عمومیکسب و کار ایرانی

تاثیر لیزر موهای زائد به چه عواملی بستگی دارد؟

رویش موی زائد، خصوصا در صورت برای تمامی زنان ناراحت‌کننده است، زیرا تاثیر بسیار زیادی بر جلوه ظاهری فرد می‌گذارد.

عوامل موثر بر ماندگاری لیزر موهای زائد

یکی از عوامل موثر بر ماندگاری لیزرتوسط دستگاه تیتانیوم لیزر، رنگ موهایی است که می‌خواهید لیزر شود و عامل دیگر این است که این مو ها در چه ناحیه از بدنتان می‌روید. عوامل دیگری نیز مانند رنگ پوست ناحیه مورد نظر بر ماندگاری نتیجه لیزر اثر گذار است. همچنین عواملی مانند به هم خوردن تعادل هورمونی،‌ بیماری های زمینه ای، ژنتیک و عوامل ارثی بر ماندگار بودن نتایج لیزر تاثیر می‌گذارد.برای خرید دستگاه هایفو 2023 لطفا کلیک کنید

از بین بردن موهای زائد برای همیشه |علت افزایش موهای زائد صورت |علت رشد موهای زائد در مردان

رنگ پوست

رنگ پوست عاملی بسیار مهم در میزان اثرگذاری و ماندگاری لیزر موهای زائد است. هرچه رنگ پوست روشن تر باشد نتیجه به دست آمد معمولا بهتر است. با این وجود لیزر موهای زائد برای افراد با هر رنگ پوستی بی خطر است. این روش ممکن است روی پوست های تیره هم اثرگذار باشد اما احتمالا این افراد به تعداد جلسات بیشتری نیاز خواهند داشت.

رنگ مو

رنگ مو در میزان اثرگذاری لیزر نقش دارد. هرچه رنگ مو تیره تر باشد لیزر این موها موثر تر و نتایج به دست آمده نیز ماندگارتر خواهند بود زیرا هدف قرار دادن فولیکول موهای تیره برای پالس های لیزر راحت تر است.

سطح هورمون ها

بالا رفتن غیرنرمال سطح هورمون های بدن می‌تواند سبب رویش مجدد مو در نواحی لیزر شده شود. بیماری هایی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (Polycystic Ovarian Syndrome | POS) یا هیرسوتیسم (hirsutism) می‌تواند تعادل هرمونی را بهم زند و منجر به رویش مجدد موهای زائد شود. هرچه سطح هورمون های بدن بالاتر باشد موهای بدن نیز سریعتر رشد می‌کنند و احتمالا به جلسات لیزر درمانی بیشتری نیاز باشد.

لیزردرمانی برای حذف موهای زائد فعلی موثر است اما نمی‌تواند از رویش مو در آینده که احتمالا علت رویششان عدم تعادل هورمونی باشد جلوگیری کند. داوطلبان لیزر که مبتلا به اختلالات هورمونی هستند می‌توانند برای حذف موهای زائدشان از لیزر درمانی استفاده کنند اما احتمالا برای دستیابی به نتایج دلخواه و حفظ آنها به جلسات بیشتری نیاز خواهند داشت.

چرخه رشد موها

حتی بهترین روش حذف موهای زائد هم نمی‌تواند در یک جلسه تمام فولیکول های یک ناحیه را از بین ببرد. دلیل این مسئله این است که موهای یک ناحیه در چرخه های مختلفی رشد می‌کنند. لیزر موهای زائد زمانی بهترین اثرگذاری را دارد که موها به طور فعال رشد کنند اما تمام موهای یک ناحیه از بدن به طور همزمان رشد نمی‌کنند به همین خاطر نمی‌توان تنها در یک جلسه تمام موهای یک ناحیه را هدف قرار داد. به همین علت لیزر موهای زائد زمانی اثرگذار است که در چند جلسه و با فاصله زمانی مشخصی انجام شود.

ژنتیک 

ژنتیک نقش مهمی در رویش موهای زائد در بدن دارد. اگر رویش موهای زائد در والدین شما زیاد است احتمالا شما نیز الگوی رویش مویتان مشابه والدینتان است. لیزر می‌تواند راه حلی با اثرگذاری بلند مدت برای حذف موهای زائد باشد. پس از پایان دوره اولیه لیزر درمانی نیاز به یک یا دو جلسه لیزر در سال برای حفظ نتایج درمان خواهید داشت.

