9000J  1499 دلار

تلویزیون سونی 65X9000J  1799 دلار

تلویزیون سونی 75X9000J  نامشخص

سونی قیمت برخی از مدل ها (اما نه همه) تلویزیون های Sony X9000J 4K را اعلام کرده است، قیمت مدل 50 اینچی 1299 دلار؛ تلویزیون 55 اینچی 1499 دلار و 65 اینچ 1799 دلار است و قیمت مدل 75 اینچی و 100 اینچی هنوز اعلام نشده است.

مدل های 50، 55 و 65 اینچ در حال حاظضر از طریق B&H Photo و Best Buy برای پیش فروش در دسترس هستند و فروش آنها تا پایان هفته آغاز می شود.

تلویزیون سونی X8500J

یکی از تلویزیون های مقرون به صرفه سونی است که دارای اندازه های متنوعی می باشد. این محصول را می توان در اندازه های 43 اینچ تا 85 اینچ خریداری کرد که نسبت به سایر مدل های تلویزیون سونی 2021 از تنوع بیشتری برخوردار است و حتی از HDMI 2.1 و Google TV پشتیبانی می کند. برخلاف سایر مدل های بالا؛ تلویزیون سونی X8500J دارای تیونر ATSC 3.0 نیست.

شماره مدل

تلویزیون سونی 43X8500J

تلویزیون سونی 50X8500J

تلویزیون سونی 55X8500J

تلویزیون سونی 65X8500J

تلویزیون سونی 75X8500J

تلویزیون سونی 85X8500J

سونی قیمت یا در دسترس بودن تلویزیون سونی X8500J را اعلام نکرده است اما در اندازه های 43، 50، 55، 65، 75 و 85 اینچ به فروش می رسد.

تلویزیون سونی X8000J

تلویزیون سونی X8000J مقرون به صرفه ترین مدل سونی است اما این بدان معناست که از ویژگی های پیشرفته کمتری نسبت به سایر تلویزیون های هوسمند سونی که در اینجا معرفی شده برخوردار است. در حالی که X9000J از سیستم عامل Google TV و فرمت های دالبی ویژن و دالبی اتموس پشتیبانی می کند، تنها دارای رفرش ریت 60 هرتز، بدون پورت HDMI 2.1 است و تنظمی کننده تلویزیون استاندارد است.

شماره مدل               اندازه صفحه            قیمت

KD-43X8000J      43 اینچ    749 دلار

KD-50X8000J      50 اینچ    849 دلار

KD-55X8000J      55 اینچ    949 دلار

KD-65X8000J      65 اینچ    1149 دلار

KD-75X8000J      75 اینچ    1699 دلار

سونی فروش بیشتر مدل های X8000J را از طریق خرده فروشی هایی مانند Best Buy و RC Willey آغاز کرده است. مدل های 43 و 50 اینچی هم اکنون برای پیش خرید در دسترس هستند.

Sony W800 32in HD LED TV

اما آخرین تلویزیونی که امروز به عنوان بهترین تلویزیون های 2021 سونی به شما معرفی خواهیم کرد Sony W800 32in HD LED TV است. این تلویزیون کوچک برای افرادی که برای اتاق خواب خود نیاز به تلویزیون نیارند ایده آل است. این دستگاه دارای رزولوشن HD است و فقط در اندازه 32 اینچ تولید شده است و از Bravia Engine و سیستم عامل اندروید استفاده می کند؛ بنابراین تمام پیشنهادهای اصلی برنامه را که انتظار دارید را دریافت خواهید کرد.

بررسی تخصصی بهترین تلویزیون در سال 2021

تکنولوژی با سرعت زیادی در حال پیشرفت است، تلویزیون ها هم از این مسأله مستثنی نیستند. شرکت های تولید کننده هر ساله تلویزیون ها را با تکنولوژی های جدید، امکانات بیشتر و ظاهری زیباتر به کاربران ارائه می دهند و افراد زیادی هم علاقه مندند که از آخرین تکنولوژی ها استفاده کنند. ما در این مطلب چند مدل از بهترین تلویزیون 2021-2020 از برندهای ال جی، سونی و سامسونگ که در بازار موجود هستند را معرفی کرده ایم. بقیه مدل ها را هم همراه با قیمت برایتان قرار داده ایم تا بتوانید با توجه به بودجه تان انتخاب مناسبی داشته باشید. پس اگر قصد خرید تلویزیون را دارید با ما همراه باشید.

معرفی بهترین تلویزیون های 2021-2020 سونی

تلویزیون سونی A8H

 A8H از بهترین تلویزیون 2020-2019 سونی با صفحه نمایش OLED، کیفیت تصویر 4K، موتور پردازشگر X1™ Ultimate و سرعت رفرش تصویر 120 هرتز می باشد. تلویزیون A8H یک اولد رده بالا است که هر نوع محتوایی را با کیفیت تصویر باور نکردنی ارائه می دهد.

این مدل نسخه ی پیشرفته ی A8G در سال 2019 است و با نسبت کنتراست بالایی که دارد برای اتاق های تاریک بسیار مناسب می باشد. همچنین این تلویزیون در اتاق هایی که نور زیادی دارد، برای جلوگیری از بازتاب نور عملکرد بالایی را ارائه می دهد. چنانچه در هر گوشه ای از تلویزیون بنشینید به لطف زاویه دید گسترده تصویر همچنان ثابت و دقیق باقی می ماند.

تلویزیون اولد سونی A8H دارای توان صدای 30 وات است که با پشتیبانی از فناوری Dolby Atmos و Dolby Vision بهترین کیفیت صدا و تصویر را به نمایش می گذارد. این تلویزیون هوشمند با استفاده از سیستم عامل اندروید و اتصال به اینترنت امکانات بی نظیری را به کاربر ارائه می دهد.

با استفاده از فروشگاه اینترنتی Google Play می‌توانید دنیایی سرشار از فیلم‌، برنامه‌های تلویزیونی و بازی‌ها را دانلود کنید. سایر ویژگی های هوشمند این تلویزیون شامل جستجوی صوتی و سازگاری با قابلیت Apple AirPlay می باشد. در جستجوی صوتی کاربر بدون نیاز به کنترل و تنها از طریق صدای خود با دستور به تلویزیون می تواند هر چیزی را جستجو کند.

تلویزیون سونی A8G

تلویزیون سونی A8G یکی از بهترین تلویزیون های 2019 شرکت ژاپن با طرحی شیک و زیبایی می باشد. این مدل یک تلویزیون OLED با کیفیت تصویر 4K است. A8G مجهز به موتور تصویر Processor X1™ Extreme است که موجب می شود کیفیت تصویر بی نظیری را ارائه دهد.

به لطف توانایی این تلویزیون در تولید رنگ مشکی کامل و یکنواخت همانند دیگر تلویزیون های OLED، عملکرد عالی را در اتاق تاریک ارائه می دهد. زمان پاسخ دهی این تلویزیون تقریبا لحظه ای است و به همین دلیل تصویری صاف و شفاف را ارائه می دهد و هیچ تاری قابل مشاهده نیست. این تلویزیون همچنین زاویه دید گسترده ای دارد و حتی زمانی که از اطراف، تلویزیون را تماشا می کنید دقت تصویر بالا است.

این تلویزیون اسمارت و مجهز به سیستم عامل اندروید است و با اتصال به اینترنت شما می توانید از فروشگاه سونی برنامه های دلخواهتان را دانلود کنید. قیمت تلویزیون سونی A8F نسبتا” بالا است اما این قیمت با توجه به کیفیت تلویزیون های OLED معقول است. سیستم صوتی تلویزیون سونی A8G شامل دو بلندگو با توان صوتی 40 وات است.

برخلاف اغلب اسپیکرها، در تلویزیون سونی A8F صدا از سراسر صفحه نمایش منتقل می شود و شما را در صدایی کاملاً هیجان انگیز غرق می کند. در واقع سونی از تکنولوژی Acoustic Surface برای این تلویزیون بهره گرفته که با ارائه صدا و تصویر همزمان سبب می شود تا بتوانید آهنگ های مورد علاقه تان را با نهایت کیفیت گوش کنید.

تلویزیون سونی X9500G

تلویزیون سونی X9500G بالاترین LED سونی با کیفیت تصویر 4K است. اگر دقت تصویر برای شما در اولویت قرار دارد و از اهمیت زیادی برخوردار است این تلویزیون بهترین انتخاب می باشد. X9500G دارای پنل VA است که با ویژگی هایی چون موتور پردازشگر تصویر  Processor X1™ Ultimate و موتور ارتقاء دهنده 4K X-Reality™ PRO همراه می باشد.

میزان تأخیر ورودی در این تلویزیون بسیار کم است و این باعث می شود تا این تلویزیون برای گیمرهایی که به دنبال یک تلویزیون با پاسخ دهی سریع هستند، به انتخاب خوبی تبدیل شود. این تلویزیون نسبت کنتراست بالا با یکنواختی مشکی چشمگیری را ارائه می دهد که برای کسانی که در نور کم تلویزیون را تماشا می کنند گزینه ای مناسب می باشد.

X9500G هم اسمارت است و هم مجهز به سیستم عامل اندروید است که کاربر پسند است. همچنین قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و شما می توانید برنامه های مورد علاقه تان را از فروشگاه محتوا سونی دانلود کنید. سیستم صدای تلویزیون 4K سونی دارای بلندگوهای Acoustic است که با توان صدای 20 وات باعث می شود شما از شنیدن موسیقی های مورد علاقه یتان نهایت لذت را ببرید.

تلویزیون سونی X9000H

تلویزیون X9000H محصولی رده بالا و از بهترین تلویزیون 2020-2019 سونی است که با کیفیت تصویر 4k هر نوع محتوایی را به بهترین نحو نمایش می دهد. صفحه نمایش این تلویزیون با پنل VA علاوه بر نسبت کنتراست بالا در بازتاب نور عملکرد بالایی دارد بنابراین X9000H هم برای اتاق های تاریک و هم برای اتاق های روشن بسیار مناسب است.

همچنین این تلویزیون به لطف زمان پاسخگویی سریع صحنه های سریع را بدون هیچ گونه تاری به صورت سریع و شفاف نشان می دهد. بلندگوهای این تلویزیون در کنار قابلیت های DSEE و Cinematic S-Force Front Surround صدایی گیرا و واضح را با توان صدای 20 وات به گوش می رساند. از آنجا که تمامی تلویزیون های رده بالا هوشمند بوده X9000H نیز از این قاعده مستثناء نسیت.

این تلویزیون با سیستم عامل اندروید و برنامه های متنوعی تولید شده است. به عنوان مثال جستجوی صوتی یکی از بهترین قابلیت هایی است که به کاربر اجازه می دهد بدون نیاز به تایپ کردن با جستجوی صوتی دستورات خود را به تلویزیون بدهد. همچنین این تلویزیون با دستگاه های اپل همچون iPhone، iPad یا Mac به طور کامل سازگاری دارد. قابلیت Airplay2 به کاربر اجازه می دهد محتوای موجود بر روی دستگاه های اپل را بر روی نمایشگر تلویزیون مشاهده کند.

تلویزیون سونی X8000H

X8000H سونی یکی از بهترین تلویزیون 2020-2019 با کیفیت تصویر 4K می باشد که نسبت به مدل قبلی خود ( X8000G ) ارتقاء یافته است. صفحه نمایش این تلویزیون دارای یک پنل IPS با زاویه دید گسترده است که گزینه ای مناسب برای نشیمن های بزرگ می باشد.

این تلویزیون در محیط هایی که دارای نور زیاد است عملکرد بهتری دارد تا محیط های تاریک؛ زیرا نسبت کنتراست متوسط آن موجب شده تا رنگ های مشکی در اتاق های تاریک خاکستری به نظر برسد. سرعت رفرش تصویر 60 هرتز،  پشتیبانی از Dolby Vision و توان صدای 20 وات نیز مربوط به این تلویزیون سری 8 سونی است.

تلویزیون سونی X8000H با تأخیر در ورودی فوق العاده کم و زمان پاسخگویی مناسب، بهترین عملکرد را برای انواع کنسول های بازی ارائه می دهد. سیستم عامل Android، مرور گر وب، فروشگاه Google Play Store، قابلیت Apple Airplay و فرمان های صوتی Google Assistant، Voice Search و Alexa از قابلیت های کاربردی این تلویزیون 2020 می باشد.

تلویزیون سونی X8000G

تلویزیون X8000G از تلویزیون های 4K و سری 8 سونی است که در سال 2019 تولید شد. این تلویزیون دارای پنل IPS است که زاویه دید گسترده و اوج روشنایی خوبی را ارائه می‌دهد. این تلویزیون با زمان پاسخ دهی لحظه‌ای که دارد عملکرد بسیار خوبی را ارائه می دهد. به طوری که با پخش صحنه های سریع هیچ گونه تاری در آن ها دیده نمی شود.

متاسفانه عملکرد این تلویزیون در اتاق تاریک زیاد خوب نیست چراکه رنگ مشکی آن در محیط تاریک به صورت خاکستری ظاهر می ‌شود. این را نیز بدانید تاخیر ورودی این تلویزیون در حد متوسط است، ممکن است برای گیمرهای معمولی خوب باشد اما ممکن است برای گیمرهای حرفه‌ای رضایت بخش نباشد.

قابلیت هوشمند بودن به همراه سیستم عامل اندروید و بازدید از فروشگاه های مختلف اینترنتی و همچنین مرورگر Vewd مربوط به بخش هوشمند X8000G می باشد. این تلویزیون دارای قابلیت 4K X-Reality™ PRO است و محتوایی را که دارای کیفیت پایین می باشد را ارتقاء می دهد و با کیفیت بالایی نشان می دهد.

نوع بلندگوهای Bass Reflex همراه با توان صدای 20 وات و همچنین فناوری های پاک سازی صدا، DSEE صدا و Cinematic S-Force Front Surround همگی از مشخصات سیستم صدای تلویزیون سونی محسوب می شوند که صدایی واضح و رسا را تولید می کنند.

معرفی بهترین تلویزیون 2021-2020 ال جی

تلویزیون ال جی C1

تلویزیون ال جی C1 با دارا بودن امکانات و ویژگی‌های عالی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، هم برای استفاده‌های معمولی و خانگی و هم برای گیمینگ و تماشای حرفه‌ای فیلم، از بهترین تلویزیون‌های ال جی موجود در بازار است. اگر شما هم علاقه‌مند به گیمینگ هستید، C1 برای بازی‌های ویدیویی بسیار عالی بوده؛ چراکه با دارا بودن تأخیر ر ورودی بسیار پایین و زمان پاسخگویی سریع حرکت‌های سریع را روان و واضح نمایش می‌دهد.

همچنین دارای پورت HDMI2.1 است و از قابلیت‌های ALLM و VRR پشتیبانی می‌کند که از دیگر شاخص‌های تأثیر گذار در گیمینگ به حساب می‌آیند. علاوه بر این به لطف برخورداری از نسبت کنتراست بالا برای بازی کردن در اتاق‌های تاریک کاملاً ایده‌آل است.

اولد C1 با داشتن پردازشگر α9 Gen4 که محتواهای مختلف را به خوبی تجزیه و تحلیل می‌کند، تصاویری فوق‌العاده و باکیفیت نمایش می‌دهد. همچنین در کنار آن با سیستم صوتی 40 وات و تکنولوژی‌هایی همچون Dolby Digital و Dolby Atmos صدایی فراگیر و رسا در محیط پخش می‌کند. در بخش هوشمند این تلویزیون با سیستم عامل WebOS امکاناتی همچون مرورگر وب، قابلیت اتصال به موبایل و مرورگر وب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تلویزیون ال جی C9

تلویزیون OLED ال جی C9 یکی از بهترین تلویزیون‌های هوشمند اولد با کیفیت تصویر عالی و تولید سال 2019 است. این تلویزیون کیفیت تصویر و کنتراست فوق العاده‌ای دارد و دارای فریمی باریک با پایه های شیک و چشم نوازی است. برخورداری از تکنولوژی OLED امکان تولید رنگ مشکی مطلق را به این تلویزیون می دهد، بنابراین برای اتاق تاریک بسیار عالی است.

همچنین زمانی که از زاویه‌های غیر مستقیم تلویزیون را تماشا می کنید تصویر دقیق باقی می ماند و این برای کسانی که نشیمن بزرگی دارند بسیار مناسب می باشد. عملکرد حرکتی و تاخیر ورودی این تلویزیون نیز بسیار عالی است و پاسخگوی خوبی برای گیمرها خواهد بود.

پردازنده هوشمند آلفا 9 نیز که از 2019 ال جی از آن برای جدیدترین تلویزیون هایش استفاده کرده است تصاویری کاملاً واقعی و صدایی با کیفیت را به نمایش می گذارد. در واقع این پردازنده توسط هوش مصنوعی تلویزیون، کیفیت محتوای اصلی را تشخیص می دهد و با استفاده از الگوریتم به تجزیه و تحلیل محتوا می پردازد و تصاویری واضح و روشن با جزئیات را ارائه می دهد.

قابلیت اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi و سیستم عامل webOS از ویژگی های هوشمند این تلویزیون است. قابلیت Miracast نیز در این تلویزیون اجازه اتصال گوشی و تبلت به تلویزیون را می دهد. همچنین بلندگوهای C9 ال جی از توان کلی 40 وات برخوردارند و کیفیت خوبی دارند.

تلویزیون ال جی SM9000

تلویزیون ال جی SM9000 از مدل های رده بالا و  سری 9 ال جی در سال 2019 است. LG SM9000 یک تلویزیون با کیفیت تصویر SUHD و مجهز به پنل IPS بوده که با وجود زاویه دید گسترده و اوج روشنایی مناسب می تواند به خوبی تصاویر را برای شما به نمایش در بیاورد. این تلویزیون دارای ویژگی های عالی برای بازی همچون تأخیر ورودی بسیار کم، زمان پاسخ دهی سریع و پشتیبانی از فناوری جدید HDMI Forum VRR است.

از طرفی دیگر SM9000 دارای زاویه دید گسترده همراه با فناوری نانوسل می باشد؛ که طیف گسترده ای از رنگ ها را به نمایش می گذارد. متاسفانه این تلویزیون همانند سایر تلویزیون های پنل IPS در اتاق تاریک عملکرد مناسبی را ارائه نمی دهد؛ زیرا نمی تواند رنگ مشکی عمیق و یکنواختی را نمایش دهد.

SM9000 یک تلویزیون اسمارت با سیستم عامل webOS است و با اتصال به اینترنت شما می توانید برنامه های مورد علاقه تان را دانلود کنید و در صفحات وب بگردید. قابلیت 4K Upscaler در این تلویزیون محتوای با کیفیت پایین را تا حد 4k ارتقاء می دهد و آن را با کیفیت بالاتری نمایش می دهد.

بخش صدای تلویزیون ال جی همراه با بلندگوهای 2.2 کاناله و توان صدای 40 وات همراه با ساب ووفر داخلی در نظر گرفته شده است. همچنین چهار پورت HDMI و سه پورت USB، پورت LAN، ورودی RF، ریموت کنترل هوشمند و قابلیت بلوتوث نیز همگی برای تلویزیون ال جی SM900 تعریف شده اند.

تلویزیون ال جی NANO80

تلویزیون ال جی NANO80 یکی از جدیدترین تلویزیون های 2020 ال جی با تکنولوژی نانوسل است. نانوسل به نمایش رنگ های جذاب و خیره کننده در تصاویر کمک می کند. پنل این تلویزیون IPS است که زاویه دید گسترده ای را فراهم می کند، بنابراین شما از هر زاویه ای تلویزیون را تماشا کنید کیفیت تصویر همچنان دقیق خواهد بود و هیچ تغییری نمی کند.

سیستم عامل webOS و قابلیت اتصال به اینترنت از امکانات بخش هوشمند این تلویزیون است که امکان دسترسی به هر گونه محتوایی در فضای مجازی را فراهم می کند و از فروشگاه ال جی نیز می توانید برنامه های مورد نیازتان را دانلود کنید. کنترل جادویی و جسجوی صوتی Google Assistant نیز از دیگر ویژگی های جذاب این تلویزیون هستند که امکان کنترل راحت تر و سریع تر تلویزیون را فراهم می کنند.

عملکرد حرکتی NANO80 با وجود تاخیر ورودی پایین و زمان پاسخ دهی لحظه ای عالی است که این برای گیمرها راضی کننده خواهد بود. قسمت صوتی تلویزیون نیز از دو عدد بلندگو با توان صوتی 20 وات تشکیل شده است که با وجود پشتیبانی از قابلیت Clear Voice III ، Dolby Digital و ULTRA Surround صدایی واضح و همه جانبه را تولید می کند.

از دیگر امکانات این تلویزیون می توان به پورت های HDMI، USB، Optical، LAN، گیرنده های DVB-C ،DVB-S، DVB-T2، DVB-S2 ، قابلیت ضبط و قابلیت ارتقاء تصویر بی کیفیت به 4K اشاره کرد.

معرفی بهترین تلویزیون 2021-2020 سامسونگ

تلویزیون سامسونگ Q80T

Q80T بهترین تلویزیون 2020-2019 سونی با صفحه نمایش کیولد است. این تلویزیون با ویژگی هایی چون کیفیت تصویر 4K، پنل VA، تکنولوژی QLED، سرعت رفرش تصویر 120 هرتز، پردازنده تصویر Quantum Processor 4K و پشتیبانی از استاندارد Quantum HDR همراه می باشد. صفحه‌نمایش تلویزیون های QLED از لحاظ روشنایی بسیار عالی عمل می کنند همچنین حجم رنگ ها توسط تکنولوژی QLED به صورت روشن و طبیعی بر روی نمایشگر نشان داده می شود.

این تلویزیون به دلیل لایه “Ultra Views Angle” زاویه دید خوبی دارد؛ بنابراین هنگام مشاهده تلویزیون از اطراف دقت و کیفیت تصویر از بین نمی رود. به علاوه این تلویزیون دارای تأخیر در ورودی یایین و نرخ تجدید متغیر (VRR) است که ممکن است برای طرفداران کنسول های بازی خبر خوبی باشد.

 تلویزیون کیولد سامسونگ Q80T علاوه بر سیستم عامل تایزن، قابلیت اتصال به اینترنت و مرور گر با امکانات متنوعی همراه است. Q80T همانند سایر تلویزیون ها به فرمان های صوتی نظیر Google Assistant, Bixby و Alexa مجهز می باشد. این تلویزیون دارای یک ریموت کنترل چند منظوره است که به وسیله ی آن می توان تمامی دستگاه‌های سازگار و متصل به تلویزیون را شناسایی و کنترل کرد.

برنامه هوشمند SmartThings نیز یکی از برنامه های جذاب این تلویزیون به شمار می آید که امکان کنترل سایر دستگاه‌های هوشمند در منزل همچون لوازم آشپزخانه را به کاربر می دهد. بلندگوهای تلویزیون Q80T سامسونگ  با استفاده از دو کانال مجزا توان صدای 60 وات را پخش می کنند.

تلویزیون سامسونگ Q70R

تلویزیون سامسونگ Q70R یکی از بهترین تلویزیون های 2020-2019 و از سری نمایشگرهای 4K با تکنولوژی QLED می باشد. این تلویزیون با وجود پنل VA دارای کنتراست فوق العاده، یکنواختی عالی در صفحه سیاه و روشنایی خیره کننده می باشد که همین موارد این تلویزیون را برای هر دو اتاق تاریک و روشن مناسب می‌کند.

همچنین این محصول از طیف گسترده ای از رنگ ها و حتی نورهای کم رنگ نیز پشتیبانی می کند که به تولید رنگ های اشباع و واضح و همچنین برجسته سازی محتوای HDR کمک می کند. عملکرد حرکتی آن بسیار عالی است به صورتی که دارای نرخ رفرش تصویر 120 هرتز و زمان پاسخ دهی کم است. علاوه بر این دارای فناوری سرعت رفرش متغیر است که تجربه هر طیفی از بازی های ویدیویی را امکان پذیر می کند و انتخابی عالی برای گیم است.

این تلویزیون هوشمند و مجهز به سیستم عامل Tizen است که کار با آن بسیار راحت است. فروشگاه اپلیکیشن سامسونگ دارای تنوع خوبی از نظر تعداد برنامه می باشد و مطمئناً برنامه مورد نظر خود را در آن پیدا خواهید کرد. از جمله برنامه های این تلویزیون می توان به پخش فیلم از یوتیوب و نتفلیکس اشاره کرد. سیستم صوتی این تلویزیون دارای دو بلندگو با توان 40 وات می باشد که صدایی بلند و با کیفیت بالا را ارائه می دهد.

تلویزیون سامسونگ Q60T

سامسونگ Q60T یک تلویزیون 4K با تکنولوژی QLED است که در سال 2020 تولید شده است. طراحی این تلویزیون همانطور که در تصویر بالا می بنید بسیار زیبا است و ظاهر مدرنی به نشیمن شما می بخشد. این تلویزیون دارای پنل VA است که کیفیت و کنتراست بالایی را ارائه می دهد اما مثل همه پنل های VA، زاویه دید ضعیفی دارد.

همچنین این تلویزیون اسمارت بوده و با  وجود سیستم عامل تایزن و قابلیت اتصال به اینترنت می توانید برنامه های دلخواهتان را از فروشگاه مخصوص سامسونگ دانلود کرده و به فیلم ها و ویدیو های مورد علاقه تان دسترسی داشته باشید و از تماشای تلویزیون لذت ببرید.

سیستم صوتی تلویزیون سامسونگ مجهز به بلندگوهای 2 کاناله با توان صوتی 20 وات و پشتیبانی از فرمت صوتی Dolby Digital Plus است که در نهایت صدایی واضح و با کیفیت را ارائه می دهد. قابلیت DLNA در این تلویزیون این امکان را فراهم می کند تا بتوانید گوشیتان را به تلویزیون وصل کرده و محتوای گوشی را روی صفحه بزرگ تلویزیون ببینید.

همچنین پورت های USB، HDMI، سنسور Eco، دستیار صوتی Google Assistant، برنامه هوشمند SmartThings، قابلیت بلوتوث، منو فارسی، حافظه داخلی و کنترل جادویی از دیگر امکانات تلویزیون سامسونگ محسوب می شوند.

تلویزیون سامسونگ TU8500

تلویزیون سامسونگ TU8500 با داشتن کیفیت تصویر 4K، پنل VA، سرعت رفرش تصویر 120 هرتز و توان صدای 20 وات جزو برترین ال ای دی های 2020 محسوب می شود. شرکت سونی در سال 2020 با به کار بردن پردازنده‌ی جدید Crystal Processor 4K در این تلویزیون توانست تلویزیون های خود را به نوعی ارتقاء دهد. Crystal Processor با پردازش دقیق اطلاعات جزئیات تصاویر را با رنگ های واقعی و وضوح بالا نشان می دهد.

