عمومیکسب و کار ایرانی

ساتوشی ناکاموتو (خالق بیتکوین) کیست؟

هویت ساتوشی ناکاتامو یکی از بزرگترین رازهای دنیای فناوری است و کارشناسان معتقدند که کشف هویت ناکاموتو می تواند تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد، سیاست داخلی و قیمت بیت کوین داشته باشد. تلاش برای درک چگونگی تبدیل بیت کوین به سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری بسیار جالب است. اما جالب تر از آن برای کاربران دنیای ارزهای دیجیتال ناشناس بودن پدر بیت کوین است.

هیچ کس نمی داند که آیا باید از او یا آنها هنگام صحبت در مورد ساتوشی ناکاموتو استفاده کند. زیرا ممکن است ساتوشی ناکاموتو نام گروهی باشد که از چند نفر تشکیل شده است. ناکاموتو در هر کجای این دنیا و هر کسی که باشد، حقایق بسیار جالبی در مورد او وجود دارد.

ساتوشی ناکاموتو کیست؟

ساتوشی ناکاموتو به عنوان تاریک ترین چهره در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می شود. برخی منابع بر این باورند که ساتوشی ناکاموتو 5 درصد از کل بیت کوین ها را در اختیار دارد، بنابراین او را میلیاردر تنها یا پنهان جهان می نامند و نام او در بین 100 ثروتمند برتر جهان قرار دارد.

خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، نرم افزار بیت کوین را در سال 2008 ایجاد کرد و در سال 2009، کد منبع آن برای عموم منتشر شد. اگرچه معمای سازنده بیت کوین هنوز حل نشده است، اما نظریه های جالبی در این زمینه وجود دارد که ممکن است سرنخ هایی برای درک بهتر نالاموتو باشد.

حقایق جالب در مورد ساتوشی ناکاموتو

ناکاموتو هر کسی که باشد، حقایق جالبی در مورد او وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

1. چرا ساتوشی ناکاموتو معروف است؟

شاید تعجب کنید که چرا ما نام ساتوشی ناکاموتو را می دانیم اما چهره پشت آن را نه؟ در واقع ساتوشی ناکاموتو نام مستعار مخترع بیت کوین است. یک شخص ناشناس در سال 2008 یک کاغذ سفید بیت کوین به این نام ایمیل کرد و گیرندگان ایمیل در صنعت ارزهای دیجیتال و بلاک چین به خوبی شناخته شده اند.

همانطور که با نام ساتوشی ناکاموتو مشخص است، شخصی که از این نام استفاده می کند ژاپنی است. اما انتشار یک کاغذ سفید بی عیب و نقص به زبان انگلیسی سوالات و تردیدهایی را در مورد ساتوشی ناکاموتوی ژاپنی ایجاد کرده است. به همین دلایل، ساتوشی ناکاموتو به عنوان پدر بیت کوین مشهور و محبوب است.

2. دارایی ساتوشی ناکاموتو

بسیاری از کاربران حدس می زنند که ساتوشی ناکاموتو یک میلیون دلار بیت کوین دارد، شاید بیشتر، و در زمان نگارش این مقاله، حدود 23 میلیارد تخمین زده می شود. در سال 2009 در ژانویه، ساتوشی ناکاموتو اولین بلاک چین، Genesis Block را استخراج کرد، اما در سال 2010، رسما روابط خود را قطع کرد و پروژه را ترک کرد.

در طول این مدت، بیت کوین در دفتر کل بلاک چین وجود دارد، اما هیچ یک از آنها استفاده یا خرج نشده است. این به طور قابل توجهی مالکیت ساتوشی ناکاموتو بر بیت کوین را ثابت می کند و نشان می دهد که ساتوشی ناکاموتو چقدر ثروت در این صنعت دارد.

یک میلیون بیت کوین واقعا عدد بزرگی است و اگر ناگهان نابود و ناپدید شوند یا ساتوشی تصمیم به فروش آن داشته باشد، هرج و مرج زیادی در قیمت فعلی ارز دیجیتال ایجاد می کند. این به وضوح نشان می دهد که چرا برخی از مردم به بیت کوین به عنوان یک طرح پونزی اشاره می کنند. زیرا بنیانگذاران سهم قابل توجهی در آن دارند.

3. تی شرت ساتوشی ناکاموتو

هویت ناشناخته ناکاموتو به عنوان بنیان‌گذار بیت‌کوین، کسب‌وکار جدیدی را ایجاد کرده است.

تی شرت هایی با شعار من ساتوشی ناکاموتو هستم، ساتوشی ناکاموتو کجاست، ساتوشی ناکاموتو کیست و… از جمله شعارهایی است که روی تی شرت ها چاپ شده است. لازم به ذکر است که برخی از سایت های تجارت الکترونیک این محصولات را چاپ و به فروش می رسانند.

4. ممکن است ساتوشی ناکاموتو یک کنگلومرا باشد!

برخی بر این باورند که سامسونگ، توشیبا، ناکامیچی و موتورولا بیت کوین را اختراع کرده اند و اصطلاح ساتوشی ناکاموتو از نام این شرکت ها ابداع شده است. نام سامسونگ و توشیبا با هم نام ساتوشی را تشکیل می دهند و نام ناکاماچی و موتورولا در کنار هم ناکاموتو را تشکیل می دهند.

ارز دیجیتال |بیت کوین |سرمایه گذاری

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که تاکنون هیچ مدرک رسمی و محکمی دال بر این نظریه وجود ندارد و این موضوع مانند یک شایعه آنلاین است.

5. ساتوشی ناکاموتو احتمالا نیک سابو است!

نیک سابو دانشمند و محقق آمریکایی آمریکایی است که در زمینه علوم کامپیوتر و رمزنگاری کار می کند. این شخص به عنوان یکی از افراد سازنده بیت کوین شناخته می شود. نیک سابو بیت گلد را پروتکلی توصیف کرد که به بیت های گران قیمت اجازه می دهد تا تراکنش ها را تایید کنند.

اختراع Bit Gold توسط Nick Szabo مفهوم ارز دیجیتال را در عصر دیجیتال ایجاد کرد. به همین دلیل می توان گفت نیک سابو یکی از اجداد بیت کوین است. پس از تجزیه و تحلیل مقاله سفید ساتوشی ناکاموتو، یک وبلاگ نویس ادعا کرد که نیک سابو خالق بیت کوین است. با این حال نیک هرگز این فرضیه را نپذیرفت و تایید نکرد.

6. ساتوشی ناکاموتو توسط C Rai g W Reason نشان داده شده است؟

شکاکان ساتوشی ناکاموتو در مورد ادعاهای او سکوت کرده و یا به طور کامل آنها را رد کرده اند. اما در مورد دانشمند استرالیایی کریگ رایت، اینطور نبود. کریگ رایت، کارآفرین استرالیایی، در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی در ماه می ۲۰۱۶ ادعا کرد که مخترع بیت‌کوین است.

همچنین، دو مقاله در Wired و Gizmodo نشان می دهد که رایت ممکن است مرد پشت بیت کوین باشد. اما تحقیقات بیشتر نشان داد که او یک کلاهبرداری از پیش برنامه ریزی شده را مرتکب شده است که خود را مخترع بیت کوین معرفی کرده است.

اما زمانی که توسعه دهندگانی مانند پیتر تاد کارآفرینان استرالیایی را ارزیابی و مقایسه کردند، او نتوانست یک مورد قوی را ارائه دهد. البته کریگ استیون رایت اولین کسی بود که اعلام کرد با گواهینامه معتبر در این زمینه بازخواهد گشت. اما او هیچ مدرک معتبری ارائه نکرد و در وبلاگش ابراز پشیمانی کرد و گفت که نمی خواهد ادامه دهد.

7. ساتوشی ناکاموتو یقین کی، دوریان ناکاموتودور!

در مارس 2014، روزنامه نیوزویک اعلام کرد که هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو کشف شده و این مرد در کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا زندگی می کند. این نشریه دوریان ناکاموتو را به عنوان خالق بیت کوین معرفی کرد. انتشار این مقاله جنجال زیادی در دنیای رمزنگاری ایجاد کرد. زیرا این اولین بار است که یک نشریه معروف سعی در شناسایی خالق بیت کوین دارد.

دوریان پرنتیس ساتوشی ناکاموتو (Dorian Prentice Satoshi Nakamoto) نام کامل دوریان ناکاموتو است که یک فیزیکدان و مهندس سیستم بود که به تازگی از دولت بازنشسته شده است. پس از انتشار این خبر، دوریان ناکاموتو گفت که او ناکاموتویی نیست که همه به دنبال آن هستند و تمام اتهامات را رد کرد.

8. رتبه s ساتوشی ناکاموتو آیا l فین نقاشی y؟

هال فینی قبل از اینکه وارد بیت کوین شود یک رمزنگار بود. نام او در لیست افرادی است که کاغذ سفید ساتوشی ناکاموتو را از طریق ایمیل دریافت کرده اند. هال فینی در نزدیکی محل سکونت دوریان ناکاموتو زندگی می کند. به همین دلیل، هال فینی ممکن است نام ساتوشی ناکاموتو را از دوریان ناکاموتو الهام گرفته باشد.

هال فینی ادعا کرد که در اولین آزمایش بیت کوین با ساتوشی ناکاموتو کار کرده است. همچنین، سبک نگارش هال بسیار شبیه به کاغذ سفید ساتوشی ناکاموتو است. اما پس از اینکه هال فینی مکالمه ایمیلی خود با ساتوشی را فاش کرد، این احتمال کاهش یافت.

البته این رفتار می تواند یک تاکتیک حواس پرتی نیز باشد. نظریه جالب دیگر این است که هال فینی کسی بود که اولین تراکنش بیت کوین را در 12 ژانویه 2009 از طرف ساتوشی ناکاموتو پذیرفت.

9. ادعای جالب از مجله Fast Company

آدام پننبرگ، کارمند برند رسانه ای مجله Fast Company، ادعا می کند که ساتوشی ناکاموتو را پیدا کرده است. این مرد با یافتن عبارات منحصر به فرد در کاغذ سفید بیت کوین ادعای خود را در این زمینه ثابت کرد. او با تحلیل شرایط وایت پیپر ادعا کرد که نیل کینگ، ولادیمیر آکسمن و چارلز برای خالق بیت کوین یا ساتوشی ناکامونو بوده اند. اما تمامی افراد مذکور این ادعا را تکذیب کرده اند.

10. ساتوشي ناکاموتو هویت معلوم نه دی

کاربران دنیای دیجیتال ممکن است بر این باور باشند که ناشناس بودن ساتوشی ناکاموتو برای سلامت بیت کوین یا مخترع ارز مفید است. اما یک راز بزرگ باقی می ماند: ساتوشی ناکاموتو کجاست و چرا پنهان شده است.

هیچ کس حقیقت را نمی داند، اما بیت کوین انقلاب عصر دیجیتال در نظر گرفته می شود. ارز دیجیتال بیت کوین در سال 2009 وارد بازار شد و از آن زمان تاکنون ارزش آن دستخوش تغییرات زیادی شده است. درست است که خالق بیت کوین هنوز هویت خود را فاش نکرده است، اما خرید و فروش بیت کوین در بین کاربران ارزهای دیجیتال در سراسر جهان بسیار محبوب است.

برای خرید ارز دیجیتال بیتکوین و یا هر ارز دیگری حتما به صرافی های معتبر مانند بیت ارز مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا