اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

علت کامل بسته نشدن دریچه کولر گازی

علت بسته نشدن دریچه کولر گازی

اگر دریچه اسلوت یا دمپر کولر گازی  شما موقع خاموش شدن کولر بسته نمی شود یا دریچه موقع روشن نمودن باز نمی شود علل اصلی را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود:

این آموزش توسط تیم فنی آموزشگاه تهیه گردیده است و در اختیار شما قرار گرفته است. اگر دنبال این پرسش هستید که می توانید مقاله مربوط به این سوال را مطالعه کنید.

خراب بودن موتور دمپر کولر گازی اسپلیت

موتور دمپر کولر گازی یک استپ موتور کوچک که با برق 12 VDC ولت دی سی کار می کند و بعد از گفتن فرمان از برد کولر اقدام به بستن یا باز نمودن دمپر ها یا چپ و راست نمودن دمپر می کند.

اگر به هر دلیلی این موتور آسیب ببیند یا دچار سوختگی شود حتی در صورت فرمان گرفتن از برد کولرگازی امکان باز یا بسته شدن دریچه کولر وجود ندارد.

برای فهمیدن با ما همراه باشید و مقاله مورد نظر را از طریق همین سایت مطالعه کنید.

یکی از مواردی که در دوره به کاراموزان آموزش داده می شود انجام این کار به صورت عملی می باشد.

قطع شدن سیم  موتور دریچه کولر اسپلیت

موتور دمپر دی سی تعدادی سیم دارد لذا در صورت قطع شدن هر کدام از این سیم ها موتور دمپر از کار خواهد افتاد برای این کار می توانید به صورت چشمی و یا با مولتی متر سالم بودن سیم ها و عدم قطعی انها را بررسی کنید. برای این کار پایه های موتور را از روی برد خارج کنید و با بیزر مولتی متر پایه ها را دو به دو با بکدیگر بگیرید باید مقاومت را به درستی نشان دهد.

 گیر کردن پایه دریچه کولر

در برخی موارد پایه های دریچه دچار شکستگی شده و امکان حرکت دریچه داکت اسپلیت وجود ندارد این موضوع می تواند به زودی باعث سوختن موتور دریچه نیز بشود.

برای تست سالم بودن پایه های موتور دمپر باید به صورت فیزیکی با دست دریچه را حرکت بدهید اگر پایه گیر داشته باشد دمپر با دست نیز به سختی تکان میخورد . دقت کنید چرخاندن سریع دریچه میتواند منجر به شکستن پایه ها گردد پس دقت نمائید.

بسته نشدن دریچه کولر گازی به خاطر خرابی برد

پیدا کردن این موضوع کار بسیار سختی می باشد و نیاز به باز نمودن برد و بررسی کارشناسی عملکرد برد کنترل دارد ولی در صورتی که پایه ها به صورت فیزیکی تست کردید و مطمئن شدید سالم می باشد و نیز موتور دمپر را با مولتی متر تست کردید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کردید می تواند برای باز نمودن برد و ارجاع به تعمیرگاه تخصصی اقدام نمائید.

برای به همراه فایل پی دی اف از طریق این لینک اقدام نمائید.

کولر گازی از جمله وسایل بسیار مهم و البته کاربردی محسوب می‌شود که نمی‌توان اهمیت آن را به هیچ عنوان نادیده گرفت. اما در این میان ممکن است شما را با مشکلات خاصی مانند بسته نشدن کامل دریچه مواجه کند و به همین خاطر، بسیاری از افراد به دنبال علت کامل بسته نشدن دریچه کولر گازی خود هستند. که ما در این مقاله سعی داریم شما را با علت های خاص و کلیدی این مشکل تقریباً رایج آشنا کنیم؛ چرا که به واسطه اهمیت و کاربرد بالای خود این قدرت را دارد که به راحتی با کوچکترین اختلال کیفیت سبک زندگی افراد را زیر سوال ببرد.

اگر شما از همان ابتدای کار یک نصب درست را برای این وسیله در نظر بگیرید، تا حدودی از تعمیرات و مشکلات بعدی آن جلوگیری کرده‌اید. اما چنانچه از همان آغاز به قول معروف آجر خود را کج بچینید تا انتهای کار باید مشکلات و خسارت های بالایی را متحمل شوید و به این ترتیب است، که همیشه مشکلات رایج و البته معمول برای انواع کولر گازی وجود دارد. که در این بین، برخی را می توان خود افراد به راحتی رفع و تعمیر کنند و برخی دیگر را تنها باید به یک تعمیر کار متخصص بسپارند.

همچنین بخوانید درباره:

علت کامل بسته نشدن دریچه کولر گازی را به خرابی موتور دمپر ربط دهید

دریچه کولر گازی رابطه مستقیمی با موتور دمپر دارد. به گونه ای که شما همیشه می توانید به بهترین شکل ممکن سیم های این موتور فوق العاده مهم در کولر گازی را مورد بررسی قرار دهید و چنانچه هر کدام از سیم ها دچار مشکل خاصی شده باشند کاملا طبیعی است که شما قادر باشید علت کامل بسته نشدن دریچه کولر گازی خود را مربوط به خرابی موتور دمپر بدانید.

تمامی با یکدیگر مرتبط هستند و زمانی که شما یکی از ارکان اتصال آن را نادیده بگیرید به طور کاملا محسوس مشکلات خاصی ممکن است برای قسمت های متفاوت کولر گازی به وجود آید. که یکی از این مشکلات بسته نشدن دریچه می باشد. که صددرصد این مشکل از جمله مشکلات آزاردهنده و اعصاب خورد کنی محسوب می‌شود که نمیتوان آن را نادیده گرفت و به همین دلیل توصیه ما شما عزیزان این است که همیشه نسبت به سالم بودن موتور دمپر توجه بسیار بالا و کلیدی داشته باشید.

شکستگی پایه دریچه کولرگازی

اما موتور دمپر تنها به واسطه اتصال و خرابی سیم های خود نمی تواند یکی از دلایل بسته نشدن دریچه کولر گازی باشد؛ چرا که در برخی از شرایط این گونه مشاهده شده است که ممکن است پایه دریچه مورد نظر شما به هر دلیلی شکسته و این شکستگی باعث شده است که شما قادر نباشید به شکلی اصولی و راحت دریچه کولر گازی خود را به طور کامل ببندید.

البته بسته نشدن دریچه به طور کاملا مستقیم با پایه دریچه و شکستگی آن مرتبط نیست. به این علت که شکستگی پایه دریچه باعث سوختگی موتور دمپر می‌شود و موتور دمپر می تواند علت کامل بسته نشدن دریچه کولر گازی به حساب آید.  زمانی که شما گیر داشتن دریچه کولر را متوجه شوید بهتر است بدانید که یک اتفاق خاص و کاملا هزینه‌بر برای پایه های دریچه کولر رخ داده است، که حتی در هنگام بررسی شما باید دقت بالایی داشته باشید تا مشکل بزرگتری به وجود نیاید.

علت کامل بسته نشدن دریچه کولر گازی اگر خرابی برد باشد به صورت سرخود وارد عمل نشوید

همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم. تمامی خرابی و مشکلات تعمیری کولر گازی را شما نمی‌توانید به صورت مستقیم رفع کنید و در برخی از شرایط برخی از تعمیرات نیاز به کارشناسی و یک تعمیرکار متبحر و متخصص دارد.

چنانچه علت کامل بسته نشدن دریچه کولر گازی شما به خاطر خرابی برد کولر گازی باشد، در اینجا به طور کاملا صددرصد شماره چاره‌ای ندارید، جز اینکه از یک تعمیرکار بخواهید که برد کولر گازی را برای شما تعمیر و یا در برخی از شرایط تعویض کند که در صورت تعویض تعمیرکار باید ضمانت نامه‌ای را برای قطعه تعویضی خود به شما تحویل دهد. این توصیه ما را فراموش نکنید که برای تعمیر خرابی برد کولر گازی به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی به صورت سرخود به تعمیر نپردازید؛ چرا که صددرصد خسارت بالاتری را برای کولر گازی خود به وجود خواهید آورد.

آموزش |بالا پایین شدن دریچه کولر گازی |تعمیر دمپر کولر گازی

ریموت کولر گازی را بررسی کنید

اما علت کامل بسته نشدن دریچه کولر گازی شما شاید هیچ ربطی به خرابی قطعات داخل کولر گازی نداشته باشد؛ چرا که در برخی از اوقات ریموت با مشکل روبرو است و شما باید به تعمیر ریموت بپردازید و همانگونه که احتمالا شما نیز بدانید، ریموت یکی از وسایل بسیار مهم و کاربردی برای استفاده از کولر گازی محسوب می‌شود به گونه‌ای که اگر ریموت مورد نظر شما دچار مشکل و خرابی باشد شما قادر نخواهید بود از امکانات و قابلیت های ویژه و بسیار کلیدی کولرگازی استفاده کنید.

به این دلیل که انواع دستورات به وسیله ریموت به کولر گازی شما ارسال می‌شود و اگر دریچه کولر گازی شما بسته نمی شود می تواند یکی از دلایل آن به واسطه خراب شدن ریموت باشد. که در این شرایط شما باید ریموت را تعویض و یا برای تعمیر به یک تعمیرکار نشان دهید. اصولا تعمیرکاران به واسطه تبحر و تخصص بالایی که دارند می توانند تعمیر ریموت را به راحتی برای شما در مدت زمان کوتاه انجام دهند.

کلام آخر

تا به اینجای کار ما برای شما چند دلیل را عنوان کرده‌ایم که شاید هر کدام از این علت‌ها ع علت کامل بسته نشدن دریچه کولر گازی باشد. اما در هر صورت چنانچه شما با خرابی موتور دمپر، شکستگی پایه دریچه کولر گازی، خرابی برد و یا خرابی ریموت روبرو شده‌اید پیشنهاد ما این است که هر چه سریعتر به یک تعمیرکار مراجعه کنید؛ چرا که در هر صورت تعمیرکار می‌تواند تعمیر خود را به شکلی انجام دهد که در مدت زمان طولانی شما دیگر به هزینه های تعمیراتی این چنینی فکر نکنید.

البته متاسفانه برخی از افراد همیشه با تعمیر های سرخودی که دارند مشکلات و خسارت‌های بیشتری را به وجود می‌آورند. که این کار به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست و تنها باعث اتلاف وقت و از دست دادن هزینه در نظر گرفته می‌شود.

کولر گازی از جمله وسایل بسیار مهم و البته کاربردی محسوب می‌شود که نمی‌توان اهمیت آن را به هیچ عنوان نادیده گرفت. اما در این میان ممکن است شما را با مشکلات خاصی مانند بسته نشدن کامل دریچه مواجه کند و به همین خاطر، بسیاری از افراد به دنبال علت کامل بسته نشدن دریچه کولر گازی خود هستند. که ما در این مقاله سعی داریم شما را با علت های خاص و کلیدی این مشکل تقریباً رایج آشنا کنیم؛ چرا که کولرگازی به واسطه اهمیت و کاربرد بالای خود این قدرت را دارد که به راحتی با کوچکترین اختلال کیفیت سبک زندگی افراد را زیر سوال ببرد.

اگر شما از همان ابتدای کار یک نصب درست را برای این وسیله در نظر بگیرید، تا حدودی از تعمیرات و مشکلات بعدی آن جلوگیری کرده‌اید. اما چنانچه از همان آغاز به قول معروف آجر خود را کج بچینید تا انتهای کار باید مشکلات و خسارت های بالایی را متحمل شوید و به این ترتیب است، که همیشه مشکلات رایج و البته معمول برای انواع کولر گازی وجود دارد. که در این بین، برخی را می توان خود افراد به راحتی رفع و تعمیر کنند و برخی دیگر را تنها باید به یک بسپارند.

دریچه کولر گازی پنجره ای ، دمپر کولر گازی چیست ، علت کم شدن سرمای کولر گازی ، علت بیرون آمدن بخار از کولر گازی ، علت آب ندادن کولر گازی ، قیمت موتور دمپر کولر گازی ، تعمیر دمپر کولر گازی ، علت قطع شدن آب کولر گازی

منبع:

دکمه بازگشت به بالا