علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

انتقال تصویر دوربین مداربسته با آی پی استاتیک

 مراحل گام به گام انتقال تصویر دوربین مداربسته با ای پی استاتیک

برای انجام تنظیمات مربوط به انتقال تصویر باید تنظیمات را در هر سه دستگاه ضبط کننده ، مودم ، موبایل یا کامپیوتر به درستی انجام دهید و اشتباه در هر کدام باعث عدم انتقال تصویر می شود.

امنیت ساختمان |دوربین مداربسته |دوربین مداربسته آنالوگ

1- دریافت ip static یا همان ای پی استاتیک از شرکت ارائه دهنده اینترنت جهت انتقال تصویر

برای این کار ابتدا نیاز است تا از شرکت ارائه دهنده اینترنت خود درخواست یک ای پی استاتیک بدهید. مثلا اگر از خدمات شرکت آسیا تک استفاده می کنید، از انها بخواهید به شما یک ای پی استاتیک (ولید) اختصاص دهند. برای خرید دوربین بولت داهوا لطفا کلیک کنید

نکته: انتقال تصویر از طریق ای پی استاتیک در صورت ناموفق بودن می تواند دلایل متنوعی داشته باشد که در این مقاله تمام موارد بیان شده است. پس با دقت تمام مراحل را انجام دهید.

2- چک کردن ای پی استاتیک دریافت شده جهت انتقال تصویر دوربین ها

بعد از دریافت ای پی استاتیک ، ( که ممکن است مدتی زمان ببرد تا فعال شود) اول باید مطمئن شوید که ای پی دریافت شده، درست کار می کند و اصطلاحا پینگ می دهد (خیلی از مواقع ممکن است با اینکه تمام تنظیمات را درست انجام داده اید ولی انتقال تصویرصورت نمی گیرد در آخر هم بعد از کلی سعی و خطا متوجه می شوید که  ای پی استاتیک اختصاص داده به شما فعال نیست. پس همین الان این مورد را چک می کنیم) برای این کار وارد سایت می شویم.

از صفحه باز شده گزینه اول که ping هست را کلیک کنید.

وارد صفحه جدید که شدید داخل کادر ip address ای پی استاتیک خود را وارد کنید حال روی go کلیک کنید اگه packet loss عدد 100 را نشان داد یعنی اینکه ای پی شما مشکل داره و باید با شرکت ارائه دهنده اینترنت تماس بگیرید تا مشکل را حل کنند ولی اگه مقدار packet loss عدد صفر را نشان داد بهتون تبریک میگم ای پی شما درست کار می کنه حالا به ادامه مطلب توجه کنید.

 

توجه :  چنانچه در مرحله چک کردن ای پی آدرس packet loss روی عدد 100 درصد قرار داشت با شرکت سرویس دهنده تماس بگیرید و از فعال بودن ای پی استاتیک مطمئن شوید و در صورت تایید فعال بودن ای پی استاتیک، با نادیده گرفتن مرحله قبل ادامه مراحل را دنبال کنید.جهت اطلاع از قیمت دوربین داهوا لطفا کلیک کنید

3- اتصال مودم یا روتر به دستگاه DVR یا NVR

پس از اطمینان از ای پی ادرس دریافت شده، مطمئن شوید که اتصال مودم اینترنت به دستگاه DVR یا NVR از طریق کابل شبکه برقرار باشد که برای اطمینان از این مورد ، چراغ زرد رنگ پورت شبکه واقع در پشت DVR باید در حالت چشمک زن باشد.

تذکر : زمانی که فاصله دستگاه ضبط کننده شما با مودم زیاد باشد بهتر است از کابل های شبکه با جنس مرغوب استفاده شود تا تصویر روی بستر اینترنت دچار تاخیر و قطع و وصل نشود.

تنظیمات IP STATIC در دستگاه DVR جهت انتقال تصویر دوربین مدار بسته

در صورت گذر از این مراحل، وارد صفحه تنظیمات dvr یا nvr شوید. داخل منوی تنظیمات بدنبال زیر منوی شبکه یا network بگردید.

مطابق تصویر در صفحه network تیک مربوط به گزینه DHCP را بردارید (اگر این گزینه فعال باشد با هر بار خاموش و روشن شدن مودم ممکن است ip دستگاه تغییر کند و تصویر دوربین های روی موبایل یا pc قطع شود )

سپس ای پی ادرس DVR را یاداشت کنید. و گزینه subnet mask را بصورت 255.255.255.0 قرار دهید.

سپس  Gateway را که همان ادرس مودم هست و در 99 درصد موارد 192.168.1.1 است، را وارد کنید. توجه داشته باشید که ای پی دستگاه باید هم رنج ای پی مودم باشد مثلا 192.168.1.18 باشد.

تنظیمات DNS رو دست نزنید چون مربوط به شرکت ارائه دهنده اینترنت هست و در اکثر موارد مشکلی ندارند.

چنانچه علاقمند به یادگیری موارد شبکه و دوربین های ip تحت شبکه هستید از این دیدن نمایید.

در همین صفحه ممکن است چند نوع پورت متفاوت با عنوان های متفاوت ببینید که پورت مربوط به انتقال تصویر روی موبایل MOBILE PORT یا پورت تلفن یا پورت رسانه یا MEDIA PORT هست (در دستگاه های مختلف این نام متفاوت است) این پورت رو هم یادداشت کنید. پورت موبایل در اکثر دستگاه های ahd عدد 34567 می باشد.

پس شما در این صفحه هم باید ای پی دستگاه DVR و هم پورت مربوط به موبایل را یادداشت کنید.

تنظیمات port forwarding در مودم ADSL جهت انتقال تصویر ip static

حالا وارد تنظیمات مودم شوید برای این کار ابتدا از اتصال گوشی موبایل یا کامپیوتر خود به مودم مطمئن شوید. سپس ادرس 192.168.1.1 را در مرورگر گوشی موبایل یا کامپیوتر خود وارد کنید و وارد تنظیمات مودم شوید.

توجه: چنانچه سرویس اینترنت شما وایرلس می باشد یعنی با استفاده از یک رادیو که در ارتفاع بالای ساختمان نصب می شود، اینترنت را از شرکت ISP دریافت می کند باید عملیات پورت فورواردینگ را در آنتن انجام دهید نه در مودم.

خیلی از شرکت ها دسترسی به تنظیمات آنتن را در اختیار کاربر قرار نمی دهند و شما باید با شرکت اینترنت خود تماس بگیرید و از آنها بخواید پورت فوروارد را برای شما انجام دهند.

مثلا تماس بگیرید و بگویید میخوام پورت 37777 بر روی ای پی 192.168.1.10 فوروارد شود.

(از الان به بعد فرض میکنم که مودم اینترنت شما  TPLINK هست ولی مودم ها اکثرا تنظیمات شبیه به هم دارند).

در منوی ADVANCED روی گزینه NAT کلیک کنید. در صفحه NAT دو گزینه DMZ و VIRTUAL SERVER را می بینید (تذکر: اگر در این صفحه NAT در حالت DEACTIVE  باشد شما باید از منوی کشویی بالا، گزینه PV0 رو روی PV2 قرار دهید یا روی گزینه ای قرار دهید که تنظیمات مودم روی ان انجام شده باشد و NAT در حالت ACTIVE باشد.)

تنظیمات پورت فوروارد در اکثر مودم ها به دو صورت DMZ و virtual server قابل انجام می باشد. حال اگر فقط یک دستگاه به مودم شما متصل باشد و انتقال تصویر را برای یک دستگاه می خواهید انجام دهید با DMZ راحت تر و عمومی تر می توان این کار رو انجام داد. برای این کار وارد DMZ شوید و ای پی دستگاه دی وی ار را وارد کنید و تنظیمات را ذخیره کنید. (تذکر: dmz تمام پورت ها را به دستگاه ضبط کننده دوربین های مداربسته داهوا متصل می کند و به همین خاطر امنیت بالایی ندارد)

( اگر از dmz برای انتقال تصویر استفاده می کنید نیاز نیست که تنظیمات مربوط به VIRTUAL SERVER را مطالعه کنید و مستقیم به سراغ تنظیمات مربوط به نرم افزار موبایل بروید که در ادامه همین مطلب توضیح داده شده است).

تنظیمات VIRTUAL SERVER و PORT FORWARDING

اگر از چند دستگاه در شبکه مودم استفاده می کنید برای انتقال تصویر و تفکیک دستگاه ها باید از تنظیمات VIRTUAL SERVER  استفاده کنید( درصورتی که فقط یک دستگاه در شبکه باشد مانند دستگاه دی وی ار، بجای DMZ نیز می توانید از VIRTUAL SERVER استفاده کنید) و عملیات PORT FORWARDING رو انجام بدید. برای این کار به ادامه مطلب توجه کنید.

وارد صفحه تنظیمات Virtual server شوید در این صفحه تنظیمات را مطابق توضیحات انجام دهید.

Rule index: شماره ردیف جدول هست اگر قبلا تنظیماتی در این صفحه انجام نداده اید ان را بر روی 1 قرار دهید در غیر این صورت از اعداد دیگر استفاده کنید.

Application: یک اسم اختیاری است ترجیحا ان را روی http قرار دهید

Protocol: روی گزینه all قرار دهید

Start port number و end port number : این دو گزینه همان پورت مربوط به انتقال تصویر روی موبایل است که از قبل یاداشت کرده اید و پیش فرض 34567 است.

Local ip address: ای پی دستگاه dvr است که از قبل یاداشت کرده اید.

در نهایت تنظیمات را ذخیره کنید تا یک ردیف در جدول با تنظیمات شما ایجاد شود.

تنظیمات نرم افزار موبایل برای انتقال تصویر دوربین مداربسته به روش ای پی استاتیک

بعد از انجام تنظیمات مودم وارد نرم افزار موبایل مخصوص دی وی ار شوید (نرم افزار رو می توانید با اسکن بارکدی که در این صفحه توضیح دادیم دانلود کنید یا اینکه از سی دی دستگاه دی وی ار به گوشی موبایلتون انتقال دهید). همه نرم افزار های موبایل تنظیمات شبیه به هم داند و ما اینجا تنظیمات نرم افزار XMEYE را توضیح می دهیم. نرم افزار رو باز کنید. نیازی به LOGIN نیست و همانطور که از تصویر مشخص است می توانید از گزینه LOCAL LOGIN استفاده کنید.

وارد صفحه بعد که شدید جهت اضافه کردن دستگاه جدید به نرم افزار، گزینه + رو بزنید مطابق شکل:

حال به صفحه اضافه کردن دستگاه وارد شده اید. اگر روی دستگاه رمز گذاشته اید تیک گزینه ADVANCED را بزنید. و برای انتقال تصویر با ای پی استاتیک حتما باید تیک گزینه DDNS رو بزنید. حال مطابق تصویر زیر تنظیمات رو انجام بدید و ا استاتیک و پورت تلفن که از قبل یاداشت کرده اید را وارد کنید.

انتقال تصویر شما کامل شد الان می توانید از تماشای تصاویر دوربین مداربسته روی موبایل خود با سرعت بالا لذت ببرید. اگر سوال، دیدگاه یا پیشنهادی دارید حتما برای ما در قسمت دیدگاه ها زیر همین پست بنویسیدا

 

دکمه بازگشت به بالا