عمومیکسب و کار ایرانی

با این روش ها پوست خود را روشن کنید

ممکن است به دلایل مختلفی بخواهید پوست خود را روشن کنید. اگرچه تغییر چشمگیر رنگ پوست امکان پذیر نیست، اما می توان آن را با محصولات طبیعی یا شیمیایی روشن کرد. در این مقاله جدیدترین روش های اثبات شده روشن کننده پوست را که توسط بسیاری از موسسات پزشکی معتبر ذکر شده است را به شما آموزش می دهیم. اما مراقب باشید که اثر آنها تا چند هفته باقی بماند. همچنین از روش های ذکر شده در وب سایت های فارسی غیرمجاز پیروی نکنید.

اگر روش های زیر را امتحان کردید و نتیجه نگرفتید حتما به بهترین متخصص پوست شیراز مراجعه کنید.

روش 1: از آب لیمو استفاده کنید

1- آب لیمو را با پنبه روی پوست بمالید

بسیاری از متخصصان پوست و زیبایی بر این باورند که آب لیمو می تواند پوست را روشن کند. برای این کار یک لیمو را بردارید و از وسط نصف کنید. آبش رو بگیر با استفاده از پنبه روی پوست بمالید. بگذارید حدود 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند، سپس ناحیه آسیب دیده را با آب گرم بشویید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید. این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

می توانید آب لیمو را در هر جایی از صورت، گردن یا بدن خود استفاده کنید. مواظب باشید آب لیمو به چشمتان نرسد.

اگر احساس کردید پوست شما را می سوزاند، قبل از استفاده آن را با آب رقیق کنید.

۲- از آبلیمو ماسک صورت تهیه کنید

ماسک آبلیمو اجازه می دهد تا قسمت اسیدی لیمو به آرامی وارد منافذ شود و به تدریج رنگ پوست تغییر کند. 1 قاشق غذاخوری آب لیمو، 1 قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی، 1 قاشق غذاخوری آب میوه و 1 قاشق غذاخوری آب نیشکر نمک را با هم مخلوط کنید. روی صورت بمالید و بگذارید 15-20 دقیقه بماند. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک باید 1 یا 2 بار در هفته استفاده شود. استفاده بیش از حد از لایه بردارها می تواند پوست را بیش از حد خشک یا تحریک کند.

3- از لیمو پوست کن استفاده کنید

لایه بردار با استفاده از اسید سیتریک پوست را روشن می کند و سلول های مرده پوست را لایه برداری می کند. 2 قاشق غذاخوری (29.6 میلی لیتر) شکر قهوه ای، 1 سفیده تخم مرغ و 1 قاشق چایخوری آب لیمو را مخلوط کنید. روی پوست بمالید و به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید. بگذارید 10-15 دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب گرم بشویید و مرطوب کننده بزنید.

یک بار در هفته از لایه بردار استفاده کنید تا از خشک شدن پوست جلوگیری کنید.

لیمو حاوی اسید سیتریک است که یک آلفا هیدروکسی اسید طبیعی (AHA) است. لایه برداری با اسیدهای AHA به برداشتن لایه های رویی پوست و رشد پوست جدید کمک می کند.

۴- با زردچوبه، آبلیمو و خیار ماسک درست کنید

استفاده موضعی از زردچوبه می تواند مشکلات پوستی را تسکین دهد. نصف قاشق چایخوری زردچوبه برای شفاف شدن پوست. 2 قاشق چایخوری آب لیمو 2 قاشق چایخوری آب لیمو را هم بزنید. نور را در جایی که می خواهید پخش کنید. بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس آن را بشویید. این ماسک را تا پنج بار در هفته استفاده کنید.

زردچوبه ممکن است شما را کمی زرد کند، اما نگران نباشید، به سرعت از بین می رود.

روش دیگر: بهبود با سایر مواد خانگی

1- از آب نارگیل استفاده کنید

برخی از متخصصان در آخرین تحقیقات خود بر این باورند که آب نارگیل می تواند به روشن شدن و نرم شدن همزمان پوست کمک کند. پنبه را در آب نارگیل خیس کنید. قبل از رفتن به رختخواب، روی صورت خود یا هر ناحیه دیگری که می خواهید روشن شود، آب بمالید. بگذارید تا صبح. سپس آن را بشویید. می توانید هر روز تکرار کنید.

نوشیدن آب نارگیل برای پوست نیز مفید است. آب نارگیل منبع عالی از مواد معدنی ضروری است و همچنین کالری کمی دارد.

روغن نارگیل نیز تاثیر مثبتی بر پوست دارد. دو بار در روز برای بهبود علائم اگزما و مرطوب کردن پوست استفاده کنید.

3- ژل آلوئه ورا را به پوست بمالید

ژل آلوئه ورا برای پوست بسیار تسکین دهنده است. همچنین پوست را مرطوب و جوان می کند. بسیاری معتقدند که پوست را روشن می کند. یک برگ آلوئه را ببرید و ژل داخل آن را روی پوست بمالید. به طور منظم حداقل چهار بار در روز به مدت حداقل 15 روز تکرار کنید.

آلوئه ورا برای پوست شما مفید است، بنابراین می توانید بدون ترس از عوارض جانبی از آن استفاده کنید.

ژل های مصنوعی را می توان به طور طبیعی استفاده کرد.

آلوئه ورا همچنین برای پسوریازیس، سبوره، شوره سر، سوختگی های جزئی، بثورات و آسیب های ناشی از نور خورشید مفید است.

آموزش |طراحی

3- سیب زمینی خام را روی پوست خود بمالید

بسیاری از کارشناسان معتقدند که سیب زمینی می تواند پوست را روشن کند، اگرچه در حال حاضر هیچ مدرک علمی برای اثبات آن وجود ندارد. سیب زمینی خام به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین C در آن به بلند شدن پوست به طور طبیعی کمک می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سیب زمینی خام را از وسط نصف کنید و پوست آن را باز کنید. بگذارید ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند سپس آن را بشویید.

می توانید روزانه از سیب زمینی خام برای پوست صورت خود استفاده کنید.

این کار را به مدت دو ماه انجام دهید.

راه سوم: استفاده از محصولات روشن کننده پوست

1- از عوارض کرم های روشن کننده پوست آگاه باشید

بسیاری از سفید کننده های طبیعی می توانند باعث حساسیت یا تحریک شوند. استفاده طولانی مدت از محصولات برنزه کننده نیز به دلیل افزایش حساسیت به اشعه های UVA/UVB می تواند منجر به پیری زودرس پوست شود. برخی از مواد شیمیایی روی پوست می توانند به جریان خون جذب شوند، بنابراین از محصولاتی که حاوی مواد مضر مانند جیوه و استروئید هستند خودداری کنید.

استروئیدهای موجود در برخی از محصولات روشن کننده پوست می توانند احتمال عفونت و آکنه را افزایش دهند.

برای ایمن بودن، فقط از محصولات تولید کنندگان معتبر یا محصولاتی که توسط متخصص پوست توصیه شده است استفاده کنید.

2- کرم روشن کننده پوست را امتحان کنید

کرمی را انتخاب کنید که حاوی مواد مفید و بی ضرر باشد. یک کرم ضد پیری بخرید که حاوی اسید کوجیک، اسید گلیکولیک، اسید آزالیک، آلفا هیدروکسی اسید، ویتامین C یا آربوتین (همچنین به نام آلوئه ورا) باشد. با یک متخصص پوست که حاوی رتینول (نوعی ویتامین A) است، مشورت کنید.

همه این محصولات روشن کننده پوست با کاهش ملانین عمل می کنند. ملانین رنگدانه ای است که باعث برنزه شدن پوست می شود.

3- لایه برداری شیمیایی یا میکرودرم ابریژن

متخصصان پوست گاهی پیلینگ شیمیایی یا میکرودرم ابریژن را توصیه می کنند. هر دو روش پوست مرده را از بین می برند. این درمان ها همچنین می توانند به آکنه، لکه های قهوه ای و سایر مشکلات رنگدانه کمک کنند.

روش چهارم: مراقبت از پوست

1- هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید

آفتاب می تواند آسیب جدی به پوست وارد کند – از جای زخم گرفته تا سوختگی و سرطان پوست. به همین دلیل برای محافظت از پوست خود باید هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. حتی اگر هوا ابری باشد، اشعه ماوراء بنفش خورشید همچنان به سطح پوست شما می رسد، بنابراین حتی در زمستان نیز باید از ضد آفتاب استفاده کنید.

هنگام استفاده از درمان های پوستی روشن، ضد آفتاب ضروری است.

2- آب زیاد بنوشید

هیدراته نگه داشتن پوست به سلامت پوست کمک می کند. برای داشتن پوستی شفاف، حداقل 6 تا 8 لیوان آب در روز بنوشید.

همیشه یک بطری آب با خود داشته باشید.

اگر طعم آب را دوست ندارید لیمو یا میوه های دیگر را به آن اضافه کنید.

3- از یک روال مراقبت از پوست پیروی کنید

دو بار در روز صورت خود را با پاک کننده یا صابون تمیز کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید. شما باید از محصولات زیبایی که برای پوست شما طراحی شده اند استفاده کنید. اگر از محصولات نامناسب استفاده کنید، می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود.

همیشه قبل از رفتن به رختخواب آرایش خود را پاک کنید. در غیر این صورت، روغن می تواند منافذ پوست را مسدود کند و باعث تغییر و حتی پیری پوست شود.

دکمه بازگشت به بالا