عمومیکسب و کار ایرانی

مراحل اخذ پاسپورت دومینیکا

قدرت پاسپورت دومینیکا

اقامت دومینیکا جزو معتبرترین پاسپورت‌های جهان است و در رتبه ۲۹ از بین ۱۹۹ کشور قرار دارد. با دریافت این پاسپورت می‌توانید روابط بین‌المللی و بیزینسی خود را گسترش دهید. برای اخذ این پاسپورت لازم نیست مانند سایر پاسپورت‌ها مراحل سخت ازجمله تسلط به زبان انگلیسی داشته باشید. این پاسپورت مسیر شما را برای رسیدن به امکانات رفاهی و تحصیلی در بهترین دانشگاه‌های دنیا هموار می‌کند.

قدرت پاسپورت دومینیکا در وبسایت passport index بر اساس کیفیت زندگی، هزینه پرداختی برای دریافت شهروندی و پویایی جهانی به دست میاید. همچنین با داشتن پاسپورت دومینیکا به‌راحتی می‌توانید برای ویزای توریستی و بیزینسی و تحصیلی آمریکا یا کانادا اقدام کنید که مزیت‌های بسیاری برای شما به ارمغان می‌آورد.

 کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا

قبل از معرفی لیست کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا باید با مفاهیم ، و آشنا شویم که در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم.

ما لیست کشورهایی که با پاسپورت دومینیکا می‌توانید به آن سفر کنید را به دو دسته تقسیم کرده‌ایم که در آن مدت مجاز اقامت در هر کشور مشخص شده است.

شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا

کشور دومینیکا همانند سایر کشور‌ها شرایطی را برای اهدای پاسپورت برای افراد متقاضی در نظر گرفته است. شرایط دریافت پاسپورت دومنیکا که از سوی دولت این کشور تعیین شده‌اند، شامل موارد زیر است:

متقاضی اصلی باید بالای ۱۸ سال باشد، تمامی افراد وابسته به متقاضی شامل همسر و فرزندان زیر ۳۰ سال و پدرومادر بالای ۶۵ سال نیز می‌توانند برای اخذ این پاسپورت اقدام کنند. متقاضی می‌تواند به‌صورت مرحله‌ای هزینه دریافت پاسپورت دومینیکا را بپردازد. افراد متقاضی نباید سوء‌پیشینه داشته باشند. همچنین افراد ملزم به انجام آزمایش‌های پزشکی هستند که سفارت این کشور تعیین کرده است.

روشهای اخذ پاسپورت دومینیکا

برنامه شهروندی دومینیکا یکی از مقرون‌به‌صرفه ترین و قابل اعتمادترین برنامه‌های شهروندی نه‌تنها در میان سایر کشورهای حوزه کارائیب، بلکه در جهان است. این برنامه که در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد، تنها در عرض ۲ تا ۶ ماه، شهروندی و پاسپورت دوم غیرقابل‌ فسخ در سراسر جهان را ارائه می‌دهد. روش‌های اخذ پاسپورت دومینیکا شامل سرمایه‌گذاری یا خرید سهام و کمک بلاعوض به دولت است.

دولت فهرست افراد تحت تکفلی را که متقاضی اصلی می‌تواند در درخواست خود بگنجاند، تمدید کرد. کل خانواده از جمله همسر، فرزندان، والدین، پدربزرگ، مادربزرگ، خواهر و برادر می‌توانند به برنامه اضافه شوند. پاسپورت را می‌توان در کوتاه‌ترین زمان دریافت کرد و فرآیند را می‌توان از راه دور و محرمانه انجام داد.

شهروندی مشترک‌المنافع دومینیکا از طریق برنامه سرمایه‌گذاری هیچ زبان، سن، تجربه تجاری یا الزامات آموزشی ندارد. همچنین، بسیار مقرون‌به‌صرفه است و هر کسی می‌تواند برای این برنامه ارزشمند درخواست دهد. ضمناً نیازی به اقامت فیزیکی نیست و مصاحبه اجباری نیست.

مراحل اخذ پاسپورت دومینیکا

برای گرفتن پاسپورت دومینیکا باید در وهله نخست به یک کارگزار رسمی دولت دومینیکا برای افتتاح پرونده مراجعه کنید. سپس فرم‌های مربوط به مهاجرت را پر کنید و مدارک را برای تکمیل پرونده در اختیار کارگزار قرار دهید. در مرحله بعد، دولت پرونده شما را از نظر امنیتی بررسی می‌کند تا از عدم سو پیشینه اطمینان پیدا کند. پس از این کار، دولت از طریق یک نامه رسمی، موافقت خود را اعلام خواهد کرد. پس از ارسال نامه در طول مدت ۱ تا ۳ هفته مبلغ را واریز و پاسپورت خود را دریافت خواهید کرد.

مراحل اخذ پاسپورت دومینیکا:

 مدارک لازم برای اخذ پاسپورت دومینیکا

دومينيکا هم مانند هر کشور دیگری یک‌ سری مدارک با عنوان دارد که تهیه آن‌ها الزامی است. در واقع به یک سری مدارکی نیا دارید که به‌ترتیب زیر هستند:

منبع: SN Travel

پاسپورت دومینیکا ملک پور |پاسپورت دومینیکا نی نی سایت |عکس پاسپورت دومینیکا

قیمت پاسپورت دومینیکا

باید به این موضوع اشاره کنیم که دومینیکا هم مانند سایر کشور‌ها هزینه‌هایی برای اهدای پاسپورت در نظر گرفته است. البته این هزینه‌ها در مقایسه با کشور‌های همجوار پایین‌تر است. باید در نظر داشته باشید که این هزینه‌ها بر حسب دلار است و قیمت روز دلار را می‌توانید از صرافی‌ها مطلع شوید. داشتن تابعیت دومینیکا مزایای بی‌نظیری را به متقاضیان خود می‌دهد و هیچ پاسپورتی چنین امکاناتی را با هزینه‌های کمتر ارائه نمی‌کند.

جدول هزینه اخذ پاسپورت دومینیکا از روش سرمایهگذاری یا خرید سهام

اگر می‌خواهید یک فرد بزرگ‌سال وابسته اضافه کنید، هزینه دولتی برای هر نفر ۲۵ هزار دلار خواهد بود. اگر فرد موردنظر برادر یا خواهر ۱۸ تا ۲۵ ساله شما یا همسرتان باشد، هر کدام ۵۰ هزار دلار دیگر به همراه هزینه بررسی دقیق چهار هزار دلاری برای هر فرد بالای ۱۶ سال، هزینه خواهد داشت. توجه داشته باشید که به این هزینه‌ها ممکن است هزینه‌های جانبی دیگری نیز اضافه شوند.

جدول هزینه دریافت پاسپورت دومینیکا از طریق کمک بلاعوض به دولت

اگر می‌خواهید یک فرد وابسته بزرگ‌سال اضافه کنید، کمک مالی به ازای هر نفر ۲۵ هزار دلار خواهد بود. اگر فرد موردنظر برادر یا خواهر ۱۸ تا ۲۵ ساله شما یا همسرتان باشد، هر کدام ۵۰ هزار دلار دیگر به اضافه هزینه بررسی دقیق چهار هزار دلار برای هر فرد بالای ۱۶ سال، هزینه خواهند داشت. توجه داشته باشید که به این هزینه‌ها ممکن است هزینه‌های جانبی دیگری نیز اضافه شوند.

منبع: youtube.com

مزایا و معایب گرفتن پاسپورت دومینیکا

شاید پاسپورت دومینیکا مزایای زیادی داشته باشد؛ اما این تمام ماجرا نیست. این کشور مانند سایر کشورها قوانین سخت مختص به خودش را دارد که باید به آن‌ها پایبند بود و رعایت کرد. در ادامه فهرستی جامع از آمده که شما را بیشتر با فضای پروسه اخذ پاسپورت این کشور آشنا می‌کند.

مزایای پاسپورت دومینیکا

معایب اخذ پاسپورت دومینیکا

منبع : dominicacitizenshipbyinvestment.com 

 

دکمه بازگشت به بالا