اقتصادیعمومی

افزایش 40 درصدی فوتی‌ های ویروس کرونا طی یک هفته اخیر

افزایش 40 درصدی فوتی‌ های ویروس کرونا طی یک هفته اخیر

در جدید ترین گزارش های ارائه شده توسط دکتر نیوز، افزایش 40 درصدی فوتی‌ های ویروس کرونا طی یک هفته اخیر اتفاق افتاده است.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا از افزایش ۴۰ درصدی مرگ و میر ناشی از کووید طی یک هفته خبر داد و گفت: در صورت تداوم افزایش مراجعات، احتمال افزایش بستری‌ها با تاخیر دو یا سه هفته‌ای وجود دارد و با تاخیر یک ماهه احتمال افزایش مرگ و میر نیز وجود دارد.

وی در خصوص وضعیت کنونی کرونا در کشور و احتمال محدودیت‌های بیشتر به دلیل افزایش این بیماری، گفت: لازم به ذکر است که تعداد مبتلایان به کرونا در کشور از حدود دو هفته پیش رو به افزایش بوده و این تعداد شهرهای قرمز، نارنجی و زرد افزایش یافته است. در عین حال مقداری افزایش پایی داشتیم. البته لازم به ذکر است که این افزایش فوتی ممکن است هنوز اثر موج جدید نباشد و یا افزایش تاخیری در فوتی داشته باشیم.

افزایش ۲.۵ برابری بستری‌ها و ۴۰ درصدی فوتی‌های کرونا

وی با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونا در هفته گذشته نسبت به هفته گذشته نزدیک به 2.5 برابر شده است، افزود: در عین حال درصد فوت ناشی از کرونا در هفته گذشته نسبت به هفته گذشته نزدیک به 40 درصد افزایش داشته است. هفته قبل، که ممکن است بیشتر از این باشد.

شیراوژن با بیان اینکه شاهد افزایش مراجعات سرپایی نیز بوده ایم، گفت: با این حال امیدواریم با رعایت و واکسیناسیون مردم بتوان وضعیت بیماری را کنترل کرد اما فعلا در هفته های آغازین و ابتدایی موج هستیم.

توصیه به مسافران و زائران

وی با اشاره به سفرهای تابستانی، بازگشت زائران و… بیان کرد: توصیه ما این است که افرادی که به سفر می روند یا در فضاهای سرپوشیده و … با ازدحام جمعیت زیاد می مانند، پس از بازگشت، در صورت برگزاری مهمانی و تشرف، 5. پس از بازگشت 7 روز صبر کنید و از مراجعه به آنها خودداری کنید که در این صورت امکان انتقال بیماری کاهش می یابد. این نکته در مورد همه سفرها وجود دارد. به طور کلی تجمع در محیط های بسته و شلوغی برای ما مایه نگرانی است. البته نمی توان جلوی این موارد را گرفت، اما توصیه می کنیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

شیراوژن درباره وضعیت غربالگری در مرزها نیز گفت: مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق مرزی فعالیت و نظارت دارند. مخصوصاً در صورت ورود اتباع سایر کشورها به کشور آزمایش داده می شود، کارت واکسیناسیون آنها بررسی می شود و در صورت مشاهده علائم مشکوک قرنطینه می شوند. این ملاحظه وجود دارد که ما از نقاط مرزی آسیب پذیر نیستیم.

احتمال افزایش مرگ و میر در هفته های آینده

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنین درباره پیش‌بینی وضعیت بیماری در کشور در هفته‌های آینده گفت: احتمال افزایش فوتی‌ها در هفته‌های آینده وجود دارد و در صورت تداوم افزایش مراجعات، افزایش خواهد یافت. افزایش بستری با دو تا سه هفته تاخیر و با تاخیر یک ماهه احتمال افزایش مرگ و میر نیز وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا