عمومیکسب و کار ایرانی

قویترین قرص مسـکن برای درمان درد مفاصل و استخوان

شیوه ناصحیح زندگی در دنیای امروز موجب شده تا مشکلات استخوان و مفاصل گاه خیلی زودتر از سنین پیری به سراغ افراد بیاید. تغذیه ناسالم، نداشتن فعالیت بدنی به قدر کافی، مشکلات اضافه وزن، انجام تمرینات ورزشی سنگین، ابتلا به برخی بیماری ها و افزایش سن از علل بروز اختلالات استخوان و مفاصل می تواند باشد. آسیب […]

مهم ترین علل درد مفاصل

مفاصل قسمت هایی از بدن هستند که استخوان ها را به یکدیگر پیوند می دهند و تحرک را مقدور می سازند. مفاصل در قسمت شانه ها، باسن، آرنج و زانو قرار دارند. در بسیاری از موارد درد مفاصل نشانه یک ضربه یا بیماری است. موارد زیر عمده ترین علت های درد مفاصل را شامل می شوند:

آرتوروز: استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید دو نوع مختلف از بیماری آرتوروز هستند. استئو آرتریت بیشتر در بزرگسالان بالای 40 سال دیده شده و به آرامی پیشرفت می کند. این بیماری اغلب مچ دست، لگن و زانو را درگیر می کند. اما آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمن است که در مردان بیش از زنان دیده شده و درد، التهاب و تجمع مایعات در مفاصل را موجب می شود.از دیگر علل درد مفاصل به بیماری بورسیت، لوپوس، نقرس، برخی بیماری های عفونی مثل اوریون، آنفلوانزا و هپاتیت، کندرومالاسی کشکک، التهاب تاندون ها، عفونت استخوان یا مفاصل، استفاده بیش از حد از مفصل، ضربه به استخوان و مفاصل، ابتلا به برخی سرطان ها، فیبرومیالژیا، پوکی استخوان، سارکوئیدوز و راشیتیسم می توان اشاره کرد.

The strongest painkiller for treating joint and bone pain

درمان درد مفاصل

گزینه های درمانی برای درد مفاصل به طور مستقیم به علت بروز درد بستگی دارد. در برخی موارد لازم است تا پزشک مایعات درون مفصل را بیرون کشیده و از لحاظ عفونت مورد آزمایش قرار دهد. در صورتی که مشکل جدی باشد، نیاز است تا عمل جراحی صورت گیرد. سایر روش های درمانی غیر جراحی شامل تغییر در سبک زندگی و استفاده از مسکن پا درد جهت کنترل بیماری می شود.

قویترین قرص مسکن پا درد

قویترین قرص مسکن پا درد به علت و شدت درد بستگی دارد. به طور کلی، داروهای مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن می‌توانند برای دردهای خفیف تا متوسط پا مفید باشند. برای دردهای شدیدتر، ممکن است به داروهای تجویزی مانند کدئین یا اوکسی کدون نیاز باشد.

در اینجا چند نمونه از قویترین قرص مسکن پا درد آورده شده است:

داروهای مسکن بدون نسخه:

  • استامینوفن: این دارو درد را تسکین می‌دهد و تب را کاهش می‌دهد. استامینوفن به طور کلی برای افراد در هر سنی بی‌خطر است، اما اگر مشکلات کبدی دارید، باید با احتیاط مصرف شود.
  • ایبوپروفن: این دارو درد و التهاب را تسکین می‌دهد. ایبوپروفن می‌تواند باعث ناراحتی معده شود، بنابراین اگر سابقه زخم معده یا خونریزی گوارشی دارید، باید با احتیاط مصرف شود.
  • ناپروکسن: این دارو درد و التهاب را تسکین می‌دهد. ناپروکسن می‌تواند باعث ناراحتی معده شود، بنابراین اگر سابقه زخم معده یا خونریزی گوارشی دارید، باید با احتیاط مصرف شود.

قویترین قرص مسکن پا درد تجویزی:

  • کدئین: این دارو یک مسکن مخدر است که برای دردهای متوسط تا شدید تجویز می‌شود. کدئین می‌تواند باعث خواب آلودگی، یبوست و تهوع شود.
  • اوکسی کدون: این دارو یک مسکن مخدر قوی است که برای دردهای شدید تجویز می‌شود. اوکسی کدون می‌تواند باعث خواب آلودگی، یبوست و تهوع شود.

معرفی بهترین قرص برای درد مفاصل

انواع مکمل ها و قرص مفصل ساز که در ادامه این مطلب معرفی می شوند، بدون نیاز به نسخه پزشک در داروخانه های سرتاسر کشور دسترس بوده و قابل خریداری هستند. مکمل های زیر به تسکین درد مفاصل کمک می کنند:

کپسول آوودین هولیستیکا

مصرف روزانه 1 عدد قرص آوودین بعد از غذا به کاهش درد و التهاب مفاصل که در نتیجه آرتوروز به وجود می آید، کمک بسزایی می کند. این کپسول موجب می شود تا جلوی پیشروی تخریب غضروف ها گرفته شده و تحرک مفاصل با سهولت بیشتری صورت گیرد. استفاده از کپسول آوودین به بیماران کمک می کند تا جهت تسکین درد کمتر به سراغ مصرف مسکن ها بروند. این کپسول منشا کاملا طبیعی داشته و حاوی عصاره آووکادو، سویا و زنجبیل بوده و ویتامین D3 نیز دارد.

قرص جوینتیس ویتابیوتیکس

حفظ سلامت استخوان ها و مفاصل، بهبود عملکرد مفاصل و غضروف ها، جلوگیری از فرسایش غضروف ها، کمک به تولید کلاژن و تسکین درد مفاصل از مهم ترین مزایای مصرف قرص جوینتیس ویتابیوتیکس هستند. این قرص به بازسازی مفاصل کمک کرده، حاوی ویتامین های C، E و D بوده و استحکام استخوان ها را افزایش می دهد. وجود عصاره ریشه زنجبیل در این محصول موجب می شود تا خاصیت ضد درد و ضد التهاب آن دو چندان شده  رضایت مصرف کنندگان را در پی داشته باشد.

قرص ایزی فلکس کارن

قرص ایزی فلکس کارن هم به تسکین درد و کاهش اسپاسم های عضلانی کمک می کند و هم در حفظ و ترمیم مفاصل به هنگام آسیب های ورزشی موثر است. استفاده از این فرآورده جریان خون را در اندام ها افزایش داده و کرامپ عضلانی را به حداقل می رساند. گلوکوزامین، کندروایتین و ام اس ام ترکیبات اصلی این قرص را تشکیل می دهند. روزانه 3 عدد از این قرص (هر بار 1 عدد در کنار وعده های غذایی) باید مورد استفاده قرار گیرد تا مزایای آن پس از مدتی مشخص شود.

قرص یونی فلکس MSM لیبرتی

کلسیم، MSM، ویتامین D3، منیزیم، روی و ویتامین K1 ترکیبات اصلی قرص یونی فلکس را تشکیل می دهند که بهترین قرص برای درد مفاصل می تواند باشد. این محصول به جلوگیری از آرتریت و دردهای ناشی از این بیماری کمک می کند. یونی فلکس در رفع مشکلات ناشی از پوکی استخوان کمک کرده و التهاب مفاصل را نیز بهبود می بخشد. به کمک این قرص همچنین می توان تورم اطراف تاندون ها را نیز کاهش داد. بر اثر استئوآرتریت معمولا در عملکرد جسمی مشکلاتی بروز می یابد که با استفاده از یونی فلکس می توان به بهبود آنها پرداخت. مصرف روزانه 1 عدد از این قرص در کنار وعده های غذایی توصیه می شود.

کپسول مگنیفورت هولیستیکا

عمده مصرف قرص مگنیفورت بهبود گرفتگی های عضلانی و کاهش دفعات و شدت اسپاسم های عضلانی دردناک است اما جهت افزایش تراکم توده استخوانی و کاهش درد مفاصل نیز از آن می توان استفاده کرد. هر 1 عدد از این قرص حاوی 150 میلی گرم منیزیم دریایی بوده و حاوی ویتامین های B1، B6، D3 و K2 نیز هست. به این نکته توجه داشته باشید که این قرص بیش از آنکه برای مفاصل باشد، برای پیشگیری و بهبود دردهای نوروپاتیک و همچنین بهبود عملکرد عضلات مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت مگنیفورت با تخفیف در فروشگاه ما عرضه می شود.

قرص آرترودین دینه

از جمله بهترین قرص برای درد مفاصل می توان قرص آرترودین دینه را نام برد. این محصول ضد التهاب مفاصل عمل کرده و به کاهش درد در بیماران مبتلا به استئوآرتریت یا آرتروز کمک می کند. قرص آرترودین کاملا گیاهی بوده و در آن از کندور، کرفس، زنجبیل و زردچوبه استفاده شده است. مصرف این محصول با خاصیت آنتی اکسیدانی همراه بوده و اثر مخرب رادیکال های آزاد را نیز خنثی می کند. روزانه 1 الی 2 بار در کنار وعده های غذایی می توان از این مکمل مفصل ساز استفاده کرد.

قرص پین لیز گلدن لایف

به منظور تسکین درد مفاصل می توان از قرص پین لیز گلدن لایف نیز استفاده کرد. این قرص موجب تسکین درد و التهاب مفاصل شده و در بهبود بیماری آرتریت روماتوئید موثر است. با مصرف این محصول عملکرد فیزیکی ماهیچه ها بهبود یافته و خشکی مفاصل کنترل می شود. زنجبیل موثرترین ترکیب موجود در قرص پین لیز بوده که یکی از بهترین عصاره های گیاهی برای درد مفاصل نیز به شمار می آید. این قرص روزانه 1 یا 2 عدد در کنار غذا می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از داروی مسکن برای تسکین درد مفاصل

پس از بررسی بهترین قرص برای درد مفاصل ذکر این نکته ضروری است که اگر درد و التهاب زیاد باشد، به ناچار باید به سراغ استفاده از مسکن های ضد درد رفت. استامینوفن پرکاربردترین دارو برای تسکین انواع درد است که البته نوع کودئین دار آن بهتر می تواند عمل کند. آسپرین نیز خاصیت ضد درد داشته و التهابات روماتیسمی را نیز کاهش می دهد و در نتیجه به کاهش تورم و درد مفاصل نیز کمک می کند. همچنین برای کنترل درد مفاصل می توان از ژلوفن و ایبوپروفن نیز استفاده نمود. ژلوفن نسبت به ایبوپروفن جذب سریع تری در دستگاه گوارش داشته و عوارض گوارشی کمتری را نیز به وجود می آورد. استفاده از قرص متوکاربامول که شل کننده عضلات است بدون تجویز پزشک توصیه نمی شود. ناپروکسن نیز یک داروی ضد درد و ضد التهاب بوده که در داخل روده باز می شود و نسبت به ایندومتاسین و پیروکسیکام عوارض کمتری دارد.

قرص روکشدار مکسی ژنو پلاس رزاویت

قرص روکشدار مکسی ژنو پلاس رزاویت برای کمک به حفظ سلامت مفاصل کاربرد دارد. این قرص روزی 3 عدد همراه با غذا باید مورد استفاده قرار گیرد. 4 تا 6 هفته باید به مصرف این قرص ادامه دهید تا نتایج مصرف به خوبی مشاهده شود. هیالورونیک اسید، گلوکوزامین هیدروکلراید، کندرویتین سولفات و متیل سولفونیل متان ترکیبات موثر موجود در این محصول را تشکیل می دهند. از مهم ترین مزایای این محصول آن است که تاکنون عوارض جانبی ناخوشایندی از مصرف آن گزارش نشده است. این قرص به جلوگیری از تخریب غضروف در بیماری آرتروز کمک می کند.

قرص مکسی ژنو رزاویت

برای حفظ سلامت غضروف و مفاصل از قرص مکسی ژنو رزاویت بهره بگیرید. مصرف این قرص همچنین در جلوگیری و درمان پوکی استخوان مفید بوده و به استحکام استخوان و دندان نیز کمک می کند. روزانه 2 عدد از این قرص همراه با غذا به مدت 4 الی 6 هفته باید مصرف شود تا اثرگذاری مثبتی از خود نشان دهد. گلوکوزامین هیدروکلراید، سولفات کندروژن و متیل سولفونیل متان ترکیبات این محصول را تشکیل می دهند. این محصول نیز عارضه جانبی خاصی ندارد اما دقت داشته باشید که خودسرانه هرگز دوز مصرفی را اضافه ننمایید. همچنین جهت جلوگیری از تداخل دارویی حتما پیش از اقدام برای مصرف این محصول با پزشک مشورت کنید.

دکمه بازگشت به بالا