تعداد جلسات مورد نیاز

در افراد مختلف تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت است اما بیشتر افراد برای رسیدن به بهترین نتیجه به ۶ تا ۸ جلسه لیزر درمانی نیاز دارند. تعداد جلسات مورد نیاز هر فرد به تمام عواملی که در بالا ذکر شد بستگی دارد و میان هر دو جلسه معمولا باید ۴ تا ۸ هفته فاصله باشد تا موها در مرحله رشد فعال (آناژن، Anagen) خود قرار داشته باشند.

ماندگاری لیزر موهای زائد در نواحی مختلف بدن

با اینکه می‌توان از لیزر برای از بین بردن موهای زائد نواحی مختلف بدن استفاده کرد اما اثربخشی کلی و تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین بردن موهای زائد در نواحی مختلف بدن با یکدیگر فرق دارد.

لیزر موهای زائد پا

لیزر درمانی در حذف موهای زائد پاها بسیار موثر است. عموما پاها نبست به دیگر نواحی بدن موهایی ضخیم تر و تیره تر دارند. به همین علت لیزر درمانی در این ناحیه در تعداد جلسات کمی نتایج شگفت انگیزی ایجاد میکند.

لیزر موهای زائد صورت

در حالی که لیزر می‌تواند عملکرد خوبی در حذف موهای زائد صورت داشته باشد اما مهم است بدانید که برای حذف موهای نازک و کمرنگ صورت به تعداد جلسات بیشتری نیاز است. همچنین در چرخه رشد موهای صورت، فاز استراحت طولانی تر است به همین خاطر باید فاصله زمانی طولانی تری میان جلسات در نظر گرفته شود.

لیزر موهای زائد بیکینی

مانند پاها، در ناحیه بیکینی موها معمولا ضخیم و تیره هستند و به همین علت لیزر این موها بسیار موثر و سریع است. بیشتر مراجعه کنندگان پس از حدود ۴ – ۶ ماه نتایج چشم گیری از به دست می‌آورند.

لیزر موهای زائد زیربغل

زیربغل از نواحی محبوب برای لیزر موهای زائد است. لیزر موهای این ناحیه حتی می‌تواند سایه سیاه رنگی را که پس از شیو کردن یا اپیلاسیون در پوست این ناحیه باقی می‌ماند از بین ببرد. معمولا ۶ تا ۸ جلسه لیزر برای حذف دائمی موها در زیربغل نیاز است.

راهکارهای افزایش تاثیرگذاری و ماندگاری لیزر موهای زائد

برای اطمینان از تاثیرگذاری و ماندگاری بیشتر لیزر در حذف موهای زائد چند کار می‌توانید انجام دهید.

ابتدا بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک متخصص می‌تواند به شما در تشخیص مناسب بودن لیزر برای حذف موهای زائد شما کمک کند. پزشک متخصص همچنین درباره نحوه آماده سازی بدن برای گرفتن بهترین نتیجه از درمان با لیزر توصیه های لازم را به شما می‌کند.

از بهترین فناوری لیزر استفاده کنید

از مهم ترین کارهایی که می‌توان برای بهبود تاثیرگذاری لیزر در حذف موهای زائد انجام داد استفاده از بهترین فناوری لیزر موجود است. پیشرفت های بسیاری در چند سال اخیر در فناوری لیزر به وجود آمده است که نه تنها تاثیرگذاری لیزر را بهبود داده است بلکه مراجعه کننده نیز هنگام درمان ناراحتی کمتری را تجربه می‌کند.

۶ هفته پیش از درمان از کندن موها از ریشه خودداری کنید

بسیاری از متخصصان توصیه کرده اند که حداقل ۶ هفته پیش از جلسه لیزر درمانی از کندن موهای نواحی مورد نظر از ریشه خودداری کنید. این یعنی باید از روش های اصلاح مو مانند اپیلاسیون، موچین، … که مو را از ریشه می‌کند اجتناب کنید. به جای آن می‌توانید از شیو کردن یا کرم موبر استفاده کنید تا تنها بخشی از مو که روی پوست قرار دارد از بین برده شود و ریشه و فولیکول مو دست نخورده باقی بمانند. به این ترتیب اطمینان حاصل می‌شود که در جلسه لیزر درمانی پالس های لیزر تمام فولیکول هایی که در مرحله رشد فعال خود هستند هدف قرار می‌دهد.

موهای ناحیه مورد نظر را در روز لیزر درمانی بتراشید

اگر دقیقا همان روزی که نوبت لیزر درمانی دارید یا روز قبل از آن موهای نواحی مورد نظرتان را شیو کنید بسیار مفید خواهد بود. درصورتی که موهای زائد را بتراشید اپراتور لیزر راحت فولیکول ها را تشخیص می‌دهد و با پالس لیزر آن ها را هدف قرار می‌دهد. این اثربخشی درمان را بالا می‌برد و مدت زمان هر جلسه را کوتاه تر میکند.

مقایسه ماندگاری روشهای مختلف از بین بردن موهای زائد

برای از بین بردن موهای زائد روش های بسیاری وجود دارد. برخی از این روش ها پرهزینه تر،‌ برخی پیچیده تر، برخی همراه با درد بیشتر و برخی با اثرگذاری طولانی تر نسبت به دیگر روش ها هستند.

رفع موهای زائد با لیزر

حذف موهای زائد با لیزر روشی است که با بهره گیری از فناوری های پیشرفته از پرتوهای نور برای تبخیر مو و از بین بردن فولیکول مو استفاده میکند. نتیجه این درمان همیشگی نیست اما موهایی که به مرور زمان رشد می‌کنند نسبت به قبل نازک تر و کم پشت تر شده اند. این روش حذف موهای زائد ممکن است کمی گران باشد. هر پالس لیزر تنها چند ثانیه ادامه دارد و در این مدت می‌تواند چندین مو را هدف قرار دهد به طوری که تنها در چند دقیقه می‌توان تمام سطح ناحیه کوچکی را پوشش داد. بسیاری از مراجعه کنندگان پس از ۳ تا ۸ جلسه نتایج طولانی مدتی به دست آورده اند.

در گذشته تنها افراد دارای پوست روشن و موهای تیره می‌توانستند از لیزر درمانی نتیجه خوبی بگیرند زیرا اختلاف میان رنگ پوست و رنگ مو باعث میشود موها راحتتر توسط لیزر تشخیص داده شوند و مورد هدف قرار گیرند. با پیشرفت فناوری افرادی که پوست شان تیره تر است می‌توانند از لیزر درمانی نتایج خوبی به دست آورند. اگر رنگ پوستتان تیره است کافی است متخصص پوست به فولیکول های موی شما پالس نوری با طول موج بلند تری اعمال کند. امواجی که طول موجشان بلند تر است آهسته تر و ایمن تر از پوست عبور می‌کنند و فولیکول را هدف قرار می‌دهند. برای اطمینان از اینکه طول موج انتخاب شده پوست را نمی‌سوزاند، جای زخم ایجاد نمی‌کند یا منجر به لکه شدن آن نمی‌شود پیش از شروع درمان،‌ روی یک نقطه از پوست لیزر را تست کنید.

رفع موهای زائد با الکترولیز

الکترولیز روشی است که در آن فولیکول های مو به وسیله جریان الکتریکی از بین می‌روند. این روش برای انواع مختلف مو و تمام افراد با هر قومیتی مناسب است. بسیاری از افراد تراجنسیتی الکترولیز را برای از بین بردن موهای زائد خود انتخاب می‌کنند زیرا اثرگذاری این روش بسیار بالا و ماندگار است. اما این روش بسیار هزینه بر است. همچنین الکترولیز می‌تواند همراه با درد زیادی باشد و هر جلسه ممکن است ساعت ها زمان ببرد حتی زمانی که ناحیه تحت درمان کوچک باشد. همچنین لازم است در طول چرخه رشد موهایتان به این روش پایبند باشید.

نکته منفی دیگر درباره الکترولیز موهای زائد این است که تعداد جلسات مورد نیاز در این روش بیشتر است. نمی‌توان با الکترولیز، ناحیه وسیعی را تحت درمان قرار داد. انتخاب شما ممکن است به این بستگی داشته باشد که نتایج کوتاه مدت را چقدر زود و سریع می‌خواهید به دست آورید.

رفع موهای زائد با وکس

وکس ذوب شده را روی ناحیه مورد نظر پخش کنید. پس از سرد و سفت شدن وکس آن را به صورت ناگهانی از پوست جدا کنید تا موهای زائد آن ناحیه از ریشه کنده شوند. نتایج این روش تا چند هفته ماندگار خواهد بود. همچنین می‌توانید از نوار های وکس سرد استفاده کنید اما ممکن است نیاز باشد در هر ناحیه چند بار وکس بزنید تا تمام موها کنده شوند.

رفع موهای زائد با کرمها و مواد موبر

ژل، کرم و لوسیون موبر برای از بین بردن موهای زائد، مو را نمی‌تراشند. این محصولات با شکستن ساختار پروتئینی مو و حل کردن آن در خود، مو را از بین می‌برد. پیش از اینکه چنین محصولی را به ناحیه وسیعی از بدن خود بمالید حتما در بخش کوچکی آن را تست کنید. محصولات موبر می‌توانند باعث سوختگی، سوزش یا لایه برداری از پوست شوند. هرگز محصولات موبر را به اطراف چشمانتان نزنید. موهایی که به این روش حذف می‌شوند معمولا پس از چند هفته دوباره رشد می‌کنند.

رفع (کندن) موهای زائد با موچین

موچین علاوه بر ارزان بودن کاملا بی خطر است. از موچین برای فرم دادن به ابروها یا کندن تارهای موی ناخواسته در بخش های مختلف بدن استفاده می‌شود. موهایی که با موچین کنده می‌شوند ممکن است چند ماه طول بکشد تا دوباره رشد کنند. موچین را باید برای استفاده روزمره و کندن موهای نواحی بسیار کوچک استفاده کرد. کندن زیاد مو ها می‌تواند منجر به ایجاد جای زخم و موهای زیرپوستی شود.

رفع موهای زائد با بند

فرد متخصص با استفاده از دو نخ که دور هم پیچ خورده اند پوست شما را بند می‌اندازد تا موهای آن را بکند. ماندگاری نتیجه این روش ۴ تا ۵ هفته است. اگر مستعد آکنه هستید بند انداختن روش خوبی برای حذف موهای زائد است زیرا این روش پوست را تحریک نمی‌کند. زنان در آسیا و منطقه خاورمیانه سالهاست که از بند انداختن برای از بین بردن موهای صورت استفاده می‌کنند. همچنین نتایج یک مطالعه نشان میدهد که بند انداختن پوست را صاف تر و روشن تر میکند.

اصلاح موهای زائد

 

تیغ یا ژیلت تنها ساقه مو را از بین می‌برد به همین علت در بیشتر مواقع پس از یک یا دو روز موهای نواحی شیو شده دوباره رشد می‌کنند. اگر ابتدا پوست را با استفاده از آب گرم و ژل اصلاح نرم کنید پس از تراشیدن موها پوست صاف تر و سطح آن کاملا بی مو خواهد شد.

رفع موهای زائد با اپیلیدی

 

کندن موها با اپیلیدی خیلی راحت نیست. با این وجود نتایج این روش ماندگاری بالایی دارد و برای هر قسمت از بدن می‌توان از این روش استفاده کرد. پس از کندن موها با اپیلیدی، پوست به مدت ۲ – ۳ هفته صاف و بدون مو باقی می‌ماند. بنابراین فقط در مدت کوتاهی میان هر دو بار استفاده از اپیلیدی، روی پوست مو دیده می‌شود.

نام متد رفع مو‌های زائد ماندگاری مقایسه ی هزینه ی متد با لیزر
لیزر بین هفت ماه تا چند سال
الکترولیز دائمی بسیار بیشتر
وکس چند هفته کمتر
کرم‌ها و مواد موبر حدودا دو هفته کمتر
موچین چند روز تا چند ماه بیسار کم
بند چهار تا پنج هفته بسیار کم
اصلاح یک تا دو روز بسیار کمتر

لینک قیمت دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا

دکمه بازگشت به بالا