علم و تکنولوژی

افزایش صادرات داروهای ایرانی به قزاقستان

وزیر بهداشت در دیدار رئیس شورای دارویی و مدیرعامل شرکت اسکای سی قزاقستان همکاری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را از زمینه‌های راهبردی تعاملات دو کشور در حوزه سلامت دانست.

به گزارش تکنونامه دکتر بهرام عین اللهی در دیدار با دکتر داونایاف – رئیس شورای دارویی کشور قزاقستان – و یارکات اسکالیو – مدیرعامل شرکت اسکای سی قزاقستان – که در حاشیه اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در قزاقستان انجام شد، ضمن اشاره به عضویت جمهوری اسلامی در سازمان همکاری شانگهای گفت: کشورهای عضو باید  به دنبال نظمی جدید در روابط بین خود به‌ویژه در حوزه سلامت باشند و به مداخلات قدرت های استکباری که مانع از رشد تولید علم و ارتقای فناوری ها و تولیدات آنهاست، پایان دهند.  

وزیر بهداشت کشورمان تاکید کرد: کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با داشتن تولیدات مشترک می توانند همکاری های گسترده تری در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشند و علاوه بر تامین نیازهای مردم در هریک از این حوزه ها به خوداتکایی، رشد و شکوفایی اقتصادی برسند.

عین اللهی ابراز امیدواری کرد که برنامه اجرایی و عملیاتی گسترش همکاری های دارویی ایران و قزاقستان با تشکیل کارگروه مشترک بین دو کشور به سرعت اجرایی شود.

دکتر داونایاف – رئیس شورای دارویی کشور قزاقستان – نیز در این دیدار با اشاره به تمایل قزاقستان به استفاده از محصولات سلامت محور ایرانی خاطرنشان کرد: در سال جدید سعی داریم با افزایش خرید دارو از ایران، تسریع در فرایند ثبت داروهای ایرانی و تولیدات مشترک همکاری های خود را در حوزه دارو با جمهوری اسلامی ایران افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: شرکت های دارویی ایران می توانند در مناقصات قزاقستان شرکت و پس از انتخاب، به مدت ۱۰ سال داروهای خود را به قزاقستان صادر کنند.

به گزارش وبدا، یارکات اسکالیو – مدیرعامل شرکت اسکای سی قزاقستان – نیز با اشاره به شرایط جغرافیایی این کشور در اتصال شرق به غرب، یادآور شد: با واردات داروهای ایران به قزاقستان، این داروها از طریق این کشور در بازار کشورهای اورآسیا عرضه می شود.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا