عمومی

آیا گوشی ردمی نوت 10 پرو ارزش خرید دارد؟

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو یکی از بهترین معاملات گوشی هوشمند در 12 ماه گذشته است. این به تجربه روزانه تلفن 1000 دلاری  نزدیک می شود که هرگز حدس زده نمی شد تا اینقدر به فروش برسی. از مهم ترین دلایل استقبال از این گوشی فوق العاده قیمت بسیار ارزان آن با وجود دوربین 108 مگاپیکسلی می باشد، به طوری که پس از اینکه برای اولین بار وارد ایران شد، خیلی زود از تمام فروشگاه ها ناپدید شد و اکنون برای تهیه آن مشکل زیادی وجود دارد و پیدا کردنش سخت است.

اما از طرفی، یک ویژگی از دست رفته وجود دارد که ممکن است شما را کنار بگذارد: 5G. این یک تلفن 4G است. این تلفن همیشه یک تلفن 4G خواهد بود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که در مدت زمان مالکیت خود از اینترنت کم سرعت تلفن همراه رضایت دارید. خوشبختانه در کشور ما هنوز اتصال نسل پنج یا 5G آغاز نشده است.

شکارچیان بازار و دلالان گوشی و همینطور فروشگاه های آنلاین نباید از Redmi Note 10 Pro غافل شوند. اگرچه نام مدل، این دستگاه را مانند یک گوشی سامسونگ خارج از برند معرفی می کند، اما این گوشی با قیمت ارزان، در حالی که می تواند رقبای بزرگ دیگری مانند OnePlus Nord N10 5G یا Google Pixel 4a را کنترل کند، از بهترین ویژگی ها در گوشی های هوشمند برخوردار است.

گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro از ویژگی های بسیار خوبی از صفحه نمایش 120 هرتز گرفته تا دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی برخوردار است. تنها استثنا واقعی چیپست گوشی است که فاقد صدای گوشی های ارزان قیمت با قیمت مشابه است. گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro در بالای لیست بهترین تلفن های ارزان قیمت قرار دارد و پیشرفته جهان قرار دارد.

دوربین اصلی به طور پیش فرض عکس های 12 مگاپیکسلی را ذخیره می کند که دارای ادغام پیکسلی می باشد و کیفیت تصاویر ثبت شده در روز برای این کلاس شما را راضی خواهد کرد. خوشبختانه در عکس هایی که با نور کافی ثبت شدند، جزئیات دقیق هستند به طوری که حتی شاخ و برگها نیز عالی به نظر می رسند. از دامنه داینامیکی نیز راضی هستیم. رد و نشانی از مزاحمت نویزها در نمونه عکس های دوربین اصلی دیده نمی شود و تمام این دلایل در کنار هم، کیفیت سنسور اصلی را برای عکاسی ضمانت می کند.

بد نیست کمی در مورد کیفیت عکس های فوق عریض صحبت کنیم. این سنسور 8 مگاپیکسلی کماکان به ثبت دقیق جزییات پایبند است. از لحاظ نور و رنگ هیچ انتقادی به عکس های فوق عریض ردمی نوت 10 پرو وارد نیست و یک نقطه قوت اساسی آن، به گوشه های تصویر مربوط می شود. بر خلاف برخی سنسورهای فوق واید که سوژه های موجود در گوشه های تصویر را غیرواقعی جلوه می دهند، این سنسور فوق عریض عملکرد بهتری دارد. مقدار بسیار اندکی تحریف شده دیده میشود اما نتیجه نهایی مطلوب خواهد بود.

در مورد سرعت شارژ هم حرف هایی برای گفتن دارد.گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro با آداپتور 33W و کابل USB-C باکیفیت عرضه می شود، یعنی دقیقا همان ترکیبی که در Poco X3 NFC قبلاً دیده ایم. در 30 دقیقه 50 درصد شارژ می شود. کاربرانی که علاقه مند به گوشی ردمی نوت 10 پرو می باشند می توانند در آدرس https://mimalls.ir/product/قیمت-گوشی-ردمی-نوت-10-پرو/  مشخصات کامل و قیمت این گوشی هوشمند فوق العاده را بدست بیاورند.

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو در حالت مکالمه 28 ساعت، در حالت وبگردی 14 ساعت و پخش ویدئو حدود 18 ساعت شارژدهی خواهد داشت. اگر نمی خواهید گوشی را در حالت 120 هرتزی قرار دهید، خیالتان راحت باشد که در یک روز کامل، نیاز به شارژ مجدد نخواهید داشت. این در حالی است که رکورد سرعت شارژ صد در صد گوشی، به دست گوشی Realme 7 Pro با زمان 37 دقیقه ای قرار دارد.

داشتن یک دوربین خوب 108 مگاپیکسلی، یکی از دلایلی است که میتواند شما را مجاب به خرید گوشی ردمی نوت 10 پرو نماید. دوربین اصلی این گوشی، از 4 سنسور 108، 8، 5 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که در قاب پشتی روی ماژول چهار ضلعی تعبیه شده اند. سنسور اصلی، سنسور واید 108 مگاپیکسلی از Samsung ISOCELL HM2 است که به جز پشتیبانی از dual pixel PDAF، دیافراگم f/1.9 و سایز سنسور 1/1.52 اینچی دارد.

با توجه به پیکسلهای 0.7 میکرومتری، نتیجه عکاسی با این سنسور 108 مگاپیکسلی با ترکیب 9 پیکسل در یک پیکسل 2.1 میکرومتری یک عکس 12 مگاپیکسلی تبدیل میشود. شانس عکاسی فوق واید و ماکرو را هم با دوربین ردمی نوت 10 پرو خواهید داشت. سنسور فوق واید یک سنسور 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 118 درجه است. اگر قصد عکاسی از سوژه ها از فاصله نزدیک را داشته باشید، دوربین ماکرو را در فاصله 5 تا 10 سانتی متری فیکس کنید تا با سنسور 5 مگاپیکسلی، تصاویر ماکرو بگیرید.

طرفداران سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی، به ثبت تصاویر پرتره می پردازند. اگر از معدود دفعاتی که مرز بین سوژه و پس زمینه نامعلوم ثبت میشود، عملکرد این سنسور رضایت بخش است.

دکمه بازگشت به بالا