اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

روش ساخت گل رز جاودان؛ خرید هدیه‌ای خاص

کمی بیشتر در مورد رز جادوان

به نقل از forevermonroes بیایید از آنچه در مقدمه به آن اشاره کردیم دور نشویم؛ بعد از اینکه تصمیم گرفتید گل که خریده یا هدیه گرفته‌اید را عین لحظه اول در کنار خود داشته باشید، دست به‌کار شده و به‌فکر ماندگار کردن آن می‌افتید. برای این منظور احتمالا خشک کردن شاخه گل‌تان اولین راهکاری است که به‌ذهنتان می‌رسد که اتفاقا راهکار مناسبی است، اما در نهایت آن زیبایی که مد نظرتان است را نخواهد داشت؛ چراکه گلبرگ‌های گل شما در این روش رطوبت خود را از دست داده و طراوت و تازگی‌شان از بین خواهد رفت. درواقع خشک کردن گل منسوخ شده و جاودان کردن گل رز جایش را گرفته است. این راهکار بسیار ساده است و در ادامه خواهید دید که به‌سادگی می‌توانید اینکار را انجام دهید. با این راهکار که دو روش مختلف هم دارد، گل رز خود آن را در چرخه درونی خود زندانی کرده و از آن یک رز جاودان خواهید ساخت؛ گل رزی که تا چند سال می‌توانید از زیبایی آن لذت ببرید. ضمن اینکه محصول به‌دست آمده از این روش می‌تواند هدیه‌ای زیبا و خاص برای عزیزان شما باشد. به‌واقع یک تیر و چند نشان!

البته این وسط یک موضوع را نیز نمی‌توان نادیده گرفت و آن اینکه اگر قصد هدیه دادن گل رز آن هم از نوع جاودان آن را داشته باشید، همیشه وقت کافی برای ساخت گل رز جاودان وجود ندارد، در نتیجه قبل از پرداختن به روش درست کردن رز جاودان و روش نگهداری از آن بهتر است به حل این چالش بپردازیم؛

باتوجه به وجود گل رز جاودان در بازار به‌طور واضح در چنین شرایطی است که جایگزین ساخت آن شده و باعث می‌شود فرصت دادن هدیه‌ای منحصربه‌فرد به عزیزان‌تان را از دست ندهید؛ اما بازهم یک چالش دیگر رفتن به بازار و گشت و گذار در آن برای پیدا کردن رز جاودان است؛ کاری که می‌تواند وقت زیادی از شما گرفته و در این شرایط کرونایی حتی خطر ابتلا شما به این ویروس را افزایش دهد، در نتیجه بهتر است سراغ رفته و گل رز جاودان و حتی سایر گل‌های مورد نیاز را از فروشگاه‌های معتبر گلفروشی آنلاین تهران مثل گُل‌سِتان تهیه کنید. به‌این‌شکل به‌سادگی و در کمترین زمان ممکن به آنچه می‌خواهید دسترسی پیدا کرده و به سایر کارهایتان نیز خواهید رسید.

حال که این چالش حل شد، نوبت به آموزش روش ساخت گل رز جادوان می‌رسد.

آموزش روش ساخت گل رز جاودان

روش اول ساخت گل رز جاودان؛ مومیایی کردن رز با پارافین جامد

یک تکه بزرگ پارافین جامد تهیه کنید. سپس آن را خوب خرد کرده و ذوب کنید. ذوب کردن پارافین‌ها باید به‌آرامی و با شعله کم صورت بگیرد. به‌این‌منظور پارافین‌ها را داخل یک ظرف با ارتفاع متناسب با گل رز خود ریخته و ظرف را روی بخار آب قرار دهید تا پارافین‌ها کاملا ذوب شوند؛ حتی می‌توانید ظرف را داخل آب جوش نیز قرار دهید. در ادامه گلبرگ‌های پژمرده و خراب را از گل رز خود جدا کنید و سپس آن را از قسمت گلبرگ‌ها به داخل ظرف پارافین فرو ببرید. یادتان باشد فرو بردن رز در پارافین نباید بیشتر از ۱۰ ثانیه به طول‌ بیانجامد، همچنین اگر در این مرحله قسمتی از گل به پارافین آغشته نشود رطوبت گل از همان محل خارج شده و طول عمر گل شما کم خواهد شد. پس حتما حواستان به این موارد باشد. در ادامه برای بار دیگر گل را از طرف ساقه به داخل ظرف پارافین فرو ببرید تا تمام منافذ خروج بخار آب پوشانده شود. در نهایت نیز گل را به‌صورت عمودی آویزان کنید تا مومیایی شود، گل رز جاودان شما آماده است.

روش دوم؛ هیدراته کردن با ژل سیلیکا

در روش دوم ساخت گل رز جادوان قرار است از ژل سیلیکا کمک بگیرید. به‌این‌منظور گل رز خود را در  ظرفی که ارتفاع آن کمی بیشتر از گل‌تان است قرار دهید. سپس ژل سیلیکا را درون ظرف بریزید. ظرف باید به‌اندازه‌ای از ژل سیلیکا پر شود که سطح ژل کمی بالاتر از گلبرگ‌ها قرار داشته باشد. بعد از اینکه ظرف را از ژل سیلیکا پر کردید، ظرف را به‌مدت یک روز کنار بگذارید. یادتان باشد چون ژل سیلیکا توانایی بالایی در جذب رطوبت دارد و باعث می‌شود گل رز شما بسیار خشک و شکننده شود، حتما موقع خارج کردن ژل از ظرف و برداشتن گل، اینکار را به‌آرامی و در نهایت احتیاط انجام دهید و گل را از ساقه در دست بگیرید تا آسیبی به آن نرسد. در نهایت نیز گل را آرام بچرخانید تا آخرین ذرات باقیمانده‌ سیلیکا از لابه‌لای آن خارج شود.

تبریک می‌گوییم اکنون گل رز آماده سپری کردن عمری طولانی است.

خرید حضوری گل رز جاودان |رز جاودان دیجی کالا |ساخت رز جاودان با رزین

روش نگهداری از گل رز جاودان

بعد از ساخت گل رز جادوان بهتر است برای طول عمر بیشتر گل خود مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را رعایت کنید:

  • · رز خود را درون حباب‌های شیشه‌ای نگهداری کنید تا به‌دور از هرگونه آلودگی و رطوبت باشد.
  • · از قرار دادن گل در دمای بالا و نور خورشید خودداری کنید؛ چراکه باعث از بین رفتن آن خواهد شد.
  • · در نگهداری از گل رز جاودان خود بهتر است آن را در محیطی خشک نگهداری کنید.
  • · به‌هیچ‌وجه گل را آبیاری نکرده و همچنین از هیچ نوع براق‌کننده و خوشبوکننده‌ای برای زیباسازی و خوشبو کردن آن استفاده نکنید

منبع : دستی بر ایران

دکمه بازگشت به بالا