علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

انواع مه پاش و کاربرد آن

استفاده از دستگاه های مه پاش یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در سال های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. امروزه در بسیاری از صنایع شاهد استفاده از بهترین و بی نظیر ترین تجهیزات مه پاش هستیم.

1- مه پاش داخلی: حداکثر تعداد نازل 8 شیلنگ با 10 متر می باشد. با فشار شیر معمولی (2 بار) کار می کند. قطر ذرات به طور کلی بزرگتر است و هر چه فشار در شیر شما بیشتر باشد، ذرات آب کوچکتر می شود.

2- مه پاش های حرفه ای: معمولا 15 نازل دارند و با یک پمپ کوچک تایمر کار می کنند. فشار کاری آن معمولاً 10 بار است. همانطور که از نام آن پیداست، نه مانند سمپاش های معمولی خانگی هستند و نه مانند سمپاش های صنعتی فشار قوی.

3- مه صنعتی: حاوی سیستم های جدید و مناسب و پمپ 50 تا 100 بار، 4-20 لیتر – لوله پلی آمید – پایه مناسب – نازل مه شکن – تابلو برق و … می باشد. بسیار خوب است – مورد استفاده در باغ ها و فضاهای باز – مرغداری و …

*** بسیاری از تماس های ما مربوط به قیمت تخمینی این سیستم ها و تفاوت در عملکرد این سیستم ها می باشد. سمپاش های خانگی متوسط ​​قیمتی بین 250 تا 350 هزار تومان دارند – سمپاش های حرفه ای از 1.5 تا 2.5 میلیون تومان – سمپاش های صنعتی از 6 تا 10 میلیون تومان. نصب آبپاش خانگی و حرفه ای آسان است و نیازی به نصب ندارد و به راحتی می توانید در عرض چند دقیقه آنها را نصب کنید. تفاوت اسپری ها بر اساس قیمت دستگاه خریداری شده است و سمپاش خانگی 300 هزار تومانی با سمپاش صنعتی 8 میلیون تومانی بسیار متفاوت عمل می کند.

انواع ریه و کاربرد آنها

امروزه با کمک تکنولوژی می توان تغییرات زیادی در محیط زیست به نفع انسان ایجاد کرد. از جمله دستگاه هایی است که بسیار راحت کار می کند و می تواند دما و رطوبت محیط را تنظیم کند. این فناوری ساده اما کاربردی، امکان تولید محصولات کشاورزی در فصول مختلف و در نتیجه رفع نیازهای غذایی انسان را فراهم کرده است. همچنین با افزایش رطوبت و کاهش دمای محیط، فضایی برای گردشگری و خلق و خوی خوب در هر فصل ایجاد می کند. در اقلیم های گرم به کمک باغ ها و فضاهای سبز خاص ایجاد می شود و به این ترتیب می توان آب و هوای معتدل و دلپذیر را برای ساکنان این فضاها شبیه سازی کرد. کاربرد بسیار گسترده ای در صنعت و گردشگری دارد و ابزاری بسیار کاربردی به حساب می آید.

مه چیست؟

سحابی چیست و چگونه کار می کند؟

همانطور که از نام آن پیداست، تجهیزات مه پاش بر روی همان سیستم هایی کار می کنند که مه پاش های طبیعت. وقتی در یک محیط مه آلود هستید، چکیدن مستقیم آب را احساس نمی کنید، فقط می توانید خنکی و رطوبت محیط را حس کنید. دستگاه دارای محفظه ای است که آب در آن ریخته شده و قبل از ورود به محیط در آب کار می شود. البته آبی که وارد محیط می شود کاملاً غبارآلود است و اندازه قطرات آن به کوچکی مه است. به همین دلیل برای محیط و افراد موجود در آن رطوبت ایجاد نمی کند. قطرات آب رطوبت را افزایش می دهد و اتاق را خنک تر می کند. قطرات آب ظرفیت گرمایی زیادی دارند و این عنصر به میزان قابل توجهی توسط گرمای محیط متعادل می شود.

