عمومیکسب و کار ایرانی

کاربرد انواع کاور و بقچه لباس در اسباب کشی چیست؟

بهترین لوازم بسته بندی برای جابجایی چیست؟

تا به حال به این فکر کرده‌اید که برای بسته بندی اثاثیه منزل، به شکلی که کم ترین آسیب را ببینند باید از چه لوازمی استفاده کرد؟ اثاثیه مختلف بسته به نوع، جنس، ابعاد، اهمیت و سایر موارد بسته بندی می‌شوند. گاهی برای بسته بندی یکسری از وسایل لازم است به دنبال مقاوم ترین مواد برای این کار بگردیم و گاهی نیازی به این کار نیست.شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که موقع بسته بندی وسایل خانه از چه تجهیزات یا لوازمی برای این کار استفاده کنید.

اتفاقی که برای لوازم بزرگ خانگی بیشتر پیش می‌آید. اما مطمئن باشید با داشتن اطلاعات کافی درباره لوازم بسته و کاربرد آن‌ها کارتان ساده تر خواهد شد. ما در این مطلب سعی داریم به معرفی بهترین مواد برای بسته بندی لوازم خانه بپردازیم و در خلال آن به سراغ فوت و فن‌هایی برویم که می‌توانند در فرآیند بسته و بالا بردن ایمنی آن با کاور اسباب کشی مفید واقع شوند.

سلفون از کجا بخرم |سلفون اسباب کشی |قیمت سلفون اسباب کشی

تا به حال به دلیل بسته بندی وسایل فکر کردید؟

نقش موثر بسته بندی وقتی مشخص می‌شود که یکبار به انجام ندادن آن فکر کنیم. مثلا فرض کنید تمامی وسایل شما از شکستنی و غیر شکستنی درهم و برهم در درون کامیون‌های مخصوص ریخته شود. بدون شک بخش زیادی از این اثاثیه با آسیب جدی مواجه می‌شوند وخسارت سنگینی برای شما به بار می‌آورند. در صورتی که یک بسته بندی اصولی می‌تواند سهولت جا به جایی شما را دو چندان کند.

معرفی بهترین لوازم برای بسته بندی اسباب کشی

کارتن اسباب کشی

اهمیت کارتن‌های اسباب کشی در حدی است که نبود آن می‌تواند فرآیند اسباب کشی را لغو کند. فرق نمی‌کند قصد بسته بندی اثاثیه منزل را داشته باشید یا محل کار، یا حتی بدنبال راهی باشید که اثاثیه اضافی خود را دپو کنید. در هر صورت استفاده از این کارتن‌های اسباب کشی برای شما ضروری است. شما با خرید کارتن اسباب کشی مناسب می‌توانید بخش زیادی از ایمنی اثاثیه کشی خود را تضمین کنید. لازم به ذکر است که انتخاب سایز مناسب برای کارتن‌ها می‌تواند نقش موثری در اصولی بسته بندی کردن اثاثیه شما داشته باشد. لذا سعی کنید برای اسباب کشی خود کارتن‌هایی در سایز‌های مختلف بزرگ، متوسط و کوچک استفاده کنید.

پلاستیک حباب دار، یک محافظ واقعی

اهمیت این پلاستیک ساده بسیار فراتر از ظاهر آن است. وسیله‌ای که استفاده درست از آن می‌تواند احتمال آسیب دیدگی وسایل شما را تا 80% کاهش دهد. مقدار مقاومت این پلاستیک‌های حباب دار به ضخامت آ‌ن‌ها بستگی دارد. شما می‌توانید بسته به جنس اثاثیه  خود، از ظروف شکستنی گرفته تا تجهیزات الکترونیکی حساس، از این نایلون‌ و پلاستیک حبابدار استفاده کنید و از آن‌ها در برابر آسیب‌هایی مثل خش افتادگی و شکستگی محافظت کنید.

کیسه محافظ حبابدار

کیسه‌های محافظ حبابدار به بگ‌هایی گفته می‌شود که دقیقا همجنس پلاستیک حبابدار می‌باشد، با این تفاوت که در سایز بندی‌های متفاوت به صورت کیسه‌های حبابدار ارائه شده تا وسیله‌های موردنظر درون آن‌ها قرار گیرد. این کیسه‌های محافظ بدلیل مقامت بالایی که دارند می‌توانند حجم زیادی از خورده ریز‌های بخش‌های مختلف خانه را در خود جای می‌دهند.

چسب پهن ساده و رنگی

چسب پهن هم برای هرگونه بسته بندی جز ملزومات است! اگر شما از پلاستیک حبابدار برای لایه پیچی اثاثیه‌تان استفاده می‌کند، صددرصد به چسب پهن جهت محکم کردن ضربه گیر نیاز پیدا می‌کنید. یا هنگامی که تمامی وسایل درون کارتن اسباب کشی قرار گرفت، چسب پهن نواری جهت محکم کردن کارتن و بسته شدن درب آن به کمک شما می‌آید.

پس تهیه کردن این متریال جز واجبات هر اسباب کشی محسوب می‌شود.استفاده از برخی چسب‌های پهن رنگی برای نشانه گذاری کارتن‌های اسباب کشی یکی از کارهای مفیدی است که می‌توان آن را انجام داد. برای مثال شما می‌توانید کارتن‌های مختلف با محتواهایی مثل ظروف شکستنی، کتاب، لباس و … را هرکدام با چسب‌های رنگی مخصوص  مشخص کنید.

بقچه لباس زیپدار

مهمترین کاربرد بقچه لباس جلوگیری از چروک نشدن و آسیب ندیدن لباس‌ها هنگام اسباب کشی می‌باشد. بقچه لباس با سایز بندی متنوع مخصوص بسته بندی منظم و مرتب البسه مرتبط به افراد هر خانه است.

از کاغذ بسته بندی تا روزنامه باطله

برای جلوگیری از آسیب به لوازم شکستنی و خرده ریزها ار کاغذ بسته بندی استفاده می شود. با وجود اینکه این کاغذ‌ها مقاومت نایلون‌های حباب دار را ندارند اما استفاده درست از آن‌ها می‌تواند در حفاظت از اثاثیه شما مخصوصا ظروف شکستنی نقش موثری داشته باشد. قبل از قرار دادن وسایل داخل کارتن حتما با این کاغذها، لوازم را دورپیچی کنید. در اسباب کشی‌های مختلف احتمالا دیده باشید که از روزنامه‌های باطله برای بسته بندی ظروف شکستنی استفاده می‌کنند.

اما امروزه برای همه ما مشخص شده است که جوهر روزنامه‌های باطله بدلیل سربی که در خود دارد می‌تواند باعث آلوده کردن ظروف  شما شود. و بعد از جا به جا شدن ناچار هستید همه خرده ریزها و ظرف و ظروف شکستنی را کامل بشویید. کاغذ بسته بندی قیمت چندانی ندارد ولی جلوی بسیاری از ضربات و شکستن لوازم را می گیرد.

لوازم جانبی اسباب کشی

ابزارهای مکملی مانند چسب کش، طناب بسته بندی، کاور لباس، برچسب هشداردهنده و اقلامی از این دست نیز هم می‌توانند انتخاب‌های مناسبی برای افرادی باشند که انجام یک اسباب کشی با کیفیت برای آن‌ها دغدغه است.لازم به ذکر است که تهیه این لوازم از طریق شرکت‌هایی که در حوزه خدمات اسباب کشی فعالیت می‌کنند قابل تهیه است

سخن پایانی

اسباب کشی منزل در گروه اقداماتی قرار می‌گیرد که درست انجام دادن آن نیازمند دسترسی به یکسری از تجهیزات با کیفیت و ضروری است. چرا که دغدغه سالم رسیدن تمامی اثاثیه منزل در دل تمامی افراد خانه وجود دارد و همه دوست دارند وسایل شخصی و غیر شخصی خانه با سلامت کامل به مقصد برسند. ما در این مطلب سعی کردیم تا به معرفی انواع وسایل لازم و ضروری برای اسباب کشی بپردازیم. امیدواریم این مطلب نقش موثری در بالا بردن آگاهی شما در این زمینه ایفا کرده باشد.

دکمه بازگشت به بالا