اگر بخواهیم بخش هوشمند این تلویزیون را بررسی کنیم به امکانات و قابلیت های زیادی دست می یابیم. به عنوان مثال مرورگر وب، سازگار با دستگاه‌های اپل، جستجوی صوتی، قابلیت اتصال به موبایل و اینترنت از ویژگی های هوشمند تلویزیون سامسونگ TU8500 می باشد که سرگرمی های متنوعی را برای کاربران فراهم می کند. همچنین به کمک برنامه هوشمند SmartThings می توانید کنترل تمامی دستگاه های هوشمند در منزل را در دست بگیرید و به راحتی مدیریت کامل را داشته باشید.

تلویزیون سامسونگ RU7100

تلویزیون سامسونگ RU7100 یک LED خوب و با کیفیت و از بهترین تلویزیون های 2020-2019 است که در کل دارای کیفیت تصویر 4K و کنتراست مناسبی است. با توجه به نسبت کنتراست اصلی بالا، می تواند رنگ سیاه عمیق را نمایش دهد، و برای اتاق تاریک مناسب است، هر چند که، اون فاقد ویژگی لوکال دایمینگ، برای بهبود عملکرد در اتاق تاریک است.

این تلویزیون دارای یکنواختی خاکستری خوب و دقت رنگ عالی است. این تلویزیون طیف رنگ وسیعی ندارد و نمی تواتد زیاد روشن باشد، بخصوص در محتوای HDR. عملکرد حرکتی این تلویزیون متوسط است، اما تاخیر ورودی به میزان قابل توجهی کم است، که باعث می شود تلویزیون بسیار پاسخگو باشد؛ و این چیزی است که گیمرها دوست دارند.

این تلویزیون اسمارت و مجهز به سیستم عامل Tizen است که کار با آن راحت است و با مراجعه به فروشگاه سامسونگ به برنامه های متنوعی دسترسی خواهید داشت. RU7100 دارای دو عدد بلندگو با توان صوتی 20 وات است که صدای تقریبا بلند‌ و با کیفیتی را ارائه می دهد.

این تلویزیون قابلیت های دیگری چون قابلیت ConnectShare، سنسور اکو، خاموش شدن خودکار، قابلیت TV to Mobile ، Mirroring و برعکس، پورت های USB و HDMI، خروجی دیجیتال و قابلیت اتصال به موبایل از خصوصیات و مشخصات تلویزیون سامسونگ RU7100 به حساب می آیند.

جمع بندی

اگر می خواهید یک تلویزیون با کیفیت تصویر عالی و امکانات هوشمند و همه چی تمام انتخاب کنید، تلویزیون سونی A8H را به شما پیشنهاد می کنم که از مدل های رده بالا و جدید موجود در بازار می باشد. همچنین اگر یکی از مدل های برند نام آشنا ی ال جی را می خواهید انتخاب کنید، تلویزیون C9 ال جی از مدل های بالا رده و بی نظیر می باشد.

اما چنانچه می خواهید هزینه ی کمتری بپردازید و صاحب یک تلویزیون با کیفیت عالی و ویژگی های مناسب شوید در عین حال قیمت مناسب تری داشته باشد، تلویزیون سامسونگ Q80T یک انتخاب بسیار فوق العاده برای شما است. ما در این مطلب بهترین تلویزیون 2020-2019 ، بهترین مدل های های موجود در بازار از برندهای پرفروش سونی ، ال جی و سامسونگ و نحوه خرید تلویزیون جدید 2021 را خدمت شما معرفی کردیم . اگر در این باره سوال یا نظری دارید می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید.

دکمه بازگشت به بالا