آیا مکمل های بدنسازی باعث ریزش مو میشود؟

مکمل‌های غذایی یکی از مهم‌ترین پروتئین‌ها و ویتامین‌هایی هستند که بسیاری از بدنسازان در ورزش برای افزایش حجم عضلانی از آن استفاده می‌کنند که با توجه به مواد تشکیل دهنده‌شان انواع مختلفی دارند. این مکمل ها تقویت می شوند و همراه با عضله سازی و تقویت عضلات استفاده می شوند. اما استفاده از این مکمل ها می تواند عوارض جانبی داشته باشد که به نوع سیستم ایمنی ورزشکار درگیر در این عوارض بستگی دارد.

توستر |مردانه

مکمل های بدنسازی به دلیل ترکیبی که دارند، در صورت استفاده بیش از حد می توانند بر بدن ما تأثیر بگذارند. استفاده بیش از حد از این مواد می تواند منجر به عوارض جبران ناپذیری شود. یکی از شایع ترین عوارض جانبی ریزش مو و رشد بیش از حد مو پس از مصرف مکمل های ورزشی است. برای خرید مکمل بدنسازی با ما همراه باشید.


مکمل های بدنسازی چیست؟

پودر اولترا وی پرو یونیورسال نوتریشن یک مکمل غذایی برای ورزشکاران و بدنسازانی است که می خواهند حجم عضلانی خود را افزایش دهند. در حالی که این مکمل ها باعث افزایش وزن و ساخت توده عضلانی می شوند، درصد چربی بدن را نیز کاهش می دهند. همچنین باعث افزایش قدرت بدنی و تسهیل حرکات ورزشی می شود.

آیا مکمل های بدنسازی باعث ریزش مو می شوند؟

مکمل های ورزشی مانند شیک های پروتئینی، کراتین و مکمل های هورمون رشد حاوی عناصری هستند که مسئول افزایش تستوسترون در بدن مردان هستند. افزایش سطح تستوسترون منجر به افزایش توده عضلانی می شود که مردان آرزوی آن را دارند. از طرف دیگر، دی هیدروتستوسترون (DHT) را افزایش می دهد. DHT هورمونی است که در صورت مصرف بیش از حد آن باعث ریزش مو می شود. بنابراین، افزایش سطح DHT منجر به ریزش مو و طاسی می شود.

با مصرف مکمل های بدنسازی تعداد موهای ناخواسته را افزایش دهید

مکمل های غذایی مانند شیک های پروتئینی، کراتین و مکمل های هورمون رشد. خواصی دارد که مسئول افزایش تستوسترون در بدن مردان است. افزایش سطح تستوسترون باعث افزایش ریزش مو می شود.

مکمل های بدنسازی باعث ریزش مو می شوند

تاثیر مکمل های ورزشی بر ریزش مو

1. ریزش مو و پروتئین آب پنیر

پروتئین برای هورمون رشد ضروری است. اما برخی از عناصر موجود در برخی شیک های پروتئینی می توانند باعث ریزش مو شوند. این شامل پودرهای پروتئینی حاوی هورمون رشد یا آمینو اسیدهای شاخه دار است.

2. ریزش مو و کراتینه

کراتین از نظر علمی برای تقویت ماهیچه ها ثابت شده است. در واقع کراتین مستقیماً به فولیکول های مو حمله نمی کند. اما باعث افزایش میزان تستوسترون در جریان خون می شود. در نتیجه چیزی به نام DHT تولید می شود که نشان داده شده است که ریزش مو را در افرادی که سابقه خانوادگی طاسی دارند تسریع می کند.

3. ریزش مو و مکمل های حاوی DHEA

یکی دیگر از اجزای مکمل ورزش است که اثرات مثبت زیادی بر بدن دارد. یکی از فواید آن افزایش قدرت عضلانی و بهبود کارایی سیستم ایمنی است. همچنین، DHEA اغلب در مکمل های بدنسازی برای افزایش متابولیسم استفاده می شود. مکمل های DHEA، مانند کراتین، می توانند به طاسی با الگوی مردانه کمک کنند. به عبارت دیگر، نحوه ایجاد آلوپسی آندروژنیک نیز به همین صورت است. DHEA باعث افزایش میزان تستوسترون در خون می شود که باعث ریزش مو در مردان می شود.

عوارض جانبی مکمل های غذایی برای بدنسازی

مکمل های بدنسازی می توانند عوارض جانبی مختلفی برای شما داشته باشند و گاهی اوقات آسیب های جدی به بدن وارد کنند، از جمله:

سرکوب سطوح طبیعی تستوسترون در بدن

رشد غیر طبیعی سینه در مردان ژنیکوماستی نامیده می شود.

سطح کلسترول بالا، منجر به حملات قلبی و سکته می شود.

آسیب کبد و کلیه

می تواند باعث مشکلات قلبی شود

کلسترول خوب را کاهش می دهد

باعث عفونت شود

افزایش قند خون

پوست آکنه ای و پوست چرب می کند

تعداد کم اسپرم در مردان

ظهور ویژگی های مردانه در زنان و بروز مشکلات جنسی در زندگی

اختلالات روانی و اعتیاد به محصولات حاوی مواد تقلبی و نامناسب

دکمه بازگشت به بالا