عمومیکسب و کار ایرانی

روشنایی خیابانی هوشمند

چراغ خیابانی هوشمند یک وسیله روشنایی عمومی مثل برج روشنایی 15 متری است که از فناوری هایی مانند دوربین ها، فتوسل های حساس به نور و سایر حسگرها برای معرفی عملکردهای نظارت در زمان واقعی استفاده می کند. این نوع سیستم روشنایی که به عنوان روشنایی تطبیقی یا روشنایی هوشمند خیابان نیز شناخته می شود، به عنوان یک گام مهم در توسعه شهرهای هوشمند شناخته می شود. نصب روشنایی هوشمند علاوه بر اینکه شهرها را قادر می‌سازد تا میزان مناسبی از نور خیابان را برای شرایط محلی فراهم کنند، به افزایش رضایت شهروندان در زمینه امنیت و ایمنی کمک می‌کند و در عین حال شهرداری‌ها را در مصرف برق و نگهداری سیستم روشنایی صرفه‌جویی قابل توجهی می‌کند.

به علاوه، زیرساخت روشنایی در فضای باز به عنوان ستون فقرات برای تعدادی از برنامه های کاربردی اینترنت همه چیز (IoE) مانند نظارت بر آب و هوا، آلودگی و ترافیک عمل می کند. طبق تحقیقات ABI، از آنجایی که شهرداری ها از روشنایی سنتی به دیودهای ساطع کننده نور (LED) گذر می کنند، حدود 20 درصد از این فناوری را می توان به دلیل ادغام با سیستم های کنترل روشنایی هوشمند در نظر گرفت. با این حال، ABI پیش‌بینی کرد که تا سال 2026، سیستم‌های مدیریت مرکزی به بیش از دو سوم تاسیسات جدید چراغ‌های خیابانی LED متصل خواهند شد.

چراغ خیابانی هوشمند چگونه کار می کند:

فناوری پشت چراغ‌ خیابانی هوشمند بسته به ویژگی‌ها و الزامات آن می‌تواند حتی با برج روشنایی 24 متری متفاوت باشد، اما معمولاً شامل ترکیبی از دوربین‌ها و حسگرها می‌شود. وقتی این دستگاه‌ها روی چراغ‌های خیابانی استاندارد اجرا می‌شوند، می‌توانند حرکتی را تشخیص دهند که روشنایی پویا و کم‌نور شدن را ممکن می‌سازد. همچنین به وسایل همسایه اجازه می دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اگر یک عابر پیاده یا ماشین شناسایی شود، تمام چراغ های اطراف روشن می شوند تا زمانی که حرکت دیگر ضبط نشود. قابلیت‌های اضافی چراغ‌های خیابانی هوشمند ممکن است به فناوری بیشتری مانند سنسورهای تصویر، حسگرهای لرزه‌ای، سنسورهای صدا، بلندگوها، سنسورهای تشخیص آب و هوا و آب و فرستنده‌های بی‌سیم نیاز داشته باشند.

پس از نصب چراغ‌های هوشمند خیابانی، اکثر فروشندگان نرم‌افزاری را ارائه می‌کنند که می‌تواند به شهرها در نظارت و مدیریت فناوری کمک کند. همچنین می توان از این نرم افزار برای جمع آوری اطلاعات جمع آوری شده توسط چراغ های خیابان و تنظیم ویژگی های آن مانند زمان کم نور استفاده کرد. اما در برج روشنایی 30 متری نیازی به نرم افزار و استفاده از آن نیست.

معرفی ویژگی های چراغ خیابانی ال ای دی ۱۵۰ وات

چراغ خیابانی ۱۵۰ وات اس ام دی شرکت روشنایی آذرطیف جایگزین بسیار مناسبی برای نسل قدیمی چراغ های لاک پشتی با لامپ های گازی و بخار سدیم می باشد که در ادامه ویژگی و مشخصات فنی آن آورده شده است:

  • طراحی منحصر به فرد جهت پخش نور بهتر و یکنواخت و جلوگیری از اتلاف نور
  • استفاده از چیپ های برند برجیلوکس با بهره نوری ۱۲۰ لومن بر وات
  • دارای درجه حفاظت محیطی IP66 و مقاوم در شرایط جوی و اقلیمی مختلف
  • سرلوله خیابانی استاندارد ( حداقل ۵ و حداکثر ۶ سانتی متر برای قطر لوله)
  • دارای طول عمر بالای ۵۰۰۰۰ ساعت و ضمانت ۲۴ ماهه معتبر و مکتوب شرکت روشنایی آذرطیف
  • بدنه آلومینیومی دایکاست مجهز به هیت سینک جهت انتقال و دفع حرارت و در نتیجه افزایش طول عمر محصول
  • قابل عرضه در دو رنگ نور آفتابی و مهتابی
  • دارای توان مصرفی ۱۵۰ وات و شار نوری ۱۸۰۰۰ لومن

مزایای چراغ های خیابانی هوشمند:

پیاده سازی سیستم های روشنایی خیابانی هوشمند مزایای زیر را به همراه دارد:

  • کاهش هزینه و مصرف انرژی با کنترل های انعطاف پذیر کم نور
  • افزایش رضایت عابرین پیاده از طریق بهبود اقدامات ایمنی
  • کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری با نرم افزار نظارت
  • کاهش انتشار کربن و آلودگی نوری
  • افزایش عمر لامپ و زمان پاسخ کوتاه تر به خاموشی
  • برنامه ریزی معماری بهبود یافته بر اساس الگوهای ترافیکی واقعی و بینش
  • افزایش فرصت‌های درآمدی، مانند اجاره قطب برای تابلوهای دیجیتال یا سایر خدمات

معایب چراغ خیابانی هوشمند:

علیرغم ارزش طولانی مدت در ارتقاء شبکه های روشنایی، چند چالش وجود دارد. اگرچه چراغ های خیابانی هوشمند در طول زمان باعث صرفه جویی در هزینه ها می شوند، ولی سرمایه گذاری اولیه بسیار زیاد است. هزینه‌های روشنایی خیابان می‌تواند بیش از 40 درصد از هزینه‌های انرژی شهر را به خود اختصاص دهد – اگرچه تبدیل لامپ‌های هالوژن به چراغ‌های LED اولیه تا 80 درصد در صرفه‌جویی فوری به همراه دارد.

به علاوه، چندین برنامه کاربردی و پلتفرم های فناوری وجود دارد، بنابراین انتخاب مناسب می تواند چالش برانگیز باشد. فقدان استانداردهای مشترک در سراسر شبکه ها نیز چالش هایی را ایجاد می کند. مانع دیگر فقدان دانش مصرف کننده در مورد ویژگی ها و مزایای چراغ های خیابانی هوشمند است. در نهایت، اجرای چراغ‌های خیابانی هوشمند مستلزم رعایت مقررات خدمات شهری است.

نمونه هایی از چراغ های خیابانی هوشمند:

شهرهایی که روی چراغ‌های خیابانی هوشمند سرمایه‌گذاری می‌کنند در حال افزایش سود هستند. در حالی که لس آنجلس درآمد خود را از SmartPoles دریافت کرد که دریافت طولانی‌مدت تکامل (LTE) و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را ارائه می‌دهد، شیکاگو می‌تواند سالانه 10 میلیون دلار در هزینه‌های انرژی صرفه‌جویی کند، به لطف یک ابتکار چهار ساله برای جایگزینی 270000 چراغ شهری با LED و کنترل های هوشمند علاوه بر این، شهرهای اسپانیا با توسعه لامپ توربین Eolgreen با نیروی باد، روی روشنایی خیابان های سبز سرمایه گذاری کرده اند.

در سن دیگو، چراغ‌های خیابانی هوشمند مملو از حسگر نصب شده‌اند تا به رانندگان کمک کنند تا به مکان‌های خالی پارک هدایت شوند و افسران اجرای ترافیک را به خودروهای پارک شده غیرقانونی هشدار دهند. این وسایل هوشمند می توانند به سیستم ها متصل شوند تا به تشخیص اینکه کدام تقاطع ها خطرناک ترین هستند و نیاز به طراحی مجدد دارند کمک کنند. سیستم‌هایی از این دست می‌توانند به شهرداری‌ها کمک کنند تا با نظارت بر تقاطع‌ها و توجه به زمان بازگشت ترافیک، سیگنال‌های ترافیکی را تنظیم کنند و حسگرهای متصل به چراغ‌های خیابان نیز می‌توانند صداهایی مانند تیراندازی، شیشه شکسته یا تصادف خودرو را تشخیص دهند.

مزیت روشنایی هوشمند خیابان

سیستم های روشنایی هوشمند سیستم هایی هستند که از حسگرهای مختلف برای جمع آوری داده های کاربران استفاده می کنند, محیط زیست, و سایر عوامل برای تجزیه و تحلیل. این امکان تنظیم تجهیزات را فراهم می کند و برنامه های هوشمند و آموزنده ای را ارائه می دهد. پس مزایای آن چیست? پس مزایای آن چیست?

نورپردازی مستقل

روشنایی هوشمند خیابان Kanglight تضمین کننده مداوم است, بدون درز, و عملیات روشنایی خودمختار خیابان. به زبان ساده, روشنایی هوشمند خیابان به طور خودکار و به موقع روشن می شود. روشنایی هوشمند خیابان نیز در اواخر شب به طور خودکار خاموش می شود و در صورت عبور عابر پیاده روشن می شود.

سیستم روشنایی هوشمند خیابان بنابراین مقدار زیادی از اتلاف انرژی را ذخیره می کند. بنابراین چراغ های هوشمند مدیریت کلی شبکه را کاهش می دهند و عملکرد را بهبود می بخشند. شما می توانید از برنامه های از پیش برنامه ریزی شده ما انتخاب کنید, برنامه خود را برنامه ریزی کنید یا هر چراغ خیابان را به صورت دستی مدیریت کنید, بسته به نیاز شما. علاوه بر این, اگر به هر دلیلی ارتباط برقرار نشد, کنترل‌کننده‌های چراغ‌های خیابانی kanglight می‌توانند همزمان با برقراری مجدد اتصال زنده، چراغ‌ها را به‌طور مستقل کار کنند..

کنترل هوشمند پیشرفته

Kanglight می تواند یک نمای نقشه دقیق از تمام تجهیزات روشنایی خیابان و پانل های روشنایی ارائه دهد. اگر نصب روشنایی خیابانی هوشمند با مشکل مواجه شود, سیستم آن اطلاعات کامل و تشخیص الکتریکی را می سازد. این سیستم تعداد زیادی از پارامترهای الکتریکی مانند ولتاژ را کنترل می کند, جاری, قدرت فعال, توان راکتیو, ضریب قدرت, فرکانس, و غیره. سیستم های روشنایی هوشمند’ گزارش های تحلیل پیشرفته به درک عیوب کمک می کند, به حداقل رساندن تلفات انرژی, بهبود سیاست روشنایی و افزایش رضایت کلی از روشنایی خیابان.

همچنین امکان انعطاف پذیری را فراهم می کند, کنترل های فردی برای جایگزینی تایمرهای ناکارآمد. با سیستم روشنایی هوشمند خیابانی که همیشه فعال است, نور هوشمند کانگ لایت تقریباً به طور کامل از خطر تصادفات ناشی از خرابی سیستم روشنایی جلوگیری می کند. بسیاری از مشکلات روشنایی قبل از اینکه عموم مردم فرصتی برای توجه به آنها پیدا کنند شناسایی و حل می شوند.

ذخیره انرژی

با کم کردن نورهای غیر ضروری و منحرف کردن برق از تجهیزات معیوب, می تواند مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. یک چراغ هوشمند به طور خودکار توسط سیستمی روشن و خاموش می شود که به طور خودکار چراغ ها را خاموش می کند و عابران پیاده و وسایل نقلیه را حس می کند.. این امر تا حد زیادی در مصرف برق تلف شده صرفه جویی می کند. همچنین بلافاصله هزینه های انرژی را تا میزان کاهش می دهد 35% از طریق روشن/خاموش هوشمند, تیرگی پیش رونده هدفمند, و مدیریت مصرف کارآمد. این بدان معنی است که نور هوشمند به طور خودکار شدت نور محیط را نیز حس می کند و روشنایی را به طور خودکار تنظیم می کند..

ساده در نگهداری

روشنایی هوشمند خیابان، کامپیوتر را قادر می سازد تا خطاها را در زمان واقعی گزارش کند, تسریع در کار تعمیر و نگهداری. تیم های تعمیر و نگهداری دیگر نیازی به گشت زنی در خیابان ها ندارند. آنها با جزئیات در مورد هر گونه نقص مطلع می شوند. سیستم های روشنایی هوشمند تجزیه و تحلیل دقیق عیوب روشنایی خیابان و مواد لازم را به رایانه های کارکنان تعمیر و نگهداری ارسال می کنند.. سیستم روشنایی با IOS و Android سازگار است. این تضمین می کند که شما یک نقشه وب بلادرنگ دریافت می کنید, لیستی از چراغ های خیابان, و دسترسی به عملکردهای سیستم. حتی اگر به سرعت سفر می کنید, نورهای هوشمند می توانند احساسات را به موقع ثبت کنند.

دکمه بازگشت به بالا