اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

علائم خرابی آی سی تغذیه گوشی

در میان قطعات متعدد موجود در گوشی های هوشمند، آی سی تغذیه جزء مهم ترین بخش ها به شمار می رود. این قطعه، در فرایند تامین ولتاژ نقش داشته و از کار افتادن آن، منجر به بروز آسیب های جدی در گوشی خواهد شد. آی سی تغذیه موبایل، قطعه فوق العاده ظریف و حساسی است که به دلیل ارتباط با جریان برق، به شدت در معرض آسیب دیدگی و خرابی قرار دارد. از طرفی، عملکرد این قطعه گونه ای است که در صورت بروز مشکل، سایر بخش های دستگاه را نیز درگیر خواهد نمود.

ما در این مطلب از بهترین آمورشگاه تعمیرات موبایل ، اطلاعات کاملی در مورد آی سی تغذیه موبایل و تعمیرات این قطعه به شما کاربران عزیز ارائه خواهیم نمود تا ضمن آشنایی با علائم خرابی، به موقع اقدام به تعمیر یا تعویض آن نمایید. به این ترتیب، از بروز مشکلات جدی تر در گوشی هوشمند خود نیز پیشگیری به عمل خواهید آورد. در صورت مشاهده هرگونه ایرادی دال بر معیوب شدن آی سی تغذیه موبایل ، می توانید برای دریافت تخصصی ترین خدمات تعمیری، به همکاران مجرب ما در  مرکز سخت افزار ایران مراجعه نمایید.

آی سی تغذیه چیست؟

برد به عنوان مغز گوشی های هوشمند و هدایتگر سایر بخش های این دستگاه، از بخش های متعددی تشکیل شده که یکی از آنها آی سی تغذیه است. این قطعه، برای تامین ولتاژ و جریان در مسیر اجرای دستور و همچنین برای حفاظت در مدار و تامین انرژی سایر آی سی ها مورد استفاده قرار می گیرد. کنترل درایور بک لایت و تامین تغذیه بخش های مختلف موبایل نیز بر عهده ی این آی سی بوده و جالب تر این که، در صورت اتصالی هدفون هم همین قطعه مشکل را تشخیص می دهد.

نکته دیگر از آموزش تعمیرات موبایل در تهران این است که آی سی تغذیه موبایل ، کنترل کلیدهای ولوم، کلید منو، کلید پاور و در بعضی از گوشی ها کلید سایلنت و کلید های دیگر را نیز بر عهده دارد. ضمن این که هدایت و کنترل  NTC  کنترل دمای CPU، پاور آمپلی فایر های RF، دوربین، باطری و… نیز بر عهده این آی سی می باشد.

اگر این قطعه خراب شده و یا حالت لحیم سردی در پایه های آن ایجاد شود، هریک از بخش های مذکور، دچار مشکل شده و مشکلاتی در عملکرد کلی دستگاه ایجاد خواهد شد. برای پیشگیری از بروز چنینی مواردی، لازم است که فرایند تعمیر آی سی تغذیه موبایل ، در اولین فرصت انجام گردد.

ساختار آی سی تغذیه موبایل

ساختار کلی آی سی تغذیه موبایل به این شکل است که توسط سه یا چهار پین به باتری متصل شده و با گرفتن ولتاژ باتری و بر اساس طراحی داخلی، ولتاژ مورد نیاز برای سایر بخش ها را تامین می کند. برای طی شدن این فرایند، ولتاژ از طریق پین مثبت باتری وارد مدار حفاطت جریان داخل آی سی می گردد. این مدار، موظف است که از باتری و آی سی تغذیه در برابر سوختگی یکی از بلوک های خروجی محافظت کند.

در واقع اگر جریان کشیده شده از آی سی تغذیه از حد معینی بیشتر شود، مدار حفاظت عمل نکرده و به دنبال آن، آی سی تغذیه موجب خاموش شدن گوشی خواهد شد. نکته بسیاری مهمی که کارشناسان تعمیرات گوشی در فرایند تعمیر آی سی تغذیه موبایل مد نظر قرار می دهند این است که این دستگاه، به جز قطعه مورد بحث، قطعات دیگری هم دارد که انرژی خود را مستقیما از باتری می گیرند. این قطعه ها شامل آی سی پاور آمپلی فایر، لایت  و تقویت زنگ و تغذیه پردازش هستند.

علائم خرابی آی سی تغذیه موبایل

آشنایی با علائم خرابی آی سی تغذیه موبایل ، به شما کمک می کند که مشکل این قطعه را تشخیص داده و در زمان مناسب و پیش از جدی تر شدن، آن را برطرف نمایید. یکی از مهم ترین نشانه های خرابی یا از کار افتادن این قطعه، خاموش شدن گوشی است. کاملا واضح است که وقتی فرایند تامین ولتاژ دچار مشکل شده و به درستی انجام نشود، دستگاه خاموش خواهد شد.

دیگر علامتی که در تعمیر آی سی تغذیه موبایل مورد توجه قرار می گیرد، مشکلات آنتن دهی دستگاه است. در این شرایط، شبکه نرمال بوده و مشکلی ندارد، اما شاهد آنتن دهی مناسبی از آن نیستید. از طرفی چون این بخش به باتری متصل می شود، خرابی آن روی باتری هم تاثیرات منفی خواهد داشت.

توجه داشته باشید که تعمیر قطعه مورد بحث یا تعویض آن، یک فرایند تخصصی است و نیاز به مهارت بالایی دارد. همکاران ما در نمایندگی  مرکز سخت افزار ایران، فرایند بررسی و ترمیم این قطعه را به بهترین شکل انجام داده و امکانی را فراهم می کنند که بتوانید مثل روز اول با گوشی هوشمند خود کار کنید.

آی سی تغذیه چیست؟ یکی از قطعاتی است که روی برد گوشی به منظور تامین ولتاژ و جریان جهت اجرای دستورات و تامین انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع یکی از قطعات اصلی روی برد موبایل است که وظیفه کنترل درایور بک لایت و تامین تغذیه بخش های مختلف را بر عهده دارد.

گاهی اوقات نیز تشخیص اتصال هدفون نیز بر عهده ای سی تغذیه است. همچنین در بعضی از گوشی ها کلیدهای پاور، صدا، منو نیز علاوه بر پی یو به آی سی تغذیه متصل می شود. این آی سی، با استفاده از چند عدد NTC ( یک نوع مقاومت حساس به گرما) کنترل دمای بخش های مختلف گوشی مثل سی پی یو دوربین و باتری را نیز بر عهده دارد. لحیم سردی پایه ها از علائم خرابی آی سی تغذیه گوشی است که در این حالت  ممکن است هر کدام از موارد ذکر شده را دچار مشکل کرده و یا منجر به خاموشی گوشی شود.

آموزش |آموزش تعمیرات موبایل |آی سی گوشی شیائومی

آی سی تغذیه موبایل چگونه کار می کند؟

آی سی تغذیه با سه یا چهار پایه به باتری وصل شده است. این آی سی با گرفتن ولتاژ باتری، ولتاژ و انرژی مورد نیاز بقیه بخش ها را تامین می کند. فرآیند تامین ولتاژ بخش های مختلف، با ورود ولتاژ از طریق پین مثبت باتری به مدار حفاظت جریان داخل ای سی انجام می شود. این مدار وظیفه محافظت از باتری و آی سی تغذیه موبایل را در برابر سوختگی بلوک ها خروجی را بر عهده دارد.

زمانی که جریان کشی ایسی تغذیه از یک حدی فراتر برود، دیگر عمل نمی کند و به دنبال آن ای سی تغذیه موبایل باعث خاموشی گوشی می شود. نکته ای که تکنسین های آموزش تعمیرات موبایل در حین تعمیر ای سی تغذیه در نظر باید داشته باشند، این است که این قطعه، قطعات دیگری نیز دارد که به صورت مستقیم از باتری انرژی خود را تامین می کنند.

شناسایی و آشنایی با علائم خرابی آی سی تغذیه گوشی به شما در تشخیص مشکلات مربوط به آن کمک می کند. همین امر موجب می شود پیش از اینکه گوشی با مشکل جدی تری رو به رو شود نسبت به تعمیر آی سی تغذیه و گوشی اقدام کنید.

یکی از مهم ترین نشانه های خرابی آی سی تغذیه در موبایل خاموش شدن ناگهانی گوشی است. خاموشی گوشی موبایل به این دلیل اتفاق می افتد که فرایند تامین ولتاژ به دچار مشکل شده و به درستی انجام نشود.

یکی دیگر از نشانه های خرابی آی سی تغذیه گوشی موبایل، مشکل آنتن دهی در گوشی است. مواقعی که این مورد در گوشی به وجود می آید، شبکه در حالت نرمال قرار دارد اما آنتن دهی با مشکل مواجه می شود.  از طرفی به دلیل اینکه این بخش به باتری متصل است خراب شدن آن روی باتری نیز تاثیر می گذارد.

آیا آی سی تغذیه موبایل قابل تعمیر است؟

تعمیر ای سی تغذیه موبایل توسط تعمیرکاران سخت افزار موبایل امکان پذیر است. اما با توجه به حساسیت بالای این قطعه باید از یک متخصص با تجربه تعمیر گوشی کمک گرفت، زیرا نیاز به دقت بالا در ترمیم پایه ها و برداشتن ایسی وجود دارد که حتی اکثر تعمیرکاران مبتدی نیز در انجام آن با مشکل مواجه می شوند.

در بین همه قطعات گوشی، آی سی تغذیه یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری موبایل است. این قطعه نقش حیاتی در تامین انرژی قطعات برعهده دارد. از شایع ترین علائم خرابی آی سی تغذیه گوشی ، خاموش شدن ناگهانی موبایل است.

البته این مهم را در نظر داشته باشید که تعمیر و تعویض آی سی تغذیه گوشی موبایل کاری بسیار تخصصی است. توصیه می کنیم برای تعمیر ای سی تغذیه از تعمیرکاران متخصص در زمینه کمک بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا