عمومی

بهترین انتخاب جهت خرید پمپ آب خانگی بی صدا چیست؟

مقدمه:

خرید پمپ آب خانگی با رشد جمعیت و شهرنشینی و نیاز شدید به ساخت آسمان خراش‌ها و ساختمانهای مسکونی و اداری چند طبقه وجود دارد. اما یکی از مشکلاتی که در اینجا طول گسترش این آپارتمان‌ها بوجود می‌آید، نحوه تأمین آب برای مصرف کنندگان طبقه‌های آخر بدون هیچ مشکلی است. راه حل اصلی برای حل این مشکل استفاده از پمپ‌های مخصوص (پمپ فشار بالا) برای این کار است که به پمپ‌های آب خانگی معروف است.

خرید پمپ آب خانگی و توجه به صدای پمپ آب بسیار مهم است. شاید شما یکی از آن عزیزان باشید که از سر و صدای یک پمپ آب خانگی اذیت می‌شوید. این مشکلی است که همواره خریداران پمپ آب خانگی را نگران کرده و گاهی اوقات حتی در نیمه شب نیز به دلیل سر و صدای زیاد باعث عصبی شدن و بی خوابی می‌شود و احتمالاً متداول‌ترین راه حل‌ها مانند: قرار دادن آن در ظروف چوبی بسته، سعی در استفاده از یونولیت یا چند لایه دارند. پلاستیک در اطراف پمپ (شکل 1) یا پایه‌های پمپ و شاسی را محکم کنید.

همه این راه حل‌ها می‌توانند صدای شنیداری را در داخل آپارتمان یا فضای زندگی شما کاهش دهند، اما آنها راه حل نهایی برای حل این مشکل نیستند، به همین دلیل بسیاری از افراد مایل به خرید پمپ آب خانگی خاموش هستند.

در ادامه مطلب، به اصطلاح پمپ آب خاموش خانگی نگاه خواهیم کرد و خواهیم دید که آیا از آن به درستی استفاده می‌شود یا خیر. یعنی واقعاً پمپ وجود دارد که صدایی ندارد و اگر نباشد، کدام گزینه بهتر است؟

بهترین پمپ آب بی صدا

هنگام خرید پمپ آب خانگی، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، مانند تعداد کف ساختمان، مساحت ساختمان، تعداد شیپور خاموشی‌های موجود و مصرف.

همچنین یکی از نکات مهم هنگام خرید پمپ آب خانگی توجه به صدای پمپ آب است. معمولاً همه می‌خواهند پمپ آب خاموش را برای خانه خود انتخاب کنند، اما آیا پمپ آب خاموش وجود دارد؟

در حقیقت پمپ‌های آب خانگی یا صنعتی به دلیل ساختار آنها در هر شرایطی سر و صدایی ایجاد می‌کنند و همانطور که در بالا گفته شد استفاده از اصطلاح “سکوت” فقط یک اغراق است، البته می‌توان به جای آن از اصطلاح پمپ آب خانگی استفاده کرد. بی سر و صدا استفاده کنید.

صدای کم پمپ قطعاً به عوامل زیادی بستگی دارد.

اصولاً پمپ‌های آب خاموش در بازار ایران وجود ندارد و تمام پمپ‌های آب خانگی پس از نصب و راه اندازی برای مدت زمان طولانی، صدای بلندتر به صدا در می‌آورند. یک اشتباه معمول است که بگوییم این پمپ کاملاً ساکت است یا برای دموکراتیک سازی است.

بنابراین همه پمپ‌های آب صدا دارند، اما حجم آن در مدل‌های مختلف کمی متفاوت است. اما نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که نحوه نصب پمپ آب خانگی نیز در افزایش یا کاهش حجم بسیار مؤثر است. به عنوان مثال، اگر فونداسیون محکم نباشد یا روتور نامتعادل باشد، باعث ایجاد سر و صدا و لرزش زیادی خواهد شد.

تعداد اسب‌های پمپ مستقیماً بر صدای پمپ تأثیر می‌گذارد. هرچه قدرت پمپ بیشتر و مکش قوی‌تر باشد، طبیعتاً سر و صدای بیشتری تولید می‌شود.

 

مرجع مورد استفاده:

https://tasisat.com/product-category/pumps/pumps-home/

دکمه بازگشت به بالا