اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

آیا سیر سیاه در بهبود عملکرد مغزی مفید است؟

سیر سیاه چیست ؟

 سیر سیاه دکتر بیز: یکی از رایج ترین گیاهانی است که در پخت و پز در سراسر جهان استفاده می شود. اما چند نفر از شما با سیر سیاه برخورد کرده اید؟

هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، فواید زیادی برای سلامتی دارد که آن را به یک مکمل تقریبا ضروری برای رژیم غذایی ما تبدیل می کند.

سیر سیاه اساساً سیر معمولی شماست که در دمای بالا و تحت رطوبت شدید تخمیر شده است. فرآیند تخمیر حبه های سیر را تیره می کند و طعم شیرینی به آنها می دهد. همچنین قوام آنها را به حالت جویدنی و ژله ای تغییر می دهد.

بر اساس مجله تجزیه و تحلیل غذا و دارو، سیر سیاه در مقایسه با همتای تازه خود، به دلیل کاهش محتوای آلیسین، طعم تند و زننده ای آزاد نمی کند.

تفاوت سیرسیاه با سیر معمولی در چیست ؟

قهوه گانودرما: سیر سیاه (BG) به سادگی سیر تازه است که برای مدتی در دمای بالا و در رطوبت بالا تخمیر شده است. این فرآیند حبه های سیر را تیره می کند، طعم شیرینی به آنها می دهد و قوام آنها را به حالت جویدنی و ژله ای تغییر می دهد . مدت زمان تخمیر بسته به فرهنگ، سازنده و اهداف متفاوت است

سابقه طولانی استفاده از سیر در مواد غذایی و مطالعات حاد، مزمن و استنشاقی، اگرچه محدود است، اما هیچ اثر بیولوژیکی نامطلوب معتبری را نشان نمی دهد. منشا دقیق سیر سیاه ناشناخته و بحث برانگیز است.

با این حال، سیر سیاه برای قرن ها در کره جنوبی، ژاپن و تایلند مصرف می شد و حدود 10 سال پیش به تایوان و سایر کشورها وارد شد.

در چند سال گذشته، سرآشپزهای سطح بالا توجه زیادی را به سیر سیاه جلب کرده اند، که از آن برای طعم دادن به مرغ، ماهی، سوپ و ریزوتو استفاده می کردن.

در مقایسه با سیر تازه، سیر سیاه به دلیل کاهش محتوای آلیسین، که در طول فرآیند پیری به ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند آلکالوئیدهای فعال زیستی و ترکیبات فلاونوئیدی تبدیل می‌شود، طعم بدی ایجاد نمی‌کند.

تغییرات خواص فیزیکوشیمیایی دلیل اصلی افزایش فعالیت زیستی سیر سیاه در مقایسه با سیر تازه است. علاوه بر مصرف روزانه، چندین مطالعه گزارش کرده‌اند که عصاره سیر سیاه دارای عملکردهای متعددی از جمله اثرات آنتی اکسیدانی، ضد حساسیت، ضد دیابت، ضد التهاب و ضد سرطان است.

در سال 1990، برنامه Designer Foods، سیر را در صدر نامزدهای مبارزه با سرطان قرار داد.

 سیرسیاه چه کاری می تواند برای سلامتی شما انجام دهد؟

قیمت قهوه سوپریم دکتر بیز: سیر به دلیل فعالیت های ضد سرطانی، ضد دیابتی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی که دارد به عنوان یک ماده سالم در نظر گرفته می شود.

سطح S-آلیل سیستئین (SAC) در سیر سیاه در مقایسه با همتای تازه آن بیشتر است. این به شما کمک می کند در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب محافظت کنید.

ما تنها کسانی نیستیم که می گوییم سیر سیاه گیاه سالمی است که به آن نیاز دارید، علم از ما حمایت می کند. طبق مطالعه منتشر شده در IntechOpen، ورزش و مصرف سیر سیاه می تواند به کاهش چربی، چربی اپیدیدیم و وزن کبد کمک کند.

در واقع سیر سیاه یک مکمل غذایی عالی برای کمک به کاهش وزن میباشد . البته این نکته ضروری است که همیشه کاهش وزن با رعایت رژیم غذایی و ورزش اتفاق می افتد که سیر سیاه بسیار در کمک به کاهش وزن موثر است .

خواص سیر سیاه برای پوست |خواص سیر سیاه برای لاغری |خواص سیر سیاه برای معده

خواص سیر سیاه :

1.       عملکرد قلب را بهبود می بخشد

سیر سیاه گردش خون، عملکرد قلب را بهبود می بخشد و تشخیص نارسایی قلبی را کاهش می دهد. طبق بررسی منتشر شده در Frontiers in Physiology، محققان دریافتند که سیر سیاه ممکن است از شما در برابر دیابت نیز محافظت کند.

سیر سیاه در مقایسه با همتای خود یعنی سیر تازه حاوی حدود 5 برابر بیشتر پلی فنول است که باعث می شود در محافظت از قلب در برابر آسیب رادیکال های آزاد موثرتر باشد.

1.       مغز شما را فعال تر می کند

سطوح بالای آنتی اکسیدان موجود در سیر سیاه ممکن است به بهبود سلامت مغز و تقویت حافظه شما کمک کند. آنتی اکسیدان ها آسیب رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر کمک کند.

و مهمتر اینکه خواص ضد التهابی سیر سیاه ممکن است از زوال شناختی محافظت کند.

1.       می تواند از سرطان جلوگیری کند

سیر سیاه ممکن است به کاهش رشد سلول های سرطانی روده بزرگ و سلول های سرطان خون کمک کند. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در این گیاه آنها را به یکی از بهترین مواد غذایی برای مبارزه با سرطان تبدیل کرده است.

طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله Biomedical Reports، عصاره سیر سیاه کهنه ممکن است در پیشگیری و درمان سرطان روده بزرگ در انسان موثر باشد.

آیا سیر سیاه باعث لاغری می شود ؟

خبر خوب اینکه  اگر می خواهید فرم بدن خود را حفظ کنید سیر سیاه بخورید و بیشتر لاغر شوید .

من این تحقیق را پیدا کردم که سیر سیاه به کاهش وزن شما کمک می کند.

اگر می خواهید حتی بیشتر انرژی بسوزانید، خوردن یک تکه سیر سیاه قبل از رفتن به باشگاه عالیه.

این تحقیق نشان می‌دهد که سیر سیاه اگر همراه با ورزش باشد به سوزاندن چربی بیشتر کمک می‌کند.

فقط خوردن سیر سیاه به نحوی در کاهش وزن و لاغری موثر است، اما نه به آن اندازه.

این تحقیقات همچنین نشان می دهد که سیر کهنه شده سطح انسولین را بهبود می بخشد.

یعنی سیر سیاه و ورزش عضلات قسمت اصلی بدن را بهبود می بخشد، سپس به سوزاندن چربی بیشتر کمک می کند.

آیا سیر سیاه برای بهبود زود انزالی مفید است ؟

اختلال نعوظ (ED)، همچنین به عنوان ناتوانی جنسی شناخته می شود، یک مشکل بسیار شایع سلامت جنسی مردان است و می تواند در هر سنی از مردان رخ دهد.

این وضعیت زمانی اتفاق می‌افتد که برای مرد سختی می‌یابد تا نعوظ را به اندازه کافی برای مقاربت جنسی محکم نگه دارد. در حالی که بسیاری از مردانی که با فعالیت جنسی خود مشکل دارند خجالت می کشند با پزشک خود در مورد این موضوع صحبت کنند، اکنون به خوبی شناخته شده است که ED را می توان در اکثر موارد با موفقیت درمان کرد.

در واقع، درمان‌های خانگی زیادی وجود دارد که می‌تواند به درمان ناتوانی جنسی کمک کند، و سیر یک درمان طبیعی برای اختلال نعوظ در نظر گرفته می‌شود.

برای اکثر مردان، اختلال نعوظ می‌تواند هم فیزیولوژیکی و هم روان‌شناختی باشد، به این معنی که می‌تواند دلایل فیزیکی و عاطفی داشته باشد. طبق گفته پزشکان نعوظ می تواند نتیجه یک مشکل سلامتی جدی، از جمله دیابت، بیماری قلبی، کلسترول بالا، مولتیپل اسکلروزیس، و بیماری پارکینسون و غیره باشد.

فواید سیر برای اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی:

سیر که به عنوان یک ماده اصلی در غذاهای مختلف در سراسر جهان استفاده می شود، می تواند یک درمان طبیعی موثر برای اختلال نعوظ و انزال زودرس باشد. تحقیقات نشان داده است که سیر می تواند برای درمان ناتوانی جنسی، اختلال نعوظ با اثرگذاری بر روی بدن به روش های مختلف مفید باشد.

مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام انجام شد نشان داد که سیر حاوی پلی سولفیدهایی است که باعث تولید H2S می شود که باعث شل شدن عروق خونی و کاهش فشار خون می شود و در نتیجه سلامت قلب را بهبود می بخشد.

این مطالعه که در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شد، نشان داد که توانایی سیر در شل کردن رگ‌های خونی، گردش خون را بهبود می‌بخشد که به طور غیرمستقیم ناتوانی جنسی را کنترل می‌کند.

علاوه بر این، آلیسین، ترکیب اصلی زیست فعال موجود در سیر، جریان خون را بهبود می بخشد. اثرات مفید سیر مانند توانایی آن در کاهش کلسترول بالا و کمک به درمان فشار خون به خوبی شناخته شده است.

هم فشار خون بالا و هم کلسترول یک عامل خطر برای آترواسکلروز، تجمع چربی ها و سایر مواد در دیواره رگ ها هستند که باعث انسداد جریان خون می شود. از آنجایی که آترواسکلروز به کاهش جریان خون کمک می کند، یکی از عوامل موثر در ناتوانی جنسی است.

این نشان می دهد که سیر ممکن است به درمان ED کمک کند، اگرچه تحقیقات بیشتری برای ایجاد ارتباط مستقیم بین آلیسین و درمان ناتوانی جنسی مورد نیاز است.

نحوه استفاده از سیر سیاه برای اختلال نعوظ :

برای دریافت حداکثر فواید، می توانید به سادگی 3-4 حبه سیر خام را هر روز بجوید.

یکی دیگر از گزینه های استفاده از سیر برای ED، مصرف آن با شیر یا عسل است. ۱ تا ۲ حبه سیر را له کنید و با ۱ قاشق چایخوری عسل خام مخلوط کنید. آن را با معده خالی مصرف کنید. هر روز به مدت سه تا چهار ماه تکرار کنید

دکمه بازگشت به بالا