اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

فواید طلا برای مرد

فواید طلا برای مردان

طلا فلزی است که در کنار زیبایی و ویژگی‌های کم‌نظیری مانند واکنش‌ناپذیری و مقاومت بالا، خواص گوناگونی نیز دارد. این خواص با به همراه داشتن این فلز به صورت زیورآلات قابل دستیابی است و بسیاری از افراد در استفاده از طلا تنها به جنبه زیبایی آن توجه ندارند و طلا را به خاطر خواص آن نیز به کار می‌برند. به همین دلیل داشتن زیورآلات طلا برای بسیاری از افراد جذاب است.

از جمله خواص طلا می‌توان به بهبود گردش خون، تنظیم دمای بدن، کاهش اضطراب و افزایش آرامش اشاره کرد. استفاده از طلا برای زنان امری رایج است و خانم‌ها با خرید طلا ضمن استفاده از زینت و زیبایی آن، از خواص آن نیز بهره می‌برند. اما درباره فواید طلا برای مرد نیز باید گفت استفاده از طلا همین خواص را برای مردان نیز خواهد داشت اما نمی‌توان از بی‌ضرر بودن آن هم مطمئن بود.

 دستبند کارتیر مردانه و زنانه: همان‌طور که گفته شد یکی از مهم‌ترین خواص طلا تاثیر آن روی خون و گردش خون است از آنجا که برخی معتقدند عملکرد بدن مردان و زنان از لحاظ تولید گلبول های سفید و قرمز خون با یکدیگر متفاوت است، استفاده از طلا تعادل ساخت این گلبول ها را بر هم‌ می‌زند و ممکن است برای مردان مضر باشد.

بنابراین در پاسخ به این که فواید طلا برای مرد چیست می‌توان گفت کلیه خواصی که استفاده از طلا در پی دارد، برای مردان نیز برقرار است و امکان استفاده از این فلز برای خانم‌ها و آقایان وجود دارد. با این حال با وجود ظن و گمان‌هایی درباره ضرر طلا برای مردان، استفاده از طلا برای مردان ممکن است با فایده همراه نباشد.

آیا طلا برای مرد ضرر دارد؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت پژوهش‌های متعدد، دقیق و مدونی درباره این که طلا برای مردها ضرر دارد صورت نگرفته است و ضرر داشتن طلا بیشتر از منظر دینی مورد توجه است. البته پژوهش‌هایی در زمینه تاثیر استفاده از طلا روی توانایی جنسی مردان انجام گرفته است و جزئیات و نتایج آن با جستجو در اینترنت قابل دسترسی است. در این پژوهش‌ها بیان شده است که تحرک اسپرم ها تحت تاثیر نانوذرات طلا تغییر می‌کند و این موضوع ممکن است روی باروری مردانی که از طلا استفاده می‌کنند تاثیرات منفی داشته باشد. در مجموع می‌توان گفت استفاده از طلا ممکن است برای مردان مضر باشد و کسانی که به ضرر داشتن طلا معتقد هستند و فواید طلا برای مرد را نمی‌پذیرند، بهتر است از این فلز برای زیورآلات خود استفاده نکنند.

جایگزین طلا برای مرد |چرا طلا برای مرد ضرر دارد |حکم حلقه طلا برای مرد

خواص طلا برای مردان

طلا یک فلز ارزشمند با خواص متنوع است و جدا از جنبه زیبایی‌اش به دلیل این خواص مورد توجه است. از فلز طلا در پزشکی و دندان‌پزشکی به علت مقاومت بالا و خواص بسیاری که دارد استفاده می‌شود. به همراه داشتن این فلز به بهبود کم‌خونی کمک می‌کند و برای افزایش اکسیژن در خون و تنظیم گردش خون و بهبود عملکرد قلب توصیه شده است. به علاوه همراه داشتن طلا حس اعتماد به نفس و آرامش را در افراد تقویت می‌کند. خواصی که مطرح شد، از جمله خواصی است که برای طلا در نظر گرفته می‌شود، طبیعتا فلز طلا این خواص را برای کسی که از آن استفاده می‌کند به ارمغان خواهد آورد. با این حال همان‌طور که گفته شد درباره فواید طلا برای مرد شبهاتی وجود دارد و ممکن است این خواص طلا برای بدن مرد محقق نشود و استفاده از آن با ضرر همراه باشد.

فلز طلا آثاری مثبتی روی فعل و انفعالات بدن انسان دارد و استفاده از آن موجب بهره‌مندی از این آثار می‌شود. درواقع فلزات و سنگ‌های قیمتی موجود در طبیعت تنها از لحاظ ارزش مادی، مورد توجه نیستند و خواص استفاده از آن‌ها نیز در اهمیت این فلزات و سنگ‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. فلز طلا نیز از این قاعده مستثنی نیست و کسانی که به خواص فلزات و سنگ‌ها باور دارند می‌توانند در عین بهره بردن از زیبایی، از خواص جسمی و روانی آن‌ها نیز استفاده کنند. درباره خواص طلا در قسمت قبل مواردی مطرح شد و بیان گردید که ممکن است این فواید طلا برای مرد موثر نباشد و موجب ضرر شود. اما این ضررها چه چیزهایی هستند؟

برخی معتقدند که فلز طلا در کارکرد هورمون‌های مردان به ویژه هورمون‌های جنسی آنان اختلال ایجاد می‌کند و موجب ناباوری آنان می‌شود. تاثیر استفاده از طلا روی دستگاه تناسلی مردان نیز در آزمایش‌هایی مورد بررسی قرار گرفته است و نتیجه‌ی آن، تاثیر منفی این فلز روی فعالیت اسپرم‌‌ها بیان شده است. هم‌چنین این موضوع مطرح شده است که استفاده از طلا روی دستگاه گردش خون مردان اثر منفی دارد و موجب غلظت خون و بیماری‌های قلبی می‌گردد. به علاوه امکان ابتلا به بیماری‌های کبدی را نیز از عوارض استفاده از طلا می‌شمارند و معتقدند که هر چه مدت زمان استفاده از طلا بیشتر باشد این آسیب‌ها نیز بیشتر خواهند بود. این موارد از جمله ضررهایی هستند که احتمال دارد در اثر استفاده از طلا برای مردان ایجاد شوند، با این حال مستندات متعدد و دقیقی در این باره وجود ندارد.

فواید استفاده از طلا برای مردان

با توجه به مواردی که تاکنون مطرح شد، باید گفت خواص کلی طلا برای جسم و روح  به عنوان فواید طلا برای مرد نیز قابل در نظر گرفتن است، اما نمی‌توان از آن مطمئن بود. درواقع استفاده از طلا همواره برای مردان در کشور ما در معرض تردید بوده است و عده‌ای از مردان با توجه به احتمال ضرر، از طلا استفاده نمی‌کنند و عده‌ای نیز با توجه به ارزش، زیبایی و خواص طلا از آن استفاده می‌کنند. درباره استفاده طلا برای مردان می‌توان گفت به کار بردن آن به مسائل اعتقادی نیز وابسته است. بسیاری از مردان به دلیل این که این ضررهای مربوط به طلا را برمبنای نظر اسلام در نظر می‌گیرند برای خود زیورآلات طلا خریداری نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند از سایر فلزات استفاده کنند. در قسمت بعد درباره طلا برای مردان از نظر اسلام مطالبی مطرح شده است.

فواید طلا برای مرد از نظر اسلام

در دین اسلام استفاده از طلا و ابریشم برای مردان حرام اعلام شده است و مردان مسلمان نباید از این فلز برای زیورآلات خود استفاده کنند و یا آن را همراه داشته باشند. بنابراین فواید طلا برای مرد در اسلام پذیرفته‌شده نیست و به کار بردن طلا در پوشش مردان از نظر اسلام جایز نمی‌باشد. به همین دلیل استفاده از طلا برای مردان در کشور ما بسیار مورد سوال است و مردانی که به اسلام معتقد هستند معمولا از طلا استفاده نمی‌کنند. هم‌چنین برای خرید حلقه ازدواج نیز ترجیح می‌دهند سایر فلزات مانند نقره یا پلاتین را تهیه کنند. باید توجه داشت که ممنوعیت استفاده از طلا برای مردان در اسلام شامل انواع طلا از جمله طلای زرد، طلای سفید و رزگلد می‌شود. به طور کلی در خصوص فواید طلا برای مرد اسلام موضع روشن و مشخصی دارد و استفاده از آن برای مردان را ممنوع نموده است

دکمه بازگشت به بالا