اقتصادیکسب و کار ایرانی

بهترین تیم طراحی تخصصی ویلا و ساخت ویلا در شمال کشور

برای طراحی تخصصی ویلا و همچنین ساخت ویلا به صورت اصولی، لازم است که اصول و قوانین مربوط به این حوزه را بدانیم و پلان ویلا را براساس استانداردها ترسیم نماییم. با هر هدفی که به ساخت ویلا می پردازیم چه برای سکونت خودمان، چه برای سرمایه گذاری باید حتما اصول و ضوابط را اجرا نماییم. ضوابط و نکات ریزی که در طراحی نمای بیرونی و داخلی ویلاها وجود دارند و عدم رعایت هر یک از آنها منجر به بروز مشکلات متعددی خواهد شد.

گروه مجرب آرین پاراکس کار طراحی تخصصی ویلا را به خوبی انجام داده و با توجه به جزئیات این اصول و قوانین و در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی و مساحت زمین، بهترین روش جهت کاهش هزینه ساخت ویلا را پیش روی شما قرار می دهد.

مراحل ساخت ویلا در شمال کشور

به خاطر شرایط جوی خاص در شمال کشور، همچنین قرارگیری در بین دریای خزر و رشته کوه های البرز، این منطقه دارای آب و هوای مرطوب و معتدل است.
نخستین گامی که پس از خرید زمین برای ساخت ویلا باید بردارید، گرفتن پروانه ساخت است. بدون وجود پروانه ساخت ، ویلا سازی غیرقانونی می باشد. البته اگر ویلایی که از قبل ساخته شده را بگیرید و بخواهید تغییرات جزئی در آن داده و به تعمیرات و بازسازی بپردازید، دیگر نیازی به گرفتن مجوز نخواهید داشت.
قطعا دمای هوای شمال و بارندگی به همراه رطوبت، شما را در اجرای ویلا و هزینه ساخت ویلا با چالش رو به رو می کند. از اینرو تمام این موارد را برای اجرای صحیح نقشه ویلا باید در نظر بگیرید.

خانواده |دکوراسیون |طراحی

اصول طراحی تخصصی ویلا

با توجه به اینکه تعداد روزهای آفتابی در شمال کشور نسبت به سایر نقاط کمتر است، پس طراحی تخصصی ویلا باید به گونه ای باشد که در فصل زمستان جذب آفتاب بیشتر باشد. در طراحی پلان ویلا هم باید دقت کامل براین نکته داشته باشیم که در فصل تابستان هم، ساختمان بیش از حد گرم نشود.
از جمله ضوابط طراحی ویلا که باید مورد توجه قرار بگیرند عبارتند از: جهت وزش باد، زاویه تابش نور خورشید، رطوبت هوا، مصالح مناسب.

در اقلیم شمال که معتدل و مرطوب است همواره وزش نسیم از سوی دریا و بالعکس را شاهدیم. بنابراین جریان هوا در طراحی نقشه ویلا به جهت آسایش محیطی بسیار حائز اهمیت می باشد. در این خصوص قرار گرفتن بازشوها در مقابل هم، به کاربرد جریان هوا کمک شایانی می کند.
از آنجایی که زاویه تابش نور خورشید در پلان ویلا بسیار موثر بوده و بعد از مدتی نور خورشید به حرارت تبدیل می شود، بنابراین باید طراحی تخصصی ویلا به شیوه های اصولی صورت پذیرد. استفاده از نور طبیعی هم در ساخت ویلا و هم در ساخت سایر بناها باید توسط معماران لحاظ شود. چون در شمال کشور قسمت جنوبی بنا نور بیشتری را دریافت می کند، باید طراحی ویلا به گونه ای باشد که فضاهایی مانند آشپزخانه در جنوب ساختمان قرار نگیرد. زیرا نور بیش از حد در آشپزخانه ایجاد مشکل کرده و آزار دهنده است.
اقلیم معتدل و مرطوب شمال کشور باعث رطوبت زیاد خاک در این منطقه شده و طراحی تخصصی ویلا تنها راه چاره می باشد. قبل از ساخت ویلا باید کرسی چینی انجام شود و ساختمان ویلا روی کرسی قرار بگیرد. به این ترتیب از نفوذ رطوبت به ساختمان جلوگیری به عمل می آید.
سعی کنید مصالح مناسب را بر طبق اقلیم منطقه انتخاب کنید. برای این کار می توانید شرکت های معتبر مثل آرین پاراکس که مصالح مرغوب  را در ساخت ویلا به کار می برند انتخاب کنید. زیرا این انتخاب روی کیفیت بالای ساخت ویلا برای شما تاثیرگذار است. به کار گیری اصولی مصالح مناسب و مرغوب باعث مقاومت بالا و استحکام کافی ساختمان ویلا در برابر انواع عوامل محیطی و جوی خواهد شد.
در هنگام طراحی تخصصی ویلا رعایت تمام این اصول موجب می شود تا در نهایت شما، صاحب ویلایی بسیار زیبا که کاملا متناسب با اقلیم محل طراحی شده باشید. زیرا حرف اول در ساخت ویلا توجه به اقلیم است. اگر این مورد رعایت نشود، امکان نفوذ رطوبت به ساختمان وجود داشته و منجر به تخریب آن خواهد شد. پس اجرای اصولی و ساخت ویلا مطابق ضوابط بسیار ضروری است.

خانواده |دکوراسیون |طراحی

مراحل مختلف در طراحی پلان ویلا

طراحی تخصصی ویلا در شمال نیاز به بررسی مناسب و برداشت از زمین دارد. به همین جهت باید توسط تیم مهندسی مجرب و حرفه ای طراحی شده و به اجرا در آید. این مراحل شامل رنگ ریزی، سفت کاری زمین، نازک کاری ساختمان، طراحی کردن نمای ویلا، طراحی داخلی و دکوراسیون ویلا، در مرحله پایانی نیز طراحی محوطه ویلا می باشد.
در خصوص هزینه طراحی تخصصی ویلا، ابتدای امر باید بدانید که ویلا را به چه منظوری می خواهید. زیرا ساخت ویلا در شمال متفاوت از سایر لوکیشن هاست. هزینه ساخت ویلا با توجه به موقعیت زمین شما، کیفیت مصالحی که انتخاب می کنید، نوع مصالح، پلان ویلا ، تیم متخصص اجرایی ویلا، نوع خاک منطقه، نوع سازه ویلا، نوع نورپردازی نمای ویلا، به شکل کامل مشخص می شود.
در آرین پاراکس ، با توجه به دغدغه شما کار فرمایان عزیز در خصوص هزینه طراحی تخصصی ویلا، ساخت و اجرای آن در کمترین زمان ممکن و مطابق با سلیقه و بودجه شما گام برمی داریم، تا نهایت میزان رضایت مندی را از شما مشتریان گرامی داشته باشیم. همچنین خدماتی نظیر موقعیت یابی زمین و نقشه برداری از محلی که پروژه در آنجا انجام می شود، تهیه نقشه های پلان معماری ویلا، تهیه نقشه های نمای ویلا، محوطه سازی، ساخت روف گاردن، طراحی دکوراسیون داخلی، کشیدن نقشه های الکتریکال و مکانیکال، طراحی مناسب نورپردازی، رندرگیری به صورتی که تمام فضاهای طراحی شده دیده بشوند، ایجاد انیمیشن، عکس پانوراما، استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی و در آخر مشاوره کامل و نظارت بر پلان ویلا و اجرای دقیق آن را به شما ارائه خواهیم داد.

سبک های مختلف ویلاسازی

قبل از ساخت ویلا باید انتخاب کنید که چه سبکی را می پسندید. زیرا سبک ویلا تاثیر مستقیم در هزینه ساخت ویلا دارد .

بنابراین باید بررسی کرد که طراحی تخصصی ویلا به سبک مدرن مناسب شماست یا سبک کلاسیک را انتخاب می کنید. درسبک مدرن از المان های خاصی که پیچیدگی های سبک رومی را ندارد و شیشه های بلند استفاده می شود. این پنجره های بلند به استفاده از نور طبیعی در ویلا کمک می کنند. از مهم ترین ویژگی سبک مدرن می توان به هزینه پایین در طراحی و اجرای آن اشاره کرد.
اما سبک کلاسیک از سبک قدیمی رومی گرفته شده است. استفاده از مصالح گران و سنگ های مرغوب و سرستون های خاص، همچنین قرینگی نما و دکوراسیون داخلی جذاب و لوکس از ویژگی های سبک کلاسیک است. هزینه طراحی و اجرای نقشه ویلا با این سبک بیشتر می باشد.
از لحاظ امکانات مختلف و تجهیزات هم، در هر دو سبک با هیچ گونه محدودیتی مواجه نخواهید بود. انواع امکانات نظیر استخر چهارفصل، تجهیزات باشگاه بدنسازی و … را می توانید در ویلا فراهم نمایید.

خانواده |دکوراسیون |طراحی

 

 متریال مناسب برای ساخت ویلا

باید به این نکته توجه داشته باشید که چه متریالی مناسب برای کاهش هزینه ساخت ویلا در منطقه شماست. امروزه مصالح مختلف و متریال های متفاوتی، از موارد سنتی گرفته تا مدرن، در طراحی تخصصی ویلا قابل اجرا می باشند. مصالح مطابق با جنس، عملکرد، زیبایی و کارایی که دارند، به ویلای شما شخصیت و هویت می بخشند. فقط باید این متریال با توجه به آب و هوای منطقه و بودجه کارفرما تعیین شود.
برای اینکه هزینه های طراحی تخصصی ویلا کاهش یابد و شما بهترین و با کیفیت ترین ویلا را با کمترین هزینه صاحب شوید، باید در انتخاب شرکت معماری دقت و توجه لازم را داشته باشید. به دلیل پیچیدگی هایی که در طراحی تخصصی ویلا و اجرای دقیق نقشه ویلا پیش روی شما وجود دارد، باید این امر خطیر را به افراد حرفه ای بسپارید. نمونه کارهای اجرا شده توسط شرکت را ببینید و در نهایت بر طبق سلیقه و علاقه مندی های شما، ویلا طراحی شود. به این ترتیب خیلی راحت صاحب ویلای دلخواهتان خواهید شد و می توانید ایام فراغت خود را همراه با خانواده در محیطی سرشار از آرامش سپری نمایید.

مرجع: سایت آرین پاراکس

دکمه بازگشت به بالا