عمومیکسب و کار ایرانی

حداقل معدل دیپلم برای تحصیل در آلمان

نحوهنمره دهی در سیستم آموزشی آلمان

میانگین نمرات یا معدل با عبارت ختصاری GPA شناخته می‌شود. GPA مخفف عبارت Grade Point Average به معنی میانگین نمرات یا همان معدل است. همانطور که می‌دانید نحوه امتیاز دهی در سیستم آموزشی کشور ما معمولاً از نمره ۰ الی ۲۰ درجه بندی ‌می‌شود همچنین برای گرفتن دیپلم غیر حضوری در تهران میتوانید به این سایت مراجعه کنید.

.‌ همانطور که گفته شد سیستم نوبت دهی آلمان تفاوت‌هایی با سیستم آموزشی‌ کشور ما دارد.‌ در کشور آلمان سیستم نمره دهی‌ بین امتیاز ۱ الی ۵ تعریف ‌می‌شود.‌ می‌توان گفت که کشورهای مختلف دارای سیستم ‌نمره ‌دهی متفاوتی هستند و معیارهای سنجش بر اساس امتیاز بندی‌های مختلف تقسیم بندی ‌می‌شوند.‌ حتی سیستم نمره دهی در یک کشور از یک دانشگاه با دانشگاه دیگر می‌تواند متفاوت باشد.

 داشتن شرط معدل برای ادامه تحصیل در دانشگاههای آلمان

داوطلبان باید به این نکته توجه کنند که علاوه بر این که مدرک تحصیلی آنها باید توسط دانشگاه‌ آلمانی مورد نظر که قصد ادامه تحصیل در آن را دارند به رسمیت شناخته شود، لازم است که دارای حداقل شرط معدل لازم برای تحصیل در دانشگاه مورد نظرشان باشند.

همانطور که گفته شد سیستم نمره دهی در کشور آلمان از امتیاز ۱ تا ۵ است.‌ در واقع امتیاز ۱ بالاترین نمره برای یک دانشجو به شمار می‌آید.‌ باید گفت که نمره ۵ در نظر گرفته نمی‌شود و کسب آن به منزله‌ نمره افتادن‌ در درس یا واحد مورد نظر است. موسسات گرفتن دیپلم در ایران بسیار زیاد است.

‌ ‌نحوه‌ی  امتیاز بندی در سیستم آموزشی آلمان به شرح زیر است:

–  نمره ۱ به معنی نمره بسیار خوب یا عالی است و بالاترین نمره ممکن به شمار می‌آید.

نمره ۲ نمره به معنی نمره خوب است.‌ اگر دانشجویی نمره ۲ را کسب کند‌ معنی است که نمره‌ای را‌ کسب کرده که بیش از حد انتظار است.

–  نمره ۳ به معنی نمره رضایت بخش است.‌ این نمره در سیستم امتیاز بندی به عنوان نمره متوسط شناخته ‌می‌شود.

نمره ۴ به معنی نمره کافی است.‌ در واقع نمره ۴ امتیاز زیر میانگین‌ محسوب ‌می‌شود و کمترین نمره قبولی‌ در سیستم امتیاز بندی آموزشی آلمان است.

نمره ۵ معنی به معنی نمره ناکافی است.‌ اگر دانشجویی نمره ۵ را در یک واحد یا درس کسب کند، به این معنا است که نتوانسته است‌ با موفقیت واحد مورد نظر را پاس کند‌ و به منزله افتادن در آن درس است.

تفاوت سیستم نمرهدهی دانشگاههای مختلف

‌باید به این نکته مهم اشاره کرد که سیستم امتیازبندی در هر کدام از دانشگاه‌های آلمان می‌تواند کمی ‌متفاوت از دیگری باشد.‌ بنابراین‌ داوطلبان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمانی باید به این نکته مهم توجه داشته باشند و‌ در مورد‌ فرمول‌ امتیاز بندی‌ها و نمره‌ها‌ دانشگاه مورد نظرشان سوال کنند و از‌  مسئولان مربوطه مشورت بگیرند.‌ فرمولی که معمولاً در بیشتر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آلمان استفاده ‌می‌شود ” فرمول اصلاح بایرن ” است.

باید اضافه کرد که در برخی موارد نادر‌ در برخی از سیستم‌های امتیاز بندی از درجه ‌بندی ۱ الی ۶ استفاده ‌می‌شود.‌ در این درجه بندی نمره ۶ نمره افتادن محسوب ‌می‌شود و نمره ۵ حداقل نمره برای‌ قبولی به شمار می‌آید. گرفتن دیپلم از خان آکادمی در سریعترین زمان.

بررسی شرط معدل برای تحصیل در آلمان

باید بدانید که هر‌ کدام از دانشگاه‌های آلمان و موسسات آموزش عالی این کشور‌ شرایط و مدارکی را به منظور‌ پذیرش از دانشجویان ‌بین‌المللی تعیین ‌می‌کنند.‌ شرایط تعیین شده توسط هر دانشگاه می‌تواند متفاوت از دانشگاه دیگر باشد. همچنین‌ هر کدام از برنامه‌های تحصیلی در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف می‌توانند از داوطلبان مدارک و شرایط متفاوتی را درخواست کنند.‌ یکی از شرایط لازم برای ادامه تحصیل داشتن شرط حداقل معدل برای تحصیل در آلمان در دانشگاه مورد نظر است.‌ به همین دلیل لازم است که داوطلبان قبل از اقدام به ارسال درخواست پذیرش تحصیلی خود، اطلاعات‌ کافی در مورد حداقل شرط معدل تعیین شده برای ورود به دانشگاه در رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر را کسب کنند.‌

 در این قسمت به بررسی حداقل شرط معدل برای تحصیل در آلمان و همچنین معرفی چند دانشگاه که با معدل کم نیز از دانشجویان ‌بین‌المللی پذیرش به عمل می‌آورند خواهیم پرداخت.

حداقل شرط معدل برای پذیرش از دانشگاههای آلمان

‌با این که حداقل معدل لازم‌ دانشگاه‌های مختلف در کشور آلمان می‌تواند متفاوت باشد به صورت میانگین می‌توان گفت که برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و عالی رتبه آلمان داوطلبان باید‌ دارای حداقل‌ معدل ۳ باشند.‌ این معدل تقریباً معادل با معدل ۱۷ در ایران است. برخی از دانشگاه‌ها معدل ۲.۵ را نیز می‌پذیرند. به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر در رشته‌های پزشکی و مهندسی و زیرشاخه‌های آنها داشتن معدل ۱۸ توصیه می‌شود. حداقل معدل مورد قبول در دانشگاه‌ها معدل ۱۵ است و اخذ پذیرش با معدل کمتر از ۱۴ دشوار خواهد بود، اما غیر ممکن نیست. باید به این نکته اشاره کرد که‌ داشتن حداقل معدل تعیین شده به منزله قبولی درخواست پذیرش دانشجو نخواهد بود و این مورد تنها یکی از شرایط لازم برای ورود به دانشگاه است.‌ لازم است به این نکته نیز توجه کرد که بیشتر دانشگاه‌های عالی رتبه در آلمان دانشجویان خود را به صورت رقابتی انتخاب ‌می‌کنند.‌ بنابراین هرچه معدل‌ داوطلبی بالاتر باشد، شانس او برای ورود به دانشگاه مورد نظر نیز افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین داشتن معدل خوب می‌تواند روی موفقیت در‌ بهره مندی از کمک هزینه‌های تحصیلی اعطاء شده به دانشجویان بین‌المللی نقش مهمی داشته باشد.‌ برای مثال دانشگاه‌های زیر از جمله دانشگاه‌های برتر کشور آلمان به شمار می‌آیند که برای ورود به آنها باید دارای معدل خوب باشید:

  • – دانشگاه فنی مونیخ ( )
  • – دانشگاه هیدلبرگ ( )
  • – دانشگاه هومبولت برلین ( )
  • – دانشگاه فریبورگ ( )
  • – دانشگاه RWTH آخن ( )
  • – دانشگاه اشتوتگارت ( )
  • – دانشگاه توبینگن ( )
  • – دانشگاه کاریته برلین ( )
  • – دانشگاه فری برلین (  )
  • – دانشگاه بن ( )

برخی از‌  دانشگاه‌های آلمانی امکان ادامه تحصیل را برای آن دسته از داوطلبانی که دارای معدل پایین‌تری هستند نیز فراهم ‌می‌کنند و از آنها پذیرش به عمل می‌آورند.‌ برخی از این دانشگاه‌ها که‌ شرط داشتن معدل‌ بالا را برای ادامه تحصیل‌ تعیین نمی‌کنند به شرح زیر هستند:

  1. – دانشگاه علمی کاربردی لوبک ( )
  2. – دانشگاه مارتین لوتر هال ویتنبرگ ( )
  3. – دانشگاه فردریک الکساندر ارلانگن نورنبرگ ( )

شرایط اخذ ویزا برای ایرانیها

در این نوشته تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی درباره شرط معدل برای تحصیل در آلمان را بیان کنیم ولی باید این نکته را مد نظر داشته باشید که برای ادامه تحصیل در آلمان نیاز به اخذ ویزا داریم، این در شرایطی است که حتی برخی از دانشگاه‌ها نمره زبان آلمانی B2 را تقاضا کنند ولی باید این نکته را مد نظر داشته باشید که برای اخذ ویزا شما باید حداقل مدرک زبان آلمانی در سطح C1 باشید و البته در اکثر مواقع معدل ۱۸ برای مقطع دیپلم برای اخذ ویزا هم درخواست می‌شود.

شرط معدل برای تحصیل در آلمان از جمله شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور می باشد. متخصصان مهاجرت موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به شرح چگونگی شرط معدل دانشگاه های آلمان، شرط معدل برای تحصیل در آلمان و شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان می پردازند.

منظور از شرط معدل برای تحصیل در آلمان چیست؟

شرط معدل دانشگاه های آلمان به معنای دارا بودن معدل لازم برای اخذ پذیرش می باشد. بر اساس قوانین جدید در مورد شرط معدل دانشگاه های آلمان متقاضیانی که دارای معدل لازم بالاتر از 15 در سه پایه سال دهم، یازدهم و دوازدهم دبیرستان باشند، می توانند برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان اقدام کنند.

البته معدل لازم برای تحصیل در بر اساس رشته تحصیلی متفاوت است. شرط معدل برای تحصیل در آلمان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی مسلماً با دیگر رشته های تحصیلی فرق می کند.

شرط معدل برای تحصیل در آلمان و قوانین جدید 2021

بر اساس قوانین جدید 2021 شرط معدل تحصیل در آلمان متقاضیانی که دارای دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم می باشند و معدل کل آن ها در مدرک دیپلم 3 ساله دبیرستان و مدرک پیش دانشگاهی از 15 کمتر باشد، شانس بسیار کمی برای اخذ پذیرش دانشگاه های آلمان دارند.

بر اساس این قانون شرط معدل برای تحصیل در آلمان، متقاضیانی که قبل از سال 2011 مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده اند و معدل آن ها کمتر از 15 می باشد، احتمال بسیار پایین و در حد صفر در اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان دارند.

شرط معدل برای تحصیل در آلمان و انواع معدل

به طور کلی در مدارک دیپلم دبیرستان متقاضیان ایرانی دو نوع معدل قید می شود؛ معدل کتبی و معدل کل که برای تحصیل در آلمان بر اساس شرط معدل دانشگاه های آلمان به معدل کل دیپلم نیاز داریم.

  • معدل کتبی دیپلم: معدل کتبی دیپلم متقاضی بر اساس امتحان های سال آخر دبیرستان یا همان سال سوم دبیرستان می باشد. در واقع این معدل از حاصل جمع نمره های امتحان های کتبی متقاضی در سال سوم دبیرستان است. شرط معدل دانشگاه های آلمان شامل این معدل نمی شود.
  • معدل کل دیپلم: معدل کل دیپلم بر اساس معدل های سه سال آخر دبیرستان می باشد. در واقع از مجموع معدل های سه سال دیپلم دبیرستان تشکیل شده است. شرط معدل دانشگاه های آلمان شامل این معدل می شود.

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان

برخی از دانشگاه های پزشکی آلمان دارای شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان می باشند. در واقع متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی را در دانشگاه های آلمان دارند، بر اساس شرط معدل برای تحصیل در آلمان باید دارای معدل بالاتر از 5/18 باشند.

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان

البته برخی متقاضیان با معدل های کمتر و در حدود 15 نیز می توانند از رشته پزشکی آلمان پذیرش تحصیلی اخذ کنند، اما با شروع تحصیل موفقیت آن ها در گذراندن دروس سخت خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که دانشگاه مونیخ آلمان دارای شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان نمی باشد.

شرط معدل برای تحصیل در آلمان و روش های اخذ پذیرش پزشکی

متقاضیان برای اخذ پذیرش پزشکی با شرط معدل دانشگاه های آلمان می توان به دو طریق این پذیرش تحصیلی را اخذ کند:

  • دارا بودن مدرک دیپلم متوسطه و پیش دانشگاهی: بر اساس شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان متقاضی باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با معدل بالاتر از 17 باشد. علاوه بر این دارا بودن مدرک زبان آلمانی در سطح B1 و اخذ پذیرش از دوره یک ساله کالج الزامی می باشد.
  • گذراندن واحدهای تحصیلی در دانشگاه ها و کالج های ایران و یا کشورهای دیگر: متقاضی بر طبق شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان اگر واحدهای تحصیلی خود را در دانشگاه های کشورهای دیگر گذرانده باشد، می تواند پذیرش پزشکی آلمان را اخذ کند.

چگونه می توان احتمال اخذ پزشکی آلمان با شرط معدل را افزایش داد؟

اگر متقاضی برای تحصیل در رشته پزشکی آلمان دارای معدل درسی بالایی نباشد و قصد داشته باشد به طریقی این پایین بودن معدل را جبران کند، می تواند به این طریق عمل کند. متقاضی بر اساس شرط معدل برای تحصیل در آلمان می تواند با اخذ پذیرش در دوره های یک ساله کالج M-kurs و تحصیل در این دوره نمره لازم را کسب کند.

متقاضی با کسب نمره و معدل بالا در این دوره می تواند پایین بودن معدل کمتر از 17 را برای اخذ پذیرش پزشکی آلمان جبران کند. با کسب معدل بالا در این دوره های کالج متقاضی می تواند احتمال پذیرش پزشکی آلمان را افزایش دهد.

شرط معدل برای تحصیل مهندسی در آلمان

کشور آلمان دارای دانشگاه های فراوانی در رشته های مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و هنر می باشد و بر این اساس دارای ظرفیت های فراوانی برای اخذ پذیرش متقاضیان بین المللی می باشد. بنابراین شرط معدل دانشگاه های آلمان برای پذیرش در این رشته ها کاربردی ندارد و متقاضیان با دارا بودن معدل بالاتر از 15 می توانند بدون نگرانی از شرط معدل برای تحصیل در آلمان از بهترین رشته های مهندسی و علوم پایه پذیرش تحصیلی اخذ کنند.

شرط معدل برای پذیرش مقطع کارشناسی در آلمان

متقاضی برای تحصیل در مقطع کارشناسی و لیسانس دانشگاه های آلمان باید دارای معدل مناسب دیپلم دبیرستان باشد. شرط معدل دانشگاه های آلمان برای تحصیل در مقطع کارشناسی معدل بالای 15 می باشد.

اگر متقاضی، مقطع کارشناسی را در کشور خود و یا دیگر کشورها تحصیل کرده باشد و دارای 35 واحد گذرانده باشد، متقاضی نیاز به گذراندن دوره های کالج در آلمان نمی باشد. او می تواند به طور مستقیم تحصیل در دانشگاه های مورد نظر را شروع کند. اگر متقاضی با معدل پایین موفق به اخذ پذیرش تحصیلی آلمان شود، ممکن است در زمان صدور ویزا دچار مشکلاتی شود.

بر اساس شرط معدل اخذ پذیرش برای دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی ارائه معدل دیپلم و معدل پیش دانشگاهی و معدل ترم های گذارنده در دانشگاه ایران و یا هر کشور دیگر الزامی است. متقاضیانی که دارای معدل پایین تر از 15 می باشند، می توانند در دانشگاه های خصوصی آلمان با پرداخت شهریه تحصیل کنند.

شرط معدل برای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

دانشگاه های آلمان برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دارای شرط معدل می باشند. در واقع شرط معدل دانشگاه های آلمان برای اخذ پذیرش کارشناسی ارشد نه تنها بر اساس مدارک کارشناسی و یا لیسانس، بلکه دارا بودن معدل مناسب دیپلم و پیش دانشگاهی نیز می باشد.

شرط معدل دانشگاه های آلمان برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، دارا بودن معدل کارشناسی بالاتر از 14 و دارا بودن معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بالاتر از 15 می باشد. در برخی از رشته های دانشگاهی آلمان به دلیل رقابت فراوان شرط معدل دانشگاه های آلمان بالاتر از 15 می باشد.

همه فارغ تحصیلان مقطع کارشناسی با دارا بودن معدل بالای 13 می توانند برای اخذ پذیرش تحصیلی کارشناسی ارشد درخواست دهند. اما به دلیل افزایش تقاضاها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارا بودن معدل بالاتر از 14 تا 15 احتمال اخذ پذیرش را افزایش می دهد.

شرط معدل برای پذیرش مقطع دکتری در آلمان

اهمیت شرط معدل دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بیشتر از مقطع دکتری است. این امر به دلیل پژوهش محور بودن مقطع دکتری در آلمان و کم اهمیتی نمره و معدل می باشد.

با این حال اگر معدل متقاضی برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری در آلمان پایین می باشد، می تواند با ارائه مدرک زبان با نمره بالا، ارائه رزومه تحصیلی قوی و ارائه مقاله های تحقیقی پایین بودن معدل کارشناسی ارشد را جبران کند.

شرط معدل برای پذیرش مقطع دکتری در آلمان

اگر متقاضی با ارسال مدارک برای استاد مشاور و تأیید مدارک تحصیلی بتواند مقدمات اخذ پذیرش را فراهم کند، نشان می دهد که معدل چندان تأثیری در اخذ پذیرش دکتری آلمان ندارد. موافقت استاد راهنما با مقاله ها و رساله و تز دکتری متقاضی یکی از شرایط اخذ پذیرش در مقطع دکتری آلمان می باشد.

 آیا معدل شرط کافی برای اخذ پذیرش تحصیلی دکتری آلمان است؟

گرچه بسیاری از متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری آلمان را دارند، دارای معدل درسی بالا در مقطع کارشناسی ارشد می باشند، اما شرط معدل برای تحصیل در آلمان در مقطع دکتری شرط کافی نمی باشد. اگر متقاضی برای اخذ پذیرش دکتری آلمان دارای معدل پایین  باشد، می تواند با ارائه مقاله های علمی و معتبر و مدرک زبان با نمره بالا و همچنین کارهای تحقیقی و پژوهشی احتمال اخذ پذیرش را بالا ببرد.

شورای بررسی پرونده تحصیلی برای مقطع دکتری در آلمان صرفاً معدل تحصیلی را در نظر نمی گیرد و بر اساس رزومه قوی و معتبر و همچنین رساله و تز دکتری و مقاله ها و فعالیت های پژوهشی پذیرش دکتری را صادر می کند.

شرط معدل برای تحصیل در آلمان و ترمیم معدل

متقاضیان ایرانی می توانند برای بالا بردن معدل خود برای شرکت در آزمون های سراسری داخلی با روش ترمیم معدل، نمره پایین برخی از دروس دبیرستان را ارتقا دهند. در این روش با هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش متقاضی می تواند دروس با نمره پایین را مجدداً امتحان دهد و معدل خود را بالا ببرد.

اما این روش برای شرط معدل دانشگاه های آلمان مناسب نمی باشد، زیرا سند و مدرکی دال بر ارتقا معدل به متقاضی داده نمی شود و این ارتقا معدل فقط برای کنکور سراسری داخلی می باشد.

 شرط معدل برای تحصیل در آلمان و خدمات موسسه اصطهباناتی

متقاضیانی که قصد تحصیل در آلمان را دارند، باید برای بررسی شرط معدل برای تحصیل در آلمان با کارشناسان متخصص در امور مهاجرت مشاوره کنند. انجام کارهای مهاجرت دانشجویی به آلمان بدون کمک از موسسه های مهاجرتی بسیار دشوار، زمان بر و پر هزینه خواهد بود.

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های آلمان بر اساس شرط معدل دانشگاه های آلمان، می توانند برای اخذ پذیرش تحصیلی این کشور برتر اروپایی با کارشناسان برجسته موسسه مهاجرتی و حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی تماس بگیرند.

شرط معدل برای تحصیل در آلمان و مزایای تحصیل و اقامت

متقاضیان با اخذ ویزای تحصیلی آلمان بر اساس شرط معدل برای تحصیل در آلمان می توانند از مزیت های تحصیل و اقامت و زندگی در این کشور برخوردار شوند. از مهم ترین مزیت های تحصیل در این کشور بر اساس شرط معدل دانشگاه های آلمان موارد زیر را می توان نام برد:

  • تحصیل رایگان در رشته های علوم پزشکی و مهندسی و علوم انسانی
  • تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
  • امکان اشتغال در فرصت 18 ماهه جستجوی کار و یافتن کار مورد نظر
  • امکان اخذ اقامت و تابعیت و شهروندی آلمان با کار و اشتغال پس از فارغ تحصیلی
  • اعتبار و ارزش جهانی مدارک دانشگاهی آلمان
  • امکان رفت و آمد به کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به اخذ ویزا
  • امکان اخذ مجوز کار دانشجویی و کار در حین تحصیل

سخن آخر

در این مقاله چگونگی شرط معدل برای تحصیل در آلمان، شرط معدل دانشگاه های آلمان، شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان، شرط معدل برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس موارد شرح داده شده در این مقاله می توان نتیجه گیری کرد که اگر قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارید، بر اساس شرط معدل برای تحصیل در آلمان، دارا بودن معدل بالای 15 برای رشته های مهندسی و معدل بالای 18 برای رشته پزشکی الزامی است.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان را دارید و نیازمند اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی شرط معدل برای تحصیل در آلمان می باشید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی برخوردار شوید. مشاوران و کارشناسان این موسسه برتر در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، رشت و مشهد با آگاهی از به روزترین قوانین حقوقی و مهاجرتی به شما کمک می کنند تا بهترین گزینه مهاجرت تحصیلی به این کشور را به شما ارائه دهند.

دکمه بازگشت به بالا