علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

بازسازی رنگ یخچال؛ نحوه ترمیم، تغییر رنگ انواع برند یخچال

شاید عجیب باشد اما با استفاده از ترمیم رنگ یخچال (لکه گیری یخچال فریزر) می‌توان یخچال زنگ زده، خراب شده که فکر می‌کردید باید آن را تعویض کنید را نونوار کرد. حالا آیا یخچالتان رنگ و رو رفته به نظر می‌رسد؟ آیا رنگ یخچال شما دارای خط خش است؟ یا شاید یخچال شما به دلیل جابه جایی در اسباب کشی یا برخورد با جسم تیز، دچار خط و خطوط ظاهری شده است!

هیچ اشکالی ندارد؛ چرا که با استفاده از خدمات ترمیم رنگ درب و بدنه یخچال (رنگ سفید یا سیلور) می‌توانید ضمن رفع خط و خش بدنه، رنگ یخچال فریزرتان را احیا کنید.

بازسازی رنگ یخچال یک خدمت منحصر به فرد برای آن دسته از افرادی است که به هر دلیل اعم از فرسوده شدن، خراب بودن رنگ یخچال، وجود لکه بر روی یخچال به دنبال رفع آن هستند.

اگر به دنبال ترمیم و لکه گیری رنگ یخچال هستید، در این صفحه به آموزش و مراحل نحوه تعمیر رنگ یخچال خواهیم پرداخت، توجه داشته باشید که تمامی موارد گفته شده در این صفحه که مربوط به لکه گیری، رفع خط و خش رنگ یخچال، ترمیم رنگ یخچال (سیلور و سفید) می‌باشد برگرفته از سایت کاری تی می‌باشد.

منظور از بازسازی رنگ یخچال چیست؟

ترمیم رنگ یخچال به معنای لکه گیری و رفع خط و خش روی بدنه یخچال فریزر است. بسیاری از افراد به محض پریدن رنگ یخچال به فکر تعویض یخچال فریزر می‌افتند. عده‌ی دیگری از افراد سختگیر هستند؛ چرا که در صورت ست نبودن رنگ یخچال فریزر تصمیم می‌گیرند یک یخچال جدید خریداری کنند.

اما این افراد باید بدانند در حوزه تعمیرات یخچال فریزر خدمتی به نام ترمیم و لکه گیری رنگ یخچال فریزر وجود دارد. بد نیست بدانید اگرچه لکه گیری و ترمیم رنگ یخچال سفید رایجتر است، اما این خدمت برای تمام انواع یخچال با رنگ‌های مختلف انجام می‌شود. جالبتر اینکه امکان ترمیم رنگ در یخچال چرمی نیز وجود دارد!

چه زمانی نسبت به ترمیم رنگ یخچال اقدام کنیم؟

اغلب افراد منتظر این هستند تا رنگ یخچال سفید، استیل و … کاملا پریده شود یا خط و خش روی آن باعث ذوق زدگی گردد تا تصمیم به بازسازی رنگ یخچال بگیرند. این رویه کاملا اشتباه است. هر زمان احساس کردید رنگ یخچال کمی فرسوده شده است، نیاز به ترمیم رنگ یخچال خواهید داشت.

همچنین در صورت پریدن رنگ یخچال باید فورا برای لکه گیری رنگ یخچال اقدام کنید. این کار ضمن حفظ ظاهر زیبای آشپزخانه به جلوگیری از خراب شدن هرچه بیشتر رنگ یخچال فریزر کمک شایانی می‌نماید. بنابراین منتظر این نباشید تا رنگ به کلی خراب شود تا از خدمات تعمیر رنگ استفاده کنید.

رنگ مناسب جهت ترمیم رنگ یخچال

برخلاف رنگ کاری دیوار یا نما که انتخاب‌های متنوعی برای رنگ آمیزی وجود دارد، در بازسازی رنگ یخچال (ترمیم رنگ یخچال فریزر) دست تعمیرکار جهت انتخاب رنگ مناسب یخچال فریزر بسته است.

به طور کلی در طول عملیات خش گیری و لکه بری یخچال از 3 نوع رنگ بر حسب سلیقه و نیاز استفاده می‌شود:

  • رنگ روغنی: این نوع رنگ یخچال بر پایه روغن است. از مزایای رنگ روغن می‌توان به دوام و پایداری آن اشاره کرد، با این حال به دلیل ماهیت چربی که دارد، باید در فضای باز از آن استفاده کرد.
  • رنگ اکریلیک: این نوع رنگ یخچال فریزر بر پایه است. اگرچه مقاومت کمتری نسبت به رنگ روغن دارد، اما هم رنگ کاری با آن آسان تر است، هم سریع خشک می‌شود.
  • اسپری رنگ: نوع دیگری از انواع رنگ لکه گیری یخچال وجود دارد که به صورت اسپری به بازار عرضه می‌شود. بسیاری از افراد از این رنگ برای از بین بردن خط و خش استفاده می‌کنند.

با توجه به عمق خط و خش در یخچال متخصص رنگ کار یخچال می‌تواند هر یک از رنگ‌های بالا را انتخاب نماید، البته که استفاده از رنگ‌های با کیفیت بالا در اولویت بالاتری قرار دارند!

استفاده از اسپری رنگ جهت لکه گیری یخچال ایا خوب است؟

همانطور که گفته شد استفاده از اسپری رنگ برای ترمیم رنگ یخچال متداول است، اما اگر بخواهیم واقع بینانه استفاده از اسپری برای لکه گیری رنگ یخچال را بررسی کنیم، نباید نسبت به آن خوشبین باشیم. اولا استفاده از اسپری تنها برای رفع خط و خش سطحی مناسب است، چرا که در صورت کدر شدن رنگ یخچال، امکان رنگ کاری کل یخچال با اسپری به نوعی غیر ممکن خواهد بود. از طرفی کیفیت اسپری‌ها به شدت پایین است، از همین بابت معمولا لکه گیری با کیفیت مناسب انجام نمی‌شود.

مراحل بازسازی رنگ در یخچال

در این قسمت به آموزش نحوه ترمیم رنگ یخچال می‌پردازیم. از آنجا که شما به دنبال ترمیم رنگ یخچال فریزرتان هستید، احتمالاً آشنایی با چگونگی بازسازی رنگ یخچال برایتان از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.
لکه گیری درب و بدنه یخچال فریزر شامل یکسری مراحل اصولی و به هم پیوسته است که در ادامه با هم این سلسله مراحل را مرور می‌کنیم:

  1. در گام نخست یخچال فریزر را از پریز بکشید.
  2. تمام مواد غذایی را از داخل یخچال، ترجیحاً به یک محوطه سرد، منتقل کنید.
  3. توصیه می‌شود رنگ کاری را در یک محیط باز، خارج از خانه انجام دهید. البته اگر این امکان وجود ندارد، ترجیحاً یخچال فریزر را به وسط آشپزخانه منتقل کنید.
  4. در این صورت باید اطراف آشپرخانه به خصوص لوازم برقی را با پارچه یا کاغذ بپوشانید.
  5. همچنین لوگو، دکمه و دستگیره یخچال را با هدف عدم رنگ شدن به خوبی بپوشانید.
  6. سطح یخچال فریزر را به صورت کامل بشویید تا رنگ به درستی روی آن بنشیند.
  7. سطوح زبر، کدر و مورد نیاز را سمباده کشی کنید.
  8. با توجه به نیاز یخچال، از یک یا دو لایه آستر پیش از رنگ کاری استفاده بنمایید.
  9. در هر نوبت اجازه دهید رنگ آستر خشک شود، سپس مرحله بعدی را شروع کنید.
  • در مرحله بعد نوبت به رنگ کاری اصلی می‌رسد. یک یا دو لایه رنگ اصلی، با توجه به نیاز، روی بدنه یخچال بکشید.

پس از اجرای این مراحل می‌توان ادعا کرد عملیات رنگ آمیزی یخچال با موفقیت به پایان رسیده است.

رنگ کدام قسمت یخچال قابل بازسازی و ترمیم است؟

خدمات ترمیم رنگ یخچال مربوط به تمام سطوح یخچال است؛ از درب یخچال گرفته تا بدنه آن. در این خدمات تعمیرکار جهت از بین بردن خش روی درب یخچال، لکه گیری گوشه‌های یخچال، بازسازی رنگ دیواره یخچال و سایر قسمت‌های یخچال اقدامات لازم را انجام می‌دهد. در واقع اگر درب یخچال شما در معرض دید است یا اگر تنها رنگ یکی از سطوح یخچال آسیب دیده است، می‌توانید از بین بردن خط و خش روی یخچال را تنها به آن سطح معطوف کنید.

ترمیم و بازسازی رنگ یخچال؛ توسط تعمیرکاران کاری تی

با توجه به مراحل و آموزش‌های گفته شده در این صفحه باید گفت اگرچه امکان ترمیم رنگ یخچال به صورت شخصی وجود دارد، اما معمولا نتیجه نهایی رضایت بخش نیست! بسیاری از افراد به وسیله اسپری رنگ، اقدام به تعمیر رنگ یخچال می‌کنند که این موضوع می‌تواند باعث دو رنگ شدن یخچال یا کیفیت پایین آن شود، اتفاقی که باعث می‌شود به اصطلاح تو ذوق افراد بخورد.

از همین بابت بهترین توصیه ما به شما این است که عملیات ترمیم و لکه گیری رنگ یخچال (سیلور و سفید) را به تعمیرکاران حرفه‌ای یخچال فریزر بسپارید. اگر در پیدا کردن تعمیرکار حرفه‌ای و رنگ کار یخچال نیاز به کمک دارید، سایت کاری تی می‌تواند یک مرجع مناسب جهت اتصال شما به نمایندگی‌های تعمیرات یخچال فریزر باشد. حتما از این سایت برای پیدا کردن رنگ کار یخچال کمک بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا