عمومیکسب و کار ایرانی

علت گرم شدن یخچال چیست

منظور از گرم شدن یخچال چیست؟

هر یخچالی بعد از مدتی کار کردن دچار مشکلات گوناگونی می شود. یکی از این مشکلات گرم شدن و سرما نداشتن می باشد. از جمله چنینم مشکلاتی می توان به گرم بودن یخچال و سرما داشتن فریزر اشاره کرد.

شاید برای شما جای سوال باشد که چرا فریزر سرما دارد اما یخچال سرما ندارد؟ مگه یخچال و فریزر به هم وصل نیستند!! و انواع و اقسام این سوالات. اما گرم شدن یخچال دلایل زیادی دارد.

چه عواملی باعث گرم شدن یخچال می شود؟

خرابی موتور یا کمپرسور

تعمیر یخچال در اکباتان: یکی از اصلی ترین قطعات یخچال می باشد. اگر ایراد داشته باشد تاثیر مستقیم بر روی سرمای یخچال می گذارد.

اگر عمر موتور یا کمپرسور کم می باشد و همچنین صدا زیادی نمی دهد و خیلی داغ نمی کند احتمال اینکه مشکل از موتور یا کمپرسور باشد خیلی کم است. اما در هر صورت پیشنهاد می کنیم که موتو باید حتما تست و بررسی شود.

مشکل در فن کندانسور یا خود کندانسور

کندانسور در یخچال ها معمولی در پشت یخچال قرار دارد و در یخچال های ساید بای ساید در پشت و زیر بدنه قرار دارد. گاز یخچال از موتور به لوله های کندانسور وارد می شود و حین عبور باعث خنک شدن گاز می شود.

اگر لوله های کندانسور مشکلی داشته باشند و یا فن کندانسور ایراد داشته باشد گاز گرم وارد یخچال می شود و در نهایت باعث گرم شدن یخچال می گردد.

خرابی ترموستات

ترموستات یخچال قطعه ای مکانیکی و الکترونیکی می باشد که با چرخاندن آن میزان دمای را می توان تنظیم نمود. اگر ترموستات خراب باشد موتور یا کمپرسور نمی تواند یعنی در واقع لازم نمی بیند که روشن شود و سرما تولید کند. در نتیجه باعث گرم شدن یخچال می شود.

مشکل در سیستم دیفراست

هرگونه مشکل در سیستم دیفراست باعث می شود سرما سازی یخچال دچار اختلال گردد. برای مثال اگر المنت یا هیتر خراب شود اواپراتور یخ می زند و سرما وارد یخچال نمی شود.

یا ممکن است تایمر دیفراست خراب باشد و دیفراست به موقع انجام نگیرد. برای تست این موضوع کافی است یخچال 24 ساعت بیرون از برق باشد. اگر مشکل برطرف شد و مجددا این مشکل بروز پیدا کرد یعنی یکی از قطعات دیفراست یخچال ایراد دارد.

ایراد در گاز یخچال

سرما نداشتن یخچال یکی از شایع ترین عوارض مشکل در گاز یخچال می باشد. اگر یخچال نشتی گاز داشته باشد باعث می شود که گاز کافی در موتور یا کمپرسور به سمت یخچال انتقال داده نشود و در نتیجه یخچال گرم شود.

برای حل مشکل کافی است یخچال شارژ گاز گردد. اگر در تهران یا کرج هستید می توانید از خدمات شرکت تهران سرویس استفاده کنید.

خرابی دمپر

یا قطعه بین فریزر و یخچال می باشد که زمانی که یخچال به سرما احتیاج داشته باشد این دریچه باز می شود و سرما به داخل یخچال وارد می شود.

اگر دریچه دمپر یخچال ایراد داشته باشد و به درستی باز و بسته نشود مشکلاتی دارد.

اگر دقیق باز نشود باعث می شود یخچال گرم باشد. اگر دقیق بسته نشود باعث می شود یخچال بیش از حد سرما داشته باشد و مواد غذایی در یخچال یخ بزنند. در همین راستا پیشنهاد می کنیم مقاله علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال را مطالعه کنید.

علت گرم شدن داخل یخچال سامسونگ |علت گرم شدن فریزر سامسونگ |علت گرم شدن یخچال اسنوا

خرابی فن یخچال

فن یخچال سرما را در یخچال پخش می کند. خرابی فن یخچال یا فن اواپراتور باعث می شود سرما در داخل یخچال نچرخد و یخچال گرم باشد.

اگر موقعی که یخچال کار می کند درب یخچال را باز کنید و با دست سویئچ درب را فشار دهید متوجه می شوید که فن کار می کند یا خیر. همچنین اگر فن یخچال صدای آزار دهنده بدهد حاکی از خراب شدن فن می باشد.

خرابی لاستیک دور درب یخچال

لاستیک دور درب یخچال یک حفاظ می باشد که مانع از خروج سرما از یخچال می گردد. اگر لاستیک دور درب یخچال ایراد داشته باشد سرما از یخچال خارج می شود و هر چه قدر هم که موتور یا کمپرسور کار کند باز یخچال گرم خواهد بود.

برای تست سالم بودن لاستیک دور درب یخچال، یک ورقه A4 را بین درب و یخچال قرار دهید و درب را ببندید. اگر کاغذ A4 افتاد یعنی لاستیک ایراد دارد و حتما باید تعویض کنید.

مشکل در برد الکترونیکی اصلی

برد الکترونیکی اصلی یخچال جزو آخرین دلایل گرم بودن یخچال می باشد. زیرا ممکن است بخش یا قسمتی از برد الکترونیکی که وظیفه دربافت سیگنال از سایر بخش های یخچال را دارد با مشکل روبرو شده باشد و در نتیجه در فرآیند سرما سازی فعالیتی نداشته باشد.

اگر همه قطعات یخچال سالم باشند و هنوز مشکل برطرف نشده باشد لازم است از خدمات استفاده کنید.

علت داغ بودن بدنه یا دیواره و بغل های یخچال چیست؟

بهتر است نگران این موضوع نباشید. زیرا این گرما و داغ بودن ناشی از ورود و خروج گاز مبرد یا سرمازا در یخچال می باشد.

حتی ممکن است شاهد قطره بستن آب بر روی دیواره نزدیک درب یخچال باشید که این مورد ناشی از گرم بودن و سرد شدن ناگهانی می باشد.

پیشنهاد می کنیم که یخچال را در دمای پایین یا نزدیک پنجره ها قرار دهید. یخچال بهتر است نزدیک گاز آشپزخانه نباشد.

یخچال گرم است اما فریزر خنک است.

این مورد برای بسیاری از مردم اتفاق افتاده است. عواملی که باعث بروز چنین مشکلی می شوند عبارت انداز:

امیدواریم این مقاله تا حدودی مشکلات شما را حل کرده باشد. ما آماده پاسخگویی به سوالات شما دوستان عزیز هستیم. در بخش نظرات سوالات خود را مطرح بفرمایید تا توسط کارشناسان شرکت تهران سرویس پاسخ داده شود

دکمه بازگشت به بالا