عمومیکسب و کار ایرانی

آیا سایبان‌های پارکینگ می‌توانند با رنگ‌های مختلف و طرح‌های متنوعی تزئین شوند؟

سایبان‌ها یک پوشش ثانویه با متریال مختلف هستند و دارای کاربردهای متنوعی هستند. این تجهیزات برای محافظت اشیا در برابر تابش نور خورشید، بارش باران و برف و وزش بادهای شدید هستند و در انواع مختلف شامل سایبان خودرو، سایبان تراس، و… مورد استفاده واقع می‌شوند. امروزه سایبان ها با فناوری‌های مختلف توسط سازندگان چون به بازار عرضه می‌شوند.

برای مثال یکی از رایج‌ترین سایبان‌ها برای استفاده، سایبان پارکینگ است و عمده ترین کاربرد آن محافظت ماشین‌ها در مقابل عوامل محیطی است. با توجه به اینکه ما در این مطلب قصد داریم شما را با انواع سایبان پارکینگ و مزایای بیشتر سایبان‌های پارکینگ آشنا سازیم، در ادامه توضیحاتی را در این رابطه به شما ارائه می‌دهیم.

سایبان پارکینگ

ایجاد سایه مهم‌ترین مزیت ساخت سایبان خانگی است. برای حفاظت از خودرو خود هنگام باران یا تابش آفتاب شما می‌توانید از سایبان پارکینگ استفاده کنید. در واقع یکی از راه‌حل‌هایی که بسیاری از افرادی که در محیط زندگی یا کار خود پارکینگ مسقف ندارند استفاده از سایبان پارکینگ است.

همان‌طور که می‌دانید بدنه خودرو ضعیف است. و اشعه‌های مضر نور خورشید و بارش باران و برف و تگرگ نیز باعث آسیب رسیدن به بدنه و رنگ خودرو شده و قطعات داخلی آن نیز دچار فرسودگی می‌شود. با استفاده از سایبان پارکینگ شما می‌توانید از خودرو خود محافظت کنید بهتر است بدانید طبق تحقیقات انجام شده، هوای زیر سایه بان تا 20 درجه خنک‌تر از هوای محیط است. چون سایبان از تابش نور به بخش زیر آن جلوگیری می‌کند، دمای آن محیط خنک‌تر می‌شود.

سایبان‌های ماشین خودرو

مزایای استفاده از سایبان پارکینگ

سایبان پارکینگ یک محصول محبوب و مفید است که می‌تواند فضای ایمنی را برای خودرو ایجاد کند. در ادامه برخی از مزایای استفاده از این سایبان را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • افزایش زیبایی فضای باز حیاط
  • ایجاد ارزش افزوده برای ساختمان
  • محافظت از وسایل نقلیه در فضای باز
  • ایجاد یک فضای کاربردی در خانه
  • امکان نصب صفحات خورشیدی روی سقف سایبان به عنوان یک منبع انرژی
  •  محافظت در برابر اشعه خورشید
  • نیاز به تعمیر پایین و نگهداری آسان

Can the parking canopies be decorated with different colors and designs?

نکات مهم در انتخاب سایبان پارکینگ خودرو

شما باید سایبانی را انتخاب کنید که مناسب متراژ فضای مورد نظر شما باشد. استفاده از سایبان با حداقل ستون یا سایبان های بدون پایه برای محیط‌هایی با متراژ محدود مناسب است.باید از استحکام کافی برخوردار باشد. سایبان در برابر عوامل مختلف مانند بارش های شدید برف یا تگرگ، تابش نور مستقیم خورشید، آتش سوزی، وزش باد شدید و… قرار دارد، ما به شما توصیه می‌کنیم در هنگام اجرای سایبان از متریال با کیفیت بالا استفاده کنید.

نکته مهم دیگری که باید مد نظر قرار دهید ثابت بودن رنگ پوشش سایبان است. سایبان خودرو به دلیل تابش نور خورشید ممکن است بعد از مدتی دچار فرسودگی و رنگ پریدگی شود. شود اما اگر شما پوشش مناسبی را انتخاب کنید می‌توانید از این امر جلوگیری کنید. همچنین این نکته را  فراموش نکنید که سایبان شما قابلیت تمیز کردن را داشته باشد و کمترین آلودگی را به خود جذب کند.

انواع سایبان پارکینگ

سایبان‌های پارکینگ از نظر شکل ظاهری در مدل‌های مختلفی مانند، سایبان پارکینگ خودرو ساده، ، سایبان موجی شکل، سایبان دو طرفه ساخته می‌شوند.این محصول بسیار کاربردی هم مانند دیگر مدل‌های سایبان‌های خانگی در دو نوع ثابت و متحرک تولید و اجرا می‌شوند.

سایبان پارکینگ ثابت

سایبان پارکینگ ثابت بر خلاف سایبان پارکینگ متحرک، در محل نصب به صورت ثابت بوده و غیر قابل باز و بسته شدن هستند و در هر شرایط و مواقعی از خودروی شما محافظت می‌کند و بر روی آن سایه ایجاد می‌کند. سایبان ‌های ثابت با طراحی‌های مختلف و ابعاد گوناگون در محیط مد نظر قابل اجرا است. برای طراحی سایبان ثابت از دو مدل ستون‌دار و بدون ستون استفاده می‌شود. این نوع از سایبان استحکام بسیار بالایی دارند. طراحی آن ‌ها محکم بوده و ضد زنگ می ‌باشد.

 سایبان پارکینگ متحرک

سایبان متحرک ماشین بعد از نصب و اجرا قابلیت این را دارد شما هر زمانی که بخواهید آن را باز کنید و از سایه آن استفاده کنید یا در صورت عدم نیاز می‌توانید سایبان را جمع کنید. سایبان‌های متحرک در دو نوع دستی و برقی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در حال حاضر نوع برقی آن بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است. و به خاطر سهولت در استفاده در موارد زیادی از آن استفاده می‌شود. سایبان‌های متحرک را در مکان‌هایی استفاده می‌کنند که علاوه بر کیفیت سایبان ظاهر زیبای آن نیز بسیار مورد توجه می‌باشد. این سایبان‌ها با یک ریموت کنترل باز و بسته می شوند و شما با مقداری فاصله هم امکان کنترل آن را از دور خواهید داشت.

پوشش مناسب برای سایبان خودرو

در انتخاب پوشش مناسب برای سایبان باید  دقت ویژه‌ای داشته باشید تا بتوانید رنگی را انتخاب کنید که با محل کار یا منزل شما در هماهنگی باشد. پوشش‌های سایبان در جنس‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به نیاز کاربران و شرایط اقلیمی منطقه قابل نصب و اجرا هستند. این نکته را مد نظر قرار دهید که امکان دارد برخی پارچه ها برای مناطق گرمسیر مناسب باشند و خنکی خوبی را فراهم کنند. اما همان جنس در هوای مرطوب دوام مناسبی نداشته باشد و بعد از مدتی دچار فرسودگی شود.

جنس پارچه‌های مناسب برای پوشش سایبان بسیار متنوع بوده و به صورت : برزنتی، پی وی سی و کششی برای استفاده در اختیار عموم قرار می‌گیرند. پارچه های پی وی سی از بهترین انتخاب ها برای پوشش سایبان می‌باشد زیرا ضدآب هستند و هرگز نم یا رطوبت را از خود عبور نخواهند داد. همچنین مقاومت بسیار بالایی در مقابل اشعه مضر خورشید دارند. و این امر عامل اثرگذاری در تامین سلامت شما و وسیله نقلیه است. این پوشش کاملا ضدآب است و شما در هیچ زمانی نم و قارچ  را بر روی آن نخواهید دید؛ از این رو شما هیچوقت نباید نگران تمیز کردن سایبان باشید.

به نظر شما سایبان‌های پارکینگ قابل تزئین با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع هستند؟

سقف متحرک سایبان سازه‌ای بسیار زیبا و پارچه‌ای هستند و به جز استفاده در موارد خانگی مانند سایبان پارکینگ یا تراس و بالکن در بسیاری از فضاها از جمله رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها از این پوشش به عنوان تزئین نمای ورودی استفاده می‌شود، حتما شما علاقمند هستید که بدانید امکان تعیین رنگ و طرح‌های مختلف برای سایبان وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

با توجه به این که جنس سقف‌های متحرک سایبان از پارچه ضد نور و ضد آب یو پی وی سی است و این پارچه‌ها در رنگ‌ها و طرح های مختلف در بازاv طبق نیاز کاربران موجود هستند پس شما این امکان را دارید که با در نظر گرفتن ویژگی‌های فضای مورد نظرتان و سلیقه خود پارچه‌ای در طرح و رنگی که علاقمند هستید تهیه کرده و به عنوان پوشش سایبان از آن استفاده کنید.نکته‌ای که قبلا هم توضیح دادیم این است که پوشش یو پی وی سی کاملا در برابر نور خورشید مقاومت دارد و این امر سبب می‌شود در مرور زمان رنگ آن از بین نرود.

تعیین رنگ سقف متحرک چه مزیتی دارد؟

همان‌طور که اشاره کردیم سقف متحرک علاوه بر استفاده به عنوان سایبان برقی پارکینگ در رستوران‌ها وکافی شاپ‌ها و هتل‌ها، نیز برای محافظت و ایجاد فضایی امن مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین میتوانید از این مدل سایبان برای پوشش سقف استخر استفاده کنید.صاحبان این مراکز اگر  قصد داشته باشند از تنوع رنگ و ظاهر این سازه به عنوان نمای ظاهری و حتی تبلیغات خود استفاده کنند می‌توانند به راحتی رنگ و طرح دلخواه خود را انتخاب کرده و به عنوان پوشش سقف سایبان سال‌های زیادی از آن استفاده کنند.

امروزه بیشتر شرکت‌های سازنده سایبان‌های متحرک محصولات خود را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف از رنگ‌های ساده گرفته تا دکورال یا حتی طرح چوب جهت پوشش سایبان به بازار عرضه می‌کنند. تا به زیبایی پارکینگ، مغازه یا هر محل تجاری دیگری افزوده شود.

علاوه بر این اگر شما قصد استفاده از سایبان پارکینگ را دارید می‌توانید خودتان در تزیین آن موثر باشید. شما می‌توانید با نصب انواع مختلف چراغ‌های ال ای دی در رنگ‌های زیبا و روشنایی‌های مدرن و متحرک در زیر سقف سایبان با ایجاد رقص نور نمای بسیار چشمگیری را در شب ایجاد کنید که انجام این عمل جلوه خاصی به سایبان و محیط حیاط شما می‌دهد با تزیین سایبان خود هماهنگ با ساختمان می‌توانید ظاهر زیباتری هم به نمای آن بدهید. و حتی در مراکز تجاری تفریحی این عمل نقش مهمی برای جذب مشتری دارد.

تاثیر تعیین رنگ و تزیینات بر قیمت سقف متحرک

در عوامل مختلفی دخیل هستند. همانطور که متوجه هستید قیمت یک محصول آماده کمتر از قیمت یک محصول سفارشی است. پس تعیین رنگ مخصوص برای سایبان بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد چون سازندگان باید سایبان را با رنگ مورد نظر شما بسازند. علاوه بر تعیین رنگ ابعاد سایبان هم در قیمت تاثیرگذار است. هرچه ابعاد سایبان سفارشی بزرگ‌تر باشد قیمت آن هم بیشتر خواهد بود. به شما پیشنهاد می‌کنیم با حذف واسطه‌ها و خرید مستقیم از تولید کننده در کاهش قیمت خرید سیابان نقش ویژه‌ای داشته باشید.

جمع بندی

در این مطلب ما سعی داشتیم به پاسخ این سوال که آیا می‌توان سایبان‌های پارکینگ را با رنگ‌های مختلف و طرح‌های متنوع تزیین کرد بپردازیم. همان‌طور که دریافتید شما این امکان را دارید که سایبان خود را در رنگ‌های مختلف تهیه کنید و با نورپردازی‌های مدرن به تزیین آن بپردازید. این عمل باعث زیبایی چندین برابر محل زندگی شما خواهد شد. و اگر در محل کسب خود از این تزئینات استفاده کنید در جذب بیشتر مشتری تاثیرگذار خواهید بود.

دکمه بازگشت به بالا