اقتصادیکسب و کار ایرانی

امکان سقوط نرخ ارز به زیر ۲۰ هزار تومان وجود دارد؟

معاون ارزی سابق بانک مرکزی گفت: هماهنگی با وزارت حراست در زمینه ثبت سفارش کالاهای غیرضروری در کاهش قیمت ارز تاثیر دارد و به این ترتیب تقاضا برای ارز مدیریت می شود. .

سید کمال سیدعلی، معاون ارزی سابق بانک مرکزی درباره افزایش عرضه درهم در سامانه نیما گفت: البته تا زمانی که این امر با ثبت سفارش های متراکم انجام شود، فشار وارده به سامانه نیما قیمت ارز مدیریت می شود و روند صعودی ارز کاهش می یابد.

وی افزایش بازده ارزی حاصل از صادرات را به دلیل کاهش اثرات کرونا و بهبود روند صادرات و همچنین حذف سقف قیمت در نیما موجب استقبال بیشتر صادرکنندگان دانست و گفت: با حذف سقف قیمت در سامانه نیما، صادرکنندگان می‌توانند آزادانه ارز را در این سامانه بفروشند و این امر موجب دلگرمی صادرکنندگان می‌شود، البته باید در نظر داشت که از سوی دیگر صادرکنندگان نیز ممکن است در تسویه تعهدات خود در قبال بانک‌ها تاخیر داشته باشند. به تمایل به نرخ های بالاتر اما زمانی که نرخ ارز کنترل شود و کاهش یابد، عرضه ارز در آن سیستم افزایش می یابد.

سیدعلی درباره تصمیم اخیر بانک مرکزی مبنی بر اجازه فروش ارز توسط شرکت های پتروشیمی، معدنی و متالورژی به تمامی صرافی ها گفت: قطعا در روند نزولی نرخ ارز موثر است.اما شاید تصمیم اولیه بانک مرکزی این باشد که نگران سازوکار توزیع ارز از این صرافی ها باشد زیرا شبکه  صرافی  در خارج از کشور قوی تر است. اما از سوی دیگر بر اساس این تصمیم بانک مرکزی باید تلاش کند تا نظارت خود را بر خرید و فروش ارز در صرافی ها تقویت کند و همچنین اطلاعات خریداران ارز را از دستگاه های اجرایی دریافت کند.

این کارشناس اقتصادی در خصوص افزایش صادرات نفت کشور اظهار داشت: در هر صورت افزایش صادرات نفت به معنای ارتقای توان بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز است چرا که در شرایط فعلی عرضه و فروش ارز نفت یکی از چالش های اصلی پیش رو است. وی درباره تاثیرگذاری گشایش سیاسی بازار ارز گفت: هرگونه خبری مبنی بر توافق و مذاکره جدید می تواند باعث کاهش نرخ ارز به زیر 20 هزار تومان شود. درست مانند آنچه در قطعنامه 598 اتفاق افتاد، من معتقدم همین اتفاق با گشایش های سیاسی مشابه دوباره تکرار خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به احتمال کاهش نرخ ارز به دلیل اینکه قیمت آن در سقف است، تصریح کرد: این موضوع به سایر پدیده های اقتصادی و بازارهای اقتصادی مانند بورس بستگی دارد. البته به نکات کلیدی دیگری مانند عرضه و تقاضا نیز بستگی دارد.با این حال، اگر بازارساز بتواند شرایط بازار ارز در ماه جاری را به درستی مدیریت کند، شاهد بهبود شرایط خواهیم بود. سیدعلی در پایان گفت: یکی دیگر از مواردی که اثر کاهشی بر نرخ ارز دارد، هماهنگی با وزارت حراست در زمینه ثبت سفارش کالاهای غیرضروری است. از سوی دیگر هماهنگی با وزارت اقتصاد در خصوص مدیریت بازار سرمایه و کاهش نوسانات شدید بورس که بر نرخ ارز تاثیرگذار خواهد بود نیز باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین در زمینه فروش اوراق بدهی نیز باید برنامه ریزی بهتری برای جذب نقدینگی انجام شود.

ارز دولتی چیست و متعلق به چه کسانی است؟

بازار ارز ایران دارای نرخ های متعددی است که هر کدام در شرایط و کاربردهای متفاوتی عرضه و استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین ارزها که ارزان و مورد قبول عموم مردم است، پول ملی است. با توجه به تقاضای زیاد برای این نوع ارز، در این مقاله از سری مقالات آموزشی کارگزاری بیدار، به مسائل مربوط به ارز دولتی و بسیاری از سوالات در این زمینه می پردازیم، مانند اینکه ارز دولتی را از کجا تهیه کنیم، قیمت آن چند است. ارز دولتی در سال 1402 .نحوه افتتاح حساب ارزی بانک ملی چگونه است و ارز دولتی به چه کسانی تعلق می گیرد بیایید پاسخ دهیم.با ما بمان.

امکان سقوط نرخ ارز به زیر ۲۰ هزار تومان وجود دارد؟

پول ملی چیست؟

پول ملی یا ارز مبادله ای همان ارزی است که سالی یک بار به هر ایرانی تعلق می گیرد. پول ملی کمترین قیمت را نسبت به سایر ارزهای موجود در بازار دارد. این نوع ارز توسط بانک مرکزی به منظور کنترل نوسانات ارز تعیین می شود. بر اساس آخرین تغییرات در پرداخت ارزی دولت به هرکدام 2000 یورو پرداخت می شود که نحوه پرداخت آن از طریق واریز به حساب ارزی است. این حساب ارزی باید به مدت 6 ماه باز بماند و 100 دلار در حساب داشته باشد. در زیر توضیحات بیشتری در مورد نحوه دریافت ارز دولتی خواهیم داد.

دلار دولتی به چه کسی تعلق می گیرد؟

ارز دولتی بیشتر برای تامین ارز کالاها و امور اساسی تشکیل می شود. پول ملی به صورت زیر تعریف می شود:

واردات کالاهای دولتی
واردات برخی از کالاهای اساسی از بخش خصوصی
سفر و مأموریت کارمندان و دولتمردان
تامین محصولات کشاورزی
تامین ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی و فولادی
یک دانشجو در خارج از کشور تحصیل می کند
کالاهای اساسی و اقلام سبد زندگی مانند برنج، کره، شکر، گندم و جو
درمان و درمان لازم در خارج از کشور
هزینه های ثبت دفاتر رسمی خارج از کشور
هزینه ثبت نام مراکز علمی، آموزشی و نمایشگاهی

خرید و فروش نقدی دلار کانادا با دستگاه کارتخوان در تورنتو کانادا

یک صرافی متا که در آن تجربه خرید و فروش ارز به یک تجربه ساده، سریع و مطمئن تبدیل می شود. متا اکسچنج تجربه ای بی نظیر از خرید و فروش و قیمت دلار کانادا در تورنتو ، کانادا را به شما ارائه می دهد. با استفاده از کارت خوان پیشرفته، ما اطمینان می دهیم که تراکنش های شما به سرعت، ایمن و کارآمد انجام می شود. این فرصت منحصر به فرد به شما امکان می دهد تا به راحتی ارزهای مختلف را با نرخ رقابتی ما مبادله کنید.

تیم متا به ارائه خدماتی می بالد که مشتریان ما را راحت و مطمئن کند. کارتخوان ما استانداردهای امنیتی بالایی را رعایت می کند تا از اطلاعات مالی شما محافظت شود. با توجه به نیازهای متفاوت مشتریان، تلاش می کنیم بهترین قیمت دلار کانادا در تورنتو و خدمات را ارائه دهیم.

انتقال دلار کانادا از ایران به کانادا چگونه امکان پذیر است؟

بسیاری از ایرانیانی که به کانادا مهاجرت کرده اند سعی می کنند درآمد حاصل از کسب و کار خود در ایران را به کشور مقصد انتقال دهند. این مهاجران به راه حل های قابل اعتماد و کارآمد برای انتقال ارز به مقصد خود، به ویژه شهرهای تورنتو، مونترال و ونکوور نیاز دارند.در این زمینه همکاری با صرافی های معتبر و متخصص اهمیت زیادی پیدا می کند. این صرافی ها با استفاده از روش های جدید و پیشرفته به مشتریان خود این امکان را می دهند که ارزهای خود را به سرعت و با خیال راحت به کانادا منتقل کنند.

توجه به انتخاب صرافی با سابقه قوی و آگاهی کامل از قوانین مربوط به انتقال ارز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این اقدام نه تنها مشتریان را تضمین می کند که ارزهای آنها به طور ایمن و بدون مشکل به کانادا منتقل می شود. صرافی متا در تورنتو کانادا با بیش از چندین دهه سابقه در زمینه انتقال ارز و قیمت دلار کانادا در تورنتو  با ارائه خدماتی مطمئن و شفاف به هموطنان عزیز در این مسیر مهم و پیچیده کمک می کند.

دکمه بازگشت به بالا