لیست گروه های تبادلی اینستاگرام
تبادل در اینستاگرام به چه معناست و فرق آن با تبلیغات در چیست؟ با توجه به افزایش فعالیت افراد مختلف در اینستاگرام، برای آن که تعداد فالوورهای پیج خود را بالا ببرید و کسب و کارتان را توسعه دهید، می توانید از روش هایی مختلفی استفاده نمایید. اشتراک گذاری پستهای خود توسط سایر پیج های فعال در اینستاگرام از جمله روش های موثر برای جذب فالوور، افزایش فروش و رشد تجارت شماست که در این مقاله از در مورد آن توضیح خواهیم داد. اگر نیاز به خرید لایک و شماره مجازی داشتید میتوانید از طریق https://mymember.shop/خرید-لایک-اینستاگرام اقدام به خرید نمایید. اما در ادامه مقاله همراه ما باشید.
تبادل در اینستاگرام چیست و با چه هدفی انجام میگیرد؟ (معنی تبادل در اینستا)
تبادل در لغت به معنای رد و بدل کردن و ارتباط داشتن است. تبادل در اینستاگرام هم همانطور که از نام آن پیداست، به همکاری متقابل پیجها برای جذب فالوور و افزایش فروش محصولات خود، گفته میشود. در واقع هریک از طرفین تبادل، با گذاشتن پست و استوری در پیج خود، از دیگری حمایت کرده و فالوورهای خود را با آن پیج آشنا می کنند. به عنوان مثال اگر شما پیجی در مورد نکات خانه داری دارید، می توانید از پیجی مرتبط مانند پیجهای فعال در زمینه آشپزی و سفره آرایی برای انجام تبادل کمک بگیرید. چرا که افرادی که به دنبال نکات خانه داری هستند، مطمئنا محتوای پیج های آشپزی و سفره آرایی هم برایشان جذابیت دارد.
انجام تبادل در اینستاگرام چه مزیت هایی دارد؟
- گسترش دایره ارتباطات شما:
اشتراک گذاری پست و استوری متقابل در پیج های مختلف، علاوه بر افزایش تجربه شما در رابطه با تبلیغات در این شبکه اجتماعی، سبب افزایش ارتباطات و آشنایی بیشتر شما با دیگر پیج های مشابه می شود.
- رایگان بودن:
اگر به دنبال روشی رایگان برای تبلیغ پیج خود در اینستاگرام هستید، انجام تبادل در این شبکه اجتماعی، بهترین کار ممکن است. تبادل به دلیل اینکه به نفع هر دو طرف است و به صورت متقابل انجام می شود، یک معامله دو سر برد و کاملا رایگان است.
- افزایش فالوور:
همانطور که در ابتدا هم گفته شد، هدف اصلی تبادل جذب فالوور بیشتر است. در واقع در تبادل، فالوورهای پیج هایی که محتوای پیج شما در آنها به اشتراک گذاشته شده، جذب پیجتان شده و آمار بازدید آن را بالا می برند و در نهایت شما به هدفتان نزدیکتر خواهید شد.
- اهمیت به علایق کاربران:
هنگامی که شما خدمات مکمل کسب و کارتان را به فالوورهایتان معرفی می کنید، به آن ها نشان میدهید که علایق آنها برایتان از اهمیت بالایی برخودار است و این کار ناخودآگاه موجب محبوبیت بیشتر شما در بین فالوورهایتان خواهد شد.
- بیعیب و ضرر بودن:
برای انجام تبادل در اینستاگرام خیالتان از هر نظر آسوده خواهد بود، چرا که این روش بدون هیچگونه هزینه و ضرری، امتیازات زیادی را در اختیارتان قرار می دهد.
تفاوت تبلیغات با تبادل در چیست؟
برای درک بهتر تفاوت تبادل و تبلیغات، بهتر است یک مثال از کاری که انجام میدهند، بیان کنیم. با توجه به تاثیرگذاری این افراد در میان فالوورهایشان، اگر پیجی را در صفحه خود معرفی کنند و فالوورها را به دنبال کردن آن تشویق کنند، بابت تبلیغ انجام شده هزینه هنگفتی را از صاحب پیج دریافت می کنند. درواقع سود تبلیغات برای یک طرف کسب درآمد و برای طرف دیگر جذب فالوور است.
اما در تبادل همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم، به دلیل اینکه یک همکاری متقابل بوده و سود آن برای هر دو طرف، جذب فالوور است، هزینه ای صرف نخواهید کرد.توصیه ما به شما این است که اگر تازهکار هستید، در تبلیغات به دلیل تعیین مراتب انتشار پست و استوری، احتمال دیده شدن پیج شما کم بوده و ممکن است با شکست رو به رو شوید. پس بجای استفاده از روشهای تبلیغاتی، بهتر است وقت خود را صرف انجام تبادل در اینستاگرام کنید.
بهترین زمان برای انجام تبادل در اینستاگرام
برای کسب بهترین نتیجه از تبادل در این شبکه اجتماعی، باید زمان مناسبی را برای انجام تبادل انتخاب کنید. بهترین زمان برای انجام تبادل چه زمانی است؟
1. زمان پیک حضور فالوورها در پیج
زمان فعالیت فالوورهایتان در اینستاگرام را بررسی نمایید. برای این کار میتوانید بر روی تعداد بازدیدهای استوریتان در ساعات مختلف روز تمرکز کنید. تبادل در ساعاتی که پیجها بیشترین بازدید را دارند، نتیجهی بهتری خواهد داشت؛ بنابراین آن زمان بهترین زمان برای تبادل است.
2. زمانی که محتوای پیج کامل شده
متن بیو و عکس پروفایل پیج، اولین چیزهایی هستند که به چشم افراد میخورند؛ بنابراین جذابیت عکس پروفایل و متن بیو بسیار بااهمیت است و میتوان آنها را کاملکنندهی یک پیج در اینستاگرام دانست. به یاد داشته باشید متن بیو پیجتان معرف شما باشد و اهداف پیجتان در آن ذکر شود.
3. زمانی که محتوای پیج ترغیبکننده است
قبل از انجام تبادل، حتما و حتما وقت بگذارید و محتوای پیجتان را تقویت کنید. چراکه با تبادل، افراد جدیدی به پیج شما سر میزنند، اما آن چیزی که باعث میشود پیجتان را فالو کنند، محتوای جذاب پیج شماست. یک محتوای قوی، به خودی خود تبلیغی برای پیج شما به حساب میآید. بعد از پرداختن به موارد بالا میتوان گفت زمان انجام تبادل با بهترین نتیجه ممکن فرارسیده و شما میتوانید اقدام به تبادل کنید.
برای انجام تبادل اینستاگرام به چه نکاتی باید توجه نمود؟
توجه به برخی نکات در تبادل، به حصول نتیجه بهتر از این روش کمک زیادی میکند. در ادامه به بیان این نکات خواهیم پرداخت.
- به یاد داشته باشید که در تبادل، پیج مورد نظر مکمل پیج شما باشد، یا به عبارت دیگر حوزه فعالیت آن با پیج شما مرتبط باشد. به عنوان مثال اگر پیج کیف کفش دارید، بهتر است با پیج های تولید کننده مانتو و روسری تبادل انجام دهید.
- برای درخواست تبادل از یک پیج در اینستاگرام، توجه داشته باشید که فالوورهای آن پیج با پیج شما 10 الی 20 درصد اختلاف داشته باشد. چراکه به طور مثال تبادل یک پیج 20 هزار فالووری با یک پیج 2 هزار فالووری، مطمئنا تاثیر چندانی بر پیج 20 هزار فالووری ندارد. البته اگر تفاوت فالوورها کم نبود، درخواست حمایت از پیجتان هم تیری است در تاریکی که میتوانید آن را مطرح کنید.
- محتوای پیجتان را تقویت کنید تا بعد از تبادل، فالوورهای جدید علاقهمند به دنبال کردن پیجتان باشند.
- حتما و حتما در هنگام تبادل، حداقل سه استوری جذاب در پیجتان قرار دهید. بهتر است استوری آخر شامل یک پیشنهاد ویژه و متنی ترغیبکننده برای فالوورها باشد. این کار احتمال خرید از پیج شما را افزایش میدهد.
- نکته دیگری که در انجام تبادل باید به آن توجه کنید این است که کمتر از واژه خرید استفاده کنید، چرا که با این کار کاربران را نسبت به پیج خود دل زده خواهید کرد. کلمات جایگزین برای خرید که دقیقا برعکس آن عمل میکنند، پیشنهاد ویژه، موقعیت استثنایی، جشنواره و… هستند.
- در پست و استوری، پیج مورد نظرتان را منشن نمایید.
- برای جذب فالوورهای بیشتر از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.
متن برای تبادل در اینستاگرام
زیاد شنیده ایم که چه متنی برای تبادل در اینستاگرام پیشنهاد می کنید. پرسیدن این سوال از ریشه درست نیست. چرا که ما لزوما از متن در تبادل استفاده نمی کنیم. برای پاسخ به این سوال شما چند مثال برایتان آورده ایم:
مثال1: به عنوان مثال می توانید یکی از بهترین پست های خود را برای تبادل بفرستید. ترجیحا پست شما آموزشی باشد.
مثال 2: برگزاری یک مسابقه. برای داشتن یک تبادل خود می توانید یک مسابقه برگزار کرده و تیزر آن را در تبادل های خود به کار ببرید. تعیین شرایط مسابقه به انتخاب شماست.
مثال3: گلچینی از بهترین پست های شما. می توانید گلچینی از بهترین پست های خود را در قالب یک پست چند اسلایدی یا یک استوری برای تبادل بفرستید.
برای انجام تبادل در اینستاگرام چه باید کرد؟
پاسخ این سوال را در مطالب بالا بیان کردیم، اما مرور آن به صورت یکجا و مختصر، خالی از لطف نیست.
- با پیج مرتبط با حوزه فعالیت خود ارتباط برقرار کرده و درخواست تبادل بدهید.
- حداقل چهار تبادل در ماه و حداکثر هشت تبادل در ماه داشته باشید.
- پست های بهتر و بیشتری در پیجتان قرار دهید. استوری گذاشتن را هم فراموش نکنید.
چرایی عدم دوام تاثیر گروه های تعاملی اینستاگرام
گروه های تعاملی اینستاگرام در اوایل کار باعث رشد بی سابقه و چشمگیر روند پیج خواهند شد ولی در اصل مدل اول که نمه نمه کم کم رفته رفته تاثیرش بسیار کاهش خواهد یافت چرا که اینستاگرام میبیند یه تعداد افراد ثابت همیشه از همین طریق لینک پست را باز کرده است. ولی در حالت دوم به دلیل اصول هشتگ گذاری در اینستاگرام، روزانه بارها پروفایل پیج سرچ شده و اکثرا تاثیرهای مثبتی خواهد داشت.
گروه تعاملی اینستاگرام نوتیفیکیشن بهترین گروه تعاملی برای فروش در اینستاگرام، در بین موارد یاد شده، این گروه است. درواقع در چنین گروه هایی با ادمین های دیگر توافق میشود که ابتدا صفحات یک دگر را فالو نموده و سپس نوتیفیکیشن استوری ها، پست ها و مطالب یک دیگر را، رشن نموده و در نهایت همزمان با انتشار مطالب، اعضای گروه توسط خود پلتفرم اینستاگرام با خبر شده واعضا نسبت به لایک و بازدید پست ها اقدام خواهند کرد.
در ضمن از نظر الگوریتم های پلتفرم اینستاگرام روشن بودن نوتیفیکیشن های پست واستوری توسط کاربران به منظور مفید بودن، محتوای تولید شده توسط پیج قلمداد شده و خود اینستاگرام نیز نسبت به بیشتر دیده شدن و در اولویت قرار گرفتن پیج شما برای تعداد مخاطبین بیشتر، تلاش خواهد کرد.فراموش نکنید که اینستاگرام مفهوم تعامل متقابل را بسیار خوب می فهمد ولی از این نوع تعامل ایارد جدی نخواهد گرفت و میتوانید با خیال راحت از این ترفند استفاده نمایید.