علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

لیست قیمت نرده شیشه ای و معرفی پارتیشن شیشه ای دوجداره

پارتیشن سکوریت و پارتیشن شیشه ای دوجداره از پرکاربردترین انواع پارتیشن شیشه ای برای نصب و اجرا در ساختمان هستند. این دو مدل پارتیشن به طور ویژه توسط شرکت‌ها و ادارات برای نصب و اجرا سفارش داده می‌شوند. بنابراین در این مطلب قصد داریم به منظور افزایش اطلاعات شما در مورد این دو نوع پارتیشن، به معرفی آن‌ها بپردازیم. به علاوه برای مشتریانی که به دنبال لیست قیمت نرده شیشه ای هستند، توضیحاتی در این زمینه ارائه می‌دهیم.

اتاق دوش شیشه ای |پارتیشن اداری |حمام شیشه ای

لیست قیمت نرده شیشه ای

به طور کلی نرده‌های شیشه ای دارای انواع متنوعی شامل نرده شیشه ای راه پله، تراس و بالکن، روف گاردن و کناره‌ی مکان‌هایی مانند استخر است. هم‌چنین هر کدام از این مدل نرده به تناسب ویژگی‌ها و شرایط مکان مورد نظر برای نصب، قابل اجرا در مدل‌ها و روش‌های متفاوتی مانند فیکس پوینت، توکار یا دفنی، اسپیگات و روکار یا اکسپوز و فریم لس هستند. بنابراین در ساخت و نصب هر کدام از متریال و اتصالات مختلفی استفاده می‌شود که قیمت‌های متفاوتی دارند. به همین دلیل ارائه یک لیست قیمت نرده شیشه ای به صورت جدول تقریبا امکان‌پذیر نیست.

شیشه مورد استفاده به لحاظ جنس، ساختار و ضخامت می‌تواند متفاوت باشد. برای نرده شیشه ای معمولا شیشه‌های سکوریت و سکوریت لمینت به کار برده می‌شود که به نوع کاربری، میزان تردد در فضا و میزان بودجه‌ی مورد نظر کارفرما بستگی دارد. ضخامت شیشه نیز اهمیت دارد. به گونه‌ای که معمولا شیشه‌های سکوریت دارای ضخامت 10 یا 12 میلی‌متر یا شیشه های لمینت شامل دو لایه شیشه سکوریت 6 یا 8 میلی‌متر و یک لایه طلق pvb برای وسط شیشه‌ها با ضخامت 1.52 میلی‌متر استفاده می‌شود.

مورد دیگری که در قیمت تاثیرگذار است، برند و کارخانه تولید کننده شیشه است. در صورت نصب شیشه‌های وارداتی یا داخلی از نوع صادراتی و سوپر کلیر یا شیشه داخلی فلوت که در واقع درجه دو است، تفاوت قیمت وجود دارد. به عنوان مثال شیشه لمینت ساخته شده از دو لایه سکوریت 8 میلی‌متری از نوع سوپر کلیر قیمتی در مقایسه با قیمت همین شیشه در صورت استفاده از شیشه فلوت ساده می‌تواند به میزان چند صد هزار تومان در هزینه شیشه تغییر ایجاد کند.

حتی جزئیات دیگری مانند شکل و فرم شیشه از نظر برش هندسی و نیاز به سوراخ کردن شیشه در زمان نصب که در روش فیکس پوینت ضرورت دارد نیز، موجب تغییر لیست قیمت نرده شیشه ای می‌شود.

به صورت کاملا کلی و بدون در نظر گرفتن جزئیات می‌توان گفت که به طور میانگین قیمت ساخت و اجرای هر متر مربع نرده اسپیگات در سال 1400 بین 400 تا 700 هزار تومان، مدل فیکس پوینت بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان و نرده شیشه ای دارای پایه آلومینیومی بین ۲۰۰ تا 400 هزار تومان متغیر می‌باشد.

اتاق دوش شیشه ای |پارتیشن اداری |حمام شیشه ای

پارتیشن سکوریت

پارتیشن سکوریت که با نام پارتیشن شیشه نشکن نیز شناخته می‌شود، در واقع استفاده از نوعی شیشه خاص به نام سکوریت در پارتیشن است. این شیشه در طی فرایند تولید به گونه‌ای ساخته می‌شود که از مقاومت بالایی در برابر حرارت، ضربه و فشار برخوردار است.

طی این فرایند، حرارت دادن از گرم کردن یکنواخت تا دمای بالای ۷۰۰ درجه سانتی‎گراد انجام می‌شود تا شیشه سکوریت در مقایسه با شیشه معمولی در حدود 5 برابر بیشتر مقاوم شود. در این صورت حتی پس از شکست شیشه نیز، قطعات کوچک حاصل از شکستن پخش نمی‌شوند و قابلیت برش و ایجاد خطر برای کاربران را نخواهند داشت. البته میزان مقاومت شیشه به ضخامت آن هم بستگی دارد. به گونه‌ای که هر چه ضخامت شیشه بیشتر باشد، احتمال شکستن در برابر ضربه و فشار کاهش می‌یابد.

پارتیشن سکوریت برای نصب و استفاده در مکان‌های پرتردد که خطر ایجاد فشار و آسیب برای پارتیشن بیشتر است، کاربرد بیشتری دارد. به علاوه این پارتیشن به طور کلی نیز دارای دوام بالاتری است و در صورت نصب می‌توان برای مدت زیادی با حفظ کیفیت از آن استفاده کرد.

پارتیشن شیشه ای دوجداره

پارتیشن شیشه ای در دو نوع پارتیشن شیشه ای دوجداره و تک جداره قابل ساخت و اجرا است. در تولید پارتیشن شیشه ای دوجداره از دو لایه شیشه استفاده می‌شود که با فاصله روبروی هم قرار می‌گیرند و فضای مابین آن‌ها با گاز آرگون یا سایر گازهای خاص هم فشار با هوای بیرون پر می‌شود. جنس هر دو لایه شیشه معمولا از سکوریت یا لمینت است. بنابراین طی فرایند دوجداره کردن شیشه، این نوع پارتیشن از قابلیت‌هایی مانند عایق صدا، دما و گرد و غبار برخوردار می‌شود که این قابلیت‌ها در مقایسه با نوع تک جداره پارتیشن شیشه ای، بسیار بیشتر است. مزیت دیگر پارتیشن‌های دوجداره استحکام و دوام بالاتر آن است که آن را برای اجرا در پروژه های بزرگ و ارتفاع بیش از 3 متر مناسب می‌سازد.

اتاق دوش شیشه ای |پارتیشن اداری |حمام شیشه ای

پارتیشن شیشه ای دوجداره برای نصب و اجرا در انواع ساختمان‌های شرکتی و سازمانی، ادارات، ویلاها یا منازل مناسب است و قابلیت اجرا با استفاده از انواع شیشه‌های سکوریت و لمینت دارای ضخامت متفاوت بنا به کاربری و میزان تردد فضا را دارا می‌باشد. به علاوه می‌توان در ساخت این نوع پارتیشن از انواع شیشه‌های رنگی یا بدون رنگ و هم‌چنین شفاف، مات، سندبلاست و حتی شیشه مات شونده استفاده کرد و از مزایای بیشتری مانند ایجاد فضایی خصوصی در محیط مورد نظر بهره‌مند گردید. به خصوص که پارتیشن‌های دارای شیشه دوجداره برای ساخت پارتیشن شیشه ای کرکره دار نیز بسیار مناسب هستند و می‎توان بنا به نیاز کاربر فضا را به صورت عمومی یا خصوصی تنظیم نمود.

در این مطلب در مورد دو مدل پرکاربرد پارتیشن یعنی پارتیشن سکوریت و پارتیشن دوجداره اطلاعات مفیدی کسب کردیم و توضیحاتی نیز در مورد لیست قیمت نرده شیشه ای به شما ارائه دادیم.

دکمه بازگشت به بالا