علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

آموزش نصب جک درب های برقی اتوماتیک پارکینگی

نصب آسانسور درب اتوماتیک پارکینگ در ساختمان های جدید به یک مشکل رایج تبدیل شده است که ضمن حفظ امنیت ساختمان، در وقت و انرژی ساکنین صرفه جویی زیادی می کند. تصور کنید هر بار که می خواهید از پارکینگ خارج شوید مجبور شوید از ماشین خود پیاده شوید تا در را باز و بسته کنید، مطمئناً این روند برای شما بسیار زمان بر خواهد بود.

امیدواریم در این مقاله مجله آچاره اطلاعاتی در مورد نصب صندلی ماشین ارائه کنیم تا بتوانید به درک کاملی از آن دست پیدا کنید. برای این منظور چند نوع ماشین درب مانند سیماران، میلان، سوزوکی که در ایران پرکاربرد هستند را برای آموزش نصب جک انتخاب کرده ایم.

درب بازکن اتوماتیک پارکینگ چیست؟

جک درب اتوماتیک پارکینگی که به جک درب پارکینگی نیز معروف است، ابزاری است که درب های مسکونی، اداری و انواع درب های پارکینگ را به یک سیستم اتوماتیک تبدیل می کند. این جک با باز و بسته کردن درب گاراژ با فشار یک دکمه کار می کند. جک درب اتوماتیک در دو نوع دستی و ریلی تولید می شود که نوع نگهدارنده برای درب های تک لنگه یا دو لنگه و نوع ریلی برای درب های کشویی می باشد.

انواع مختلفی از درب بازکن پارکینگ وجود دارد که هر کدام دارای طرح های متفاوتی هستند. در زیر اطلاعاتی از نحوه نصب درب اتوماتیک پارکینگ در مدل های سیماران، میلان و 3 سوزوکی و همچنین نصب درب اتوماتیک پارکینگی که از بیرون باز می شود را ارائه کرده ایم.

راهنمای نصب بالابر درب پارکینگ توسط نمایندگی سیماران

برای نصب جک پارکینگی سیماران در مدل های Q60 و Q70 مراحل زیر را انجام دهید:

2 نکته را در نظر بگیرید، یکی برای قرار دادن جک روی چهارچوب و دیگری روی لولای در، برای این کار، استاپ های سیماران را باز کرده و درب ساختمان را ببندید و آن را به اندازه 50 میلی متر داخل شیار استاپ سیماران قرار دهید تا بعد از آن استفاده کنید. . پارامترهای جذب

تکیه گاه ها ( تکیه گاه ها ) را ببندید و به شیارهای ابتدا و انتهای جک پارکینگی سماران وصل کنید سپس پیچ های آن ها را ببندید.

اکنون زمان آن رسیده است که پارکینگ سیماران را با افق همسطح کنیم، این یک فرآیند بسیار اساسی است و برای هر مدل متفاوت است. زیرا اصول محاسباتی برای هر مدل در نظر گرفته شده است.

در نهایت، با استفاده از اتوی جوش، میله ها را روی در و خود چارچوب قرار دهید و محکم کنید.

بله، ذکر این نکته ضروری است که مراحل ذکر شده در این آموزش راهنمایی برای نصب جک درب پارکینگی می باشد و برای نصب صحیح جک پارکینگی به کمک یک متخصص نیاز دارید که باید از آن استفاده کرد. زیرا هر مدل پیکربندی متفاوتی دارد.

نکات جالب هنگام نصب جک پارکینگ سیماران:

انتهای جک پارکینگی سیماران باید روی چهارچوب درب یا قسمتی که درب دارای چهارچوب است نصب شود.

فتوسل ها (چراغ های چشمک زن) که یکی از لوازم جانبی کاپشن پارکینگ سیماران می باشند باید در قسمت اصلی درب نصب شوند.

بر خلاف سایر لوازم جانبی جک پارکینگی سیمران، برای نصب پرده های الکترونیکی باید به نحوه باز شدن درب دقت کنید. زیرا در صورت باز شدن درب به فضای داخلی ساختمان باید مراقب بود که هنگام نصب درب، چشم ها مسدود نشود.

اگر درب ساختمان در داخل ساختمان باز می شود و می خواهید چشم ها خارج از درب ساختمان قرار گیرند، باید فتوسل ها را رو به روی هم و در یک جهت و در فاصله 60 سانتی متری از یکدیگر قرار دهید. زیر تخته

آسانسور پارکینگ سیماران شباهت زیادی به آسانسور پروتکو ایتالیا دارد. از آنجایی که سیماران مدل اصلی بالابرهای پروتکو ایتالیا بود و از موتور آن نیز استفاده می کرد. بنابراین مدار قبلی که Q60 نام داشت متعلق به این زمان است. اما در حال حاضر سیماران تنها تولید کننده تمام قطعات بالابر پارکینگ است و مدار Q70 در این دسته جدید قرار می گیرد.

مزایای مدار کنترل Q70 عبارتند از:

در حین نصب، می توانید لولاهای تک یا دوتایی را به طور مستقل تنظیم کنید تا درب را باز و بسته کنید.

شما می توانید خطا را با کد خطا تشخیص دهید، همچنین می توانید حساسیت تشخیص مانع را تغییر دهید.

برای اتصال به قفل برقی نیازی به کارت قفل نیست.

می توانید زمان باز و بسته شدن درب را به طور جداگانه برای هر آسانسور تنظیم کنید.

این مدار از عملکرد بستن سریع پشتیبانی می کند.

مدل Q70 دارای ساعت عابر پیاده و عابر پیاده است.

همچنین در هنگام خرید و نصب جک پارکینگی اتوماتیک سیماران توجه داشته باشید که این جک ها در دو نوع ریلی و دستی ساخته می شوند. طراحی شده توسط کیبورد مدل فراز، 3 نوع دکمه ریموت پارکینگ سیماران S، P و V به صورت ساده، تک اهرمی و STOP قابل برنامه ریزی می باشد.

راهنمای نصب آسانسور درب پارکینگ میلان

در ادامه مراحل نصب کاپشن های گاراژی میلان یکی از پرفروش ترین کاپشن های ساخت ایران را به طور کلی شرح می دهم:

مراحل نصب سخت افزار

ابتدا با توجه به محل نصب، باید پایه را روی قاب درب نصب کنید. بنابراین، ممکن است برای ایجاد فضای نصب مناسب نیاز به برش داشته باشید. (میزان فضای گلدان در ابتدای لانه حدود 40 سانتی متر ارتفاع و 25 سانتی متر عمق دارد.)

پایه اولیه را به فاصله 15 سانتی متر از لولاهای در و حدود 20 سانتی متر به سمت خود جوش دهید و جک را به پایه وصل کنید.

درب را در صورت نیاز و حداکثر تا زاویه 110 درجه باز کنید.

سپس پای جلو را روی بازو سوار کرده و به در وصل کنید.

اکنون نقطه خود را روی در با یک نشانگر علامت بزنید

حالا درپوش را ببندید و پایه را از بازو جدا کرده و روی قسمت مشخص شده جوش دهید.

سپس آستین ژاکت را بردارید و به در وصل کنید.

برای تصحیح خطاها درب را به صورت دستی باز و بسته کنید درب اتوماتیک پارکینگ

مدار کنترل را با پیچ و پین در کنار در و نزدیک منبع تغذیه نصب کنید. (توجه داشته باشید که مدار کنترل با باز شدن در قابل دسترسی است.)

چشمی ها را 25 تا 50 سانتی متر خارج از ساختمان قرار دهید

در ورودی فلاشر بگذارید تا از 20 تا 30 متری داخل کوچه دیده شود.

همچنین بخوانید: چگونه گوشی خود را به ریموت پارکینگ تبدیل کنیم؟

Wire Steps و Wire Boom AC

در صورت نو بودن محل نصب بالابر درب پارکینگ می توانید از لوله های برقی که قبلاً نصب شده است استفاده کنید. اما در غیر این صورت برای عبور سیم ها باید از چهارچوب در استفاده شود، بهتر است با مته سوراخی در چارچوب ایجاد شود.

برای نصب جک درب گاراژی میلان، باید یک کابل 3*1.5 از هر بازو به مدار کنترل کشیده شود.

سپس به 2 جفت سیم تلفن از هر نقطه و 2 × 0.75 سیم نایلونی برای جادوگر فکر کنید.

هنگام خرید جک میلان، سیم ها را طبق دستورالعمل روی جعبه نصب کنید.

درب را باز کنید و بازوها را در حالت غیر دستی یا خودکار با سوئیچ باز کردن قفل قرار دهید.

درب پارکینگ ساختمان

چند نکته برای نصب درب پارکینگ میلان

شرکت میلانی 2 مدل به نام های Mohest 400 و 500 عرضه کرده است که تنها تفاوت آنها در اندازه درختان آنهاست. سایز شفت جک میلان 400 40 سانتی متر است در حالی که سایز شفت مدل 500 50 سانتی متر است. این تفاوت 10 سانتی متری باعث می شود که مدل Mohest 500 Jack Milan برای درب هایی با طول حداکثر 3.5 متر در هر لولا استفاده شود.

سوکت پارکینگ میلان 220 ولت است، بنابراین از یک مدار کنترل کامل با همان ولتاژ استفاده می کند که یکی از کامل ترین جعبه های کنترل پارکینگ ارائه شده است.

دستورالعمل نصب درب بازکن سوزوکی

قبل از شروع نصب جک اتوماتیک از هر نوع و مدلی، باید از سالم بودن لولاها و درها اطمینان حاصل کرد.

مراحل آموزش نصب بالابر درب گاراژ سوزوکی:

جعبه قاب را جمع کنید و همچنین بازتابنده و چراغ های فلاش را بسازید.

بهترین موقعیت را روی در انتخاب کنید که محل محکمی برای فشار دادن درب باشد.

طبق نقشه زیر 2 فاصله معروف به A و B را روی چهارچوب درب علامت بزنید.

فاصله A: بسته به زاویه باز شدن در، برای درهایی که بین 90 تا 100 درجه باز می شوند، 15 یا 16 سانتی متر در نظر گرفته می شود.

فاصله B: اگر کاپشن Kb400 را انتخاب کردید، مجموع دو ضرب A و B باید برابر با 32 باشد، مثلاً اگر فاصله 15: A باشد اندازه B 17 می شود.

نصب درب پارکینگ سوزوکی

بعد از این مراحل جوشکاری را شروع کرده و هر دو پایه چپ و راست را نصب کنید.

برای برداشتن آن می توانید از آچار مخصوص داخل جعبه استفاده کنید. آچار را در جای خود قرار دهید و 180 درجه بچرخانید.

در را به زاویه باز شده باز کنید و موقعیت سر قوچ را علامت بزنید و وصل کنید. (سر جک فونداسیون باید 3 درجه یا نیم سانتی متر پایین تر از قسمت پایین جک در نظر گرفته شود.)

دسته سیم موتور الکتریکی را به درستی نصب کنید. (درب جلو M1 و درب پایین M2) توجه داشته باشید که سیم آبی همیشه در وسط قرار می گیرد و 2 سیم دیگر با خازن روی CL و OP قرار می گیرد.

اکنون درب دوم در آستانه باز شدن است، درب دوم چهار پنجم (4/5) راه است، دکمه روی ریموت را فشار دهید تا جک به آرامی حرکت کند.

صبر کنید تا درب به زاویه دلخواه برسد و دوباره کلید ریموت را فشار دهید تا درها به آرامی شروع به بسته شدن کنند.

در این آموزش نصب جک درب پارکینگ سوزوکی قدم به قدم می توانید جک را باز و بسته کنید. همچنین در صورت نیاز می توانید دستورات بیشتری را از طریق پارامترها اجرا کنید.

برای استفاده از آخرین فشار، باید A را فشار دهید تا به دستور Pr دسترسی پیدا کنید. حالا B را فشار دهید تا به کلمه CS برسید. سپس C را فشار دهید و di را به حالت En تغییر دهید.

حال باید کلید B را فشار دهید تا به کلمه SA و سپس کلید C دسترسی پیدا کنید. مشاهده خواهید کرد که سیگنال چشمک می زند و درخواست شما برآورده می شود. در واقع در این درخواست پس از بسته شدن درب، فشار نهایی به مدت 2 ثانیه به در زده شده و درب بسته می شود.

پس از اتمام مراحل نصب، برق شهر را قطع کرده و پس از 5 ثانیه مجددا وصل کنید.حالا برد آماده انجام تمامی مراحل است.

آموزش نصب جک درب اتوماتیک پارکینگی

در مورد نحوه نصب جک درب پارکینگ باید بگوییم که این جک ها کار خود را رو به بیرون از خانه دارند. اگرچه در اکثر موارد از جک های داخل دهانه استفاده می شود اما در برخی موارد فضای داخلی پارکینگ یا پشت درب به این صورت است که درب کافی برای ورود به داخل وجود ندارد. در این موارد از جک های موبایل خارجی استفاده می شود.

نحوه نصب جک درب پارکینگی به این صورت است که مانند جک داخل دهانه ابتدا باید پنل یا صفحه لازم به عنوان پایه نصب شود، از این صفحه برای نصب بازوها و اهرم های جک در مراحل زیر استفاده می شود.

از آنجایی که نصب استاپ بازشو روی درب و قسمت بالایی آن انجام می شود، لازم است صفحه جک و لنت با توجه به قسمت بالایی درب و فضای داخلی نصب شود. زیرا به این ترتیب از احتمال ضربه زدن به jk با اجسام جلوگیری می شود.

نصب اتوماتیک درب پارکینگ

همچنین استفاده از صفحه 5-7 سانتی متری توصیه می شود. هنگام نصب صفحه، جک مورد نظر قرار می گیرد و بازوهای جلو و عقب قرار می گیرند. در این زمان باید به وضعیت لازم برای صاف کردن بازوها نیز توجه کنید.

به این ترتیب مراحل مکانیکی نصب پکینگ ژاکت در خارج از دهانه به پایان می رسد. در این جک ها نیز باید فلش در درب نصب کنید و در قسمت پایین درب و جایی که مانعی در مقابل آن وجود ندارد، سنسورهای نوری نصب کنید. در نهایت با کدگذاری ریموت کنترل و برنامه ریزی زمان و نحوه باز و بسته شدن درب برنامه ریزی می شود. در این مقاله از مجله آچاره سعی شده است تا آموزش نصب درب اتوماتیک پارکینگ را به ساده ترین شکل ممکن در اختیار شما قرار دهیم. با رعایت این نکات، می توانید این فرآیند را با کمترین دردسر و در کمترین زمان انجام دهید. اگر سوالی در این زمینه دارید از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان زیبادر در اسرع وقت به آن پاسخ دهند. امیدواریم توانسته باشید از این موارد برای نصب پارکینگ خود استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا