علم و تکنولوژی

عضو جدید ارتش آمریکا:‌ قاطر رباتیک!

به گزارش تکنونامه، ربات آریون به عنوان یک وسیله حمل و نقل چند منظوره نظامی یا SMET شناخته می شود. این ربات یک وسیله نقلیه شش در شش آفرودی است که می تواند حدود ۵۵۰ کیلوگرم بار حمل کند. این خودرو با استفاده از باتری های داخلی می تواند با یک بار شارژ تا ۱۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند و به گزارش دیفنس نیوز، سرعت آن در جاده ها ۴۳ کیلومتر در ساعت و حدود ۲۲ کیلومتر در ساعت در زمین های آفرودی است.

عضو جدید ارتش آمریکا:‌ قاطر رباتیک!

به نقل از روزیاتو، تفنگداران دریایی در حال آزمایش آریون به عنوان بخشی از برنامه ارزیابی خودروهای خارجی هستند. آن ها به دنبال این هستند که یک خودروی SMET متعلق به خود را برای همراهی پیاده نظام، مهندسان و دیگر نیروهای نظامی در میدان نبرد به خدمت بگیرند. ارتش ایالات متحده پس از یک پروژه ناموفق در سال ۲۰۱۱، در سال ۲۰۱۹ قراردادی برای خودروی خودشان (SMET Increment ۱) امضا کرد که در آن با خرید ۶۷۴ ربات برای تحویل تا پاییز ۲۰۲۴ موافقت کردند. SMET Increment ۱ می تواند ۴۵۰ کیلوگرم را در مسافت ۹۶ کیلومتری حمل کند. شرکت سازنده، جنرال داینامیکس، ۱۶ خودروی اول را در سال ۲۰۲۲ تحویل داد.

عضو جدید ارتش آمریکا:‌ قاطر رباتیک!

روبو – قاطر چیزی است که ارتش آن را “چند برابر کننده نیرو” می نامد – آن ها به پیاده نظام اجازه می دهند که به مسافت های دورتری بروند، تجهیزات بیشتری حمل کنند، و به طور کلی کارهای خود را بهتر از زمانی که سربازان تنها هستند انجام دهند. این بیشتر به دلیل توانایی این قاطرهای رباتیک در حمل بارهای سنگینی است که در غیر این صورت سربازان باید خود آن ها را حمل کنند. در شرایط عادی، یک سرباز پیاده نظام سبک ممکن است تا ۴۵ کیلوگرم تجهیزات حمل کند که برای ۳ تا ۵ روز در میدان نبرد کافی است. با این حال، سربازی که به اندازه نیمی از وزن خود بار حمل می کند، هدف آسانی است و اغلب کاملاً خسته به هدف خود می رسد.

۵۸۵۸

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا