عمومیکسب و کار ایرانی

انواع روکش صندلی خودرو

ویژگی اصلی روکش های صندلی خودرو که آن ها را متمایز می کند، متریال به کار رفته در ساخت آن است. اگر بخواهیم به درستی پوشش ها را بر اساس جنسیت دسته بندی کنیم; این قطعه از سه دسته چرم، پارچه و ترکیبی از دو دسته اول (چرم و پارچه) تشکیل شده است که هر کدام ویژگی ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند که کمک بزرگی به رانندگان می کند. برای خرید روکش صندلی رانا یا هر ماشین دیگری که مد نظر دارید میتوانید به بهنیکان مراجعه کنید.

روکش های پارچه ای صندلی ماشین

انتخاب بسیاری از افراد برای روکش صندلی ماشین روکش پارچه ای است. با توجه به مزایایی که نسبت به نوع چرم دارد، می توان در تعویض مکرر معایب آن را تا حدی نادیده گرفت.

نکته مهم در خرید یک نوع پارچه توجه به وزن و ضخامت آن است. لاستیک های ضخیم تر و سنگین تر بادوام تر و طولانی تر هستند. برخلاف پوست های نازک و روشن، مقاومت کم و عمر کوتاهی دارند.

مزایای روکش پارچه ای صندلی:

افراد هنگام نشستن روی آن در تابستان و گرما کمتر عرق می کنند

انتقال کمتر دمای سرد و گرم کردن مسافران در زمستان

جذب گرمای کمتر از جو در تابستان

ثبات رنگ بیشتر (تغییر رنگ کمتر)

انتخاب گسترده ای از مدل ها و رنگ ها

دوام و مقاومت بالای بافت پارچه

معایب روکش صندلی:

مشکل در تمیز کردن روکش پارچه در صورت کثیف شدن

نیاز به تغییر در زمان کوتاه تری نسبت به نوع پوست

روکش چرم صندلی ماشین

یکی دیگر از گزینه های روکش صندلی ماشین، انتخاب یک نوع چرم است که مزیت اصلی آن رفع عیب بزرگ در نوعی پارچه است که نظافت راحت تری دارد. برای افرادی که بچه های کوچک دارند توصیه می شود. روکش صندلی چرمی تهیه کنید.

مزایای روکش صندلی چرمی:

به راحتی حتی با پارچه های مرطوب تمیز می شود

ظاهری تمیز، مرتب و اسپرت داخل خودرو

مناسب برای وسایل نقلیه حمل تجهیزات و کالا

مناسب برای خودروهای سواری

طراحی

معایب روکش چرمی صندلی:

تعریق شدید ساکنان در هنگام استفاده در تابستان و گرما

انتقال بیشتر دمای پایین در زمستان و محیط خنک کننده داخل خودرو

جذب گرما بیشتر در تابستان

تغییر رنگ در طول زمان

تنوع کمتر در طرح ها و رنگ ها

بافت پوست با دوام کمتر

روکش صندلی مخلوط چرم و پارچه

طراحان این نوع روکش صندلی راه حل های خوبی برای رفع معایب هر یک از دو دسته قبلی پیدا کرده اند. در این آپشن جدید خودرو، برای قسمت هایی که با بدن مسافر در تماس است از پارچه و برای بقیه از چرم استفاده شده است.

با این توضیحات امکان تمیز کردن بیشتر روکش صندلی در مواقع کثیف وجود دارد. در نتیجه مزایای استفاده از روکش ترکیبی پارچه و چرم بسیار بیشتر است و انتخاب این نوع بیشتر از سایر روکش ها توصیه می شود.

صندلی ماشین عالی

انتخاب روکش مناسب صندلی ماشین یک موضوع حساس است. اما تنها توجه به پنج نکته اصلی ذکر شده در این قسمت، انتخاب را آسان می کند.

روکش صندلی در اثر نور مستقیم خورشید خراب نمی شود و تغییر رنگ نمی دهد.

عدم تخلیه مسافران از دمای پایین در زمستان و دمای بالا در تابستان

دوام بالای پوشش در برابر سایش و هر نوع آسیب سطحی

آسان برای تمیز کردن، شستشو و تمیز کردن

تعریق کمتر مسافران به خصوص در فصل گرما

رنگ ماشین

عامل اصلی در انتخاب رنگ برای فضای داخلی خودرو، کمربند ایمنی است. البته انتخاب رنگ روکش صندلی نیز تا حد زیادی تحت تاثیر رنگ منحصربفرد به کار رفته در تابلوی ابزار، جزئیات روی درها و پنل ترمز است. البته این موضوع قبلا توسط خودروسازان اصلی آنالیز شده و رنگ کمربند ایمنی بر اساس رنگ این قطعات انتخاب شده است.

برای انتخاب رنگ روکش صندلی با توجه به کمربند ایمنی، دو گزینه رنگی همسان و متضاد وجود دارد. با گزینه اول، یعنی مطابقت، رنگی را برای روکش صندلی خودرو انتخاب می کنید که در طیف رنگی کمربند ایمنی باشد (کمی روشن تر یا روشن تر).

اما در گزینه دوم، باید کمی در مورد رنگ بندی و تشخیص رنگ های متضاد بدانید. انتخاب ترکیب مناسب تاثیر زیادی در زیبایی و اسپرت بودن فضای داخلی خودرو دارد. برای مثال ترکیب قرمز و مشکی یکی از پرطرفدارترین رنگ هایی است که در روکش صندلی ها استفاده می شود.

نحوه نصب روکش صندلی

نصب روکش صندلی بستگی به طراحی سازنده دارد. رایج ترین روش های چسباندن روکش زیپ، چسب و کش است. اگر می خواهید از بین این سه دسته بهترین مدل را انتخاب کنید؛ نوع زیپ بهترین است و به دنبال آن مدل سازی و چسب.

همچنین هنگام انتخاب روش نصب این قطعه، نوع استفاده راننده از وسیله نقلیه بسیار مهم است. مثلا برای افرادی که بیشتر از ماشین استفاده می کنند نوع زیپ کاربرد بیشتری دارد. اما برای یک خودروی خانوادگی کم استفاده، استایل کاملاً چشمگیر است.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب روکش صندلی در خودروهای دارای بالشتک هوا، انتخاب روکش استاندارد است. زیرا استفاده از کاورهای غیراستاندارد بر کارایی ایربگ تاثیر می گذارد و ایمنی خودرو را تا حد زیادی کاهش می دهد.

دکمه بازگشت به بالا