عمومیکسب و کار ایرانی

کاربرد ساندویچ پانل

قبل از پرداختن به هر تعریف و ذکر هر جزئیاتی، ابتدا باید به مهم‌ترین سؤال پاسخ داد.

ساندویچ پانل را در کجاها می‌توان مورد استفاده قرارداد؟

بیشترین میزان استفاده از در سازه‌هایی با کاربری‌های زیر است:

 

    • انواع سردخانه‌ها در مقیاس بزرگ و کوچک
    • انبارها و سالن‌های ذخیره‌سازی
    • آشیانه هواپیما و سایر کاربری‌های فرودگاهی
    • استادیوم‌های ورزشی و سالن‌های اجتماعات
    • ساختمان‌های میادین تره‌بار
    • سازه‌های صحرایی (بیمارستان، درمانگاه، اقامتگاه)
    • ساختمان‌های تک واحدی و ویلایی

ساندویچ پانل به‌عنوان یک متریال مدرن و مبتنی بر علم از ابتدا به‌گونه‌ای طراحی شده که قابلیت استفاده گسترده در ساختمان‌هایی با کاربری‌های مختلف را داشته باشد. ساندویچ پنل از جمله مصالح پرکاربرد است و استفاده از آن محدود به منطقه‌ای خاص و کاربری ویژه‌ای نیست.

ساختار ساندویچ پانل

در اوایل قرن بیستم متریال ساختمانی جدیدی طراحی و تولید شد که صنعت ساختمان سازی را برای همیشه تغییر داد. پانل ساندویچی یا عنوان رایج‌تر آن ساندویچ پانل (ساندویچ پنل) با ساختاری چندلایه (شبیه به ساندویچ) امکانات جدیدی را پیش روی معماران و سازندگان قرار داده است. از آن زمان تاکنون پیشرفت علم و تکنولوژی همواره سبب بهبود کیفیت و کارایی ساندویچ پنل شده است.
ایده اصلی طراحی پانل چندان پیچیده نیست؛ اما به‌شدت کارآمد است. پانل ساندویچی از یک عنصر مرکزی و دو متریال جانبی تشکیل شده که در آخر کلیتی واحد را می‌سازند. یک عایق قدرتمند در بخش هسته مرکزی قرار می‌گیرد و دو ورق از ماده‌ای مقاوم لایه‌های جانبی را شکل می‌دهند.

این ساختار سه لایه، کارایی و بازدهی بسیار بالایی دارد و به‌جز در تولید ساندویچ پنل در بسیاری از صنایع و تولیدات دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پنل متریالی است که برای ساخت جداره‌های داخلی و خارجی ساختمان‌ها بکار می‌رود. از این رو انواع پانل از نظر پوشش دهی ساختمان، به دو نوع تقسیم می‌شوند:

دیوارها (جداره‌های عمودی) و سقف‌ها (جداره‌های مورب) ذاتاً مواجهه متفاوتی با شرایط محیطی و نیروهای وارده دارند و از همین رو تولیدکنندگان، پانل ساندویچی را در دو نوع دیواری و سقفی تولید می‌کنند که با وجود شباهت ساختاری، از برخی جهات متفاوت از هم هستند. اصلی‌ترین وجه تفاوت، وجود گام در  پانل سقفی است.

    • ساندویچ پانل دیواری را در تمامی انواع ساختمان‌ها می‌توان به‌عنوان متریال اصلی به کار برد.
    • ساندویچ پنل سقفی در ساخت سقف‌هایی که بار زنده روی آن‌ها قرار نمی‌گیرد کاربرد دارد.

مزایای اصلی استفاده از ساندویچ پانل

پنل ساندویچی یک متریال چند عملکردی است و فواید استفاده از آن محدود به یک یا دو مورد نیست. مزایای استفاده از ساندویچ پنل را می‌توان در دو دسته اصلی جای داد.

    • مزایای مربوط به زمان اجرا و عملیات ساختمانی
    • مزایای مربوط به زمان پس از اجرا و دوره بهره‌برداری

البته بخش قابل توجهی از مزایای ساندویچ پانل را می‌توان در هر دو زمان مشاهده نمود. مزایای متعدد پنل‌ها به علت مشخصات فنی بالا و خصوصیات مکانیکی، شیمیایی و فیزیکی قابل توجه آن‌ها است. عمده‌ترین مزایای ساندویچ پانل عبارت‌اند از:

    • ضخامت اندک و کارآمدی بالا
    • به حداقل رساندن نفوذ سر و صدا
    • وزن به نسبت سبک و حمل آسان
    • ابعاد کاملاً استاندارد و مدولار بودن
    • مقاومت در برابر نفوذ حشرات موذی
    • عایق‌بندی حرارتی و ممانعت از اتلاف انرژی

مقاومت در برابر شعله‌ور شدن و آتش‌سوزیساندویچ پانل:

ساندویچ پانل از ترکیب چند لایه ایجاد شده است.این ترکیبات سبک و مرکب از دو سو به دو لایه محدود می شود.لایه میانی آن شامل لایه ای عایق بوده که نرم و قابل انعطاف است.لایه عایق از جنس پشم شیشه، پشم سنگ، پلی استایرن و پلی اورتان است.ساختار ساندویچ پانل طوری طراحی شده که بسیار سبک است.دو لایه با جنس فلز و یا غیر فلز تشکیل شده و عایق بین این دو لایه با چسب به ورق‌ها متصل شده است.این عایق همان هسته میانی ساندویچ پانل‌ها است.که از نفوذ سرما، گرما، رطوبت جلوگیری کرده و خواص فیزیکی خاص خود را دارد.ورق هایی که  را تشکیل می دهند،و فوم عایق را در میان خود از جنس آلومینیوم، آلوزینک، گالوانیزه، فویل آلومینیوم و کاغذ کرافت دارد. ساندویچ پانل به عنوان یک ماده سبک وزن و بسیار محکم در ساخت و سازها به ویژه برای مراکز تجاری مناسب است. بررسی کاربرد و خواص ساندویچ پانل و عایق های حرارتی پلی اورتان در ساختمان و ارائه توصیه های ایمنی در برابر آتش بسیار مهم است.

ساندویچ پانل‌ها به دو شکل ارائه می شوند:

  • ساندویچ پانل سقفی
  • ساندویچ پانل دیواری

شرکت ماموت با ارائه انواع ساندویچ پانل از جمله ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل دیواری، ، ساندویچ پانل پلی استایرن، پانل های نمایشی، ساندویچ پانل های فولادی و… بزرگترین و بهترین ارائه دهنده ساندویچ پانل در سطح کشور است. این شرکت با عرضه انواع ساندویچ پانل به بازارهای داخلی و خارجی توانسته نیاز صنعت و طراحان صنعت را در سطح گسترده ای تامین نماید.

انواع ساندویچ پانل:

ساندویچ پانل پلی اورتان که شامل عایقی از جنس فوم پلی اورتان است در دو نوع مختلف تولید می شود. نوع اول آن PIR و نوع دوم آن PUR  می باشد که تفاوت نوع اول و نوع دوم در ضد حریق بودن ساندویچ پانل PIR است. این ساندویچ پانل دارای خصوصیاتی از جمله عایق حرارت، صوت، مقاوم در مقابل رطوبت و وزن سبک است.ساندویچ پانل پلی استایرن نوع دیگری از ساندویچ پانل است که فوم عایق بین دو لایه آن از جنس پلی استایرن یا همان یونولیت می باشد. این نوع ساندویچ پانل از لحاظ وزن از ساندویچ پانل پلی اورتان سبک تر بوده و قیمت مناسب تری دارد. این نوع ساندویچ پانل از نظر عایق حرارتی، صوتی و رطوبت از ساندویچ پانل پلی اورتان بسیار پایین تر است و ضعیف تر عمل می کند، به همین دلیل کاربرد کمتری دارد. ساندویچ پانل پشم سنگ به دلیل این که عایق آن از پشم سنگ تشکیل شده این نام را به خود گرفته است و از مهمترین ویژگی های ساندویچ پانل پشم سنگ ضد حریق بودن آن است که نسبت به ساندویچ پانل پلی اورتان PIR  هم بالاتر است.

کاربرد ساندویچ پانل:

کاربرد انواع ساندویچ پانل با توجه به ساختار خاصی که دارند متفاوت می باشد.کاربرد انواع ساندویچ پانل در سقف و دیوارها و موارد گوناگون به طور روز افزونی در حال گسترش می باشد. کاربرد انواع ساندویچ پانل همان طور که اشاره شد ؛ گسترده و متنوع است.این که جنس و نوع لایه ها از چه باشد تا حد زیادی در این امر موثر می باشد. با وجود پانل های ساندویچی ساخت و سازهای امروزه بسیار مقرون به صرفه انجام می شود.در واقع استفاده از آن‌‌‌ها در مقایسه با مصالح سنتی صرفه اقتصادی دارد.صرفه اقتصادی در کاربرد انواع ساندویچ پانل از آن جهت معنا می گیرد که این محصولات آماده و پیش ساخته هستند. ساندویچ پانل نیاز به ترکیب با مواد جانبی ندارد.برخلاف مصالح سنتی این محصولات به صورت مستقیم مورد نصب قرار می‌گیرند.در نتیجه هزینه های اضافی مربوط به مواد جانبی حذف می شود.

با توجه به این که کاربرد آن‌ها در کدام قسمت های سازه است به دو دسته ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری تقسیم می شوند.به دلیل ویژگی های خاصی که این سازه‌ها دارند از ابزار های بسیار مهمی محسوب می‌شوند و روز به روز به مصرف کنندگان این پانل‌ها افزوده می‌شود و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.کاربرد های ساندویچ پانل بسیار گسترده است از این پانل‌ها در صنایع مختلفی استفاده می‌شود:

از جمله کاربردهای این پانل‌ها می‌توان به صنایع کشاورزی ، صنایع مرغداری ، صنایع نظامی ، صنایع شیمیایی ، مراکز پلیسی، مراکز امداد و نجات ، انواع کانکس‌ها ، آپارتمان‌ها و استخرها ، سالن های ورزشی ، بیمارستانی ، مکان های تفریحی و سیاحتی ، اسکان موقت ، کانتینرها ، سردخانه های صنعتی و نیمه صنعتی ، کمپ‌ها ، ساختمان های تجاری ، داروخانه‌ها و … اشاره کرد.

در ادامه به کاربرد هر یک از این انواع ساندویچ پانل به صورت جداگانه می پردازیم.

  • ساخت کارگاه‌ها و دفاتر تجاری
  • ساخت کانکس‌ها جهت اورژانس و ایمنی
  • استفاده در ساخت کمپ های تفریحی و سیاحتی
  • سازه های پیش ساخته اتاق کنترل و یا اتاق فرمان
  • استفاده در ساخت انواع تریلر و تریلرهای کانکس دار
  • کانکس های پیش ساخته جهت استفاده در میادین میوه و تره بار
  • خانه های پیش ساخته جهت استفاده در زمان حوادث طبیعی از جمله سیل، زلزله، طوفان و …
  • ساخت کانکس‌ها، پست های نگهبانی، اتاق های یخچالی و حمل باری ثابت و متحرک که روی انواع کامیونت‌ها نصب می شود.

کاربرد ساندویچ پانل دیواری:

کاربرد ساندویچ پانل دیواری در پوشش دیوارها و سوله‌ها است.این نوع ساندویچ پانل برخلاف پانل سقفی فراز و نشیب های کمتری دارد.در  انواع نر و مادگی هستند که هنگام نصب به صورت کامل درزها را از بین می برند.دیوارهای ساخته شده با این نوع پانل عایق خوبی در برابر نم و رطوبت هستند.از مشخصات فنی در آن‌ها می توان به ضخامتی که دارند اشاره کرد.ضخامت این محصولات از ۴ سانتی متر تا ۲۰ سانتی متر تغییر می کند.انواع فوم ساندویچ پانل که ویژگی عایق بودن را به آن‌ها می بخشد می‌توان به پلی اورتان ، پلی استایرن و فوم XPS  اشاره کرد.

کاربرد ساندویچ پانل سقفی:

کاربرد ساندویچ پانل سقفی با توجه به نام پانل قابل حدس است که در قسمت سقف ساختمان‌ها و سازه‌ها می باشد.در لایه های بیرونی انواع ورق ساندویچ پانل با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می گیرد.با توجه به اینکه سقف هر بنایی بیشترین تماس با عوامل فرساینده خارجی دارد ، جنس ورق ساندویچ پانل اهمیت خاصی پیدا می کند.این اهمیت به ویژه در ماندگاری و هزینه های بعدی برای تعمیر و نگهداری مشخص می شود.استفاده از  در سقف پروژه های مختلف امروزه توجه بسیار از سازندگان را به سمت خود معطوف کرده است.تفاوتی که در ساندویچ پانل سقفی و دیواری به جهت محل نصب وجود دارد در ساختار آن‌ها نیز قابل مشاهده است.ساندویچ پانل سقفی گام های بلند تری دارد.این گام‌ها برای مقابله با بارش های فصلی مناسب هستند.استفاده از گام های ذوزنقه ای و اورلپ شکل امکان نفوذ آب را به صورت کامل از بین می برد.انواع ورق که در لایه های بیرونی پانل ساندویچی سقفی به کار می رود ؛ ورق های آلوزینک و گالوانیزه می باشد.فوم عایق ساندویچ پانل نیز می تواند از جنس مواد متفاوتی باشد.از فوم های پرکاربرد در این محصول پلی اورتان می باشد.پلی اورتان عایق خیلی خوبی در برابر صدا و حرارت است.

کاربرد ساندویچ پانل در صنعت:

کاربرد ساندویچ پانل در صنعت، صنایع مختلف غیر قابل انکار است.کاربرد ساندویچ پانل با توجه به پیشرفت روز افزون در استفاده از این محصول ، بسیار گسترده شده است.کاربرد ساندویچ پانل در صنایع شیمیایی ، نظامی ، مراکز صنعتی و تولیدی می باشد.استفاده از مصالح پیش ساخته و آماده ای مانند ساندویچ پانل امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و اکثر ساختمان سازان ترجیح می‌دهند به جای مصالح سنگین و سنتی از ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی که بسیار سبک می باشد استفاده کنند.استفاده از ساندویچ پانل های آماده سرعت انجام کار را بالاتر می برد.هزینه های اضافی ناشی از حمل مصالح سنگین و نیز طوفانی شدن پروژه را کاهش می‌دهد. عمر مفید این مصالح بالا بوده به همین دلیل عمر سازه و ساختمان شما بالا می رود.درصورت خرابی و  یا مشکل می توان این مصالح را بدون به وجود آوردن نخاله و تخریب سقف و کنده کاری، تعویض کرد.دوام و پایداری ساندویچ پانل بسیار بیشتر از مصالح سنتی می باشد و در برابر زلزله و طوفان مقاوم است.افزایش جمعیت نیاز به ساخت مسکن در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین قیمت را بیشتر می کند.برای رفع این مشکل ساختمان سازان استفاده از این ساندویچ پانل‌ها را برای سرعت دادن به کار خود استفاده می کنند.علاوه بر ساختمان سازی از ساندویچ پانل می توان در موارد دیگر استفاده کرد مانند:کانکس های پلیسی،استودیو های صدابرداری، ساخت تابلوهای تبلیغاتی، کانتینر، سردخانه‌ها، آلاچیق‌ها، سقف کارخانه‌ها، سوله‌ها، انبارها و…. های ویلایی و… به کار برد.

ضخامت کم ساندویچ پانل باعث می شود بیشترین فضای ممکن بعد از ساخته شدن ساختمان در دسترس باشد.پی سازی ساختمان به علت سبکی مصالح دارای هزینه کمتر می باشد.استفاده از ساندویچ پانل در صنایع نظامی، صنایع شیمیایی، صنعت هوا و فضا، طراحی مدل های صنعتی، خودرو، کشتی سازی، حمل و نقل راه و ترابری، حمل و نقل هوایی، بسته بندی، سازه های موقت، مراکز آتش نشانی، مساجد و پادگان‌ها، اتاق فرمان یا کنترل،خانه های پیش ساخته، واحد های آموزشی ، واحدهای درمانی ،سالن های مرغداری،و کشاورزی،مراکز پلیسی و امداد و نجات ،مراکز نظامی صحرایی،کمپ‌ها، ساختمانهای با کاربرد پزشکی ، داروسازی و لوازم بهداشتی، مراکز هسته ای می باشد.به طور کلی ساندویچ پانل در جهت ساخت دیوار و سقف پیش ساخته به وجود آمد.اما پس از تولید در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گرفت که در پایین به بخشی از این موارد استفاده اشاره خواهیم کرد:

کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساختمان:

کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساختمان به عنوان مصالح ساختمانی نوین روز به روز در حال افزایش است.ترکیب این مصالح و ویژگی هایی که دارند موجب افزایش کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساختمان شده است.مجموعه ای از ویژگی‌ها همچون عایق حرارتی باربری ، عایق صدا و دکوراسیون در انواع ساندویچ پانل جمع شده است. در نتیجه استفاده از آن‌ها در ساخت و ساز موجب صرفه جویی در انرژی و انطباق صنعتی سازی مسکن می شود.کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساختمان شامل استفاده از ساندویچ پانل دیواری و سقفی در ساخت دیوار و سقف می شود.دیوارهای خارجی بزرگترین بخش در پوشش ساختمان می باشند.در نتیجه دیوارهای خارجی در صرفه جویی انرژی نقش بسیار مهمی دارند.با توجه به نیاز عایق ، ضخامت و مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری متفاوت خواهد بود.

کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساختمان امروزه جایگزین مصالح سنتی شده است.ساندویچ پانل‌ها به طور گسترده ای به عنوان یک روکش خارجی برای ساختمان های تک و چند طبقه ای مورد استفاده قرار می گیرند.شکل ساندویچی این پانل‌ها موجب شده است که نام ساندویچ پانل بر آن‌ها گذاشته شود. انواع ساندویچ پانل با توجه به ساختار و کاربردی که دارند به زیرگروه های ساندویچ پانل دیواری و سقفی تقسیم می شوند.انواع ورق ساندویچ پانل آلوزینک ، آلومینیوم و گالوانیزه می باشد.تمام انواع ساندویچ پانل شامل موارد کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساختمان می شوند.با توجه به نوع ورق ساندویچ پانل نیز ما ساندویچ پانل آلوزینک و ساندویچ پانل گالوانیزه را داریم.

مزایای کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساختمان:

مزایای کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساختمان موجب روند رو به رشد استفاده از این محصول شده است.در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم:

وزن کم – صرفه جویی در هزینه – ایمنی در برابر زلزله:

به دلیل استفاده از مواد سبک در  وزن آن‌ها به شدت کاهش می یابد.این امر موجب سبک سازی سازه می شود. در نتیجه ایمنی ساختمان هنگام وقوع زلزله بالا می رود.به علاوه وزن کم ، هزینه های زیرسازی را پایین می آورد.در نتیجه هزینه تکمیل ساختمان به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند.این امر موجب علاقه‌ی زیاد مهندسان و ساختمان سازان به کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساختمان می باشد.

حمل و نقل – تنوع – مقاومت:

حمل و نقل ساندویچ پانل آسان می باشد و نیاز به تجهیزات سنگین و آن چنانی ندارد.سرعت نصب و راه اندازی آن‌ها نیز بالا می باشد.پانل ساندویچی در ابعاد و ضخامت های متفاوتی تولید می شود.با توجه به موارد استفاده می توان ضخامت مورد نظر را انتخاب کرد.همچنین تنوع رنگی این پانل‌ها (رال رنگی ساندویچ پانل) بالا بوده و نگهداری و تمیز نمودن آن‌ها آسان می‌باشد.مقاومت پانل ساندویچی از مصالحی همچون چوب بسیار بالاتر است و نیروی وارده را به خوبی جذب می کند.به همین دلیل است که از ساندویچ پانل سقفی و دیواری در ساخت دیوار و سقف کاذب استفاده می کنند.مزیت دیگر کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساختمان این است که ساندویچ پانل‌ها برخلاف دیوارهای بتنی در برابر رطوبت هوا مقاوم بوده و دچار خوردگی نمی شوند.
همچنین دچار پوسیدگی نشده و امکان تجمع و رشد میکروب‌ها در آن‌ها وجود ندارد.

کاربرد ساندویچ پانل در معماری:

کاربرد ساندویچ پانل در معماری امروزی بسیار مورد توجه قرار گرفته است .استفاده از این مصالح پیش ساخته با توجه به ویژگی های منحصر به فرد آن باعث شده که اکثر ساختمان سازان ترجیح دهند به جای مصالح سنتی مانند آجر از ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی استفاده کنند. امروزه به کارگیری مصالح و ابزار های مدرن در ساختمان سازی با کارکرد و ویژگی های مفید توانسته جای خود را در صنعت ساخت و ساز باز کند.ساندویچ پانل یکی از این متریال‌ها می باشد.این سازه نوعی پوشش مدرن است که دارای دو لایه فلزی و یک فوم عایق است. ساندویچ پانل پوششی مناسب برای قسمت های مختلف ساختمان از جمله سقف محسوب می شود.تمام افرادی که با ساخت و ساز آشنایی دارند خوب می دانند که عایق کاری سطوح دیواری و سقف به درستی انجام شود.

ساندویچ پانل یکی از این مصالحی است که برای این منظور به کار برده می شود. ساندویچ پانل یا پانل کامپوزیت آلومینیوم از یک ترکیب سبک و مرکب تشکیل شده است.لایه میانی آن مانند یک ساندویچ از دو طرف با دو لایه ورق پوشیده شده است.ساندویچ پانل‌ها از موادی همچون پلی اورتان، پلی استایرن و پشم شیشه ساخته می شود.

از جمله مزایای کاربرد ساندویچ پانل در معماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالا بردن سرعت انجام کار
  • مقرون به صرفه بودن
  • بالا رفتن عمر مفید سازه
  • دوام و پایداری بالا
  • قابلیت تعویض و عدم تولید ضایعات و نخاله
  • مقاوم در برابر زلزله و طوفان

جهت سفارش و اطلاع از  می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

مزایای ساندویچ پانل در معماری:

  • به کارگیری از مصالح آماده ساندویچ پانل سرعت انجام کار را بالا می برد و هزینه اضافه استفاده از مصالح سنتی و طولانی شدن پروژه را کاهش می دهد.عمر مفید ساندوچ پانل‌ها بالا بوده به همین دلیل به کار بردن ساندویچ پانل در معماری ساختمان خود می توانید عمر سازه خود را بالا ببرید.
  • این مصالح را در صورت خرابی و یا ایجاد مشکل می توانید به راحتی  بدون به وجود آوردن زباله  و تخریب تعویض کنید.
  • دوام ساندویچ پانل نسبت به مصالح دیگر بسیار بیشتر است و در مقابل زلزله و طوفان مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.
  • کاربرد ساندویچ پانل در معماری در کنار مقاوم بودن زیبایی را نیز برای ساختمان‌ها به همراه می آورد
  • تنوع در رنگ و شکل پروفیل های بکار برده شده در ساندویچ پانل‌ها کارکرد دکوراتیو نیز به این مصالح داده است.از نظر معماری در نمای ساختمان باید به جهت افقی یا عمودی و رنگ پروفیل پانل‌ها و نورگیرهای سقفی توجه داشت.
  • امروزه برای پوشش نمای ساختمان های اداری و مسکونی از ساندویچ پانل تخت استفاده می شود.به دلیل استفاده از مواد سبک در هسته ساندویچ پانلها, وزن آنها به شدت کاهش می یابد و این امر باعث سبک سازی سازه می‌شود و ایمنی آن را در برابر وقوع زلزله و خسارات ناشی از آن بالا می‌برد.
    وزن سبک این پانل‌ها هزینه های زیرسازی را پایین آورده و در نتیجه هزینه تکمیل ساختمان به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.حمل و نقل این پانل‌ها آسان بوده و سرعت نصب و راه اندازی آنها بالا می‌باشد.
  • انواع ساندویچ پانل سقفی ابعاد و ضخامت متفاوتی دارند و با توجه به نوع مصرف می‌توان ضخامت مورد نظر را انتخاب نمود.
  • مقاومت ساندویچ پانل‌ها در مقایسه با چوب بالاتر است و نیروی وارده را به خوبی جذب می‌کنند. به همین دلیل از آنها در ساخت دیوار و سقف کاذب استفاده می‌شود.
  • این پانل‌ها از تبادل سرما و گرما در ساختمان جلوگیری می‌کنند و باعث صرفه جویی در هزینه های سرمایشی و گرمایشی می‌شوند.در واقع آنها نوعی عایق حرارتی محسوب شده, ضد اشتعال می‌باشند  و مصرف انرژی را پایین می آوردند.
  • ساندویچ پانل‌ها برای تمام اقلیم های جغرافیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و دوستدار محیط زیست هستند.
  • تنوع رنگی این پانلها بالا بوده و نگهداری و تمیز نمودن آنها آسان می‌باشد.
  • ساندویچ پانل‌ها جزء مصالحی می‌باشند که برخلاف دیوارهای بتنی در برابر رطوبت هوا مقاوم بوده و دچار خوردگی نمی‌شوند.آنها دچار پوسیدگی نشده و امکان تجمع و رشد میکروبها در آنها وجود ندارد.بنابراین این پانل‌ها از نظر بهداشتی کاملا مطمئن می‌باشند.

کاربرد ساندویچ پانل در سوله:

سوله سازه ای فلزی است که دارای سقفی شیب دار بوده و باید با طراحی خاصی بر اساس نوع استفاده آن ساخته شود.یکی از کاربرد های ساندویچ پانل استفاده آن در سوله است که اصطلاحا به آن ساندویچ پانل سوله گفته می‌شود. در سوله از انواع ساندویچ پانل اعم از ساندویچ پانل دیواری و سقفی  استفاده می‌شود.در ساخت سوله وزن سازه و همچنین کیفیت و عمر سازه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که ساندویچ پانل تمام این شرایط را دارست.

انواع سوله:  سوله قوسی، سوله چند ضلعی، سوله تک دهانه به صورت ۸، سوله دو دهانه به صورت ۸۸، سوله دو یا چند دهنه با ستون مشترک به صورت ۸۸ یا ۸۸۸ یا  ۸۸۸۸

از سوله به عنوان:

  • انبارها
  • مرغداری‌ها
  • تعمیرگاه‌ها
  • فروشگاه‌ها
  • سالنهای ورزشی
  • آشیانه های هواپیما
  • اسکلت ساختمان‌ها

می‌توان استفاده کرد.این سازه‌ها مزایا و ویژگی‌های فراوانی از جمله:

  • سبک بودن سازه
  • انعطاف پذیری بالا
  • ساخت اشکال بسیار متنوع
  • استحکام بالا با توجه به نوع کاربرد آن
  • امکان طراحی در ابعاد کوچک و بزرگ
  • امکان استفاده از مواد مختلف در ساخت سوله
  • ایمنی بسیار بالا در برابر عوامل  مخرب محیطی از جمله زلزله، باد، طوفان، سیل و …

را دارد.قیمت ساندویچ پانل سوله بر اساس متراژ و ضخامت ساندویچ پانل متفاوت است جهت دریافت قیمت به بخش قیمت ساندویچ پانل مراجعه نمایید.ساندویچ پانل دیواری سوله  که جهت استفاده در دیواره های این سازه استفاده می‌شود در ضخامت های ۴ الی ۶ سانتی متر تولید می‌شوند و وزن این سازه نیز بسته به ضخامت متفاوت خواهد بود.شرکت ماموت یکی از تولیدکنندگان ساندویچ پانل های دیواری و پانل های سقفی است که با عرضه انواع ساندویچ پانل‌ها با کیفیت مناسب و با مواد اولیه درجه ۱ توانسته است بخش بزرگی از بازار کشور را از آن خود نماید.این شرکت همچنین در بخش طراحی و اجرا و ساخت انواع سوله های سبک و سنگین نیز مشغول فعالیت است.

کاربرد ساندویچ پانل در کانکس:

در تعریف کانکس باید چنین گفت که کانکس در واقع بنایی قابل حمل است که مهمترین ویژگی آن و یا بهتر بگوییم وجه تمایز آنها با ساختمان های سنتی، همان قابلیت جابجایی کانکس‌ها می باشد.کانکس‌ها دارای انواع مختلفی هستند.مستحکم ترین و بهترین نوع این کانکس‌ها انواعی هستند که با متریال ساندویچ پانل ساخته می شود.کانکس هایی که با ساندویچ پانل ساخته می شوند از لحاظ سرما، گرما و رطوبت دارای مقاومت بیشتری هستند.زیرا عایق ساندویچ پانل باعث می گردد که در برابر عوامل خارجی کانکس مقاوم تر باشد.

در واقع کانکس‌ها در مکانهایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که قابلیت ساخت و ساز نداریم و نیاز به جابجایی داریم. بدنه کانکس‌ها از فلز ساخته می شود که اصولا بدنه و اسکلت آن را تشکیل می دهد و سقف کانکس‌ها عموما از ساندویچ پانل ساخته می شود.ساختن سقف کانکس‌ها از ساندویچ پانل باعث می شود که کانکس‌ها دارای خصوصیات ضد صوت و ضد حریق شده و در برابر حرارت، گرما، سرما و رطوبت عایق بسیار مناسبی باشد. از جمله فوم‌ های عایقی که برای ساندویچ پانل‌ها استفاده می کنند تا عایقی مناسب باشد  و  است. کانکس‌ها مزیت های بسیاری نسبت به ساختمان های سنتی دارد از جمله مواردی که به آن در زیر اشاره می کنیم.

کانکس‌ها کاربری و موارد مصرف گوناگونی از جمله:

کانکس اداری، کانکس کامپوزیتی، کانکس های سیار،کانکس فروشگاهی، کانکس پست پیشتاز، کانکس های لوکس اداری، کانکس دستگاه خود پرداز، کانکس کارگاهی و فانتزی، کانکس ویلاهای پیش ساخته، کانکس فست فودهای کوچک، کانکس نگهبانی و سرویس بهداشتی را دارند.

ساخت ویلا با ساندویچ پانل:

برای ساخت ویلا می توان از ساندویچ پانل های دیواری و ساندویچ پانل های سقفی استفاده کرد.این مصالح سرعت ساخت را فوق العاده بالا می برد.ویلا را می توان طبق نقشه در حداقل زمان ساخت.با توجه به مشخصات فنی سازه بسیار زود بازده و آسان اجرا می باشد.

ساخت کمپ با ساندویچ پانل:

کمپ برای ساخته می شود که یک اسکلت فلزی مناسب دارد.دیوارها از ورق گالوانیزه رنگی با عایق پشم شیشه ساخته شده است.در این سازه از ساندویچ پانل های یک رو ورق و دو رو ورق استفاده می شود.برای اسکان موقت در زمان زلزله ، ساختمانهای تجهیز کارگاههای پیمانکاری،ساختمانهای اسکان اضطراری ،ساختمانهای روستایی، ساختمانهای بین جاده ای، کمپ های نظامی را شامل می شود.

ساخت سردخانه با ساندویچ پانل:

ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری برای ساخت سردخانه استفاده می شود.برای ساخت سردخانه از، آلوزینک ، استنلس استیل ، آلومینیوم ، فایبر گلاس و یا PVC استفاده می شود.لایه فوم آن عایق پلی اورتان تزریقی با مقاومت بالا در برابر آتش سوزی می باشد.استفاده از فاق و زبانه دوبل به هم متصل شده به گونه ای طراحی شده که پس از جفت شدن در کنار هم یک دیوار یکپارچه تشکیل می شود که برای جفت کردن آن از قفلهای پانلی استفاده می شود.برای ایجاد ساندویچ پانل با توجه به نقشه پروژه نوع ساندویچ پانل مورد استفاده و لوازم جانبی اجرای آن انتخاب و در اجرا به کار برده می شود.ساندویچ پانل‌ها بهترین مواد برای ساخت سازه‌هایی مانند استودیوهای صدابرداری ، انبارها و سوله های ساختمانی و کارگاهی و سازه ای که به مدت کوتاه استفاده می شود و قابل بازیافت است.

کاربرد ساندویچ پانل در اتاق حمل بار:

اتاق حمل بار جعبه یا باکسی است که روی کامیون نصب می شود.یکی از گزینه‌ها برای حمل و نقل کالای تولیدی برای مسیرهای شهری و بین شهری است. نصب شده طول ۳۲۰۰میلیمتر و عرض ۲۰۰۰ میلی متر می باشد.ابعاد داخلی با طول ۳۱۴۰ میلیمتر، عرض ۱۹۲۰ میلیمتر، ارتفاع مفید داخلی۱۸۵۰ میلی متر و حجم ۱۱مترمکعب می باشد.ساختار شاسی و قطعات ساخته شده از فولاد می باشد.ساختار اتاق حمل بار ساخته شده از ساندویچ پانل های مخصوص دورو ورق پیش‌ رنگ شده است.این اتاقها با عایق پلی اورتان آلمانی– ضخامت دیوارهای جانبی و سقفی۴ سانت-کف از ورق آهن عاج‌ دار- پروفیل های بیرونی و داخلی از نوع آلومینیوم مخصوص ساخته شده اند.

اتاق حمل بار دارای سیستم روشنایی داخل اتاق-درب عقب :درب دو لنگه و بر روی هر لنگه ۳ لولا و یک قفل با ضخامت ۱۸ میلیمتر از جنس پوب چند لایه با دو ورق آلوزینک و دارای عایق بندی PVC با لاستیک مخصوص می باشد.تجهیزات قابل سفارش در اتاق حمل بار:درب بغل بزرگ-گلگیر-جعبه ابزار بزرگ-جعبه ابزار کوچک-پروفیل های آلومینیومی بیرون- ورق آهن صاف در کف-چوب با روکش عایق‌ دار خارجی در کف-سپر عقب

آهن |پانل ساندویچی سقفی |دکوراسیون

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از به صفحه مربوطه در سایت مراجعه فرمایید.

محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین مصالح ساختمانی مدرن از جمله ساندویچ پنل را شرکت ماموت در خاورمیانه تولید می‌کند. جهت آشنایی بیشتر با ساندویچ‌پنل‌های ماموت و سایر ویژگی‌های آن با کارشناسان ما در واحد مربوطه تماس حاصل فرمایید.

جهت مشاهده انواع کولرگازی تکنوپنل به همراه مشخصات و قیمت اینجا کلیک کنید

قیمت ساندویچ پنل با توجه به مدل و ظرفیت دستگاه متفاوت است. جهت خرید ساندویچ پانل می‌توانید در وب سایت ما اقدام کنید.

دکمه بازگشت به بالا