اقتصادیکسب و کار ایرانی

بررسی انواع دستگاه های خودپرداز

یکی از بزرگترین دغدغه افراد در گذشته، یعنی پیش از اختراع اولین دستگاه های خودپرداز و ورود این دستگاه به ایران، صرف زمان نسبتا طولانی برای انجام امور بانکی توسط بانک ها بوده است، چرا که در گذشته امور بانکی تنها در صورت مراجعه حضوری به بانک انجام می شد و در غیر این صورت انجام امور بانکی امکان پذیر نبود و بدین دلیل هر روزه صف های طولانی در بانک ها تشکیل می شد. در واقع افراد بایستی برای ساده ترین امور بانکی خود به بانک مراجعه می کردند، بنابراین امروزه یکی از بهترین اختراعات بشر در نظام بانکداری، اختراع انواع دستگاه خودپرداز به شمار می رود. لازم به ذکر است که انواع دستگاه خودپرداز امروزه از مزایا و همچنین ویژگی های بسیاری برخوردار هستند.

امروزه یکی از بهترین مجموعه ها در زمینه فروش انواع خودپرداز در مشهد، آریا نوین خورشید است چرا که این مجموعه از تنوع نسبتا بالایی در انواع خودپرداز و دستگاه پوز برخوردار بوده و همچنین دارای خدمات پس از فروش فوق العاده ای است. در صورت خرید دستگاه ای تی ام خود از مجموعه آریا نوین می توانید علاوه بر بهره مندی از مشاوره با کارشناسان این مجموعه، از خدمات و همچنین پشتیبانی مناسب آن ها برخوردار شوید.

انواع عابر بانک

 انواع عابر بانک

انواع خودپرداز در مشهد امروزه در مدل های بسیاری به بازار ارائه می شوند و هر یک از این دستگاه ها از مزایا و همچنین امکانات متفاوتی برخوردار هستند، بنابراین بایستی با توجه به نیاز خود و همچنین مکانی که قصد نصب دستگاه در آن را دارید، بهترین ای تی ام را انتخاب کنید.

در ادامه به معرفی بهترین انواع دستگاه عابر بانک در ایران پرداخته ایم، تا با آگاهی بیشتری به خرید این دستگاه بپردازید، بنابراین در صورتی که قصد خرید ای تی ام را دارید، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

خودپرداز دیواری

یکی از انواع عابر بانک در شهر مشهد که امروزه از فروش بسیاری برخوردار است، خودپرداز دیواری بوده چرا که دارای مزایای فوق العاده ای است. در نظر داشته باشید که نصب خودپرداز دیواری از هزینه نسبتا بالایی برخوردار است، چرا که در نصب این دستگاه بایستی محفظه ای در دیوار ایجاد شود که دستگاه در آن قرار بگیرد.

لازم به ذکر است که در این مدل از انواع دستگاه عابر بانک بخش هایی همچون صفحه کلید، درگاه کارت بانکی و همچنین صفحه نمایش در دسترس بوده، اما بخش های دیگر در این مدل پشت شیشه قرار گرفته اند و دسترسی به آن ها جز برای صاحب دستگاه امکان پذیر نمی باشد. امنیت یکی از بهترین ویژگی ها در این دستگاه به شمار می رود، چرا که عابر بانک در داخل دیوار نصب می شود و بنابراین بایستی حفره ای در دیوار به میزان مشخصی برای نصب این دستگاه ایجاد شود که بدین دلیل سرقت آن تقریبا غیر ممکن است.

گاو صندوق در خودپرداز های دیواری در پشت دیواری که دستگاه در آن نصب شده است قرار دارد و بنابراین قرار دهی اسکناس در گاو صندوق از پشت دیوار انجام می شود.

خودپرداز سالنی

یکی از انواع دستگاه خودپرداز، خودپرداز های سالنی هستند که از کاربرد گسترده تری در مکان هایی همچون فروشگاه های بزرگ، هتل، مراکز تفریحی و … برخوردار هستند و در واقع به دلیل سبک بودن و همچنین پایه های چرخ دار، از حمل و نقل آسان تری برخوردار هستند. یکی از بهترین ویژگی های این دستگاه عدم نیاز به قرار دادن آن ها در مکانی ثابت است.

لازم به ذکر است که این دستگاه از قیمت مناسب و همچنین میزان مقاومت نسبتا بالایی برخوردار است. خودپرداز سالنی معمولا در مکان های دارای سقف و همچنین پر رفت و آمد نصب می شوند.

کش لس یا خودپرداز غیر نقدی

کش لس یکی از انواع دستگاه های خودپرداز است که در واقع یکی از جدید ترین نسل های عابر بانک به شمار می رود. به این دستگاه rtm  نیز گفته می شود و لازم به ذکر است که این دستگاه از درگاه برداشت وجه نقد برخوردار نیست، چرا که امکان انجام این تراکنش در این دستگاه فراهم نشده است.

در ادامه چند نمونه از انواع خدمات دستگاه RTM  را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • انتقال وجه داخلی
  • انتقال وجه شتابی
  • پرداخت انواع قبض ها
  • عملیات حساب
  • تغییر رمز
  • دریافت رمز پویا
  • انتقال وجه به انواع حساب ها
  • شارژ سیم کارت
  • پرداخت و باز پرداخت تسهیلات
  • انجام خدمات مسدود سازی
  • و …

همانطور که مشاهده می کنید، این دستگاه از کارآیی نسبتا زیادی برخوردار است و بنابراین یکی از بهترین دستگاه های خودپرداز به شمار می رود.

دستگاه خود بانک vtm

Vtm  یکی از پیشرفته ترین انواع دستگاه خودپرداز در ایران به شمار می رود، چرا که علاوه بر انجام تمامی تراکنش هایی که با استفاده از انواع خودپرداز انجام می شوند، امکان گفت و گوی آنلاین بین مراجعه کنندگان دستگاه vtm و کارمندان بانک را فراهم می کند. بانک هایی همچون بانک شهر، ملی، صادرات و پاسارگاد امروزه از این دستگاه استفاده می کنند.

vtm به دلیل کارآیی نسبتا زیاد خود، مراجعه حضوری به شعبات بانکی را تا حدود نسبتا زیادی کاهش داده است و در واقع جایگزین شعبه های بانکی شده است. یکی از بهترین مزایای این دستگاه امکان انجام خدمات بانکی با هزینه بسیار کم تری نسبت به مراجعه حضوری به بانک است و در واقع هزینه انجام عملیات بانکی با استفاده از دستگاه vtm بسیار مقرون به صرفه تر از مراجعه حضوری به بانک است.

لازم به ذکر است که این دستگاه دارای اسکنر فرم های شناسایی و همچنین گوشی تلفن برای ارتباط با کارمندان بانک است.

دستگاه خود بانک ITM

 دستگاه خود بانک ITM

این دستگاه یکی از جدید ترین انواع دستگاه های خودپرداز است که در سال 2018 وارد ایران شد. ای تی ام قادر به انجام تراکنشات بسیاری بوده و با مراجعه به این عابر بانک ها می توانید در کوتاه ترین زمان امور بانکی خود را انجام دهید و در وقت خود صرفه جویی کنید.

لازم به ذکر است که امکان استفاده از ای تی ام در 24 ساعت شبانه روز امکان پذیر است و همچنین این دستگاه از امنیت نسبتا بالایی برخوردار است.

خودپرداز Drive-up

 خودپرداز Drive-up

یکی از انواع دستگاه های خودپرداز، خودپرداز Drive-Up است که امروزه بسیار پر کاربرد است. خودپرداز Drive-Up معمولا در مکان هایی نصب می شود که از پیاده شدن راننده خودرو برای استفاده از آن پیشگیری کند، در واقع رانندگان خودرو بدون خارج شدن از خودروی خود می توانند از این دستگاه استفاده کنند.

انواع خودپرداز از نظر کارکرد

خودپرداز ها با توجه به کارآیی خود معمولا از قیمت های متفاوتی برخوردار هستند. در واقع خودپرداز ها از لحاظ کارکرد به 3 دسته تقسیم می شوند که هر یک از آن ها را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

1.     خودپرداز های نو:

این خودپرداز ها که اصطلاحا به آن ها خودپرداز های آکبند گفته می شود در بسته بندی اصلی قرار دارند و در واقع مورد استفاده قرار نگرفته اند.

2.     خودپرداز های دست دوم:

خودپرداز های دست دوم که به خودپرداز های استوک نیز معروف هستند از قیمت مناسب تری نسبت به خودپرداز های آکبند برخوردار هستند، چرا که در گذشته مورد استفاده قرار گرفته اند و در واقع از حالت آکبند خارج شده اند.

3.     خودپرداز های ریفر:

نوعی از انواع خودپرداز ها، خودپرداز های ریفر هستند که در واقع در این دستگاه ها قطعات مصرفی، سرویس یا تعویض شده اند.

درآمد دستگاه عابر بانک

خرید دستگاه خودپرداز امروزه یکی از بهترین روش ها در سرمایه گذاری به شمار می رود لذا در ادامه به معرفی نحوه کسب درآمد از طریق دستگاه عابر بانک پرداخته ایم.

در واقع دستگاه عابر بانک تراکنش های مالی را در کوتاه ترین زمان انجام می دهد که هر یک از این تراکنش ها از کارمزد مشخصی برخوردار هستند و در پایان هر ماه کارمزد حاصل از تراکنش های انجام شده توسط دستگاه، به صورت درصدی بین بانک عامل و صاحب دستگاه در نظر گرفته شده و درصد سود مشخص شده برای صاحب دستگاه به حساب بانکی او منتقل می شود.

لازم به ذکر است که کسب درآمد از طریق انواع دستگاه عابر بانک به صورت ماهیانه به حساب صاحب دستگاه واریز خواهد شد و بنابراین شما با سرمایه گذاری از طریق دستگاه عابر بانک از درآمد ماهیانه برخوردار خواهید شد. میزان درآمد و سود صاحب دستگاه به نصب خودپرداز در مکان مناسب وابسته است، چرا که اگر دستگاه در مکانی پر رفت و آمد نصب شود، تراکنش های بسیاری با استفاده آن انجام می شود و در نتیجه درآمد دستگاه نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

خرید دستگاه خودپرداز

خرید دستگاه عابر بانک مشهد بایستی با آگاهی کامل در مورد انواع دستگاه خودپرداز انجام شود، بنابراین پیش تر به معرفی انواع دستگاه های عابر بانک پرداخته ایم تا انتخاب بهترین دستگاه عابر بانک برای شما، با دشواری کم تری همراه باشد.

دکمه بازگشت به بالا