اقتصادیکسب و کار ایرانی

بهترین برند تولید کننده لامپ مهتابی کدام است؟

بهترین مارک لامپ ال ای دی LED

بهترین مارک مهتابی ال ای دی LED کدام است؟ لامپ ال ای دی از چه برندی بخریم؟ بهترین لامپ الایدی LED رو از کجا بخریم؟ موضوع این مقاله معرفی برترین مدل های به همراه لینک خرید اینترنتی لامپ ال ای دی است. شاید وقتی خانه ها با شمع روشن می شد ، هیچکس تصور نمی کرد که روزی روشنایی خانه بخشی از دکوراسیون آن شود. در حال حاضر روش های متفاوتی برای تزئین نخ روی دیوار و نورپردازی متفاوت در اتاق نشیمن و آشپزخانه ایجاد شده است که علاوه بر نورپردازی ، برای زیباسازی فضای داخلی خانه نیز موثر است. در ادامه با بهترین برندها و قیمت مهتابی 1401 آشنا خواهید شد. با ما بمانید.

برند افراتاب

افراتاب در سال 1998 برای تولید تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی تاسیس شد. این شرکت را می توان یکی از پیشروان صنعت الکترونیک و روشنایی در ایران دانست که با استفاده از جدیدترین فناوری های روز دنیا و سابقه 18 ساله توانسته خود را از سایر تولیدکنندگان متمایز کند.

استفاده از نیروی ماهر و متخصص ، شرکت را در مسیر پیشرفت قرار داد. این توسعه در سال 2004 با تأیید وزارت نیرو به عنوان اولین تولید کننده لامپ های کم مصرف در کشور آغاز شد. به دنبال این روند ، در سال 2005 افراتاب موفق به اخذ مارک استاندارد برای تولید لامپ های کم مصرف خود شد. همچنین در سال 2008 گواهینامه بین المللی ISO 9001/2088 را از شرکت آلمانی TUVNORD دریافت کرد. افراتاب یکی از محبوب ترین مارک های روشنایی در بازار ایران است که انواع لامپ های LED با ظرفیت های مختلف را ارائه می دهد. افراتاب لامپ هایی از 5 وات تا بیش از 100 وات تولید می کند.

برند ای دی سی

مارک EDC همچنین یکی از مشهورترین تولیدکنندگان روشنایی و لامپ در بازار داخلی است. تنوع محصولات این برند بسیار زیاد است. از این لامپ ها در منازل ، ادارات و ساختمانهای تجاری استفاده می شود ، زیرا علاوه بر روشنایی خوب و کیفیت خوب ، انرژی کمی نیز مصرف می کنند. این چراغ ها انواع مختلفی دارند ، بنابراین قبل از خرید ، بهتر است از خود بپرسید که به کجا نیاز دارید؟ گاهی اوقات فقط می خواهید چراغی باشد که فروشگاه را روشن کرده و اجناس را بهتر جلوه دهد و گاهی اوقات برای روشن کردن ویترین مغازه و گاهی برای روشن کردن خانه خود به چراغ نیاز دارید ، بنابراین برای هر کدام یک نوع لامپ EDC وجود دارد که قبل از خرید باید به آن توجه کنید.

برند دلتا

دلتا با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه روشنایی ، انواع لامپ های کم مصرف و LED ها را در مدل ها و گزینه های مختلف ارائه می دهد. دلتا لامپ های LED ، تمام پیچ های کم مصرف ، نیم پیچ ، آلیاژی ، طرح گلدار ، رشته ای و در رنگهای نور خورشید ، مهتاب و نور طبیعی تولید می کند. محصولات دلتا از کیفیت خوبی برخوردارند و یکی از بهترین محصولات موجود در بازار هستند. لامپ های دلتا SMD LED دارای 12 ماه ضمانت هستند و برای روشنایی های مسکونی و تجاری طراحی شده اند.

برند بروکس

بروکس یکی از تولید کنندگان انواع چراغ و لامپ LED است. این شرکت شعاری دارد که می گوید نور سالم. و بر عدم استفاده از عناصری مانند سرب و جیوه تأکید می کند که بسیار خطرناک هستند. این شرکت یکی از بهترین و با کیفیت در زمینه تولید چراغ و لامپ بوده و با بسیاری از شرکت های آسیایی و اروپایی رقابت می کند و خدمات عالی را به تهران و 30 استان دیگر ارائه می دهد.

لامپ LED بهترین فناوری در جهان است. آخرین فناوری در سیستم روشنایی همان LED است که عملکرد بسیار بهتری نسبت به انواع قبلی دارد که CFL بود و در سالهای اخیر توجه بسیاری از کشورهای توسعه یافته را به خود جلب کرده است. و بسیاری از کشورها سیستم های روشنایی خود را به LED ارتقاء داده اند. LED ها حدود 90 درصد از انرژی خود را به نور تبدیل می کنند و تلفات زیاد مصرف انرژی را حذف می کنند.

موضوع بهره وری انرژی مهمتر از هر چیزی است و همه به دنبال آن هستند. اگر همه لامپهای قدیمی تعویض شوند و از نوع LED استفاده شود ، در کل مصرف انرژی در کشور صرفه جویی می شود و انرژی از بین نمی رود. به دلیل انعطاف پذیری و ثبات بالا و همچنین بهره وری و سازگاری با محیط زیست، توانسته موقعیت خوبی در بین مردم داشته باشد. لازم به ذکر است لامپ LED یکی از پرفروش ترین انواع لامپ های بروکس می باشد که در بازار داخلی با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه شده است.

برند نور

شرکت نور یکی از قدیمی ترین فعالان در زمینه روشنایی است که انواع لامپ ها را با فناوری های مختلف در بازار ایران عرضه می کند و یک برند محبوب است. این شرکت در سال 1984 برای تولید لامپ های رشته ای تاسیس شد. امروزه نور انواع مختلفی از لامپ ها را تولید می کند ، از جمله رشته ای ، بخار جیوه ، بخار سدیم ، صرفه جویی در انرژی ، کلرید فلز ، LED و غیره.

لامپ های LED در طیف گسترده ای و در ظرفیت ها و شکل های مختلف به فروش می رسند و نیازهای همه مصرف کنندگان را پوشش می دهند. لامپ های LED از کیفیت بالایی برخوردار هستند و یکی از بهترین لامپ های موجود در بازار هستند. متوسط عمر لامپ های LED ، به گفته شرکت ، 15000 ساعت است و همه محصولات دارای 18 ماه گارانتی هستند. مانند اکثر لامپ های LED موجود در بازار ، لامپ ها در سه رنگ زرد ، سفید و طبیعی موجود هستند.

برند کملیون

برند کملیون Camelion یکی از مارک های شناخته شده در بازار است. باتری های کاملیون یکی از باتری های با کیفیت هستند و تقریباً همه ما تجربه خوبی با آنها داریم. لامپ های Camelion نیز با همان باتری های با کیفیت به فروش می رسند. کملیون Camelion یک برند وارداتی است و واردات لامپ های آن چندین سال است که متوقف شده و در نتیجه نماینده خاصی ندارد. در صورت خرید لامپ های Camellion در بازار ، از کیفیت و ظاهر رنگ روشن لذت خواهید برد ، اما به خاطر داشته باشید که هیچ ضمانت خاصی وجود ندارد.

برند اسرام

اسرام زیرمجموعه زیمنس است و یکی از بهترین ها است. لامپ های LED Osram دارای کیفیت عالی هستند و برای بسیاری از کاربردها مناسب هستند. شاید تنها نقطه ضعف محصولات اسرام قیمت بالای آن باشد که به دلیل واردات و کیفیت خوب کار اغراق نمی شود.

مزایای لامپ‌ ال ای دی

لامپ های LED مزایای و ویژگی های مختلفی دارند که از جمله مهمترین مزایای لامپ ال ای دی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    طول عمر

 طول عمر اولین و مهم‌ترین معیار، در لامپ‌های ال‌ای‌دی محسوب می شود. لامپ‌ها LED طول عمری بین ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار ساعت دارند. این طول عمر در مقایسه با لامپ های دیگر بسیار بیشتر است.

    بازده نوری

از دیگر مزیت های لامپ های ال‌ای‌دی می‌توان به بازده نوری بالای این لامپ ها اشاره نمود. در حال حاضر لامپ‌های LED بازده‌ای بین ۷۴ تا ۱۲۰ لومن بر وات را دارا می‌باشند و این در حالی است که این مقدار برای لامپ‌ رشته‌ای ۱۰ تا ۱۵ لومن بر وات است. برای لامپ‌ کم ‌مصرف ۴۵ تا ۶۵، برای لامپ‌های بخار جیوه ۳۵ تا ۶۰، برای لامپ‌های بخار سدیم ۶۰تا ۱۱۰ و برای لامپ‌های متال هالید ۷۵ تا ۸۵ لومن بر وات می‌باشند.

    تعداد خاموش روشن

 طول عمر این لامپ‌ها به هیچ وجه تابعی از تعداد روشن و خاموش شدن نیست، می‌توان این لامپ‌ها را میلیون‌ها بار روشن و خاموش کرد. در واقع طول عمر لامپ تنها به مدت زمان روشن بودن بستگی دارد.

    تنظیم شدت نور

 امکان تنظیم نور در لامپ‌های ال ئی دی با استفاده از تکنولوژی PWM که کنترل سطح ولتاژ به کمک تغییر پهنای پالس است و در اکثر میکروکنترلرها موجود است به راحتی امکانپذیر است. با توجه به مواردی که به عنوان مزایای لامپ ال ای دی ذکر شد، بدیهی است که کاربرد لامپ ال ای دی بیش از سایر لامپ هایی مانند لامپ کم مصرف یا لامپ رشته ای است و در نورپردازی مزیت بزرگی محسوب می شود.

    رنگ نور

رنگ نور یک لامپ LED ( چراغ ال ای دی ) با معیاری به اسم دمای رنگ بر حسب کلوین توصیف می‌شود. دمای رنگ برای مشخص کردن رنگ منبع نور از طریق مقایسه آن با رنگ یک جسم سیاه تشعشع ‌کننده استاندارد به کار می‌رود. جسم سیاه، چیزی شبیه پلاتین است که هیچ نوری منعکس نمی‌کند و کل نوری که به آن تابیده می‌شود را جذب می‌کند.هر چه عدد دمای رنگ بالاتر باشد، رنگ نور بیشتر به محدوده رنگ‌های سفید و سرد نزدیک است و هر چه این عدد کوچک‌تر باشد رنگ نور به محدوده رنگ‌های گرم نزدیک‌تر است. براین اساس دمای رنگ بیشتر از ۴۰۰۰ کلوین به عنوان نور سرد و دمای رنگ پایین‌تر از ۳۰۰۰ کلوین به عنوان نور گرم در نظر گرفته می‌شود.

    اشعه های لامپ

میزان اشعه فرابنفش لامپ‌های LED و لامپ اس ام دی بسیار کم است. اما به هر حال نورهای سفید لامپ‌ها از نورهای زرد آنها، اشعه فرابنفش بسیار کمتری دارند. در لامپ‌های کم مصرف و مهتابی، پس از اینکه بخار جیوه موجود در لامپ تحریک می‌شود و از خودش نور فرابنفش تولید می‌کند، این نور با گذر از لایه فسفر که در لایه داخلی شیشه لامپ قرار دارد، به نور مرئی تبدیل می‌شود. اگر کیفیت لایه فسفر روی شیشه لامپ کم باشد یا اینکه به مرور زمان در اثر ضربه فرو بریزد، اشعه ماورای بنفش، به صورت مستقیم وارد محیط می‌شود. اشعه ماورای بنفش یک اشعه سرطانزا است. همچنین می توانید مطلب مضرات لامپ ال ای دی ؛ آیا لامپ ال ای دی ضرر دارد ؟ را مطالعه نمایید.

راهنمای خرید لامپ ال ای دی

سال های زیاد است که روشنایی منازل و محل کارمان با استفاده از لامپ های رشته ای معمولی انجام شده است. لامپ هایی که بسیار پرمصرف هستند، طول عمر کوتاهی دارند و بیشتر انرژی مصرفی خود را به جای نور به گرما تبدیل می کنند. در این روزها و با توجه به این که همه ابعاد زندگی ما با پیشرفت فناوری دچار تغییرات شده اند بهتر است ما نیز جایگزینی مناسب برای لامپ های رشته ای و قدیمی پیدا کنیم و اقدام به خرید لامپ ال‌ای‌دی بنماییم.

اگر قصد خرید لامپ برای خانه یا خرید لامپ برای مغازه و فروشگاه را دارید، برای آشنایی با مزایای لامپ ال ای دی و کاربرد لامپ ال ای دی در هر محیط، مطالب لامپ‌های ال‌ ای‌ دی برای نورپردازی فروشگاه‌ ها و  لامپ ال ای دی برای خانه و حیاط و لامپ برای اتاق خواب راهنمای خوبی برای انتخاب شما و یا حتی در زمینه  تعمیر لامپ ال‌ای‌دی یا نصب لامپ ال‌ای‌دی مفید است.

تفاوت لامپ LED و لامپ کم مصرف

لامپ‌های ال‌ای‌دی معمولاً نسبت به لامپ‌های کم مصرف، میزان مصرف برق کمتری دارند. البته این حالت همیشگی نیست و بسیار بستگی به المان‌های به کار رفته در هر دو نوع لامپ دارد. فقط در زمانی می‌توان گفت که یک لامپ ۱۰ وات LED نور بیشتری از یک لامپ ۱۰ وات کم مصرف دارد که المان‌های تشکیل دهنده هر دو لامپ از یک سطح کیفیت برخوردار باشند.

همچنین این وضعیت در مورد مقایسه عمر لامپ‌ها نیز صادق است؛ به صورت اسمی، لامپ LED در حدود ۵۰۰۰۰ ساعت طول عمر مفید دارد در صورتی که لامپ کم مصرف دارای ۸۰۰۰ ساعت طول عمر مفید است. اما در عمل مشاهده می‌شود که این ارقام تا حدودی با ارقام واقعی متفاوت است. که این مساله یکی از دیگر از مزایای لامپ ال ای دی است که کاربرد لامپ ال ای دی را بیشتر از لامپ کم مصرف کرده است.

زیر سطح ساطع‌کننده نور درون لامپ کم مصرف، مقداری جیوه دارد که بسیار سمی است. در صورت شکستن تیوب لامپ کم مصرف این ماده در محیط پخش شده و می‌تواند باعث مسمومیت گردد. اما این فقط زمانی اتفاق می افتد که این تیوب بشکند، در غیر این صورت استفاده از این لامپ خطری ندارد. بیشتر مصرف‌کنندگان این لامپ پس از سوختن یا از کار افتادن آن، آن را به همراه سایر زباله‌ها به درون سطل‌های معمولی زباله می‌اندازند. لامپ کم مصرف به محیط زیست آسیب می‌رساند زیرا در هنگام انتقال یا تجمیع زباله‌ها به احتمال زیاد تیوب این لامپ می‌شکند و جیوه داخل آن به محیط بیرون نشت می‌کند و باعث آلودگی محیطی می‌گردد.

منبع : ebay.co.uk

دکمه بازگشت به بالا