علم و تکنولوژی

استراتژی سئو یعنی چی؟ آیا تاثیر داره؟

امروز قراره که در مورد یک چالش بسیار بزرگ با شما صحبت کنیم. تمام افرادی که یک دوره سئو را پشت سر می‌گذارند، معمولا با این چالش مواجه هستند. این چالش بزرگ اینه که سئو را چجوری در کسب و کار خود استفاده کنیم. افراد معمولا اجزاء مختلف سئو را می‌شناسند، اما نمی‌دانند که چطوری کنار هم قرار بدن. به نظرم این مقاله به بسیار در این زمینه به شما کمک می‌کنه. توجه داشته باشید مهم نیست که سابقه شما در سئو چقدره، مهم اینکه شما باید یک استراتژی سئو داشته باشید.

محسن حبیبی راد متخصص حوزه سئو درباره استراتژی سئو از سه بخش بهینه سازی کسب و کار گفت: افزایش رضایت کاربر و بهینه سازی موتورهای جستجو تشکیل شده است. یک سئو کار باید بتواند بین این سه رکن تعادل را اعمال کند. فرض کنید که شما در سئو در مرکز یک مثلث است و هر یک از این اجزاء به یک میزان سهم در این مثلث دارند. سعی کنید به این نکته توجه داشته باشید که شما باید درک خود را نسبت به این سه حوزه عمیق کنید تا تصمیم مناسبی بگیرید. به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود توجه کنید.

آموزش سئو |اموزش سئو |چگونه سئو کار شویم

آیا بدون استراتژی سئو می‌توان، در سئو موفق بود؟

پاسخ ما به شما قطعا منفی خواهد بود. ممکن است که شما بدون استراتژی سئو بتوانید تولید محتوا انجام دهید. از طرفی ممکن است که شما صرفا با مفاهیم سئو رشد ترافیک سایت خود را نیز تجربه کنید و ورودی سایت شما نیز افزایش پیدا کند. در نهایت باید به این نکته توجه داشته باشید که ورودی شما و اعضای شما هدفمند نخواهد بود. با توجه به این نکته نمی‌توانید انتظار داشته باشید که فروش شما و برندینگ شما به نحو احسن انجام شود. پیشنهاد میشه شما برای اینکه استراتژی قوی تری برای سئو سایتتون بچینید حتما مقاله ۵ اصل سئو برای بهبود رتبه در نتایج گوگل که شاید ندانید بخوانید تا بتونید بهترین حرکت ممکن را بزنید، زیرا این مقاله حاصل تجربه و تحقیق روی 5 تا پروژه واقعی میباشد.

هدف از استراتژی سئو این است که ما یک مسیر تولید محتوای مشخص داشته باشیم.

از طرفی کلمات کلیدی ما نیز بر اساس تحلیل رقبا و همچنین بهینه سازی کسب و کار استفاده شود. زمانی که شما برای این مسیر یک برنامه ریزی منسجم داشته باشید، با توجه به این موضوع می‌توانید مخاطب هدفمند جذب کنید. گوگل نیز شما را به عنوان یک سایت با ارزش و فعال شناسایی می‌کند که در یک حوزه به خصوص فعالیت می‌کند. زمانی که شما از کلمات کلیدی متفاوت استفاده کنید، ممکن است ورودی بالایی دریافت کنید، اما مراجعه هدفمند از سمت گوگل نخواهید داشت، درست مانند سایت‌های خبری.

چگونه استراتژی سئو طراحی کنیم؟

در این مرحله برای شما این سوال به وجود میاد که چطور یک استراتژی سئو منسجم و مشخص استفاده کنیم؟ چگونه استراتژی سئوی خودمون را طراحی کنیم. شما برای اینکار باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. دقت داشته باشید که شما باید تمام تلاش خود را در این مرحله برای درک عمیق بگذارید.

1.    برای استراتژی سئو باید ماهیت کسب و کار و هدف اصلی آن از وب سایت را کشف کنید

شاید شما فکر کنید که هر کسی که سایت خود را راه اندازی می‌کند به فکر این است که فروش خود را افزایش دهد. باید به شما بگویم که شما کاملا اشتباه فکر می‌کنید. زمانی که یک کسب و کار رشد پیدا می‌کند، هدف نهایی معمولا این است که برندینگ و آگاهی از برند خود را افزایش دهد. چرا که با این کار می‌تواند روی بازار رقیب تاثیر بیشتری داشته باشد. برخی از کسب و کارهای بزرگ به اندازه کافی فروش حضوری دارند و تمرکز و تلاش خود را روی موارد دیگری می‌گذارند.

از طرفی ممکن است که کسب و کار مد نظر شما یک کسب و کار خدمات محور باشد. در این صورت بازاریابی خدمات شما به صورت کامل متفاوت می‌شود. منظور ما از بازاریابی خدمات فروش پکیج‌های بی کیفیت اینستاگرامی نیست. بلکه منظور ما انجام خدمات اصلی در حوزه وب می‌باشد. به عنوان مثال ممکن است که شما یک آنالیزور پروتفولیو باشید. در این صورت اهداف کسب و کار شما به صورت مرحله‌ای تغییر خواهد کرد.

2.    شما باید مخاطبین خود را به صورت کامل بشناسید

برخی افراد فکر می‌کنند که مخاطبین کسب و کار خود را می‌شناسند، اما زمانی که به پرسونای مشتریان حوزه خود نگاه می‌کنند، متوجه می‌شوند که شناختی درستی از آن‌ها نداشتند. شما به عنوان یک استراتژیست سئو باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا کاربرانی که قرار است که به سایت خود جذب کنید را بشناسید. به عنوان مثال ممکن است که شما بخواهید سایت خود را با یک طراحی اختصاصی مد نظر کاربران خود سازماندهی کنید.

سعی کنید که از نظر کارفرمای خود استفاده کنید. اما نباید به صورت صد در صد به گفته‌های او اکتفا کنید. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا از دیگر بخش‌ها نیز به کسب اطلاعات بپردازید. شما با انجام این کار می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی با هزینه بسیار کمتر و با بازدهی بالاتر طراحی کنید. تمامی این موارد با شناخت مخاطبین و همچنین استفاده از این دانش برای طراحی استراتژی سئو امکان پذیر است.

3.    تا چه میزان می‌توانید ارکان مختلف سئو را به صورت پیوسته استفاده کنید

به این نکته توجه داشته باشید زمانی که شما تمامی اطلاعات قبل را به دست آوردید حال باید با ابزار و همچنین دانش سئو خود آن را شخصی سازی کنید. به عنوان مثال فرض کنید که شما قرار است که یک سایت در مورد فروش لباس راه اندازی کنید. شما مخاطب هدف خود را شناسایی کردید. هدف کارفرما از انجام این کار را به دست آوردید، از طرفی شما اندکی تجربه در زمینه فروش لباس نیز دارید. در این زمان کار شما آغاز می‌شود، شما باید با ابزار سئو در ابتداء یک دسته بندی را بالا بیاورید.

سپس بازخوردها نسبت به این دسته بندی را بررسی کنید. در نهایت شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با استفاده از سه بخش سئو داخلی، سئو تکنیکال، سئو خارجی

بین اهداف خود یک ارتباط ایجاد کنید. در این بخش خلاقیت یک سئو کار می‌تواند غوغا کند. البته به شرطی که دانش مناسبی در حوزه سئو داشته باشد.

آموزش سئو |اموزش سئو |چگونه سئو کار شویم

چگونه می‌توان فهمید که استراتژی سئو ما مناسب است و یا خیر

زمانی که شما تمامی مراحل بالا را انجام دهید، ممکن است که برای این سوال پیش بیاد که چطوری بفهمیم که کار ما درست بوده یا نه؟ اولین کار شما این است که نگاهی به بازخورد رقبا و فعالیت رقبا داشته باشید. اگر شما همگام در یک خطر فکری با رقبا مشغول به کار می‌باشید، احتمالا کلمات و مسیر شما مناسب است.

اما اگر شما بر خلاف رقبا یک استراتژی سئو طراحی کردید باید به شما بگوییم که کار شما اندکی سخت است. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید از مشاورین سئو و همچنین تجربیات خود استفاده کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت کامل و جامع در مورد استراتژی‌های سئو با شما صحبت کردیم. اما شما باید این نکته توجه داشته باشید که سئو یک دانش به روز است. شما اگر قرار است که یک سئو کار حرفه‌ای شوید، بهتر است که روی مطالعات روزانه خود حساب کنید. به عنوان مثال یکی از سایت‌هایی که به صورت تخصصی در زمینه سئو تولید محتوای به روز دارد سایت برترآموز است. زمانی که الگوریتم‌های گوگل آغاز می‌شود، این موضوع به این معنی است که شما باید قبل از انجام هرکاری نتایج این الگوریتم بر روی کیفیت کار اطرافیان خود را مشاهده کنید.

دکمه بازگشت به بالا