اقتصادیکسب و کار ایرانی

آموزش اتصال هاست دانلود به وردپرس

البته قبل از اینکه این مورد را برای شما آموزش دهیم یک سری توضیحات در رابطه با هاست دانلود و هاست معمولی در اختیار شما قرار خواهیم داد تا تصمیم‌گیری شما برای استفاده از این دو نوع‌هاست آسان‌تر شود. جهت اطلاعات بیشتر از سرور اختصاصی ایران همراه ما باشید.

Upload to FTP WordPress |آموزش اتصال هاست به وردپرس |آموزش هاست دانلود

هاست دانلود چیست

هاست دانلود درواقع به یک نوع از هاست گفته می‌شود که دیتابیس ندارد و معمولاً PHP را نیز پشتیبانی نمی‌کند؛ یعنی فقط برای استور کردن فایل‌های وب‌سایت شما روی یک هارددیسک استفاده می‌شود. جهت سفارش سرور اختصاصی آوابرید کلیک کنید.

هزینه‌هاست دانلود به‌نسبت هاست اشتراکی ارزان‌تر است و فضای بسیار بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد، مثلاً اگر شما بتوانید با هزینه ماهیانه 50 هزار تومان، یک‌هاست 1GB را خریداری کنید; این امکان را دارید که با همان قیمت، یک‌هاست دانلود 50GB را خریداری کنید، با این تفاوت که نمی‌توانید روی آن وردپرس نصب کنید و فقط می‌توانید برای ذخیره فایل‌های وب‌سایتتان از آن استفاده کنید.

خب حالا که با تفاوت این دوهاست آشنا شدید، می‌توانید وردپرس خود را به هاست دانلود متصل کنید و که رسانه‌های وردپرس یعنی تصاویر، فیلم‌ها و صوت‌ها، به‌جای اینکه‌هاست معمولی ذخیره شود، درهاست دانلود ذخیره شود.

اصلا وردپرس را به هاست دانلود متصل کنیم یا نه؟!

پیشنهاد ما به شما این است که تا حد ممکن این کار را انجام ندهید، اما یک سری از دوستان وقتی به آن‌ها پیشنهاد انجام ندادن این کار را می‌دهیم از ما سؤال می‌پرسند که چرا میهن وردپرس از این قابلیت استفاده می‌کند؟! در جواب این دسته از افراد باید گفت، اینکه ما داریم از هاست دانلود استفاده می‌کنیم، دلیل نمی‌شود تمامی سایت‌های دیگر نیز از این نوع‌هاست استفاده کند. چون‌که وب‌سایت ما روی سرور اختصاصی است و ما درواقع از هاست دانلود استفاده نکرده‌ایم؛ فقط از یک ساب دامین مجزا، روی همان سرور برای بارگذاری فایل‌های خود استفاده کرده‌ایم. البته در حال حاضر همان ساب دامین را نیز غیرفعال کرده‌ایم و فایل‌ها را مستقیما روی وردپرس آپلود می‌کنیم.

دلیل اینکه ما این کار را انجام داده‌ایم این است که قرار دادن فایل‌ها روی یک ساب دامین دیگر یک مزیت ازنظر سرعت دارد، درواقع شما اگر بتوانید فایل‌های استاتیک وب‌سایت خود را روی یک ساب دامین مجزا لود کنید، سرعت سایت شما خیلی بیشتر خواهد شد؛ پس به شما پیشنهاد می‌کنیم از یک ساب دامین برای آپلود فایل‌های خود استفاده کنید.

سعی کنید هاست دانلود را زمانی استفاده کنید که نیاز است یک فایل دانلودی حجیم آپلود کنید. مثلاً اگر شما یک سایت دانلود دارید و یک نرم‌افزار ویندوز که حجم بسیار بالایی دارد را می‌خواهید روی این‌هاست بارگذاری کنید. مسلماً برای شما صرفه اقتصادی ندارد که از یک‌هاست معمولی که مثلاً 5GB حجم دارد، برای آپلود یک فایل 1GB استفاده کنید.

حالت دوم سایت‌هایی هستند که ویدئو یا فیلم روی آن‌ها بارگذاری می‌شود که بهتر است آن‌ها نیز از هاست دانلود استفاده کنند.

پس به‌صورت کلی پیشنهاد می‌کنیم تا حد ممکن از هاست دانلود استفاده نکنید و وردپرس خود را به هاست دانلود متصل نکنید، چون در آینده یک سری مشکلات برای شما در بحث توسعه وب‌سایتان ایجاد خواهد کرد؛ اما اگر که قرار است از این‌هاست استفاده کنید، از روش اصولی این کار را انجام دهید.

اتصال وردپرس به هاست دانلود

برای این کار باید وارد پنل مدیریت سایت خود شوید.

اما اگر هاست معمولی شما به هر دلیلی فضا ندارد و شما دوست دارید که درهاست دانلود خود این فایل‌ها را داشته باشید، می‌توانید از چند پلاگین استفاده کنید؛ یکی از بهترین افزونه‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید، می‌باشد.

حالا باید این افزونه را با رفتن به بخش افزونه‌ها» افزودن نصب کنید. برای راهنمایی در خصوص نصب افزونه، می‌توانید را مشاهده نمایید.

آموزش اتصال هاست دانلود به وردپرس

وقتی وارد صفحه شدید شما باید یک‌هاست دانلودی داشته باشید، یعنی این‌هاست را با یک ساب‌‌دامین دانلودی خریداری کرده باشید، که این کار را هاستینگ برای شما انجام خواهد داد. در این قسمت باید اطلاعات FTP هاست دانلودی خریداری شده خود را وارد کنید.

  • FTP Host:در این اینجا آدرس هاست دانلودی خریداری شده خود را بنویسید. این آدرس توسط شرکت هاستینگی که خرید هاست دانلود خود را انجام داده‌اید برای شما ارسال شده و احتمال زیاد باید ایمیل خود را وارسی کنید.
  • FTP Port:این گزینه مخصوص پورت FTP هاست دانلودی شما است. معمولا این فیلد با عدد 21 پر شده است. پس آن را تغییر ندهید.
  • FTP Timeout:این گزینه حداکثر زمانی که طول می‌کشد تا اتصال FTP صورت گیرد را نشان می‌دهد. نیازی به تغییر این گزینه نیست، مگر اتصال صورت نگیرد که نیاز است کمی زمان را افزایش دهید.
  • FTP Username:نام کاربری FTP که در هاست دانلودی خریداری شده برای خود ساختید را در اینجا وارد کنید. این نام کاربری را همان اول وقتی می‌خواستید FTP را بسازید به طور دل‌خواه انتخاب کرده‌اید.
  • FTP Password:رمز FTP ساخته شده در هاست دانلودی خود را وارد کنید.
  • FTP Directory:این گزینه یا فیلد مسیر آپلود فایل‌ها در وردپرس را نشان می‌دهد؛ آن را /public_html/ قرار دهید
  • .HTML link url: گزینه پایانی نیز مربوط به آدرس هاست دانلودی خریداری شده شما است.

شما باید بخش FTP HOST را روی FTP قرار دهید و اسم ساب‌‌دامین خود را در آن قسمت وارد کنید. همچنین FTP PORT باید روی 21 باشد، البته اگر هاست عدد دیگری به شما داده باشد باید آن را جایگزین کنید.

FTP Timeout را روی مثلاً 60 ثانیه قرار دهید و پس‌ازآن یوزنیم و پسورد را نیز وارد کنید. FTP Directory نیز باید در حالت پیش‌فرض قرار دهید و HTML Link URL را نیز همان اسم‌هاست دانلود خود قبگذارید.

اگر یکی از این موارد به شما ارور دهد به این معنی است که شما تنظیمات اشتباهی انجام داده‌اید. پس باید تنظیمات مختلفی را امتحان کنید تا به نتیجه مطلوب برسیم.

حالا اگر شما یک فایل جدید را از بخش رسانه » کتابخانه آپلود کنید، می‌بینید که تصویر باکمی تأخیر در پوشه‌ای که شما در تنظیمات افزونه انتخاب کرده‌ای آپلود شده است. یعنی اگر شما لینک فایل را کپی کنید، دقیقاً روی یک دامنه یا ساب دامین دیگر، آپلود را برای شما انجام داده است.

انتقال فایل‌های قدیمی به هاست دانلود

برای این امر کافی است وارد گزینه درون ریزی و برون ریزی شوید و از گزینه برون ریزی یک کپی بگیرید تا وقتی نیاز به انقال این فایل‌ها یا هر اتفاق از پیش تعیین نشده‌ای رخ داد شما یک کپی از فایل‌های خود داشته باشید.

برای این کار کافیست، نوشته بخش برون ریزی را در هنگام نیاز به بکاپ در بخش درون ریزی بنویسید.

از تنظیمات افزهمان‌طور که می‌دانید افرادی که وردپرس را برای راه‌اندازی سایت خود انتخاب می‌‌کنند کم نیستند. از نیازهایی که یک وب‌سایت ارائه‌دهنده‌ی فایل‌های دانلودی، موزیک، آموزشی و… دارد، وجود یک هاست دانلود است. هاست دانلود کمک می‌کند که فایل‌ها به‌جای بارگذاری بر روی ‌هاست اصلی و ایجاد دردسرهای آن، تمامی رسانه‌ها و فایل‌ها بر روی هاست دانلود قرار بگیرند. و علاوه بر دسته‌بندی منظم و دسترسی آسان به فایل‌ها و رسانه‌های سایت، امکاناتی مانند سرعت بخشیدن به لود و بارگذاری صفحات سایت را به شما می‌‌دهد. در حقیقت با اتصال وردپرس به هاست دانلود می‌‌توان فایل‌ها را روی یک هاست کمکی آپلود کرد و با مدیریت وردپرس عکس و سایر فایل‌‌ها را مدیریت نمود. در این مقاله نحوه‌ی اتصال هاست دانلود به وردپرس را آموزش خواهیم داد. اما قبل از آن اجازه دهید به بررسی این موضوع بپردازیم که هاست دانلود چه چیزی است و به چه درد ما می‌خورد؟

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا