عمومیکسب و کار ایرانی

آموزش تعمیر سقف شیروانی

سقف به گونه ای ساخته شده است که سطح (سقف شیروانی) بالایی از محافظت از خانه شما را در هر فصل ارائه دهد تا اطمینان حاصل شود که می توانید در حین گذراندن زمان در ساختمان راحت بمانید. اگرچه سقف ها می توانند چندین دهه دوام بیاورند، اما اگر در طول زمان دچار فرسودگی و پارگی بیش از حد شوند، ممکن است شروع به از هم پاشیدن کنند. به عنوان یک صاحب خانه، آگاهی از چند نشانه که نشان می دهد ساختار سقف در شرف فروریختن است، مهم است.

Attic roof repair training

افتادگی :اگر سقف شما دارای ناحیه ای است که فرورفته یا افتادگی دارد، این نشان می دهد که مصالح سقف دیگر خوب نگه نمی دارند. این بدان معناست که دفعه بعد که طوفان شدید یا باد شدید وجود دارد، سقف در معرض خطر سقوط است. حتی ممکن است متوجه موج یا خمیدگی در تکیه گاه های سقف شوید که نشانه ای از کشش سازه است.

بام ساز یک پیمانکار تعمیر  و نصب سقف با خدمات کامل برای مشتریان مسکونی و تجاری است. ما تجربه بازرسی و بازسازی انواع عمده سیستم های سقف، از جمله آسفالت شینگل، کامپوزیت شیک یا تخته ، فلز، انواع فرمها و زرح های سقف شیروانی  را داریم. بازرسی سقف ما به صورت رایگان انجام می شود  فقط هزینه ایاب و ذهاب به عهده شماست و ما از ابزارهای پیشرفته استفاده می کنیم تا مطمئن شویم گزارش دقیقی برای شما ارائه می دهیم.

چرا بام ساز را انتخاب کنید؟

ما به عنوان کارشناسان محلی بهترین خدمات و مشاوره را  واجد شرایط منحصر به فرد هستیم تا  هرنوع سقف شیروانی شما را بازرسی و تعمیر کنیم بازرسی با هزینه ایاب و ذهاب انجام میشودبام ساز برای اجرای یک نصب کامل ناودان برای خانه یا محل کار شما، از جمله ناودان، لندنی یا جعبه ای  ما 10سال ضمانت کار را در نظر خواهیم گرفت. اگر مشکلی در نصب شما در یک دهه آینده رخ دهد، ما آن را به صورت رایگان (فقط هزینه ایاب و ذهاب) برطرف می کنیم

ناودانی لندنی یا هلالی

این نوع ناودانی از ورق گاوانیزه نازکتر از 0.5 میلیمترساخته میشود و لبه خارجی آن فتیله میشود به همین خاطر به آبرو فتیله هم معروف است و به روش پیچک به هم متصل میشوند و از قدیمیترین نوع آبرو ها می باشد و به دلیل نداشتم جوشکاری احتمال پوسیدگی پایینی دار

آبرو جعبه ای سقف شیروانی

این  نوع آبرو بدلیل شکل مربع و مکعبی اش که شبیه جعبه و ظرفیت و حجم بیشتری نسبت به آبرو لندنی دارد است و معمولا از و رق گالوانیزه یک میل یا بیشتر خمکاری میشود ساخته میشود و از طریق جوشکاری به هم متصل میشوند و بدلیل ضخامت بالای ورقش عمر مفید زیادی داردبام ساز برای اجرای یک نصب کامل ناودان برای خانه یا محل کار شما، از جمله ناودانیا سقف کوبی، نوعی سقف است که در آن بخش‌ های منحنی و معمولاً مستطیل شکل به نام شیروان یا کوب در اطراف ساختمان قرار دارد.

این سقف در بسیاری از ساختمان‌ های تاریخی و معماری ایران به کار رفته است و به دلیل زیبایی و استحکام خود، هنوز هم در برخی از ساختمان‌ های جدید نیز استفاده می‌ شود.برای تعمیر سقف شیروانی، بهتر است از یک کارشناس ساختمانی یا یک پیمانکار ساختمانی با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.آن ها می‌ توانند به شما راهنمایی کنند که چگونه مشکلات سقف شیروانی را برطرف کنید و هزینه‌ های لازم برای تعمیر را تخمین بزنید.همچنین، معمولاً این نوع تعمیرات نیاز به استفاده از ابزار و تجهیزات خاص دارد، بنابراین بهتر است از فردی با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

1بررسی صحت ساختار سقف

قبل از هر تعمیری، حتماً باید ساختار سقف را بررسی کنید.
اطمینان حاصل کنید که سقف استوانه‌ ای سالم است و هیچ آسیب و ترک‌ های قابل توجهی ندارد.
در صورت وجود هر گونه مشکل، باید آن را قبل از شروع به تعمیر برطرف کنید.

2تعویض تایل‌ های شیروانی

اگر تایل‌ های شیروانی شکسته یا خراب شده‌ اند، آن ها را تعویض کنید و از تایل‌ های جدید با کیفیت استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که مناسب با سایر تایل‌ ها و طرح سقف است.

3ترمیم نقاط دور تایل‌ ها

در برخی موارد، نقاط دور تایل‌ ها ممکن است خراب شده یا کثیف شده باشند.
شما می‌ توانید از مواد رزینی مانند مواد چسبنده مخصوص سقف شیروانی استفاده کنید تا نقاط دور تایل‌ ها را ترمیم کنید و از نفوذ آب جلوگیری کنید.

4بررسی و تعمیر شیروانی‌ های ضعیف

در صورتی که شیروانی‌ ها ضعیف شده‌ اند و نمی‌ توانند وزن خود و فشار های خارجی را تحمل کنند، باید آن ها را تعمیر یا تعویض کنید.
در این صورت، بهتر است با یک تکنسین ماهر یا یک سازنده سقف حرفه‌ای همکاری کنید.

5رعایت ایمنی

هنگام تعمیر سقف شیروانی، همواره ایمنی خود و همکارانتان را در نظر داشته باشید.استفاده از ابزار ها و تجهیزات ایمنی مناسب، مانند کلاه ایمنی، دستکش‌ های محافظ، و کمربند ایمنی، الزامی است.مهم ترین نکته این است که در صورتی که با تعمیر سقف شیروانی آشنایی ندارید یا با مشکلات جدی رو به رو هستید، بهتر است از یک حرفه‌ ای متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا کار به درستی انجام شود و خطرات احتمالی کاهش یابد همچنین سقف شیروانی انواع مختلفی دارد که پر طرفدار ترین آن ها را در موارد زیر ذکر می کنیم. به حداقل برسانید.

تشخیص چکه از سقف

اگر سقف زیر شیروانی یا درست زیر سقف اصلی چکه می کند، بدون شک سقف اصلی خانه آسیب دیده و سوراخ شده و ذرات آب را به لایه های پایین وارد می کند. همچنین مشکل ناشی از سقف می تواند نشانه های دیگری داشته باشد:

  • پس از باران یا حین آن سقف چکه می کند. شاید مدتی طول بکشد تا آب دیده شود اما اگر حین یا پس از باران رخ دهد قطعا مشکل از سقف است.
  • آب روان شده از سقف قهوه ای یا کثیف است. زیرا حین جاری شدن و روان شدن تغییر رنگ داده است.
  • در آب و هوای سرد، اگر چکه سقف یا آسیب سقف با حضور برف همراه باشد، در این صورت ممکن است که این چکه های با ذرات بلور هم همراه باشند. در این صورت چکه های ناشی از ذوب برف در کناره های اتاق یا حتی دیوار خارجی دیده می شوند، زیرا آب به سمت دیوارها نفوذ کرده است.
  • در قسمت شیروانی عایق نصب می شود. به آن قسمت رفته و ببینید آیا عایق ها خیس شده اند. تصور نکنید تنها این قسمت آسیب دیده زیرا ممکن است قسمت های دیگر آسیب دیده باشد و آب وارد شده به سقف به عایق و از آنجا به قسمت های زیرین وارد شود. اگر عایق خیس بود، آن را برداشته و دیوار زیرین را بررسی کنید. در این صورت به منبع چکه پی می برید.

تشخیص چکه ناشی از لوله ها

دلیل دیگر چکه های سقفی آب های خارج شده از لوله های خراب خانه است. اگر چکه ها در زیر سقف حمام، آشپزخانه یا قسمت های لوله دار ایجاد شدند، پس مشکل از لوله های آن قسمت است. علائم هشداردهنده دیگر عبارت اند از:

  • آب چکه کرده از سقف اغلب تمیز است نه قهوه ای و کثیف. در این صورت مشکل از لوله کشی ناشی شده است.
  • در صورت ناشی شدن مشکل از لوله ها آب چکه کرده مستمر است. بنابراین همیشه چکه کرده و متوقف نمی شود. آب چکه کرده از لوله کشی ممکن است رفته رفته افزایش یابد اما به مشکلات آب و هوا ربطی ندارد.

انتخاب تکنیک و مواد مورد نیاز برای تعمیر چکه سقف

از آنجایی که دلیل این چکه ها متفاوت است یک روش مشخص وجود ندارد. نحوه برخورد شما با این مشکل به دلیل آن بستگی دارد. مشکلات سقفی به نجاری و ابزار نجاری نیاز دارد، در حالی که مشکلات ناشی از لوله کشی به یک لوله کش حرفه ای و ابزار لوله کشی نیاز دارد.

ابتدا از آسیب های بیشتر پیشگیری کنید

دلیل این چکه ها هرچه که باشد زمانی که اولین نشانه های تغییر رنگ دیوار یا اولین چکه ها را دیدید، باید اقدام کنید زیرا ممکن است حجم آب بیشتر در بالای سقف گچی باشد. می توانید در سقف سوراخی ایجاد کرده و با ریزش آب اضافی در یک سطل از آسیب بیشتر پیشگیری کنید. اگر این آب سریعا خارج شود ممکن است مشکل کنترل شود، اما در غیر این صورت این آب پخش شده و به ایجاد کپک منجر می شود. تعمیر بخش کوچکی از دیوار از تعمیر کل دیوار گچی راحت تر است.

ابزار و وسایل مورد نیاز

  • دریل و مته 1.5 سانتی متری
  • ورقه پلاستیکی
  • سطل

دستورالعمل

  1. در زیر نقطه آسیب دیده که چکه کرده بر روی زمین یک ورقه پلاستیکی پهن کنید.
  2. یک سطل را در زیر سقف آسیب دیده و چکه کننده قرار دهید.
  3. با یک دریل و مته 1.5 در مرکز سقف در حال چکه یک حفره ایجاد کنید. اگر از نقطه مشخصی چکه ایجاد می شود دقیقا همان نقطه را سوراخ کنید.
  4. اکنون مقداری آب به سطل خواهید ریخت. نگران نباشید. با این کار آب اضافی را خارج کرده و از مشکلات بیشتر پیشگیری نموده اید.

 

دکمه بازگشت به بالا