عمومیکسب و کار ایرانی

اثرات آمپول نوروبیون و رژیم غذایی در تثبیت وزن

نوروبیون چیست؟

نوروبیون یک محصول ویتامینی، برای رژیم غذایی و حاوی مخلوطی از ویتامین‌های مختلف B است. این مکمل به‌صورت قرص و آمپول در داروخانه‌ها عرضه می‌شود. نوروبیون ترکیبی از 3 ویتامین نوروتروپیک ضروری (B1، B6 و B12) در دوز بالا و سه دیگر در دوز کمتر است. ویتامین‌های B1، B6 و B12 برای متابولیسم در سیستم عصبی محیطی و مرکزی اهمیت ویژه‌ای دارند. تأثیر آن‌ها بر بازسازی اعصاب در تحقیقات مختلف به‌صورت جداگانه و ترکیبی نشان داده شده است. ویتامین B1 نقش مهمی در فرآیندهای دارد. ویتامین B6 اثر دارد. ویتامین B12 تشکیل سلول‌های خونی را تضمین می‌کند و از فرآیندهای دژنراتیو سیستم عصبی جلوگیری می‌نماید. این ویژگی‌ها عملکرد فردی و پیوندهای بیوشیمیایی مفید بین 3 ویتامین را توجیه می‌کند. ترکیبات اصلی نوروبیون عبارتند از:

ویتامین‌های B گروهی از ویتامین‌های محلول در آب هستند که به‌طور طبیعی در انواع غذاهای مختلف وجود دارند. محلول در آب به این معنی است که وقتی بدن میزان موردنیاز خود از یک ویتامین را جذب نمود، بقیه را از طریق ادرار دفع می‌کند. مکمل‌های حاوی این گروه از ویتامین‌های B، گاهی اوقات نامیده می‌شوند.

 تاثیر مصرف نوروبیون در ورزش بدنسازی

در رژیم تثبیت وزن از بین تمام ویتامین‌های مورد نیاز برای سلامتی و افزایش عضلات، B کمپلکس می‌تواند مهم‌ترین آن‌ها باشد. به همین دلیل مصرف نوروبیون در بدنسازی نقش موثری ایفا می‌کند. ویتامین B-12 به متابولیسم پروتئین و چربی کمک می‌کند. بدنسازان برای ترمیم و ساخت عضلات و چربی به عنوان منبع انرژی، به آمینواسیدهای متابولیسم پروتئین نیاز دارند. B-12 همچنین برای تولید گلبول‌های قرمز خون و رساندن اکسیژن به بافت عضلانی ضروری است. این ماده مغذی از عملکرد عصبی سالم نیز پشتیبانی می‌کند که برای کنترل عضلات مورد نیاز است. ویتامین‌های گروه B به علت حلالیت زیاد در آب، باید به‌طور مداوم مصرف شوند تا اطمینان حاصل شود که همیشه در بدن وجود دارند. با این حال، ویتامین‌های B (به شکل مکمل) هرگز نباید بیش از حد مصرف شوند. به عنوان مثال، اگر حداقل 100 میلی‌گرم نیاسین مکمل نیاسینامید مصرف شود، ممکن است حالت تهوع سوزش قلب و سردرد ایجاد شود. علاوه بر این، برخی از اشکال کولین می‌توانند با عملکرد سالم باکتری‌ها در روده تداخل داشته و تولید سایر ویتامین‌ها را مختل کنند. علاوه بر این، B-6 اضافی می‌تواند باعث آسیب برگشت ناپذیر عصبی شود.

نوروبیون یک محصول ویتامینی، حاوی مخلوطی از ویتامین‌های مختلف B است.

آمپول چاقی صورت |آمپول نوروبیون برای کرونا |آیا آمپول نوروبیون چاق کننده است نی نی سایت

چرا بدنسازان به نوروبیون نیاز دارند؟

همه ویتامین‌های B در تسهیل فرآیندهای متابولیک بدن نقش دارند و از آن‌ها به عنوان نام برده‌اند. عملکرد اصلی نوروبیون در بدنسازی، بیشتر برای رفع دردهای عصبی و عضلانی و عملکرد جانبی آن، کمک به تولید انرژی، حفظ سلامت سیستم عصبی و قلب است که به‌ویژه برای بدنسازان حرفه‌ای و افرادی که با وزنه کار می‌کنند، اهمیت حیاتی دارد.

نقش اسید فولیک و نوروبیون در بدنسازی

اسید فولیک (B-9) با کاهش سطح هموسیستئین، خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. هموسیستئین یک آمینواسید حاوی گوگرد است که ارتباط نزدیکی با اسید آمینه ضروری متیونین و سیستئین دارد. بنابراین مصرف اسید فولیک در کنار قرص یا آمپول نوروبیون، به سلامت قلب کمک می‌کند.

نقش ویتامین B-6 (پیروکسیدین) موجود در نوروبیون در بدنسازی

تحقیقات نشان داده است مکمل نوروبیون حاوی ویتامین B-6، ا ترمیم می‌کند. این موضوع برای بدنسازان به ویژه زمانی که خطر پارگی بافت ماهیچه و خون مردگی وجود دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

نقش ویتامین B-12 موجود در نوروبیون در بدنسازی

گزارش‌ها حاکی از آن است که ویتامین B-12 قدرت شناخت را تقویت نموده و از عوارضی مثل آلزایمر جلوگیری می‌کند. در واقع، 42 درصد از افراد مسن کمبود B-12 دارند که اغلب با نشانه‌های طبیعی پیری اشتباه گرفته می‌شود. بدنسازان نیز از نوروبیون می‌توانند به عنوان مکملی برای کمک بگیرند.

نوروبیون، برای بدنسازان، زمانی که خطر پارگی بافت ماهیچه و خون مردگی وجود دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

نقش نوروبیون در تقویت سنتز پروتئین برای بدنسازان

بسیاری از بدنسازان مکمل‌های آمینو اسیدهای زنجیره‌ای را مصرف می‌کنند تا با تقویت سنتز پروتئین، کاهش سرعت تجزیه پروتئین یا انجام هر دو، تعادل را به سمت تجمع پروتئین تغییر دهند.

عوارض مصرف نوروبیون در بدنسازی

ویتامین‌های گروه B موجود در نوروبیون عموما بی‌خطر هستند و معمولاً وقتی طبق دستورالعمل مصرف شوند، عوارض جانبی ایجاد نمی‌کنند. اما اگر دوز بیشتری از نوروبیون در بدنسازی مصرف شود، ممکن است عوارض جانبی زیر را ایجاد کند:

واکنش‌های حساسیتی به ویتامین B1 یا B12 از قبیل تعریق، تاکی کاردی (ضربان قلب سریع) و واکنش‌های پوستی همراه با خارش و کهیر نیز از جمله عوارض احتمالی مصرف بیش از حد نوروبیون است.

موارد احتیاط در مصرف نوروبیون در بدنسازی

افرادی که داروهای اضافی یا مکمل‌ مصرف می‌کنند، باید قبل از مصرف نوروبیون با پزشک خود مشورت نمایند.

فواید مصرف نوروبیون در بدنسازی

نوروبیون عموما برای پیشگیری و درمان کمبود ویتامین B استفاده می‌شود. اما استفاده از نوروبیون در بدنسازی برای پیشگیری یا بهبود موارد زیر نیز مفید است:

کمبود ویتامین B کافی می‌تواند باعث ایجاد طیفی از مشکلات سلامتی، از جمله موارد زیر شود:

همان‌طور که گفته شد، مزایای اصلی دریافت ویتامین B، شامل سلامت قلب و عروق و سیستم عصبی، تولید انرژی و آرامش ذهنی است. با این حال، برای درک کامل عملکرد تمام ویتامین‌های B-complex در بدنسازی، بررسی همه خانواده ویتامین B ضروری است.

ویتامین ب12 علاوه بر کمک به تولید انرژی، به سالم نگه داشتن گلبول‌های قرمز خون و اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها کمک می‌کند.

ویتامینهای B غیررسمی

کولین، اینوزیتول و لیپوئیک اسید در ابتدا به عنوان اعضای خانواده ویتامین B طبقه‌بندی می‌شدند، اما اکنون در جایگاه متفاوتی قرار گرفته‌اند. به دلیل شباهت این ریزمغذی‌ها به خانواده نوروبیون و اهمیت آن‌ها در بدنسازی، به طور اجمالی به توضیحات کوتاهی در مورد آن‌ها می‌پردازیم.

نقش کولین در بدنسازی

در انتقال و متابولیسم چربی‌ها و کاهش سطح کلسترول خون نقش دارد. این ریزمغذی به در بدنسازان کمک می‌کند. کولین را می‌توان در ، کله پاچه، مخمر جو و زرده تخم‌مرغ پیدا کرد.

نقش اینوزیتول در بدنسازی

اینوزیتول در ساخت غشای سلولی، جلوگیری از تجمع چربی در کبد و متابولیسم گلوکز نقش دارد. این ریزمغذی برای بهبود وضعیت بدنی بدنسازان ضروری است. اینوزیتول را می‌توان در جگر (مرغ، گوسفند و گاو)، شیر، ذرت شیرین، غلات کامل، کشمش و بادام زمینی یافت

فاطمه کیمیا

در ابتدا با نوشتن مجموعه 3 نمایشنامه برای کودکان با نام غول سیاه کوچولو کار محتوا را شروع کردم و آن را به چاپ رساندم.سپس دوره های محتوا ، سئوی محتوایی را آموزش دیدم. الان در حدود یکسال است که در به اندام دکتر کرمانی مشغول به کار نوشتن و ترجمه‌ی مقالات هستم.
دکمه بازگشت به بالا