علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

دلایلی که نباید از کابل و شارژر تقلبی شیائومی استفاده کنیم!

تمام انرژی گوشی از طریق باتری تامین میشود که در صورت عدم وجود آن و یا اختلالی کوچک در آن مشکلاتی شکل میگیرد که ممکن است حتی با هزینه های بسیار زیاد قادر به حل و رفع آن نشد. استفاده از شارژر و کابل تقلبی برای گوشی های همراه شیائومی و سایر برندها زیان بار است؛ از نظر برخی کاربران استفاده از شارژر و کابل تقلبی بی ضرر میباشد، در صورتی که استفاده از آن ها به مرور زمان باعث ایجاد مشکلات جدی میشود. برخی کاربران از قیمت بالای شارژر اصل شکایت دارند میتوان این خبر خوب را داد که قیمت کابل و شارژر اصلی شیائومی در موبوتعمیر مناسب است.

اسم شارژر شیائومی |شارژر اصلی |شارژر تقلبی

تاثیرات استفاده از شارژر تقلبی شیائومی بر گوشی

شارژر و کابل تقلبی از استاندارد لازم برخوردار نبوده و با انتقال جریان بیشتر از حد و یا ایجاد نوسان در جریان برق، به آی سی شارژ گوشی آسیب برسانند. کاربران شیائومی میتوانند قیمت کابل و شارژر اصلی شیائومی در موبوتعمیر را با سایر فروشگاه ها مقایسه کرده و سپس خرید خود را ثبت کنند. استفاده از شارژر تقلبی شیائومی بر گوشی معایبی دارد که در ادامه به آن ها اشاره میشود:

  • داغ شدن گوشی: شارژر و کابل فیک جریان مناسبی را وارد گوشی نمیکنند و نتیجه این جریان نامناسب، آسیب دیدن آی سی میباشد. آی سی شارژ، قطعه ای روی برد بوده که میزان جریان ورودی به دستگاه را تنظیم میکند. مسیر آی سی شارژ در برابر جریان اضافی مقاومت کرده و باعث داغ شدن بیش از معمول گوشی میشود. گرمای زیاد گوشی به مرور زمان باعث آسیب دیدن قطعات داخلی میشود.
  • سوختن برد گوشی: یک اتفاق با احتمال بسیار کم که ممکن است روی دهد انفجار گوشی بر اثر استفاده از کابل نامناسب است . برد گوشی در برابر جریان ورودی بیش از حد سوخته و یا با ایجاد جرقه و اتصالی، منجر به انفجار میشود.
  • کم شدن میزان شارژدهی: همانطور که گفته شد شارژر و کابل تقلبی جریان اضافی به باتری وارد میکند و بنابراین میزان شارژی که مشاهده میشود واقعی نیست و زودتر از حد انتظار شارژ گوشی خالی میشود.
  • عملکرد نادرست تاچ: اتصال های ناشی از ورود جریان نامناسب به گوشی از طریق شارژر فیک، در عملکرد صفحه تاچ اثر منفی می گذارد.

سایر معایب استفاده از شارژر تقلبی شیائومی

عیوب و آثار مضر استفاده از کابل و شارژر تقلبی شیائومی تنها بر تلفن همراه اثر نمی گذارد، بلکه باعث ایجاد اختلالاتی میشود مانند:

  • اختلال در برق و انفجار خانه: برخی از این شارژر های فیک در کارگاه های غیر مجاز و بدون فرآیندهای کنترل کیفیت ، ایمنی و بدون هیچ نظارتی ساخته میشوند. و هنگام اتصال به برق شهری، دچار اختلال و انفجار شده و به سیستم الکتریکی خانه صدمه میزنند. توصیه میشود شارژر اصل را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و نگران هزینه آن نباشید زیرا قیمت کابل و شارژر اصلی شیائومی در موبوتعمیر، دارای ضمانت است .
  • گرم شدن بیش از حد شارژر و گوشی : استفاده از شارژر های تقلبی، احتمال و خطر گرم شدن گوشی را بالا میبرند قبل از گرم شدن گوشی، شارژر است که گرم میشود و دلیل آن استفاده از متریال پیش پا افتاده و غیر مجاز در ساخت آن است، که در نهایت حتی امکان منفجر شدن گوشی نیز، وجود دارد.

تشخیص کابل و شارژر اصلی شیائومی از تقلبی

در ادامه به طور خلاصه نشانه هایی برای تشخیص شارژر اصلی شیائومی گفته میشود تا در هنگام خرید شارژر و کابل دچار اشتباه نشوید. برای خرید کابل و شارژر میتوانید به موبو تعمیر مراجعه کنید زیرا قیمت کابل و شارژر اصلی شیائومی در موبوتعمیر به صرفه و مناسب است.

  • اطلاعات چاپ شده بر روی آداپتور را بررسی کنید.
  • تفاوت در فونت، رنگ نوشته ها و جا به جا بودن علائم از نشانه های فیک بودن کابل است.
  • بررسی لوگو چاپ شده بر آداپتور زیرا در نمونه های فیک چاپ لوگو کیفیت مناسب، رنگ و فونت مناسبی ندارد.
  • آداپتور شیائومی وزن بالایی داشته و سری آن مسی بوده و به آهن ربا متصل نمیشود.

معرفی سایت موبوتعمیر

طبق دلایلی که گفته شد و همچنین آثار زیان باری که استفاده از شارژرهای تقلبی شیائومی دارد؛ توصیه میشود که از شارژر های اصل استفاده شود. این شارژر های اصل در برخی فروشگاه ها به قیمت بالایی فروخته میشود. اما میتوان این اجناس را در فروشگاه موبو تعمیر سفارش داد زیرا قیمت کابل و شارژر اصلی شیائومی در موبوتعمیر، دارای تضمین قیمت است. این فروشگاه معتبر اینترنتی توانسته با ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم اصالت کالا و همچنین وجود مشکلات فنی ، ارسال سریع با پست پیشتاز و البته تضمین کیفیت و اصل بودن اجناس ، فضایی بسازد که مشتریان به راحتی اعتماد کرده و سفارشات خود را به ثبت برسانند. این فروشگاه از سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را در زمینه فروش قطعات و لوازم جانبی و ابزارهای تعمیراتی گوشی های هوشمند از برندهایی مثل شیائومی، سامسونگ، آیفون و… شروع کرده و توانسته با جلب اعتماد مشتریان خود، بازار خوبی داشته باشد.

وبسایت: www.mobotamir.com
تلفن: 09363330070
اینستاگرام: @mobotamir

دکمه بازگشت به بالا