عمومیکسب و کار ایرانی

انواع شوینده برای پوست صورت

امروزه محصولات متنوعی به عنوان توسط برند های مختلف خارجی و ایرانی تولید و به بازار عرضه می شوند. هر یک از این محصولات مدعی هستند که بهترین شوینده صورت می باشند و اگر از آن ها استفاده کنید شاهد تاثیرات بی نظیرشان خواهید بود.

مسلما با این همه تنوع محصول ممکن است در خرید خود دچار تردید شوید. پوست تاثیر بسزایی در زیبایی دارد به همین علت مراقبت از آن برای همه افراد به ویژه خانم ها از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر پوست سالم و شادابی نداشته باشید هیچ لوازم آرایشی نمی تواند پوستتان را زیبا جلوه دهد. با پیشرفت محصولات مراقبت از پوست راحت تر می توان از پوست مراقبت کرد. یکی از محصولات پوستی انواع شوینده های صورت می باشند ما در این مقاله به مقایسه و معرفی برخی از شوینده های صورت می پردازیم اگر شما هم به دنبال شوینده مناسب صورت هستید در این مقاله با همراه باشید.

تفاوت شوینده صورت با آرایش پاک کن

بیشتر مواقع ممکن است از این دو اصطلاح به جای هم استفاده شود اما هر کدام از این محصولات کاربرد خاص خود را دارند و نباید با هم اشتباه گرفته شوند.

آرایش پاک کن

این محصول در مقایسه با سایر شوینده های صورت برای پاک کردن بیس آرایش مانند انواع ، رژ گونه، کانسیلر، کرم های دور چشم، سایه چشم و کاربرد دارد. آرایش پاک کن ها انواع مختلفی دارند بهترین آن ها محصولی است که میکاپ را بدون از بین بردن چربی مفید پوست پاکسازی کند.

شوینده صورت

یکی از که تاثیر زیادی در روتین روزانه دارد شوینده صورت می باشد این محصول با پاکسازی پوست موجب جلوگیری از از بروز مشکلات پوستی و آلوده شدن منافذ پوستی می شود. هدف اصلی انواع پاک کننده های صورت رفع آلودگی، سبوم و ناخالصی های پوست می‌باشد. پاک کننده های صورت در انواع فوم، ژل، روغن، کرم، بالم، لایه بردار و … در بازار دیده می شوند. در این میان بهترین شوینده صورت محصولی است که متناسب با نوع و نیاز پوست مورد استفاده قرار گیرد. در واقع هر پوست شوینده صورت مناسب خود را دارد.

شستشوی دو مرحله ای پوست چیست؟

متخصصان پوست معتقد اند که بهترین روش پاکسازی صورت، شستشوی آن در دو مرحله می باشد. در این روش هم از آرایش پاک کن استفاده می‌شود و هم از شوینده صورت  که در این روش پاکسازی صورت به طور کامل شکل می گیرد. در شستشوی دو مرحله ای باید ابتدا میکاپتان را با آرایش پاک کن یا دستمال مرطوب پاک کنید و سپس از شوینده صورت استفاده کنید. در ادامه به مقایسه انواع شوینده صورت می پردازیم و خواهید دید این محصولات کنار هم در سلامت و شادابی پوست کاربرد دارند.

مقایسه و معرفی انواع شوینده صورت

این روز ها شوینده های صورت زیادی در بازار وجود دارد و هرکدام معتقد اند تاثیر بیشتری نسبت به سایر محصولات دارند. اینجاست که ممکن است در مقایسه انواع شوینده صورت دچار تردید شوید. اگر پوستتان را بشناسید بهتر می توانید محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. ژل شستشو صورت ویتابلا در مقایسه با انوع شوینده های صورت بافت ژل مانند دارند ویژگی این شوینده در مقایسه با سایر محصولات عبارت اند از:

  • پاکسازی عمیق پوست
  • باز شدن منافذ پوست
  • ازبین بردن چربی های اضافه و باکتری های عامل آکنه
  • ضد عفونی کننده و لایه بردار

فوم شستشوی صورت فوم های شستشو در مقایسه با با انواع شوینده های صورت بافت سبکی دارند. این محصولات علاوه بر پاکسازی آرایش های سبک و آلودگی ها موجب نرمی و لطافت پوست می شوند. لزومی ندارد شوینده صورتی که استفاده می کنید حتما به شکل فوم باشد تا پوستتان را پاکسازی کند.

صابون درست است که صابون به طور کامل پوست را پاکسازی می کند اما شوینده های صابونی در مقایسه با انواع شوینده های صورت برای استفاده دائمی مناسب نیستند زیرا پس از مدتی ممکن است موجب خشکی پوست شوند. برخی از پاک کننده های قالبی کمتر پوست را خشک می کنند. اما فرمولاسیون آن ها به گونه ای است که پس از مدت معینی ممکن است باعث مسدود شدن منافذ پوست شوند و شفافیت پوست را از بین ببرند. صابون با بر هم زدن تعادل  ph  پوست موجب از بین رفتن چربی و باکتری های مفید پوست می شود.

آرایش پاک کن و میسلار واتر اگر در میان شوینده های صورت دوست دارید با استفاده از یک پد پنبه ای آرایش خود را پاک کنید میسلار واتر بهترین گزینه است. این محصول پس از استفاده نیاز به آبکشی صورت ندارد ولی توصیه می شود پاک کننده های صورت بیش از اندازه روی پوست باقی نمانند. برخی از آرایش پاک کن ها دو فاز هستند یعنی بهتر است قبل از استفاده خوب تکان داده شوند این محصولات برای پاک کردن آرایش ها سنگین و ضد آب بهترین انتخاب هستند و برای انواع پوست قابل استفاده می باشند.

دستمال مرطوب اگر می خواهید پوستتان را سریع تمیز کنید و حوصله یا زمان شستن آن را ندارید، ژل بانوان می تواند انتخاب درستی باشد. استفاده از دستمال مرطوب در مقایسه با سایر شوینده های صورت عملکرد پاک کنندگی را به سرعت انجام داده و به دلیل نرمی و لطافتش لایه چسبنده ای روی پوست باقی نمی گذارد. اما بهتر است بیش از اندازه از آن استفاده نکنید زیرا ممکن است به پوستتان آسیب بزند.

جمع بندی

سلامت و شادابی پوست از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل استفاده از محصولات ویتابلا  برای تمام افراد ضروری است. یکی از این محصولات پوستی شوینده های صورت می باشند که اگر با پوست سازگاری نداشته باشند نه تنها برای پوست فایده ای ندارند بلکه ممکن است به آن آسیب هم بزنند. در این مقاله سعی کردیم به مقایسه انواع شوینده های صورت بپردازیم تا شما بتوانید با آگاهی بیشتری محصول مناسب خود را خریداری کنید. شما می توانید نظرات و سوالاتتان را در قسمت دیدگاه ارسال کنید و با مشاوران فروشگاه عسل بانو در ارتباط باشید. بهترین شوینده صورت کدام است؟ محصولی است که با نوع و نیاز پوستتان سازگار باشد و آسیبی به صورت نزند. کدام شوینده صورت عوارضی ندارد؟ شوینده های صورتی که پس از یک مدت استفاده باعث واکنش پوست نشوند عوارضی برای پوست ندارند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا