علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

مزایا و معایب کامپیوتر های all in one

All in one (all in one) وسیله ای است که در وسط لپ تاپ و کامپیوتر قرار دارد با این تفاوت که صفحه نمایش و کیس با هم ترکیب شده اند. بنابراین می توان یک سیستم کامپیوتری کامل را تنها با استفاده از کیبورد و ماوس در کنار آن داشت. بیشترین کاربرد این دستگاه در محیط های اداری و سازمانی می باشد زیرا با طراحی منحصر به فرد و جمع و جور می تواند با در اختیار قرار دادن کمترین فضا سیستم کامپیوتری را در اختیار کاربران قرار دهد. در ادامه این مقاله، مزایا و معایب آل این وان ها را بررسی خواهیم کرد.

مزایا

1- مانیتور به سیستم متصل است

همه سیستم های کامپیوتری نیاز به یک مانیتور جداگانه دارند. حتی حداکثر صفحه نمایش یک لپ تاپ 17 اینچ است. اما با توجه به مرحله اول و جامع بودن، صفحه نمایش این دستگاه ها با کیس سازگار بوده و حداقل 20 اینچ می باشد. از طرفی کیفیت تصویر بالای تمامی این وان ها با ابعاد بزرگی که دارند یکی از مهم ترین عوامل انتخاب آن می باشد.

2- تا حد امکان فضای کمتری را اشغال کنید

با استفاده همه کاره، از آنجایی که مانیتور به عنوان یکی از مهم ترین بخش های یک سیستم کامپیوتری حذف می شود، می توان حداقل فضا را به آن اختصاص داد و اگر از صفحه کلید و ماوس بی سیم در کنار آنها استفاده شود، یک صفحه نمایش زیبا شاید اهمیت این موضوع در ادارات و سازمان ها بسیار احساس شود.

3- صفحه لمسی را دنبال کنید

یکی دیگر از ویژگی های عالی صفحه نمایش لمسی همه این وان ها با عملکرد تک لمسی یا چند لمسی است. این ویژگی در کنار قابلیت حمل آسان می تواند محیطی مطلوب را برای کاربران ایجاد کند.

4- امکان ارتقا رم و هارد دیسک

رم و هارد تمامی این گوشی ها قابل ارتقا است، اگرچه این مشکل در برخی کامپیوترهای دیگر دیده می شود، اما آل این وان تنها سیستم یکپارچه برای استفاده اداری و سازمانی است که امکان ارتقای فضای ذخیره سازی را نیز دارد. این به کاربر اجازه می دهد تا برای مدت طولانی و برای اهداف مختلف از آن استفاده کند

5- مصرف کم انرژی

کاهش مصرف برق تا 86 درصد از دیگر مزایای آل این وان است که به خودی خود نقش مهمی در کاهش هزینه ها به خصوص در بلند مدت دارد. این مشکل توسط کاربرانی که برای مدت طولانی از سیستم های کامپیوتری استفاده می کنند درک می شود. به خصوص اگر تعداد کاربران زیاد باشد. حتی برای مدل های همه کاره قابل حمل، می توان آن را به شبکه شهری متصل کرد و به عنوان یک کامپیوتر شخصی از آن استفاده کرد.

6- قیمت all in one

با استفاده از همه آنها می توان با حذف مانیتور، بلندگو و … هزینه ها را کاهش داد و از همه آنها به عنوان یک دستگاه منسجم استفاده کرد.

معایب

1- تنوع کم در طراحی

بزرگترین و بزرگترین نقطه ضعف All-in-one ها این است که طراحی آنها نسبت به سایر سیستم های کامپیوتری کوچکتر است و تنوع کمتری دارند. به عبارت دیگر، این سیستم ها فقط به صورت عمودی قابل جابجایی هستند. جهت افقی آنها را می توان با حرکت همه در یک تنظیم کرد.

2- مناسب برای کاربردهای ساده

اگرچه پردازنده‌های All-in-One تعداد هسته‌ها و فرکانس‌های قابل قبولی دارند، اما ضعیف‌تر از سیستم‌های PC هستند، زیرا فناوری All-in-One بیشتر شبیه به سیستم‌های قابل حمل طراحی شده است و برای کاربردهای پیچیده‌تر مانند نیمه سنگین مناسب است. کامپیوتر و لپ تاپ. برنامه های گرافیکی سنگین شماره بهترین و مطلوب ترین کاربران برای All-in-Ones، کاربران سازمانی و اداری هستند که به نرم افزاری به آسانی وبگردی و OFFICE نیاز دارند. یا مجموعه هایی که نیاز به سیستم کامپیوتری با صفحه نمایش بزرگتر و کیفیت بالاتر دارند.

3- وزن زیاد

از آنجایی که وزن همه این وان ها 9 کیلوگرم است و از طرفی نمی توان آنها را مانند کامپیوتر روی زمین قرار داد، بنابراین میز کامپیوتر شما باید وزن زیادی را تحمل کند’ و این موضوع به این محدود نمی شود. زمانی که کاربر می خواهد سیستم خود را جابه جا کند یا تمیز کند، باید وزن زیادی را روی میز خود جابه جا کند.

4- عدم پشتیبانی همزمان از دو نمایشگر

یکی دیگر از نقاط ضعف آل این وان این است که اکثر مدل ها از دو نمایشگر پشتیبانی نمی کنند. این قابلیت در سیستم های دیگر قابل استفاده است و حداکثر 4 تصویر از سیستم کامپیوتری قابل بازیابی است. همچنین، L-in-One فاقد پورت HDMI است که یکی از رایج ترین پورت های تصویر است.

5- ناتوانی

همه اینها یکی از خطرناک ترین و آسیب پذیرترین سیستم های کامپیوتری است. به طوری که در صورت کوچکترین ضربه و شکستگی صفحه باید کل سیستم رها شود و هزینه کل سیستم کامپیوتری پرداخت شود.

6- مانیتور به سیستم متصل است

در صورت خرابی مانیتور، کل سیستم باید تعویض شود، اما در سیستم یکپارچه، در صورت معیوب بودن مانیتور، فقط باید هزینه خرید مانیتور را پرداخت کنیم. برعکس اگر کنترلر سالم است و مشکلی در سیستم وجود دارد که به هر دلیلی قابل تعمیر نیست، باید کنترلر را مسدود کنیم. بنابراین از این منظر استفاده از سیستم یکپارچه مناسبتر است.

از کجا کامپیوتر all in one بخریم؟

همه این وان ها به طور کلی دارای ویژگی های منحصر به فرد و مفیدی هستند. از جمله اشغال فضای کمتر و ایجاد یک محیط مشترک برای سازمان ها. اما به دلیل عوامل دیگری از جمله هزینه بالای تعمیرات کاربران خاص خود را دارد. امیدواریم با خواندن این مقاله مزایا و معایب آل این وان را درک کرده باشید. اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره در مورد خرید آل این وان دارید، میتوانید به فروشگاه ebuy مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا