عمومیکسب و کار ایرانی

داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت نوعی سیستم تهویه مطبوع متمرکز است. اگر خانه ای را برای بازسازی خریداری کرده اید یا به دنبال نصب یک سیستم HVAC جدید در خانه فعلی خود هستید، ممکن است بخواهید به Pipeline نگاهی بیندازید تا ببینید آیا این گزینه مناسب شماست یا خیر.

داکت اسپلیت چیست؟

انواع مختلفی از سیستم های تهویه مطبوع وجود دارد، با این حال، ما روی دو نوع خاص تمرکز خواهیم کرد که برای اکثر خانه های یک خانواده کاربرد دارد: تهویه مطبوع مرکزی مانند داکت اسپلیت و تهویه مطبوع بدون کانال. بنابراین تفاوت بین این دو سیستم AC چیست و آیا بر راحتی خانه شما تأثیر می گذارد؟

مزایای کولر گازی مرکزی اسپلیت داکت

● سیستم های HVAC مرکزی قابلیت رطوبت زدایی بیشتری دارند.

● سیستم های تهویه مطبوع مرکزی اسپلیت داکت می توانند کل خانه را در دمای یکنواخت نگه دارند و یک ترموستات واحد در دمای مناسب می تواند بهره وری انرژی را بهبود بخشد. اگر می خواهید دمای مناسب را در هر جایی از خانه به دست آورید، لازم نیست نگران مدیریت چندین دستگاه باشید.

● کولرهای مرکزی فضای اتاق را اشغال نمی کنند. کانال ها نامرئی هستند و از سقف، دیوارها یا زیرزمین عبور می کنند.

چه زمانی باید مسیر تقسیم را انتخاب کنیم؟

یک سیستم کانال تقسیم را انتخاب کنید اگر:

● قبلا لوله ها را گذاشته اید. اگر کانالی وجود داشته باشد، به این معنی است که ساختمان برای تهویه مطبوع مرکزی، مانند داکت اسپلیت ساخته شده است.

● در محیطی مرطوب زندگی می کنید.

● می خواهید هزینه های نگهداری را پایین نگه دارید.

نحوه عملکرد داکت جنرال اسپلیت

در قسمت اسپلیت، هوای سرد از طریق سیستم کانال تامین و برگشت جریان می یابد. کانال ها و دریچه ها (یعنی منافذ در دیوار، کف یا سقف) هوای خنک را از اتاق زیر شیروانی به خانه شما منتقل می کنند. این هوای سرد هنگام گردش در اطراف ساختمان گرم می شود. سپس از طریق کانال ها به خنک کننده مرکزی جریان می یابد.

داکت اسپلیت جنرال هوا را مرطوب می کند. در آب و هوای بسیار مرطوب، زمانی که دمای بیرون نه گرم است و نه سرد، هوا ممکن است به رطوبت مطلوبی نرسد. صاحبان خانه می توانند ترموستات را پایین بیاورند یا از رطوبت گیر استفاده کنند. اما در هر دو حالت مصرف انرژی افزایش می یابد زیرا رطوبت گیر و داکت اسپلیت به انرژی بیشتری برای خنک کردن خانه نیاز دارند.

در خانه، فن را برای یک سیستم جریان تقسیم استاندارد روی “اتوماتیک” تنظیم کنید. همچنین، از فن اصلی سیستم برای گردش هوا استفاده نکنید – از یک مدار در هر اتاق استفاده کنید.

مجرای اسپلیت عمومی را انتخاب کنید

سیستم های تهویه مطبوع مرکزی کارآمدتر از تهویه مطبوع اتاق هستند. علاوه بر این، این سیستم ها مانند مجرای اسپلیت جنرال، بی صدا، بی صدا و راحت هستند. برای صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه، باید سعی کنید یک سیستم کارآمد مانند داکت اسپلیت یونیورسال خریداری کنید و مصرف انرژی کولر مرکزی را کاهش دهید.

در یک خانه، تهویه مطبوع سالانه بیش از 2000 کیلووات ساعت برق مصرف می کند که باعث می شود خانه حدود 3500 پوند دی اکسید کربن و 31 پوند گوگرد تولید کند. اگر به فکر اضافه کردن سیستم تهویه مطبوع به خانه خود هستید، داکت اسپلیت جنرال ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد.

لوله اسپلیت هایسنس

کولر گازی مرکزی یک واحد سیستم اسپلیت یا یک واحد پکیج است. در سیستم تهویه مطبوع مرکزی سیستم اسپلیت، مانند داکت اسپلیت حسی، پکیج خارجی شامل مبدل حرارتی خارجی، فن و کمپرسور و سیستم داخلی شامل مبدل حرارتی داخلی و فن است.

در بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع، مانند داکت اسپلیت هایسنس، سیستم داخلی ممکن است شامل یک کوره داخلی یا یک مبدل حرارتی پمپ حرارتی باشد. اگر خانه شما از قبل شومینه دارد اما تهویه مطبوع ندارد، سیستم اسپلیت Sense ممکن است مقرون به صرفه ترین نصب تهویه مطبوع مرکزی باشد.

هنگام نصب کانال های هوای اسپلیت، موارد مهم معنا پیدا می کنند

• تامین فضای داخلی مناسب جهت نصب، نگهداری و تعمیر سیستم های جدید

• اطمینان حاصل کنید که هوای کافی برای هوای سرد و هوای کافی برای بازگشت به هوای گرم وجود دارد.

• در صورت امکان لوله آب مجرای سنسور را در خانه قرار دهید نه روی پشت بام

• همه کانال ها را با درزگیر کانال و کانال های فضایی به طور گسترده آب بندی کنید

• دستگاه را تا جایی که ممکن است در بیرون قرار دهید تا سر و صدا شما یا همسایگانتان را در شب بیدار نکند.

• واحد مجرای اسپلیت سنس فشرده را در مکانی قرار دهید که هیچ مانعی برای جریان هوا وجود نداشته باشد

• ترموستات را از منابع حرارتی مانند پنجره ها یا کابینت های برق دور کنید

انتخاب کولر گازی هایسنس مناسب برای منزل شما

مدل لوله سنس مصرف برق بسیار کمی دارد. کارآمدترین دستگاه های تهویه مطبوع 30 تا 50 درصد انرژی کمتری برای تولید همان مقدار خنک کننده مصرف می کنند که تهویه مطبوع تولید شده در اواسط دهه 1970. حتی اگر کولر گازی شما تنها 10 سال از عمر آن گذشته باشد، می توانید آن را با کولر گازی تعویض کنید. به گاز جدید و کارآمد بروید.

هنگام خرید کانال اسپلیت، به دنبال مدلی با راندمان بالا مانند مدل های مختلف داکت اسپلیت Sens باشید. سیستم های تهویه مطبوع مرکزی توسط رتبه بندی بهره وری انرژی فصلی (SEER) رتبه بندی می شوند. SEER مقدار نسبی انرژی مورد نیاز برای دستیابی به یک ظرفیت خنک کننده معین را نشان می دهد. بسیاری از سیستم های AC Sens دارای رتبه SEER تا 26 هستند.

دکمه بازگشت به بالا