بسته به مصارف محیطی ممکن است مواد خوشبو کننده، آفت کش ها، سموم مایع و … به آب اضافه شود تا به صورت قطرات آب وارد محیط شود.

سیستم مه پاش چگونه کار می کند؟

سیستم رطوبت ساز نازل کاربردهای زیادی دارد. روش کار این سیستم به این صورت است که افت فشار ناگهانی باعث تبخیر آب می شود. اندازه تقریبی ذرات آب حدود 3 تا 20 میکرون است و به دلیل سبکی در هوا معلق می شود و رطوبت فضا را افزایش می دهد. به طور مساوی ذرات آب را در فضا پراکنده می کند و این آب گرمای محیط را جذب کرده و تبخیر می شود. به همین دلیل فضایی خنک با رطوبت مناسب ایجاد می کند. سیستم های آن به دسته های زیر تقسیم می شوند (لوازم مه پاش):

از خانه

صنایع

حرفه ای

یک سیستم صنعتی فاسد

سیستم دیگری که برای گلخانه ها استفاده می شود، سیستم نازل صنعتی است. در این سیستم ایجاد رطوبت و بخار با استفاده از پمپ فشار قوی برای ایجاد فشار در محیط و ایجاد نازل های متعدد انجام می شود. با کمک یک پمپ فشار قوی، آب به داخل استخر پمپ شده و فشرده می شود. این آب به داخل لوله مخصوصی پمپ می شود. این فشار معمولاً در سیستم اسپرینکلر قابل تنظیم است. لوله به نازل هایی با سوراخ هایی به ضخامت 10-30 میکرون متصل می شود. فشار آب پشت نازل باعث می شود که آب از سوراخ های کوچک عبور کند و با هوا مخلوط شود و مه ایجاد کند. این سیستم در گلخانه هایی که در آن گل و گیاه پرورش داده می شود استفاده می شود. مورد استفاده در پارک ها و غیره

صدای کم و بهره وری بالا که از این نوع گربه ها استفاده می کنند باید به خصوص در مکان های عمومی مانند پارک ها مورد توجه قرار گیرد. همچنین می توان آن را به دستگاه ها و ترموستات های مختلفی برای کنترل رطوبت، زمان و دما مجهز کرد. بله، راه اندازی این سیستم از دو مورد اول دشوارتر است، اما دشوار نیست و هر کسی می تواند آن را به تنهایی انجام دهد.

2 – لوازم مه پاش – قیمت مه پاش – مه پاش Fitco انگلستان

انواع و کاربردهای تجهیزات مه پاش

همانطور که می بینید انواع مختلفی وجود دارد و هر کدام می توانند با سیستم عامل های مختلفی کار کنند. هر یک از سیستم ها بسته به عملکردشان در محیط های مختلفی استفاده می شوند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. بنابراین هر سه مدل موجود هستند و در بازار استفاده می شوند. سمپاش ها از نظر کاربرد به چند دسته تقسیم می شوند که به دو دسته اصلی خانگی و صنعتی تقسیم می شوند.

انواع نبولایزر خانگی

همانطور که از نام آن پیداست، استفاده از آن محدود است و در منازل، ادارات و محیط های کاری استفاده می شود. رطوبت و دمای محیط به خصوص برای کسانی که از بیماری های پوستی، معده، قلبی و سایر بیماری ها رنج می برند بسیار مهم است. از طرفی ممکن است محیط خانه یا محل کار نیاز به ضدعفونی یا ضدعفونی داشته باشد.

معمولاً با سیستم های کم فشار کار می کند و نیازی به برق ندارد. طراحی به گونه ای است که می تواند از نظر زیبایی در دکوراسیون منزل مفید باشد. رطوبت سرد ایجاد شده توسط محیط باعث تنفس بهتر، جلوگیری از بیماری های فصلی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا و حتی خنک شدن محیط در تابستان می شود. اما این را می توان به روش های دیگر نیز استفاده کرد. برای خوشبو كردن محیط می توان همراه با آب وارد دستگاه شده و در محیط پراكنده كرد. با این کار بوی دئودورانت یکنواخت تر می شود.

در صورت وجود مشکلات بهداشتی در محیط و یا ابتلای ساکنین به برخی بیماری ها، می توان مواد ضدعفونی کننده مایع را نیز در محیط ریخته و با مولکول های آب این مواد ضدعفونی کرد. بنابراین یک سیستم بسیار کارآمد و مفید در منازل، بیمارستان ها، محیط های اداری و غیره می باشد.

سیستم های خانگی طرح های متفاوتی نسبت به انواع صنعتی دارند و می توانند در رنگ ها و طرح های مختلف ساخته شوند تا سلیقه های مختلف را برآورده سازند. میزان غباری که از خود ساطع می کنند نیز متفاوت است و برخی مدل ها میزان مه تولید شده توسط دستگاه را تنظیم می کنند.

انواع نبولایزر صنعتی و لوازم جانبی و قطعات نبولایزر

سیستم های صنعتی از نظر اندازه بزرگ هستند و برای اهداف مختلفی استفاده می شوند. این سیستم ها معمولا در ابعاد بزرگ ساخته می شوند و برای محیط های بیرونی مانند پارک ها نیز قابل استفاده هستند. سمپاش های صنعتی بسته به محیطی که مورد استفاده قرار می گیرد کیفیت متفاوتی دارند و از سیستم های متفاوتی استفاده می کنند. برخی از پرکاربردترین سمپاش های صنعتی عبارتند از:

تجهیزات مه پاشی گلخانه

گلخانه ها مکان هایی هستند که محیط را برای رشد گل و گیاه در فصول مختلف سال مناسب می کنند. گاهی اوقات ممکن است به گرما یا سرمای بیشتر و حتی رطوبت بیشتری نیاز داشته باشند. از این رو در این محیط سندباکس از ابزارهای مختلفی برای استفاده حداکثری از محصولات موجود استفاده می شود. با توجه به نیاز شدید انسان به غذا، گلخانه ها روز به روز تجهیز و گسترش می یابند. هر گل و گیاهی فصل خاصی برای رشد و برداشت دارد، اما گلخانه ها به راحتی می توانند شرایط را برای رشد هر گیاهی در هر زمانی از سال فراهم کنند. گلخانه یکی از وسایلی است که در محیط های گلخانه ای کاربرد فراوانی دارد.

در فصولی مانند تابستان دمای هوا افزایش می‌یابد و در محیط‌های کم رطوبت رطوبت افزایش و دمای محیط کاهش می‌یابد. این به رشد گیاهان کمک می کند و گیاهان آب و هوایی خنک در محیط های گرم تولید می کنند. بسته به اندازه گلخانه می توان از سه نازل، پروانه و سیستم اولتراسونیک در این قسمت استفاده کرد. در واقع مدل‌های نازل به دلیل ارزان‌تر بودن و مناسب‌تر بودن مصرف برق آن‌ها نسبت به انواع اولتراسونیک، بیشتر برای گلخانه‌ها استفاده می‌شوند.

معمولاً روی سقف گلخانه نصب می شود و می توان از آن برای پخش آرماتور و کود برای تقویت گیاهان استفاده کرد.

دستگاه مه پاش قارچ

شرکت های تولید کننده قارچ نیز برای پرورش این محصول به دمای پایین و رطوبت بالا نیاز دارند. به همین دلیل از مه صنعتی استفاده می شود.

در فرآورده های قارچی اگر رطوبت کم باشد محصول نازک می شود به همین دلیل دستگاه ثابت می ماند و دما و رطوبت را تنظیم می کند. وجود رطوبت بالا در محیط باعث مرغوبیت و درشت بودن قارچ می شود و علاوه بر این می تواند در طول رشد و پرورش آن موثر بوده و سرعت فرآوری این محصول را افزایش دهد.با توجه به محیط و اندازه آن در پرورش قارچ از یک تجهیزات تولید مه مقدار زیاد و متوسط.

دکمه بازگشت به بالا