اقتصادیکسب و کار ایرانی

آشنایی با لوله یو پی وی سی پیمتاش

لوله و اتصالات یو پی وی سی پیمتاش  یکی از با کیفیت ترین و معتبر ترین لوله و اتصالات UPVC استخری موجود در بازار می باشد ، شرکت پیمتاش ” pimtasplastik ” یکی از بزرگترین تولید کننده لوله و اتصالات پلیمری واقع در کشور ترکیه که محصولات این شرکت به سراسر جهان از جمله ایران صادر می شود ، تمامی لوله و اتصالات استخری شرکت پیمتاش توسط دستگاه های مدرن با هوش مصنوعی تولید می شوند در نتیجه خرید لوله یو پی وی سی پیمتاش می تواند خریدی مطمئن با خیال آسوده برای سالیان طولانی باشد .

لوله UPVC فشار قوی چیست ؟

در برخی مکان ها به دلیل فشار بالای تخلیه و آبگیری فشار بسیار بالایی در داخل سیستم لوله کشی جریان دارد ( نمونه این مکان ها استخرها ، سونا و جکوزی می باشد ) لوله های PVC و یا لوله پلیکا توان تحمل چنین فشاری در داخل لوله را نداشته و به مرور زمان باعث شکست ، ترک و نشتی در این لوله ها می شود ، لوله و اتصالات UPVC به دلیل خاصیت و مواد پی وی سی سخت دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار داخل لوله دارند و بسیار مناسب  جهت استفاده در بخشهای استخری ، سونا و جکوزی می باشند ، از این رو به این لوله ها لوله UPVC فشار قوی استخری نیز گفته می شود .

Getting to know Pimtash UPVC pipe

تفاوت‌ های لوله UPVC و PVC در چیست ؟

از نظر نرمی و سختی لوله :

لوله PVC از مواد پلیمری ساده همراه با نرم کننده ساخته می شوند به نسل جدید این لوله ها لوله های PVC_U نیز گفته می شود ولی لوله و اتصالات U-PVC از مواد و ترکیبات خاص بدون استفاده از نرم کننده ساخته می شوند ، لوله های پی وی سی نرم تر و منعطف تر هستند و در مقابل لوله یو پی وی سی سخت تر و خشک تر می باشد ولی این به معنای شکنندگی این لوله های نمی باشد .

مقاومت فشار داخل لوله :

لوله های یو پی وی سی دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار داخلی دارند از این رو بسیار مناسب جهت استفاده در بخش های انتقال آب پر فشار مانند سونا ، جکوزی و لوله استخری هستند ، ولی در مقابل لوله پلیکا یا لوله پی وی سی دارای مقاومت بسیار کم در مقابل فشار داخلی هستند و بیشتر در بخش انتقال آب و فاضلاب خانگی مورد استفاده قرار می گیرند .

از نظر رنگ و ظاهر :

لوله های یو پی وی سی دارای رنگ تیره معمولا طوسی سیر می باشند و در مقابل لوله های پی وی سی دارای رنگ روشن ( طوسی روشن ) هستند

از نظر کاربرد :

لوله های UPVC فشار قوی به لوله استخری ملقب هستند و در مکان های دارای آب پرفشار مورد استفاده قرار می گیرند ولی لوله پلیکا فاضلابی در بخش آب و فاضلاب ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند .

از نظر قیمت :

قیمت لوله های یو پی وی سی پیمتاش به دلیل مراحل پیچیده تر و مواد اولیه گرانتر کمی گرانتر از لوله پلیکا ( PVC_U ) یا لوله های فاضلابی می باشد و فقط جهت استفاده در مراکز خاص که فشار کاری بالا می باشد از لوله و اتصالات یو پی وی سی استفاده می شود .

شرکت پیمتاش ترکیه، جزو کمپانی هایی می باشد که در زمینه تولید لوله و اتصالات پلیمری همچون پلی پروپیلن، پلی اتیلن، یو پی وی سی و… فعالیت دارد. در بین موارد فوق الذکر، لوله و اتصالات یو پی وی سی جزو محصولات ویژه و نامدار این کمپانی می باشد. که برخی آن را با نام لوله پیمتاش نیز می شناسند در پروژه های آبرسانی و آب و فاضلاب بسیار مورد استفاده می باشد. قیمت استثنائی و مقرون به صرفه این تجهیزات جزو ویژگی های منحصر به فرد آن به خصوص برای مجریان تاسیساتی به شمار می رود.

از دیگر محصولات کمپانی پیمتاش می توان به انواع زانویی ها ،سه راهی، چهارراه ها ، انواع تبدیل ها و… نیز اشاره نمود. که جزو اتصالات یو پی وی سی کمپانی پیمتاش شناخته می شوند.

کیفیت لوله پیمتاش

بیشتر کارفرمایان در طول پروژه به دنبال تجهیزاتی می باشند که در عین کیفیت بالا، باعث کاهش هزینه های پروژه بشوند. به همین علت فرد مسئول تامین تجهیزات به دنبال برندی می باشد که در بین دیگر برند های تولید کننده، دارای محصولات مرغوب، استاندارد و با کیفیتی باشد. همچنین نسبت به دیگر محصولات موجود در بازار قیمت تقریبا مقرون به صرفه ای داشته باشد. زیرا این مسئله موجب ثابت ماندن فاکتورهای کیفی سیستم تاسیساتی می شود.

پیمتاش ترکیه یکی از برند هایی است که کارفرمایان را به اهداف مشخص شده می رساند. لوله پیمتاش از یو پی وی سی مرغوب تولید شده است. و نسبت به دیگر محصولات اروپایی از قیمت مطلوب تری برخوردار می باشد. همچنین کمپانی آن در در کشور ترکیه و در همسایگی ایران واقع شده است. از این رو واردات محصولات گفته شده به داخل کشور بسیار ساده، سریع و کم هزینه می باشد.

از جمله دیگر مزایا و ویژگی های کاربردی لوله و پیمتاش که در کیفیت بالا و محبوبیت آن موثر بوده است، می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • استحکام بالا
  • مقاومت در برابر رسوب گیری
  • مقاومت فیزیکی و شیمیایی
  • حمل و نقل و نصب آسان و سریع
  • مقاومت بالا در برابر اشتعال

کاربرد لوله یو پی وی سی پیمتاش

همانطور که گفتیم لوله یو پی وی سی پیمتاش و اتصالات آن بیشترین کاربرد را در صنایع و پروژه های انتقال آب دارند. برای مثال لوله فشار قوی پیمتاش گزینه بسیار مناسبی برای لوله کشی های استخر و جکوزی می باشد. از طرفی استفاده از این لوله ها در نیز بسیار رایج می باشد. زیرا لوله پیمتاش و اتصالات آن در برابر انواع مواد شیمیایی مقاوم بوده و هیچگونه تغییری در رنگ، بو و مزه آب ایجاد نمی نمایند.

با استفاده از لوله و اتصالات UPVC ، امروزه از پرکاربردترین نوع لوله کشی در سرتاسر جهان محسوب می گردد.

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا