عمومیکسب و کار ایرانی

وازلین برای درمان بواسیر

وازلین یکی از مواد بسیار تاثیر گذار بر زیبایی پوست و مو به حساب می آید که سالیان سال است نیاکان ما از این ماده معجزه آسا استفاده می کنند.برای بسیاری از افراد این سوال پیش می اید که آیا می توان از وازلین برای درمان بواسیر استفاده کرد یا خیر و اینکه اصلا چطور این ماده می تواند در مدت کوتاهی به طور کامل بیماری را از بین ببرد؟ ما در این مقاله به نسبت جامع قصد داریم تا این موضوع را بررسی کنیم و ببینیم که آیا واقعا همانطور است که سایر افراد می گویند یا اینکه امیدی به وازلین نیست؟ پس همراهمان باشید!

افراد زیادی هستند که ترس از جراحی یا لیزر دارند و از این رو در ابتدا به سراغ روش های سنتی و خانگی برای درمان بواسیر می روند و اپر جواب نگرفتند,اقدام به لیزر می کنند.اما باید بدانید که این روش های قدیمی برای برخی از بیماران مناسب نبود و تنها باعث وقت تلفی خواهد شد.به همین خاطر است که همیشه می گوییم باید در ابتدا پزشک شما را معاینه کند و سپس اقدام به درمان کنید که مبادا مشکلی برایتان به وجود بیاید.به طور کلی استفاده از مواد طبیعی یا داروها تنها زمانی کاربرد دارد که بیماری در حالت پایه خود باشد یا اینکه بخواهید بیماری را رسیدن زمان جراحی کنترل کنید که شدت بیشتر پیدا نکند.البته ما این را نگفتیم که بیاید لیزر کنید و تنها برای دوستانی که هیچ اطلاعاتی ندارند بازگو کردیم که فردا روزی با بی اطلاعی دچار مشکلات جدی نشوند.یکی از مواردی که باید به آن دقت داشته باشید این است که برخی از افراد یا فروشگاه های آنلاین اقدام به فروش محصولات گیاهی می کنند که بیماری شما را به طور کامل درمان می کند و حتی ضمانت بازگشت وجه هم می دهند,اما بعد از استفاده یک ماهه و اینکه تاثیر خاصی بر روی مشکل نداشت به شما می گویند که درست رعایت نکردید و هیچ بازگشتی در کار نیست!

بواسیر چیست و چرا دچارش می شویم؟

خب قبل از اینکه بخواهیم نگاهی به وازلین و اینکه چطور عمل می کند بیندازیم,باید کمی با خود بیماری آشنا شویم.خوشبختانه بواسیر یکی از بیماری هایی می باشد که با راه های موجود به راحتی قابل درمان بوده و نیازی به هیچگونه نگرانی نمی باشد.به طور کلی بواسیر یا همان هموروئید در اثر ایجاد فشار بیش از اندازه به رگ های اطراف ناحیه مقعدی به وجود خواهد آمد که در روزهای ابتدایی چندان قابل تشخیص نیست و به مرور زمان علائم شدت بیشتری پیدا می کنند.متورم شدن رگ ها می تواند باعث ایجاد خونریزی یا درد (بر اساس داخلی یا خارجی بودن) شود.خود بیماری هموروئید بر اساس محل تشکیل به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می شود که هر کدام یک سری علائم و ویژگی های مخصوص به خودشان را دارند :

بواسیر داخلی

اولین نوع بواسیر که امروز می خواهیم به آن اشاره کنیم,نوع داخلیست که در دردون ناحیه مقعدی ایجاد شده و در اغلب مواقع با خونریزی پدیدار می شود.متاسفانه برخی از بیماران اهمیتی به خونریزی نمی دهند یا اینکه تصور می کنند دچار اسهال یا بیماری انگلی شده اند که خب حق هم دارند! اما در صورت مشاهده خون بهتر است در ابتدا به پزشک مراجعه کنید تا متوجه مشکل شما شود و سپس کاری انجام دهید.اگر متوجه شدید که خونریزی و درد را به شکل همزمان دارید,باید حواستان باشد که چندین بیماری نداشته باشید یا محل زخم عفونت نکرده باشد.یکی از نکاتی که باید به آن دقت داشته باشید این است که ممکن است درمان بواسیر داخلی با کمک روش های سنتی کمی سخت تر باشد,چرا که دسترسی به ناحیه مورد نظر دشوارتر بوده و شاید نتوانید یک سری پمادها را به آن بزنید.برای شروع درمان باید متوجه شوید که بواسیر شما در کدام مرحله قرار دارد (البته این مورد بر عهده پزشک می باشد) :

  • هموروئید داخلی بسیار ضعیف که در مرحله اول قرار دارد و تنها رگ های مقعدی متورم شده اند و از طرفی دیگر در طول روز چند قطره خون تیره دیده می شود (اغلب به شکل رگه هایی بر روی مدفوع).اگر در این حالت متوجه حضور بیماری در بدن خود شده اید,پس بهتر است به سراغ روش های درمان خانگی بروید که ممکن است بیماری را به طور کامل از بین ببرند و تا چند وقت نیازی به لیزر نداشته باشید.
  • در مرحله بعدی بیماری پیشرفت بیشتری خواهد داشت و علاوه بر تورم رگ ها,کمی بافت اضافه به وجود خواهد آمد که از مقعد بیرون می زند و به اصطلاح به آن بیرون زدگی بواسیر گفته می شود.همچنین افراد خونریزی بیشتری را تجربه می کنند که ممکن است کمی آزار دهنده باشد.در نظر داشته باشید که این بافت اضافه تنها در هنگام نشستن یا ایجاد فشار دچار بیرون زدگی خواهد شد و بعد از چند خودش به داخل باز می گردد.
  • اگر کمی بیماری جلوتر برود و کاری برایش انجام ندهید,بافت دارای افتادگی به نسبت شدید شده و دیگر خودش به داخل با نخواهد گشت و شما باید این کار را به شکل دستی انجام دهید.استفاده از وازلین در این مرحله می تواند از پیشرفت بیماری تا حدی جلوگیری کند و مقدار خونریزی را هم کاهش دهد.
  • در آخرین مرحله از بیماری شدت خونریزی تا حد بسیاری زادی افزایش پیدا می کند و حتی ممکن است به مرور زمان باعث ایجاد کم خونی و مشکلات جدی تری دیگری شود و به همین دلیل نباید بگذارید که به این حد برسد.نکته آخر اینکه بافت دارای افتادگی دیگر حتی با دست هم به داخل باز نخواهد گشت و به طور کامل بیرون می ماند و این یعنی شما نمی توانید کارهای روزمره خودتان را به خوبی انجام دهید.

بواسیر خارجی

در بواسیر خارجی دیگر نیازی به نگرانی برای خونریزی نیست و تنها باید به این توجه داشته باشید که درد حاصل از بیماری روز به روز افزایش پیدا می کند.همین باعث شده است که افراد برای از بین بردن درد سریعا به پزشک مراجعه کنند و یک جورایی نکته مثبت به حساب می آید.هموروئید خارجی دیگر با بافت افتاده همراه نیست و تنها محل بیماری دچار تورم می شود که دلیلش هم وجود رگ های متورم در زیر است.برای رفع این بیماری شما می توانید از روش های سنتی در روزهای ابتدایی و سپس لیزر کمک بگیرید که حدود 20 دقیقه طول خواهد کشید و هیچگونه درد و خونریزی هم نخواهید داشت.

استفاده از وازلین برای درمان بواسیر؟

وازلین اولین بار در دهه 80 میلادی توسط یک شرکت محبوب انگلیسی به بازار عرضه شد و در مدت بسیار اندک توانست توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کند و از این رو یک محصول عالی به نظر می رسد. آنچه باید در این مقاله بخوانید

وازلین برای درمان بواسیر به عنوان یک درمان کننده طبیعی و بدون عوارض در نرم نگه داشتن ناحیه مقعد و روان کردن روده ها کاربرد دارد. در مقایسه با پمادهای شیمیایی، مصرف بلند مدت وازلین برای درمان بواسیر هیچ گونه عوارضی ندارد. انگشت خود را به مقداری وازلین آغشته کرده، و با ماساژ ملایم آنرا روی دهانه مقعد و کمی هم داخل کانال مقعد بمالید. با این کار عملیات آب رسانی به پوست خشک ناحیه نشیمنگاه به جریان می افتد. و از طرفی با نرم کردن مقعد به اصطلاح باعث روغن کاری روده و ناحیه رکتوم شده. و به عبور آسان مدفوع از آن کمک می کند.

بنا به گفته سایت ، استفاده از درمانهای طبیعی برای از بین بردن بواسیر چیزی خوبی است. اما اگر می خواهید نتایج ماندگارتری از درمان داشته باشید. لازمه که بصورت ریشه ای این ناراحتی را برطرف کنید. در بیشتر افراد، یبوست دلیل اصلی این بیماری  است. لذا برای درمان دائمی بواسیر برطرف کردن دائمی یبوست با استفاده از مواد مغذی موجود در مکمل فیبر طبیعی بهترین گزینه برای شروع درمان است.

تاثیر وازلین برای درمان بواسیر و شقاق

نشستن در لگن آب گرم برای بیماران مبتلا به همراه شستشوی ناحیه با صابون های غیر قلیایی مانند صابون مراغه و نیز پانسمان موضع با استفاده از وازلین .در پیشگیری از بیماری بواسیر و شقاق موثر است.

یک روش دیگر استفاده از حمام نشیمنگاه همراه با مقداری نمک اپسوم میتواند اثرات قابل توجهی در کنترل درد و رفع علائم سوزش و خارش بواسیر یا شقاق داشته باشد. همچنین استفاده از مخلوط آب گرم و مقداری بتادین میتواند دردهای ناشی از هموروئید و شقاق را کاهش دهد. شاید از ما بپرسید که  در نوشته ای جداگانه این موضوع را کامل توضیح دادیم.

در پایان کار میتوانید موضع نشیمن گاه را کاملا خشک و تمیز کرده و با انگشتان دست مقداری وازلین را به دهانه داخلی و خارجی مقعد بمالید. با این روش ناحیه رکتال نرم شده و کمک به دفع راحت تر مدفوع می کند. میخواهیم به این درک برسید که نشستن در آب گرم برای بواسیر تاثیر درمانی خوبی دارد.

اما اینکه بگوئیم بواسیر با وازلین درمان قطعی می شود. یک امر تقریبا محال است. درست مانند اینکه به کسی که از درد عفونت دندان به خود می پیچد بگیم برو روی محل در خمیر مسواک بذار. البته این موضوع در مورد بیمارانی صادق است. که از عمر بیماری آنها چند سالی گذشته باشه و بیماری آنها  بدخیم و  کهنه است.

آیا این روش درد را درمان خواهد کرد؟ البته که خیر اما میتوانیم بگوئیم که رعایت بهداشت دهان و استفاده از خمیر مسواک در پیشگیری از درد دندان موثر است. مثلا اگر دندان شما آسیب دیده و عفونت دارد.  نمیتوان گفت که خمیر مسواک به تنهایی در درمان آن موثر است.

وازلین برای درمان بواسیر هم همین حکایت را دارد امیدواریم  به درستی متوجه موضوع شده باشید. اگر شما مبتلا به بواسیر و شقاق  حاد یا مزمن هستید لطفا از استفاده کنید.

وازلین برای درمان یبوست و طرز استفاده

عامل اصلی بیمارهای نشیمنگاهی یبوست است از یبوست به ام الامراض یاد می کنند. حالا میخواهیم بدانیم که وازلین برای درمان یبوست کارآیی دارد ؟ و مکانیسم اثر این ژله  که از مشتقات نفت است چگونه است؟

اگر به بیماری بگوئیم برای اختلالات گوارشی خود از وازلین استفاده کنید یک مقدار غیر قابل باور و یا خنده دار به نظر می رسد. اما اینگونه نیست. اگر بیماری مبتلا به خشکی روده و یا دفع نامطلوب و سفت مدفوع است میتواند روزانه دو نوبت و و در نوبت ناشتا از روغن وازلین استفاده کند. مقدار مصرف ۱الی ۲قاشق غذاخوری

این روغن خوراکی بوده و قابل مصرف است. اگر بعد از مدت ۹۶ساعت همچنان یبوست داشتید حتما با پزشک خود مشورت کنید. همچنانکه در بالا هم اشاره شد. اگر مدفوع بیمار سفت و سخت است. میتواند مقداری وازلین را به انگشتان دست خود بمالید و دهانه مقعد و ناحیه کانال مقعد را چرب کنید.

این کار کمک به عمل دفع آسان خواهد کرد همچنین میتوانید از داروخانه سرنگ شماره ۲تهیه کرده و آنرا با نصفه از وازلین بهداشتی پر کرده و داخل کانال مقعدی خالی کنید. این کار عمل دفع به راحتی صورت میگیرد از خشک شدن پوست ناحیه مقعد جلوگیری کرده . و حتی کمک به درمان اولیه هموروئید می کند. با این کار درمان یبوست با وازلین  امکان پذیر است. برای مشاوره عمل جراحی بواسیر با شماره های زیر تماس بگیرید.

اگر به یبوست شدید مبتلا هستید، لطفا مقاله و روش های کاربردی آن و درمان خانگی در طب سنتی را مطالعه کنید. و برای رهایی از درد، سوزش و خارش مقاله مرتبط را مطالعه کنید.

نتیجه گیری و کلام آخر از سایت مرسی درمان

اگر شما مبتلا به یکی  از بیمارهای نشیمن گاهی بوده اید و علائم درد، سوزش و خارش کمی در خود احساس میکنید. توصیه میشود برای نرم نگه داشتن ناحیه مقعدی هفته ای دو بار از وازلین استفاده کنید. این کار به نرم شدن ناحیه مقعد و به دفع بهتر مدفوع کمک خواهد کرد.

حتی اگر جراحی با لیزر هم انجام داه باشید به دلیل حساس بودن ناحیه رکتوم لازم است. هفته ای دوبار با وازلین ناحیه را نرم نگه دارید این کار به دلیل جلوگیری از سوزش و خارش است.

به این نتیجه میرسیم که وازلین برای درمان بواسیر تنها به عنوان یک روش پیشگیری کننده مفید است. برای جلوگیری از خشک شدن پوست  اطراف ناحیه مقعد، در میان پمادهای شیمیایی و یا کرم های مرطوب کننده موجود در بازار، وازلین بهترین گزینه است.

اگر شدت هموروئید در شما زیاد است، و یا به اصطلاح این بیماری در شما به اندازه کافی پیشرفت کرده و کهنه شده است. و بعد از دفع احساس خارش و سوزش زیادی به شما دست می دهد. نیاز به درمان های جدی تر و حرفه ای تری دارید. در این صورت درمانهای طبیعی زیاد کارساز نیست. در خیلی موارد استفاده از عمل هایمی دانید تاثیر وازلین برای چیست؟ ممکن است شنیده باشید برای درمان می توانید کمی وازلین داخل مقعد خود بریزید تا درد زمان دفع مدفوع کمتر شود.

اما لازم است که حتما به این نکته توجه کنید که این روش می تواند برای توده های کوچک کمک کننده باشد ولی به هیچ عنوان برای داخلی یا ترومبوز شده کارامد نبوده و آنها نیاز به روش های درمانی پزشکی مانند یا دارند.

وازلین برای درمان بواسیر + عکس روش استفاده | کلینیک زارعی

مطلب پیشنهادی:

بواسیر چیست؟

/ رگ های خونی ملتهب در قسمت مقعد و راست روده بدن است که وجود آنها می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. همچنین بسیاری از مردم در سراسر جهان از رنج می برند در نتیجه این یک بیماری شایع است. علائم این وضعیت می تواند ناراحت کننده باشد. علائم شامل خونریزی از مقعد، خارش خشک، و تجربه حرکت روده بسیار تحریک کننده است.

مقعد بخش مهمی از بدن است، که بسیاری از بیماری ها مربوط به همین ناحیه نشیمنگاه می باشد.

انواع مختلفی دارد که شامل و هموروئید خارجی می شود. اما ما اینجا فقط در مورد صحبت کردیم. زیرا هموروئید داخلی بسیار متفاوت است و درمان آن کمی پیچیده تر است.

هموروئید خارجی زمانی است که التهاب در دهانه یا قسمت بیرونی مقعد اتفاق می افتد. این نوع هموروئید ممکن است در ابتدا با خونریزی بدون درد ظاهر شود. اما به مرور زمان بدتر می شود. با گذشت زمان، می تواند بسیار خشک و خارش دار شود و باعث ناراحتی های بیشتری شود. این اتفاق می تواند برای بسیاری از افرادی که از هموروئید رنج می برند درد زیادی ایجاد کند.

کاربرد وازلین چیست؟

وازلین به راحتی آرایش را پاک می کند، از پوست حساس محافظت کرده و حتی می تواند برای کمک به بهبود بریدگی ها و کبودی های کوچک استفاده شود.

ترمیم زخم ناشی از عمل جراحی یا می تواند بین چهار تا هشت هفته ادامه داشته باشد. مدت زمان در نظر گرفته شده بر اساس اندازه، وخامت علائم و تعداد توده های بواسیری که دارید و همچنین سلامت جسمانی و میزان تحرک هر بیمار با بیمار دیگر فرق دارد.

آیا وازلین برای درمان بواسیر خوب است؟

فقط افرادی که در مقعد خود حس کرده و می دانند که به درد و ناراحتی ممکن است تبدیل شود. هر روز صبح ناامید کننده می شود و این تمام نیست. بسیاری از راه های طبیعی می توانند تحریکات ناشی از هموروئید را تسکین دهند. بسیاری از متخصصان نکات زیادی را برای جلوگیری از تشکیل هموروئید پیشنهاد می کنند. نکته اصلی این است که ابتدا از جلوگیری می کنند.

به طور معمول طولانی مدت باعث ایجاد بواسیر و تجربه دردناکی می شود.

تاثیر وازلین بر بواسیر

گاهی اوقات اگر بواسیر واقعا بد باشد بهترین راه برای درمان آن جراحی است. اما اگر به دنبال درمان های طبیعی برای بهبودی آن هستید، راه های زیادی برای این کار وجود دارد. در میان بسیاری از راه حل های خانگی، استفاده از وازلین یا ژل نفتی یکی از محبوب ترین راه حل ها است. از آنجایی که بواسیر می تواند باعث شود، وازلین می تواند به تسکین آن سوزش یا درد آن کمک کند.

استفاده از وازلین بر روی بواسیر به روش های بسیار ساده عمل می کند. می تواند خارش بیش از حد را درمان کند و از خشکی این ناحیه جلوگیری کند. همچنین می تواند به پوست بیرونی مقعد کمک کرده تا پوسته پوسته نشود. وازلین برای بواسیر می تواند باعث شده تا ناحیه عفونی نشده یا وضعیت از چیزی که هست بدتر نشود. استفاده از وازلین برای بواسیر می تواند لباس شما را لک کند. بنابراین باید لباس های تیره بپوشید.

نحوه استفاده از وازلین برای درمان بواسیر

کمی از وازلین را روی نوک انگشتان خود بردارید، آن را برای مدتی روی نوک انگشتان خود بمالید تا پوست گرم شود. با ماساژ ملایم آن را روی ناحیه مقعد و کمی داخل کانال مقعد بمالید. به این ترتیب وقتی روده های شما حرکت کرده و مدفوع از این ناحیه عبور می کند، قسمت روغن کاری شده نرم بوده و مدفوع به راحتی بیرون می آید.

پیشنهاد می کنیم برای تاثیر بهتر و گرفتن نتیجه خوب دو تا سه مرتبه در هفته این کار را تکرار کنید. همچنین اگر قبل و بعد از اجابت مزاج از آن استفاده کنید، ایرادی ندارد.

آیا استفاده از وازلین عوارض دارد؟

قبل از اینکه هرگونه داروی طبیعی را امتحان کنید، باید از وضعیت خود و نحوه عملکرد دارو آگاه باشید. بنابراین قبل از انجام هر کاری بهتر است که با پزشک خود در میان بگذارید.

جراحی هم وضعیت را بدتر کرده و بعد از مدتی دوباره علائم سوزش و خارش و درد در بیماران ظاهر می شود. سوال اینجا است؟ واقعا در چنین شرایطی چه کار باید کرد؟

ما اینجا هستیم با تجربه بیش از ۱۰سال درمان موفق هزاران بیمار هموروئیدی از شروع درمان تا حصول نتیجه نهایی در کنار شما هستیم. کافی قدم اول را بردارید و به ما اعتماد کنید تا برای همیشه این بیماری را در شما ریشه کن کنیم. برای با من آمادگی دارید؟

سالهاست که برترین شرکت های تولید کننده لوازم آرایشی بهداشتی از وازلین در محصولات خود استفاده می کنند و می توان گفت که هیچ جایگزین بهتری هم برایش وجود ندارد.وازلین ترکیبی از مواد معدنی مختلف به همراه پارافین است که به مرور زمان باعث شفافیت و ترمیم شدن پوست بدن می شود و فقط باید به درستی از آن استفاده کنید.برای شروع استفاده در ابتدا بهتر است با پزشک خود صحبت کنید تا در صورت نبود مشکل,اقدام به زدن وازلین به محل مورد نظر کنید.این کار را بهتر است حداقل دو بار در طول روز انجام دهید تا به خوبی اثر کند و بیماری در مدت کوتاهی از بین برود.

 

دکمه بازگشت به بالا